جاذبه‌های کاپادوکیه شهری تاریخی و عجیب در ترکیه

2 سال پیش 0 دیدگاه

برای بازدید از جاذبه‌های کاپادوکیه، باید به منطقه‌ آناتولی مرکزی ترکیه سفر کنید. منطقه‌ای کوهستانی با دشت‌های بسیار وسیع که حدود 725 کیلومتری استانبول واقع شده است. این منطقه‌ زیبا در مرکز ترکیه به خاطر مناظر افسانه‌‌ای، غارنشین‌ها، صخره‌های شگفت‌انگیز و بالون هوای گرم که هر روز صبح هنگام طلوع خورشید در آسمان اوج می‌گیرند، مشهور شده است. پیاده‌روی از جاذبه‌های دیدنی کاپادوکیه است که یک هفته طول می‌کشد تا تمام مسیرهای پیاده‌روی متنوع در این منطقه را طی کنید.

همان‌طور که اشاره کردیم، تمام جاذبه‌های توریستی کاپادوکیه از بالون‌های نفس‌گیر و تماشای طلوع خورشید بر فراز مناظر ماورایی گرفته تا هتل‌های غارنشین منحصربه‌فرد و دره‌های زیبا با صخره‌های عجیب، چیزهای زیادی برای کشف دارد. در ادامه مقاله به معرفی بیشتر جاذبه‌های گردشگری کاپادوکیه می‌پردازیم.

جاذبه‌های گردشگری کاپادوکیه

جاذبه‌های کاپادوکیه در ترکیه

در ادامه به معرفی برخی از معروف‌ترین جاذبه‌های کاپادوکیه می‌پردازیم:

GOREME گورمه

قطب گردشگری در کاپادوکیه محسوب می‌شود. موزه فضای باز گورمه یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌ها و مکان‌های تاریخی در کاپادوکیه است که با یک تور صوتی شما را میان نقاشی‌های باستانی، کلیساها و خانه‌های غار متعلق به قرن‌ها پیش راهنمایی می‌کند.

در این مکان، ایستگاه اتوبوس اصلی کاپادوکیه و همچنین رستوران‌ها، آژانس‌های مسافرتی و هتل‌های متعددی با قیمت‌های متفاوت و متناسب با هر بودجه‌ای را خواهید دید. اگر اولین بار است که به کاپادوکیه می‌روید، مطمئنا گورمه راحت‌ترین مکان برای اقامت است. همچنین تا موزه فضای باز گورمه که از پربازدیدترین جاذبه‌های کاپادوکیه است، فاصله کمی وجود دارد. اقامت در هتل غار را حتما تجربه کنید.

جاذبه‌های دیدنی کاپادوکیه

اوچیسار UCHISAR

یکی دیگر از جاذبه‌های کاپادوکیه در ترکیه است. این منطقه به خاطر قلعه صخره‌ای که بلندترین نقطه دید در کاپادوکیه مرکزی است، شهرت دارد. این منطقه، بهترین مناظر کاپادوکیه را ارائه می‌دهد و بسیاری از هتل‌های لوکس، مسافرخانه‌ها و ویلاهای اجاره‌ای را در خود جای داده است.

جاذبه‌های توریستی کاپادوکیه

اورتاهیسار ORTAHISAR 

شهری خواب‌آلود است که به اندازه منطقه قبلی، تجاری و مدرن نشده است. رستوران یا هتل زیادی در اینجا وجود ندارد که البته این ویژگی ممکن است برای مسافرانی که به دنبال تجربه متفاوتی در کاپادوکیه هستند، جذاب باشد. اگر از پیاده‌روی لذت می‌برید، پیاده‌روی‌های خوب زیادی در این منطقه وجود دارد. حمل‌ونقل عمومی در اینجا در دسترس نیست، بنابراین احتمالا بهترین کار این است که فقط در صورت داشتن ماشین کرایه‌ای در اورتاهیسار اقامت کنید.

آوانوس AVANOS 

شهری در کنار رودخانه سرخ است. رودخانه سرخ، سرچشمه خاکی است که برای تولید سفال‌های معروف این شهر استفاده می‌شود. آوانوس یک شهر شلوغ استانی در کنار رودخانه کیزیلیرماک است و همان‌طور که اشاره شد، جاذبه اصلی این شهر، سفال‌های آن است.

این شهر دارای تاریخچه صنعت سفالگری است که به دوره هیتی می‌رسد و اکنون مانند آن زمان، صنعتگران محلی از خاک رس قرمز متمایز رودخانه قیزیلیرمک برای تولیدات صنایع دستی خود استفاده می‌کنند. اگر از طرفداران سفال هستید، ممکن است بخواهید در اینجا بمانید. در آوانوس، مغازه‌ها و رستوران‌های زیادی وجود دارد. بهتر است ماشین کرایه‌ای داشته باشید یا از اتوبوس استفاده کنید که می‌توانند شما را هر ساعت به Göreme و هر دو ساعت یک بار به Ürgüp ببرند.

جاذبه‌های کاپادوکیه ترکیه

سوار بالون هوای گرم شوید

بدون‌شک سوار شدن بر بالون هوای گرم بر فراز این منظره کاپادوکیه بهترین کاری است که می‌توانید در این شهر انجام دهید. پرواز بالن خود را از قبل رزرو کنید، زیرا اگر روزهای قبلی آب و هوای بدی وجود داشته باشد، ممکن است تعداد پروازهای معوقه، زیاد باشد.

پیاده‌روی و تماشای منظره غروب

وقتی صحبت از پیاده‌روی در کاپادوکیه می‌شود، بهترین مکان، عبور از دره سرخ است. پشته‌های ماسه‌سنگ شارپ هر شب در آخرین لحظات غروب خورشید به رنگ قرمز رنگ درمی‌آید. می‌توانید هنگام غروب یک توقف کوتاه کرده و لحظاتی فراموش نشدنی‌ برای خود رقم بزنید.

جاذبه‌های کاپادوکیه در ترکیه

از دره پاسپاگ دیدن کنید

دره پاسپاگ با دودکش‌های پری حماسی و غارنشین‌ها یکی از محبوب‌ترین نقاط در گورمه، کاپادوکیه است. از جمعیت زیاد و اتوبوس‌های تور، دره پساباگ ارزش بازدید دارد. دودکش‌های پری واقعا شگفت‌انگیز هستند. میان دره پاسپاگ، خانه‌های غار سه طبقه و دو طبقه‌ای هم به چشم می‌خورد.

از دره پاسپاگ دیدن کنید

مسیر پیاده‌روی دره کبوتر

دره کبوتر (همچنین به نام دره گوورسینلیک نیز شهرت دارد) یکی از محبوب‌ترین مسیرهای پیاده‌روی در کاپادوکیه است، به ویژه به این دلیل که بین گورمه تا اوچیسار امتداد دارد. در طول مسیر، خانه‌های غار، نقاشی‌های باستانی، ستون‌های خاکی و البته کبوترها را می‌بینید.

مسیر پیاده‌روی دره کبوتر

 موزه فضای باز ZELVE

موزه فضای باز Zelve یک مکان باورنکردنی در کاپادوکیه ترکیه است که زمانی، یکی از بزرگ‌ترین جوامع کاپادوکیه را در خود جای داده است. در این شهر غار باورنکردنی، می‌توانید میان خانه‌های تاریخی، کلیساها، اتاق‌های مذهبی و همچنین میدان شهر قدم بزنید.

سفر یک روزه به صومعه

صومعه سنگ‌تراشی در فاصله 10 کیلومتری شمال شرقی شهر Niğde در جنوب کاپادوکیه، دور از مرکز اصلی منطقه، خانه برخی از چشمگیرترین نقاشی‌های دیواری بیزانسی در کاپادوکیه است. این نقاشی‌ها متعلق به قرن یازدهم هستند و شامل بشارت و مریم باکره با عیسی نوزاد در کنار فرشتگان جبرئیل و میکائیل می‌شود. به همان اندازه که نقاشی‌های دیواری جالب توجه است، مجموعه تونل‌های غول‌پیکری هم که می‌توان آن را داخل مجموعه‌ای کشف کرد، جذاب و دیدنی هستند.

سفر یک روزه به صومعه

نقطه غروب تپه عاشق

چند نقطه عالی برای تماشای غروب در کاپادوکیه وجود دارد، اما یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای تماشای غروب خورشید در شهر گورمه، کاپادوکیا تپه عاشق است که به Asiklar Tepesi نیز معروف است. همچنین به نام «نقطه غروب آفتاب» نیز شهرت دارد. زیبایی Lover's Hill Sunset Point این است که در فاصله چند قدمی هتل‌های گورمه قرار دارد، جایی که اکثر مردم اقامت می‌کنند. اکثر افرادی که به دنبال تماشای غروب هستند یا در Lover's Hill، Red Valley Sunset Point یا از تراس هتل خود این کار را انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید: 10 حقيقت درباره گوبکلی تپه، مکانی باستانی و رازآلود در ترکیه

از جاذبه کاپادوکیه در تور سرخ دیدن کنید

بعد از سواری با بالون، تور سرخ یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید در کاپادوکیه انجام دهید که یک معرفی عالی برای این منطقه است و شما را به چشمگیرترین نقاط شمال کاپادوکیه می‌برد.

تور سرخ

جاذبه کاپادوکیه را در تور سبز کشف کنید

احتمالا دومین تور محبوب در کاپادوکیه پس از تور قرمز، تور سبز است که شما را به مکان‌های جالب در جنوب کاپادوکیا می‌برد. نقاط برجسته شامل یک شهر زیرزمینی است که 300 فوت زیر سطح زمین قرار دارد و یک پیاده‌روی زیبا در میان دره‌ای که لانه زنبورها و کلیساهای سنگ‌تراش شده است.

بازدید از دودکش‌های پری دوقلو 

کاپادوکیه پر از دودکش‌های پری و صخره‌های باورنکردنی است، اما برخی از آن‌ها کمی شگفت‌انگیزتر از بقیه هستند.  صدها نفر در اطراف دودکش‌های پری دوقلو جمع می‌شوند تا از درخشش آن‌ها شگفت‌زده شوند. به سختی می‌توان باور کرد که آن‌ها طی میلیون‌ها سال شکل گرفته‌اند. این یک توقف کوچک عالی در مسیر رسیدن به جاذبه‌های دیگر است و پیاده‌روی یا ماجراجویی را شامل نمی‌شود، اما همچنان ارزش بازدید دارد.

 بازدید از دودکش‌های پری دوقلو

بازدید از کلیساهای چاووسین

یکی دیگر از جاذبه‌های کاپادوکیه در ترکیه و روستای کوچک چاووسین دو کلیسای دوست‌داشتنی بیزانسی هستند. در ورودی شهر، کلیسای چاووسین (همچنین به عنوان کلیسای کبوترخانه بزرگ شناخته می‌شود، به دلیل این که در اوایل قرن بیستم به عنوان یک کبوترخانه محلی استفاده می‌شود) با فضای داخلی خیره‌کننده‌اش از نقاشی‌های دیواری قرار دارد.

بیشتر بخوانید: کلیسای کورا در استانبول، تلفیقی از هنر بیزانس و هنر اسلامی

در مرکز دهکده قدیمی، پس از پیاده‌روی در بالای خط الراس و خانه‌های متروکه، کلیسای سنت جان باپتیست قرار دارد که می‌تواند یکی از قدیمی‌ترین کلیساهای منطقه باشد.

بازدید از کلیساهای چاووسین

بهترین زمان بازدید از کاپادوکیه

بهار (مارس-مه) و پاییز (سپتامبر-نوامبر) بهترین زمان برای دیدن جاذبه‌های کاپادوکیه است. تابستان (ژوئن تا آگوست) می‌تواند بسیار گرم باشد. دما تا 32 درجه سانتیگراد / 90 درجه فارنهایت بوده و شلوغ‌ترین زمان سال است که گردشگران از سواحل جنوبی به آنجا می‌آیند.

شلوغ‌ترین زمان سال در کاپادوکیه است، بنابراین قیمت اقامت‌ها و فعالیت‌ها ممکن است در بالاترین حد خود باشد.  کاپادوکیه در زمستان (دسامبر-فوریه) با کاهش دما تا -6 درجه سانتیگراد / 21 درجه فارنهایت، به شدت سرد می‌شود. پاییز نیز زمان خوبی برای بازدید از کاپادوکیه بوده که ازدحام جمعیت در آن کمتر است.

 

 

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات