جاذبه‌های روستای اوزون گل در ترکیه که باید ببینید

2 سال پیش 0 دیدگاه

روستای اوزون گل ترکیه در ترابزون یکی از مهم‌ترین نقاط دیدنی شمال ترکیه واقع و توسط کوه‌های سبز، احاطه شده است. اوزون‌ گل، روستایی مرتفع است که با زیبایی‌های طبیعی خود یکی از کانون‌های گردشگران داخلی و خارجی به شمار می‌رود.  فعالیت‌های پیاده‌روی و پاراگلایدر در این منطقه بسیار رواج دارد. منبع اصلی درآمد این منطقه، گردشگری است. روستای اوزون گل نام خود را از دریاچه مجاور خود گرفته است.

منطقه جنگلی Uzungol قدیمی‌ترین منطقه معتدل روی زمین است. هرکسی که از دریاچه اوزون گل بازدید کند، این شانس را خواهد داشت که از زیبایی طبیعی مناظر اطراف این دریاچه لذت ببرد. بدون‌شک دریاچه اوزون گل یکی از زیباترین دریاچه‌ها و مناطق ترابزون است. جاذبه‌های روستای اوزون گل در ترکیه در 100 کیلومتری مرکز شهر ترابزون، در دره‌ای در میان کوه‌ها با مناظر خیره‌کننده از دریاچه، احاطه شده است. در ادامه با جاذبه‌های گردشگری روستای اوزون گل بیشتر آشنا خواهید شد.

روستای اوزون گل ترکیه

اگر قصد سفر به ترکیه و روستای اوزون گل را دارید، شما را با جاذبه‌های دیدنی روستای اوزون گل آشنا می‌کنیم.

معرفی جاذبه‌های دیدنی روستای اوزون گل

یکی از لذت‌بخش‌ترین قسمت‌های سفر در روستای اوزون گل، دیدن ویلاها و کلبه‌های چوبی است که میان مراتع سرسبز و اغلب دام‌های اطراف آن ساخته شده‌اند. مشاهده زندگی روستایی، فرهنگ بومی و بوییدن غذاهای محلی ترکیه، تجربه‌ای خوشایند در این سفر است. در این سفر، رودخانه‌ای را در روستا می‌بینید که روی آن یک پل تاریخی ساخته شده و گردشگران زیادی از آن عبور کرده و عکس‌های یادگاری می‌گیرند. همچنین پیشنهاد می‌کنیم از مغازه‌های اطراف دریاچه و داخل روستا دیدن کنید. در آنجا چیزهای جالبی برای خرید سوغاتی پیدا خواهید کرد. یکی از معروف‌ترین محصولات این منطقه، چای ترابزون است که می‌تواند سوغاتی جالب این منطقه باشد.

جاذبه روستای اوزون گل

ارتفاعات سلطان مراد

ارتفاعات سلطان مراد در ضلع غربی ترابزون، 35 کیلومتر دورتر از دریاچه اوزون گل، موقعیتی برجسته دارد. مناظر این ارتفاعات در زمستان پوشیده از برف است و با مه آمیخته به آن، زیبایی استثنایی دارد. گردشگران برای لذت بردن از فعالیت‌های مختلف مانند شکار غزال، کمپینگ و اسکی، جذب جاذبه روستای اوزون گل خواهند شد. سعی کنید هنگام بازدید از ارتفاعات سلطان مراد، بازدید از آبشارهای آتاکوی را از دست ندهید، جایی که از مناظر خیره‌کننده طبیعی لذت خواهید برد.

جاذبه‌های دیدنی روستای اوزون گل

ارتفاعات کارستر

ارتفاعات Karester یکی از نقاط اصلی برای بازدید و لذت بردن از هوای تازه آن است که در ارتفاع 2600 متری از سطح دریا قرار دارد. در اینجا می‌توانید از دیدن مناظر جذاب دریاچه Uzungol از بالا لذت ببرید.

ارتفاعات دمیرکاپی و دریاچه ماهی

ارتفاعات دمیرکاپی در 16 کیلومتری قرار دارد و دارای هوایی تازه، زیبایی طبیعی و خانه‌های چوبی است که می‌توانید در آن از کمپینگ خود لذت ببرید. دریاچه ماهی در یک نقطه مرتفع در 25 کیلومتری Uzungol قرار دارد که می‌توانید از ماهیگیری در آنجا لذت ببرید.

ارتفاعات دمیرکاپی و دریاچه ماهی

آب و هوا در روستای اوزون گل

به طور کلی ترابزون، تابستان‌های معتدل و زمستان سرد دارد و در تابستان بارندگی‌های فصلی و در زمستان با بارش برف همراه است. می‌توان گفت که آب و هوای Uzungol از این جهت خوب است که به بازدیدکنندگان این فرصت را می‌دهد تا از زیبایی‌های طبیعی آن لذت ببرند، زیرا دما در اکثر مواقع ملایم است. هیچ‌چیز را نمی‌توان با زیبایی اوزون گل در تابستان مقایسه کرد، جایی که تپه‌ها توسط گیاهان سبز، درختان با برگ‌های ضخیم و آب کریستال دریاچه پوشیده شده است و یک نقاشی طبیعی خارق‌العاده را می‌سازد.

بیشتر بخوانید: کلیسای کورا در استانبول، تلفیقی از هنر بیزانس و هنر اسلامی

بازدیدکنندگان روستا، می‌توانند در تابستان فعالیت‌های زیادی انجام دهند، از کمپینگ در کنار دریاچه گرفته تا قدم زدن میان درختان سرسبز، تنها بخشی از تفریحات روستای اوزون گل محسوب می‌شود. ناگفته نماند کباب‌های آنجا طعمی استثنایی دارند.

جاذبه‌های گردشگری روستای اوزون گل

موزه آتاتورک روستای اوزون گل

 موزه آتاتورک یکی از برجسته‌ترین مکان‌های توریستی اوزون‌ گل است که در سال 1890 ساخته شده  و آثار و نقاشی‌های بسیاری در آن نگهداری می‌شود.

بیشتر بخوانید: جزیره جوندا | بزرگ‌ترین و جذاب‌ترین جزیره در کشور ترکیه

ارتفاعات روستای اوزون گل

ارتفاعات Uzungol از جذاب ترین نقاط برای بازدید این روستا به شمار می‌رود که دارای مناطق سبز وسیعی است که حیوانات زیادی از آن‌ها تغذیه می‌کنند.

ارتفاعات روستای اوزون گل

نهرهای اوزون گل

روستای اوزون‌ گل گروهی از جویبارها دارد که به دریاچه اوزون گل می‌ریزند. علاوه بر این، دریاچه‌های زیادی مانند دریاچه بالیکلی، دریاچه ایگر و بسیاری دیگر در روستا وجود دارد. این دریاچه‌ها به بازدیدکنندگان فرصت لذت بردن از زیبایی‌های طبیعی Uzungol را می‌دهند. ناگفته نماند، نهرها و دریاچه‌های Uzungol دارای ماهی‌های زنده هستند و فرصتی را برای دوستداران ماهیگیری فراهم می‌کند تا از سرگرمی‌های این منطقه لذت ببرند.

روستای دمیرکاپی

روستای دمیرکاپی یکی از زیباترین نقاط توریستی اوزون گل است که در 15 کیلومتری اوزون گل قرار دارد و دارای مناظر طبیعی جذاب و هوای تازه است.

روستای دمیرکاپی

روستای سورمنه

روستای Surmene معروف‌ترین روستای ترکیه برای محصولات دست‌ساز است، در این روستا، دوستداران صنایع دستی می‌توانند چاقو و شیرینی دست‌ساز پیدا کنند.

روستای کایکارا

روستای کایکرا به داشتن معروف‌ترین مزرعه اسب در ترکیه معروف است، مقصدی برای دوستداران اسب‌سواری و جایی که می‌توانند از اسب‌سواری لذت ببرند.

Sukur Su Heights

Sukur Su Heights در 20 کیلومتری روستای اوزون گل واقع شده که دارای زیبایی طبیعی خیره‌کننده و کلبه‌های چوبی متعددی است. گردشگران این شانس را خواهند داشت که از برف روی قله‌ها و آبشارهایی که روی صخره‌ها می‌ریزند، لذت ببرند.

روستای سورمنه

دریاچه اوزون گل

این دریاچه مورد بازدید گردشگران از سراسر جهان و به ویژه اعراب است. این دومین سفر پرطرفدار در ترکیه به ویژه بین ماه‌های می و جولای است. در این موقع از سال، ممکن است برای قدم زدن در اطراف دریاچه در کوهستان و طبیعت زیبا کمی زمان نیاز داشته باشید.

می‌توانید در اوقات فراغت در اطراف دریاچه قدم بزنید، قایق‌سواری کنید یا با دوچرخه‌ای که کرایه می‌کنید، به گشت و گذار در اوزونگول بپردازید. همچنین می‌توانید در بسیاری از فعالیت‌های اطراف شرکت کنید و زمانی پربار را در رستوران‌ها و کافه‌های مناسب اینجا با چشم‌انداز دریاچه و طبیعت بگذرانید. فروشگاه‌های سوغاتی متعددی نیز در این روستا وجود دارد. راه رسیدن به دریاچه کمی مشکل است، چرا که پر از پیچ و خم‌های بین کوه‌ها و شن است، با این حال بسیاری از گردشگران با اتوبوس یا ماشین‌های شخصی از شهر ترابزون به این منطقه می‌آیند.

فاصله روستای اوزون گل تا استانبول

رسیدن به اوزونگول از استانبول با ماشین، بسیار خسته‌کننده است؛ زیرا فاصله بین آن‌ها 1160 کیلومتر است. بنابراین، استفاده از خطوط هوایی به شدت توصیه می‌شود‌.

روستای اوزون گل در ترکیه

محل اقامت در روستای اوزون گل

اگر می‌خواهید در Uzungol بمانید، محل اقامت بسیار زیاد است. آپارتمان‌ها، متل‌ها، خانه‌های ییلاقی، هتل‌ها و هاستل‌ها در اطراف شهر و دریاچه پراکنده شده‌اند. از میان توصیه‌های هتل می‌توانید هتل برادران آکیوز را انتخاب کنید. در تابستان، قیمت‌ها نسبت به فصل زمستان تا 3-4 برابر افزایش می‌یابد.

در انتهای مقاله باید گفت روستای اوزون گل، یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در ترکیه است، فراموش نکنید که آن را در لیست سفر خود به عنوان بهترین مقصد ترکیه یادداشت کنید.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات