بازدید از قلعه آروندل | قصر نجیب‌زادگان انگلیسی

2 سال پیش 0 دیدگاه

قلعه آروندل در شهر آروندل در ساحل جنوبی انگلستان واقع شده است؛ این قلعه قرون وسطایی خانه ارل‌های آروندل و دوک‌های نورفولک بوده است. امروزه این قلعه به‌عنوان خانه دوک نورفولک باقی مانده است و بازدیدکنندگان می‌توانند با سفر به انگلستان و گشت‌و‌گذار در ساختمان اصلی قلعه، از فضای داخلی خانه باشکوه با مجموعه‌های عالی آن دیدن و قسمت‌های قرون وسطایی قلعه را کشف کنند. قلعه و محوطه آن به بازدیدکنندگان یک میراث تاریخی واقع در حومه شهر را ارائه می‌دهد. در این مقاله با تاریخچه قلعه آروندل انگلیس و جاذبه‌های آن آشنا خواهید شد.

تاریخچه قلعه آروندل در انگلستان

قلعه آروندل انگلستان، یک قلعه قرون وسطایی است که در زمین‌های خیره‌کننده‌ای قرار دارد که مشرف به رودخانه آرون در غرب ساسکس است. قصر آروندل در اواخر قرن یازدهم توسط راجر دو مونتگومری، ارل آروندل ساخته شد. این قلعه معروف و خانه باشکوه برای نسل‌های زیادی خانه دوک‌های نورفولک و ارل‌های آروندل بوده است.

بیشتر بخوانید: 7 حقیقت جالب درباره قلعه ویندسور که باید بدانید

تاریخ و فرهنگ زیادی در این قلعه وجود دارد که قدمت آن به 1000 سال قبل می‌رسد، بازدیدکنندگان می‌توانند طیف وسیعی از آثار باستانی را که در طول سال‌ها جمع‌آوری شده‌اند، مشاهده کنند. آثاری از Gainsborough و Reynolds برای نمایش وجود دارد. در خارج از قلعه آروندل، باغ‌های ویکتوریایی وجود دارد که بازسازی شده‌اند و فرصتی برای استراحت و لذت بردن از محیط دیدنی را فراهم می‌کنند.

قلعه آروندل انگلیس

در داخل قلعه آروندل انگلیس، مجموعه‌های چشم‌گیری از نقاشی‌ها، ساعت‌ها، مبلمان، ملیله‌ها، زره‌ها و بسیاری موارد دیگر وجود دارد که در طول سال‌ها جمع‌آوری شده‌اند. همچنین برخی از دارایی‌های شخصی مری، ملکه اسکاتلند نیز وجود دارد. قلعه آروندل، در فیلم ویکتوریا جوان که در سال 2009 منتشر شد، انتخاب و در فیلم به‌عنوان پس‌زمینه تعدادی از سکانس‌ها ظاهر شد.

این قلعه همچنین توسط پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی دیگری در طول سال‌ها مورد استفاده قرار گرفته که در مکان‌ها و مناظر شناخته‌شده در این قلعه به‌جای مانده است. باغ ارل یک باغ رسمی بوده که به‌عنوان ادای احترام به توماس هاوارد، چهاردهمین ارل آروندل ساخته و به‌عنوان یک باغ رسمی ژاکوبین در نظر گرفته شده است. این باغ به زمین‌های رسمی تقسیم می‌شود و شامل یک حوض کانال مرکزی و آبشار پوشیده از توفاست.

قلعه آروندل انگلستان

معرفی بخش‌های مختلف قلعه آروندل

قلعه آروندل نزدیک به 1000 سال است که خانه خانوادگی دوک‌های نورفولک و اجداد آن‌ها بوده است و یکی از طولانی‌ترین خانه‌های روستایی مسکونی در کل انگلستان است. مناظر باشکوه قلعه آروندل و محوطه آن، اولین چیزی است که در بازار تاریخی شهر آروندل می‌بینید، اما به زودی یک مکان مدرن و جنب‌وجوش جامعه را می‌بینید که دارای گالری‌های هنری، فروشگاه‌ها و کافه‌های مستقل و لذت‌های کنار آب است: از قایق‌سواری در دریاچه سوانبورن یا پیاده‌روی در کنار رودخانه‌ای که مناظری از قلعه را در بر می‌گیرد تا جاز و کمدی در Arundel Jailhouse

قلعه آروندل در انگلستان

باغ‌ها

باغ‌های قلعه آروندل افزودنی فوق‌العاده به قلعه هستند. این باغ‌ها ادای احترام به ارل چهاردهم آروندل، توماس هاوارد (1585-1646) است که به ارل جمع‌کننده معروف بود، زیرا او مسئول بسیاری از گنجینه‌هایی بود که امروزه در قلعه دیده می‌شود. داخل باغ‌های دیواری قلعه آروندل، پاگوداهای بلوط منحصربه‌فرد، فواره‌های آب و تراس‌هایی وجود دارد که همگی با گیاهان رنگارنگ مانند لاله‌ها، درختان میوه و تکه‌های سبزیجات پوشیده شده‌اند. گلخانه‌ها نیز محل نگهداری انواع گیاهان و میوه‌ها هستند.

قصر آروندل

تراس‌های بالایی باغ‌های قلعه آروندل با طراحی ایتالیایی با گلدان‌های سفالی بزرگ به چشم می‌خورند که در تابستان با آگاپانتوس پر می‌شود. در تراس‌های پایین‌تر، تم گرمسیری آشکار است که با نخل، موز و سرخس فراوان پوشیده شده‌اند. آخرین نسخه باغ‌های قلعه آروندل، تاج شناور منحصربه‌فرد در کاخ اوبرون است.

دیدنی‌های قلعه آروندل انگلیس

خندق

قلعه آروندل، خندقی خشک دارد. قلعه 100 فوت بالاتر از خندق است. هدف این قلعه، محافظت از ساسکس در برابر حمله بود که قرار دادن آن در رودخانه آرون بهترین موقعیت دفاعی را به آن داد. قلعه آروندل یکی از طولانی‌ترین قلعه‌های مسکونی در کشور است.

جاذبه‌های قلعه آروندل انگلستان

چه کسی در  در قلعه آروندل زندگی می‌کند؟

در‌حال‌حاضر دوک‌های نورفولک، ادوارد فیتزالان هاوارد، هجدهمین دوک نورفولک و خانواده‌اش در این قلعه انگلستان زندگی می‌کنند.

چه زمانی قلعه آروندل ساخته شد؟

قلعه آروندل برای اولین بار در سال 1067 تأسیس و در سال 1068 با سنگ ساخته شد. ساخت این قلعه در سال 1070 دنبال شد و خانواده d'Albini و هنری دوم در سال‌های بعد، قسمت‌های بیشتری از قلعه را ساختند.

آشنایی با قلعه آروندل در انگلستان

قلعه  آروندل، دوک نورفولک

از دوک‌های معروف نورفولک می‌توان به دوک دوم، توماس هاوارد، ارل سوری (1443-1524) اشاره کرد که در نبرد فلودن در مقابل پادشاهی اسکاتلند، تحت رهبری جیمز چهارم اسکاتلند، پیروزی قاطعی به دست آورد. اولین بارون هاوارد افینگهام (1510-1573)، ویلیام هاوارد است که در کنار سر فرانسیس دریک، ناوگان اسپانیایی را در سال 1588 دید.

بازدید از قلعه آروندل انگلیس

سومین دوک نورفولک، توماس هاوارد، ارل سوری (1473-1554) عموی آن بولین و کاترین هاوارد، هر دو همسر پادشاه هنری هشتم بود. او یکی از عوامل اصلی این ازدواج‌ها بود، اما در سال 1546 مورد علاقه شاه قرار نگرفت و از سلطنت خلع و در برج لندن زندانی شد، اما با مرگ پادشاه از اعدام نجات کرد.

او سپس به ملکه ماری اول در تضمین تاج و تختش و همچنین به بیگانگی خانواده کاتولیک خود و سلسله سلطنتی پروتستان کمک کرد که توسط ملکه الیزابت اول ادامه یافت.

معرفی قصر آروندل

نمازخانه فیتزالان

این کلیسا در محوطه قلعه آروندل قرار دارد و از سال 1390 محل دفن دوک‌های نورفولک بوده است. انتهای ساختمان کلیسا به‌عنوان کلیسای محلی آروندل عمل می‌کند که می‌توان خارج از دیوارهای قلعه به آن دسترسی داشت.  ساختمان‌های نمازخانه‌ها، بقایای یک کالج سکولار هستند که توسط چهارمین ارل آروندل در سال 1380 توسط کمک مالی ریچارد دوم ساخته شد. زمانی که کالج توسط هنری هشتم منحل شد، ارل دوازدهم ساختمان ها را از تاج خرید.

 

بیشتر بخوانید: راهنمای بازدید از قلعه زیبای بامبورگ در انگلستان

دروازه قلعه

درست در جلوی محراب، مقبره ارل پنجم قرار دارد، اما شاید تأثیرگذارترین یادبود، یادبود فوق‌العاده گوتیک ارل‌های دهم، یازدهم و دوازدهم باشد با یک سایبان حکاکی شده و پلاک‌های یادبود برنجی که در قلعه آروندل انگلیس دیده می‌شود.

بخش‌های مختلف قلعه آروندل انگلیس

اتاق‌های دولتی

در طول قرن‌های 18 و 19، قلعه دفاعی آروندل به یک خانه باشکوه شگفت‌انگیز برای دوک‌های نورفولک تبدیل شد. هنرهای زیبا، مبلمان افسانه‌‌ای و مجسمه‌های حکاکی‌شده با سختی سنگ چخماق در استحکامات اولیه در تضاد است. در اتاق‌های ایالتی از جمله غنای کتابخانه Regency، عظمت تالار بارون‌ها و اتاق‌نشیمن دکوراسیونی، سرگردان شوید.

اتاق خواب‌ها

در این‌جا می‌توانید اتاق خواب‌های مجزا با حمام‌های ویکتوریایی و ادواردیایی زیبایی را ببینید.

قلعه آروندل انگلستان و جاذبه‌های آن

دروازه داخلی و باربیکن

دفاع قرون وسطی توسط برج‌ها، پورتکلیس، پل متحرک و دروازه صورت می‌گرفته است. همه این چیزها برای محافظت از قلعه آروندل ساخته شده‌اند. سعی کنید از لباس‌های مربوط به دوره‌های کلیدی تاریخ در اینجا بازدید کنید.

سفر به انگلستان و بازدید از قلعه آروندل در انگلستان

حفاظ

این حفاظ طراحی شده برای دفاع در قرن یازدهم بوده است، برای دیدن ساحل و کنترل رودخانه و جلوگیری از حمله جنگجویان قوی و تسلط بر منطقه محلی از آن استفاده می‌شد. اکنون می‌توانید از پله‌های سنگی به سمت راست Keep بالا بروید، در گذرگاه‌های باریک راه بروید و از مناظر باشکوه بالای دیوارها لذت ببرید. Keep قدیمی‌ترین قسمت قلعه است که قدمت آن به قرون وسطی باز می‌گردد.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به لندن انگلیس | بهترین زمان سفر به لندن

با توجه به قلعه سنگین و پنجره‌های باریک آن، فضای بسیار متفاوتی با سایر قسمت‌های قلعه دارد. پس از ورود به Keep می‌توانید در امتداد هنر دیوارهای نبرد و سپس تا بالای برج قدم بزنید. در این قسمت حتما احتیاط کنید چون پله‌ها بسیار باریک و شیب‌دار هستند. بنابراین برای کسانی که از کلاستروفوبیا رنج می‌برند، مناسب نیست.

قصر آروندل در انگلستان

سخن آخر

قلعه آروندل برای بیشتر مردم (حتی بچه‌ها) نیز مناسب است زیرا برای تمام سلیقه‌ها چیزهایی برای ارائه دارد‌. این قلعه دارای یک نگهبانی قرون وسطایی با برجک‌های عظیم و پنجره‌های شکاف‌دار است. این قلعه در طول جنگ داخلی به شدت آسیب دید و پس از آن در طول سال‌ها دوباره گرفت. خانواده نورفولک هنوز در قلعه زندگی می‌کنند، بنابراین بخش‌های بزرگی از قلعه مانند برخی از اتاق خواب‌ها به روی عموم باز است.

 

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات