خیابان تورسکایا در مسکو و دیدنی‌های آن

2 سال پیش 0 دیدگاه

خیابان تورسکایا، شاهرگ اصلی مسکو و مجلل‌ترین منطقه در دوران امپراتوری روسیه است. جاذبه خیابان تورسکایا مسکو، مدت‌هاست که معیاری برای تجمل و اعتبار در نظر گرفته شده است. در قرن چهاردهم، این یک جاده تجاری از کرملین به Tver، یکی از شهرهای مهم و تأثیرگذار در آن زمان بود. نام این خیابان تزارسکایا ابتدا ("تزار") بود، زیرا در قرن هفدهم به خیابان اصلی پایتخت روسیه تبدیل شد. البته، موقعیت مرکزی و بسیار معتبر خیابان، بالاترین طبقه اشراف را به خود جلب کرد. در قرن نوزدهم، تجارت به فضای جذاب و اشرافی خیابان تورسکایا افزوده شد: مغازه‌های لوکس مختلف، شیرینی‌پزی‌ها و بوتیک‌ها، تنها بخشی از جاذبه‌های خیابان تورسکایا هستند.

اینجا، زمانی محل پایکوبی تزارهای روسی بود که به سمت کرملین حرکت می‌کردند که اکنون به یک مرکز خرید تبدیل شده و میزبان بناهای یادبود چهره‌های سرشناس روسی مانند الکساندر پوشکین شاعر رمانتیک و شاهزاده قرن دوازدهم و بنیانگذار مسکو یوری دولگوروکی است.

خیابان Tverskaya به عنوان یکی از مهم‌ ترین و پر ترافیک‌ترین شریان‌های مسکو، معمولا در تورهای دیدنی شهر گنجانده می‌شود. تورهای کمونیستی در کافه Sluzhebnyy Vhod به سبک شوروی و موزه مرکزی دولتی تاریخ معاصر روسیه که انقلاب روسیه، دوران شوروی و روسیه پس از شوروی را پوشش می‌دهد، در خیابان تورسکایا توقف می‌کنند. سایر مکان‌های دیدنی در خیابان مانند یک خواربارفروشی مجلل به سبک هنر دکو Gastronomia Eliseevsky را می‌توان به عنوان بخشی از گشت‌های پیاده‌روی در مرکز مسکو مشاهده کرد.

جاذبه خیابان تورسکایا

اگر قصد سفر به روسیه و شهر مسکو را دارید، شما را با جاذبه‌های دیدنی خیابان تورسکایا آشنا می‌کنیم.

جاذبه‌های دیدنی خیابان تورسکایا

در قرن هجدهم، این خیابان به مرکز زندگی اجتماعی و یکی از شیک‌ترین مناطق شهر برای اشرف تبدیل شده بود. پس از انقلاب بلشویکی، خیابان تورسکایا بازسازی شد و استالین دستور تخریب ساختمان‌های تاریخی از جمله هر پنج کلیسای Tverskaya را داد تا خیابان را تعریض کرده و به جای آن‌ها ساختمان‌های مدرن بسازند. برخی از ساختمان‌ها به مکان‌های جدید و دورتر از خیابان منتقل شدند. بین سال‌های 1935 و 1990، این خیابان به نام نویسنده و انقلابی روسیه به خیابان گورکی تغییر نام داد. بعدها گوگورباچف، خیابان را به نام سابق خود بازگرداند. در ادامه مطلب با تعدادی از جاذبه‌های خیابان تورسکایا مسکو آشنا خواهید شد.

جاذبه خیابان تورسکایا مسکو

متروی مسکو

 مترو مسکو که به خاطر شکوه و کارآیی فوق‌العاده‌اش معروف است، در نوع خود یک منظره باشکوه و دیدنی است. هر ایستگاه دارای تزئینات بی‌نظیری است که با ایستگاه‌های دیگر در مسکو متفاوت است. لوسترهای درخشان، موزاییک‌های شاهکار و سنگ مرمر درخشان، مسافران را در سفرهای روزانه خود همراهی می‌کنند. جدا از زیبایی آن، مترو و مجسمه‌های شوروی که فضای داخلی آن را تزیین می‌کنند، بینش شگفت‌انگیزی از تاریخ سوسیالیست ارائه می‌دهند. تأمل در کار سختی تحت حکومت استالینیستی که در عرض چند سال این شاهکار مهندسی را تکمیل کرد، مطمئنا منبعی برای تفکر است.

جاذبه خیابان تورسکایا در مسکو

موزه تاریخ معاصر مسکو

 شما می‌توانید تحولات سیاسی را که در 150 سال گذشته روسیه و جهان را تکان داد، در این موزه جذاب خیابان تورسکایا کشف کنید. تاریخ پرتلاطم روسیه مورد توجه بسیاری از مردم است و این موزه به تفصیل، به بررسی نوسانات از حکومت تزاری و شکوه امپراتوری از طریق انقلاب خونین 1917 روسیه تا سوسیالیسم لنین، ترور استالینیستی و تولد اولین دولت کمونیستی جهان می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: بهترین زمان سفر به روسیه چه فصلی است؟

مجموعه‌ای شگفت‌انگیز از نمایشگاه‌ها شما را به دنیای عظیم انقلاب‌ها، کاخ‌های امپراتوری، خونریزی، تجملات و رنج‌های روزمره می‌کشاند. این ساختمان حتی سنگ‌های واقعی پرتاب شده توسط کارگران را در اعتراض به پلیس در طول انقلاب 1905 در خود جای داده است.

جاذبه های خیابان تورسکایا

سالن کنسرت چایکوفسکی

محل فیلارمونیای مسکو، سالن کنسرت تاریخی چایکوفسکی بیش از 70 سال قدمت دارد و در تاریخ موسیقی روسیه از شهرت معتبری برخوردار است. بیایید و از ایده نوابغ و مشاهیر موسیقی که در سالن‌های مقدس آن اجرا کرده‌اند، لذت ببرید. پلکان‌های مرمر سفید و قسمت‌های درخشان خیره‌کننده سالن با صداهای لذت‌بخش موسیقی کلاسیک شما را از خود بی‌خود می‌کند. در این ساختمان خیره‌کننده از اجرای برخی از بهترین نوازندگان موسیقی روز لذت ببرید.

جاذبه های دیدنی خیابان تورسکایا

مرکز خرید خیابان تورسکایا

Tverskaya با خیابان‌هایی مانند خیابان پنجم نیویورک و شانزلیزه پاریس، شیک‌ترین خیابان خرید مسکو و یکی از گران‌ترین خیابان‌های جهان برای زندگی است. همه چیز از فروشگاه‌های لوکس تا برخی از منحصر به فردترین جواهر‌فروشی‌ها در محدوده خیابان تورسکایا بسیار جذاب‌اند. این خیابان همچنین خانه کتابفروشی به نام Moskva است. وسعت عظیم، طیف عالی از کتاب‌ها، مطالعه برنامه‌ریزی‌شده و سایر رویدادهای ادبی، آن را به خودی خود به یک جاذبه گردشگری تبدیل کرده است. چه به دنبال سرمایه گذاری بر روی محصولات با کیفیت عالی باشید، چه به سادگی به لذت‌های طراحان نگاه کنید، خیابان تورسکایا جایی است که باید به بازدید آن بروید.

مرکز خرید خیابان تورسکایا

میدان سرخ

بازدید از میدان سرخ اولین مورد در لیست گردشگران است که باید در مسکو انجام دهند. کلمه قرمز به رنگ اشاره نمی‌کند، بلکه به یک کلمه قدیمی روسی به معنای زیبا اشاره دارد و این میدان از قرن پانزدهم مرکز مسکو بوده است، اما این نام در قرن هفدهم تثبیت شد. میدان سرخ در فهرست محبوب‌ترین جاذبه‌های مسکو قرار دارد و در این زمین، پیشتاز است.

با کارهای زیادی که در اینجا باید انجام دهید و ببینید، ممکن است بازدید شما یک روز کامل طول بکشد تا این جاذبه به طور کامل پوشش داده شود.

میدان سرخ

مقبره لنین

مقبره لنین، این رهبر مشهور روسیه نیز در منطقه سرخ دفن شده و چندین روز در هفته به روی عموم باز است و ورودی آن رایگان است. از قبل برنامه‌ریزی کنید و مطمئن شوید که در روزی که می‌توانید از آن بازدید کنید، آرامگاه باز است و همچنین باید توجه داشته باشید که بازدید از این مکان‌ها ممکن است سفر شما را طولانی‌‌تر کند.

کرملین

بازدید از کرملین مطمئناً یک رویداد تمام روز است. این یکی از جاذبه‌های مسکوست که از نظر ساختمان‌های تاریخی و معماری، بسیار زبانزد است. در اینجا می‌توانید از زیبایی و شکوه دیوارها عکس بگیرید. در داخل آن کلیساهای مختلف، موزه‌ها و بناهای تاریخی از جمله کلیسای جامع عروج، قدیمی‌ترین کلیسا در کرملین قرار دارند.

 زرادخانه دولتی، گنجینه‌های سلطنتی و مصنوعات دولتی و برج ناقوس ایوان بزرگ از مکان‌های پربازدید اینجا هستند. چهار کلیسا را ​​می‌توان داخل دیوارهای کرملین پیدا کرد که هر یک از نظر ساخت و تاریخ، منحصر به فرد هستند. بیشتر از تزارهای گذشته روسیه در قدیمی‌ترین کلیسای جامع، کلیسای جامع عروج، تاج‌گذاری کرده‌اند.  کوچکترین کلیسا یعنی کلیسای جامع رسوب دارای یک عبادتگاه ویژه برای رهبران ایلخانی بود. کلیسای جامع سنت مایکل نیز فرشته مقبره رهبران روسیه را در خود جای داده است. حتی کلیسایی وجود دارد که برای عبادت افراد سلطنتی در نظر گرفته شده بود.

هتل ملی

هتل لوکس 5 ستاره ملی یکی از مکان‌های برتر کشور را به خود اختصاص داده است. مناظر اصلی روسیه میدان و کرملین که به معنای واقعی کلمه سرخ هستند، آن طرف خیابان قرار دارند. این هتل که از سال 1903 فعالیت می‌کند، با بهترین سنت‌های معماری اواخر قرن 19 ساخته شده است. بیش از 30 اتاق آن دارای نمای زیبایی از کرملین، کلیسای جامع سنت باسیل و میدان سرخ هستند.

بیشتر بخوانید: بهترین هتل سنت پترزبورگ برای اقامت را پیدا کنید

هتل ریتز کارلتون

در کنار هتل ملی، هتل معروف ریتز کارلتون مسکو قرار دارد که در سال 2007 افتتاح شد و مناظری پانوراما از منطقه تاریخی مسکو را ارائه می‌دهد. این هتل مجلل، خدمات کاملی ارائه می‌دهد از سالن بدنسازی و مرکز اسپا بزرگ با استخر گرفته تا خدمات پیشخدمت شخصی در این هتل ارائه می‌شود. بیش از 300 اتاق بزرگ مهمان  آن با سنگ مرمر کوه‌های آلتای و پرتغال مبله شده‌اند. سالن O2 که در پشت بام ریتز قرار دارد، بهترین مناظر از کرملین و میدان سرخ را ارائه می‌دهد.

فروشگاه مواد غذایی Eliseev 

کمی دورتر در امتداد خیابان تورسکایا و نزدیک میدان پوشکین، جاذبه دیگری به نام فروشگاه Eliseevskiy  وجود دارد که در سال 1901 افتتاح شد و سنت‌های کیفی‌اش را همراه با دکوراسیون لوکس نئوباروک خود حفظ می‌کند. این ساختمان متعلق به قرن هجدهم است، جایی که پوشکین و باراتینسکی به خواندن اشعار خود مشهور بودند. فروشگاه، 365 روز سال باز است.

فروشگاه مواد غذایی Eliseev 

کافه پوشکین

روبروی بنای یادبود پوشکین در خیابان‌ تورسکایا، کافه پوشکین قرار دارد. این کافه در سال 1999 افتتاح شد و به سرعت در بین مردم محلی و مهمانان شهر به شهرت رسید. شهرت این رستوران به قدری بالاست که بازدید از مسکو بدون ناهار یا شام در کافه پوشکین غیرممکن به نظر می‌رسد. در واقع، اینجا یک مکان بین‌المللی است و زبان انگلیسی بیشتر از روسی در آن شنیده می‌شود.

خیابان آربات

خیابان تورسکایا یک خیابان مرکزی و پر جنب و جوش است، با ساختمان‌های بزرگ که در آن طرفش فروشگاه‌ها، کلوپ‌ها، کافه‌ها و رستوران‌های مختلفی وجود دارد. با این حال، زندگی در اطراف خیابان تورسکایا (خیابان‌های کوچک، بلوارهای اطراف) کاملا آرام بوده و یکی از زیباترین مناطق برای قدم زدن یا بیرون رفتن در مسکوست.

خیابان آربات

سیرک قدیمی مسکو

سیرک قدیمی مسکو، یکی از قدیمی‌ترین سیرک‌های خیابان تورسکایا مسکوست. سیرک یک مکان شگفت‌انگیز برای دو هزار نفر است که در آن یک میدان بزرگ، بهترین دلقک‌ها، طناب‌بازان، آکروبات‌ها، مربیان حیوانات و غیره قرار دارد. حیوانات در سیرک شامل فیل‌ها، خرس‌ها، ببرها، اسب‌ها، میمون‌ها، سگ‌ها و پرندگان عجیب و غریب هستند. برای بسیاری از مردم مسکو، بازدید از سیرک یک رویداد اجباری و تقریبا مقدس است. اینجا جایی است که رویای کودکان به حقیقت می‌پیوندند و یک جاذبه واقعی برای کل خانواده به شمار می‌رود.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات