7 حقیقت جالب درباره قلعه ویندسور که باید بدانید

2 سال پیش 0 دیدگاه

جاذبه قلعه ویندسور به‌دلیل معماری و ارتباط طولانی با خانواده سلطنتی، یک اقامتگاه سلطنتی در ویندزور در شهرستان برکشایر انگلیس است. در اینجا 7 حقیقت شگفت‌انگیز در مورد این قلعه باشکوه آورده شده که ممکن است از آن‌ها شگفت‌زده شوید. شما می‌توانید برای سفر به انگلستان و بازدید از این قلعه ویندسور تور انگلیس را با قیمتی بسیار مناسب از ما خریداری نماید.

تاریخچه قلعه ویندسور

قلعه ویندزور بخشی از برنامه ویلیام فاتح برای تحت سلطه درآوردن بریتانیای ساکسون بود.

سال 1066، ویلیام، دوک نرماندی با شکست دادن آخرین پادشاه ساکسون انگلستان، هارولد گادوینسون در نبرد هستینگز، کاری غیرقابل تصور را انجام داده بود. او می‌توانست با ساختن یک سری قلعه برای تثبیت قدرت، استراتژی خود را برای فتح پیاده کند.

او ابتدا به دوور رفت و موقعیتی استراتژیک را با یک قلعه موت و بیلی حفظ کرد، سپس به خود لندن رفت. او با مسدود کردن شهر با سه قلعه قدرتمند از جمله برج لندن به دنبال سرکوب کامل هرگونه مخالفت بود.

قلعه ویندسور

این حلقه شامل نه قلعه بود که هرکدام حدود 25 مایل از هم فاصله داشتند و یک روز راهپیمایی از لندن، فاصله داشتند. چشم‌گیرترین آن‌ها قلعه windsor است.

ادوارد سوم که در قلعه ویندزور به دنیا آمد، هزینه‌های زیادی را صرف توسعه خود کرد. پیروزی‌های نظامی او در فرانسه در کرسی، پواتیه و کاله به پرداخت هزینه "گران‌ترین پروژه ساختمانی سکولار کل قرون وسطی در انگلستان" کمک کرد.

گشت‌وگذار در قلعه ویندسور انگلستان

هنری هشتم از ویندزور به‌عنوان یک زمین بازی سلطنتی برای تیراندازی، رقص، کشتی، تنیس و حتی ترانه‌سرایی استفاده می‌کرد و از آن‌ها لذت می‌برد. گفته می‌شود که او در سال 2008 هزینه‌ای معادل 295 میلیون پوند (420 میلیون دلار) را برای کارهایی که شامل استخدام معمار ایتالیایی Benedetto Grazzini برای تبدیل کلیسای لیدی به یک طرح رنسانس ایتالیایی بود، خرج کرده است.

قلعه ویندسور در انگلستان

شاهزاده آلبرت در سال 1861 در قلعه ویندسور درگذشت.

با وجود بیماری، آلبرت بیشتر وظایف سلطنتی را بر عهده گرفته بود درحالی‌که ویکتوریا از مرگ مادرش غمگین بود. یکی از نگرانی‌های مبرم این بود که ادوارد، شاهزاده ولز با یک هنرپیشه ایرلندی به نام نلی کلیفدن رابطه عاشقانه برقرار کرده بود که باعث ناراحتی خانواده سلطنتی به‌دلیل احتمال رسوایی یا حتی بارداری شده بود. گویی این نگرانی کافی نبود، شاهزاده آلبرت مجبور شد برای جلوگیری از جنگ با ایالات متحده بر سر ماجرای ترنت مداخله کند.

بیشتر بخوانید: کلیسای سلطنتی وست مینستر | جاذبه‌ای با معماری شگفت‌انگیز گوتیگ

آلبرت که به مدت دو سال از گرفتگی معده رنج می‌برد، سرانجام در شب 14 دسامبر 1861 در اتاق آبی در قلعه ویندزور جان خود را از دست داد.

قلعه ویندسور انگلستان

ملکه ویکتوریا به "بیوه ویندزور" معروف شد.

ویکتوریا قلعه را برای سال‌ها در حالت ماتم نگه داشت و به «بیوه ویندزور» معروف شد، عبارتی که در شعر معروف رودیارد کیپلینگ که ادای احترام به «گدایان فقیر قرمزپوش» بود، دیده می‌شود.

ملکه ویکتوریا پس از مرگ آلبرت از کاخ باکینگهام اجتناب کرد و از قلعه ویندزور به‌عنوان اقامتگاه اصلی خود برای انجام وظایف رسمی در نزدیکی لندن استفاده کرد. علی‌رغم پیشرفت‌های عمده‌ فناوری در آن دوران، مانند روشنایی الکتریکی، ملکه ویکتوریا استفاده از شمع‌ها را ترجیح می‌داد و قلعه را به‌طرز معروفی، سرد و پر آب نگه می‌داشت.

قلعه ویندسور لندن

قلعه ویندسور در انگلستان یک پناهگاه سلطنتی برای حمله هوایی در طول جنگ جهانی دوم بود

درحالی‌که لندنی‌ها برای فرار از وحشت بمباران لوفت وافه در جنگ جهانی دوم به سمت راه‌آهن زیرزمینی حرکت کردند، خانواده سلطنتی از قلعه ویندزور به‌عنوان پناهگاه استفاده کردند.

قلعه windsor

در سال 1939، زمانی که جنگ با آلمان اعلام شد، قلعه ویندزور برای زمان جنگ آماده گردید. تدابیر امنیتی، تشدید و پنجره‌ها، سیاه شد و کارکنان از کاخ باکینگهام به ویندزور منتقل شدند. سقف بالای اتاق کودکان، جایی که شاهزاده خانم الیزابت و مارگارت در آن اقامت داشتند، نیز مستحکم شد. برای جلوگیری از آسیب دیدن در بمباران، لوسترها تا سطح زمین پایین آمدند و آثار مهم هنری برای نگهداری ایمن برداشته شدند.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به لندن انگلیس | بهترین زمان سفر به لندن

رانندگی روزانه به لندن و بازگشت شبانه به ویندزور برای پادشاه و ملکه یک راز کاملا محافظت شده بود. گزارش این که پادشاه، تمام وقت در کاخ باکینگهام می‌ماند، برای روحیه عموم مردم، خوب تلقی می‌شد.

تاریخچه قلعه ویندسور

قلعه ویندسور لندن، سهم قابل توجهی از آتش را به‌خود دیده که آخرین آن در سال 1992 بوده است.

قلعه ویندسور در سال‌های 1296 و 1853 آتش‌سوزی‌های جدی‌ای را متحمل شده است، اما بیشترین خسارت آن در سال 1992 بود. 20 نوامبر 1992 و بازسازی کلیسای خصوصی آپارتمان‌های دولتی درحال انجام بود. در نزدیکی محراب، پرده‌ای بسیار نزدیک به یکی از نورافکن‌های مورد استفاده برای کار قرار داشته و آن را به آتش کشیده است. آتش به سرعت به اتاق‌های دولتی سرایت می‌کند.

درحالی‌که 200 آتش‌نشان برای کنترل آتش می‌جنگیدند، کارکنان قلعه با عجله آثار هنری گرانبها را نجات می‌دادند. خوشبختانه، بسیاری از اتاق‌ها به منظور بخشی از کار بازسازی تخلیه شده بودند، بنابراین بیشتر مجموعه نجات یافت.

قلعه وینزِر

آتش سوزی که 15 ساعت به طول انجامید، در نهایت با بیش از 1.5 میلیون گالن آب تحت کنترل قرار گرفت و باعث آسیب بیشتر به ساختار قلعه نشد. قلعه ویندسور بزرگ‌ترین قلعه دائما مسکونی در جهان است. امروزه بیش از 500 نفر در قلعه ویندسور بزرگ‌ترین قلعه مسکونی در جهان، زندگی و کار می‌کنند.

آشنایی با قلعه ویندسور لندن

امروزه این اقامتگاه ترجیحی آخر هفته ملکه است. بخش پایین شامل کلیسای سنت جورج و کلیسای یادبود آلبرت است. ساخت کلیسای سنت جورج که به‌عنوان نمازخانه Order of the Garter طراحی شده است، توسط ادوارد چهارم آغاز شد و یکی از بهترین نمونه‌های معماری به سبک گوتیک عمود است. این بنا در کنار آبی وست مینستر به عنوان مقبره سلطنتی قرار دارد و شامل اجساد هنری ششم، ادوارد چهارم، هنری هشتم و جین سیمور، چارلز اول، ادوارد هفتم و جورج پنجم است.

معرفی قلعه ویندسور

این کلیسا همچنین حاوی نشان‌های چشم‌گیر شوالیه‌های گارتر است.کلیسای یادبود آلبرت که توسط هنری هفتم به عنوان مقبره سلطنتی ساخته شد، توسط ملکه ویکتوریا بازسازی گردید و به یاد همسرش نام‌گذاری شد. جرج سوم، جرج چهارم و ویلیام چهارم نیز در این کلیسا به خاک سپرده شده‌اند.

بیشتر بخوانید: موزه‌ها و گالری‌های دیدنی انگلیس | آشنایی با جذاب‌ترین موزه‌های لندن

بخش فوقانی قلعه، شامل آپارتمان‌های شخصی پادشاه و آپارتمان‌های خصوصی برای بازدیدکنندگان است. آپارتمان‌های دولتی در بخش فوقانی شامل اتاق واترلو، تالار سنت جورج، و اتاق پذیرایی بزرگ است. بخش فوقانی همچنین محل کتابخانه سلطنتی است که شامل مجموعه‌ای گرانبها از نقاشی‌های لئوناردو داوینچی، میکل آنژ، رافائل، هانس هولبین جوان و دیگر استادان قدیمی است.

بازدید از قلعه ویندسور در انگلستان

آتش‌سوزی گوشه شمال شرقی بخش فوقانی را در نوامبر 1992 نابود کرد. بیشتر نقاشی‌ها، مبلمان و سایر گنجینه‌های متحرک نجات یافتند، اما بیش از 100 اتاق از جمله تالار سنت جورج، تخریب یا آسیب دیدند. بازسازی موفق منطقه آسیب دیده در سال 1997 به پایان رسید.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات