جاذبه‌های کوه تیبیدابو در بارسلونا + تفریحات کوه تیبیدابو

2 سال پیش 0 دیدگاه

کوه تیبیدابو، بهترین مناظر از بارسلونا را به شما ارائه می‌دهد. اگر می‌خواهید از جای بلندی به شهر بارسلونا نگاه کنید، باید به بلندترین نقطه این شهر بروید. بارسلونا، مقصدی عالی برای دوستداران معماری، تاریخ، غذاهای اسپانیایی و سواحل زیباست.  احتمالا کوه تیبیدابو را هنگام قدم زدن در خیابان‌های بارسلونا خواهید دید. این کوه با ارتفاع 512 متر، مرتفع‌ترین رشته کوه سرا د کولسرولا به شمار می‌رود.

بالای آن، کلیسایی قرار دارد که مشرف به کل شهر است. آنچه در مورد این کلیسا نظرتان را جلب می‌کند، مجسمه عیسی در بالای ساختمان با دستان باز است که حتی می‌توانید آن را از خیابان‌های بارسلونا نیز ببینید. اگر می‌خواهید سفر به این کشور با تور اسپانیا را تجربه کنید با جاذبه‌های دیدنی کوه تیبیدابو آشنا شوید، این مقاله را تا پایان مطالعه کنید.

جاذبه‌های کوه تیبیدابو

تاریخچه کوه تیبیدابو

ممکن است دوست داشته باشید بدانید که نام تیبیدابو از کجا آمده است؟ طبق افسانه‌ها، این نام به احتمال زیاد از آیه کتاب مقدس لوقا 4: 6 آمده است. در این صحنه؛ شیطان و عیسی هر دو بر روی کوهی مرتفع ایستاده‌اند که بر تمام جهان مشرف است. شیطان به عیسی گفت: «من تمام این قدرت و جلال را به شما خواهم داد.» تیبیدابو، در لاتین به معنی "من آن را به شما خواهم داد" است.  نامگذاری کوه تیبیدابو به این نام، ثابت می‌کند که این صحنه واقعا در آنجا اتفاق افتاده است.

جاذبه‌های دیدنی کوه تیبیدابو

تیبیدابو، با این که مناظر زیبایی دارد اما به علت در دسترس نبودن، افراد کمی از گردشگران تور اروپا از آن دیدن می‌کنند‌. شما می‌توانید از یک منظره کامل 360 درجه از بارسلون، دریای مدیترانه، حتی بخش‌هایی از مونتسرات و مونسنی بازدید داشته باشید. از آنجایی که این پارک تفریحی مستقیما کنار مناظر قرار می‌گیرد، فضای بسیار منحصر به فردی به آن می‌بخشد. به نظر می‌رسد اینجا، مکان مناسبی برای بازی با کودکان باشد.

جاذبه‌های دیدنی کوه تيبيدابو

بارسلونا با معماری فوق‌العاده، جاذبه‌های گردشگری شلوغ و سواحل و زیبایی‌های طبیعی اطرافش، یک کلان‌شهر عالی، برای گشت و گذار است. برای دیدن یک منظره پانورامای شگفت‌انگیز از کل پارک ساحلی به بالای کوه تیبیدابو بروید.

تاریخچه کوه تیبیدابو

تیبیدابو، بلندترین کوه بارسلونا با ارتفاع 512 متر است که در صورت نیاز به استراحت از شهر شلوغ، مکانی فوق العاده برای دریافت هوای تازه به شمار می‌رود. اینجا همچنین یک مکان عالی برای پیاده‌روی است و در تور بارسلونا می‌توانید از قدیمی‌ترین پارک تفریحی اسپانیا نیز دیدن کنید. تماشای مناظر هنگام غروب یک تجربه فراموش‌نکردنی خواهد بود.

کوه تیبیدابو بارسلونا

اگر  قصد رفتن به شهربازی را دارید، توجه داشته باشید که پارک در تمام طول سال، باز نیست و حتی هنگام باز بودن، ممکن است برخی از جاذبه‌ها و تفریحات آن بسته باشند. این پارک در ماه‌های ژانویه و فوریه تعطیل است.

بیشتر بخوانید: 10 نکته که قبل از رفتن به پارک ملی اوردیسا باید بدانید!

از آنجایی که برنامه پارک تا حدودی نامنظم است، توصیه می‌کنیم قبل از برنامه‌ریزی برای بازدید، وب‌سایت رسمی پارک را بررسی کنید تا از باز بودن آن در روز انتخابی خود مطمئن شوید. شما می‌توانید از این منطقه عکس بگیرید، از مناظر طبیعی لذت ببرید و بقیه کوه را کاوش کنید، بهترین زمان برای بازدید از این پارک، صبح یا عصر است.

کوه تیبیدابو در بارسلونا

گرم‌ترین ساعات روز در بارسلونا از ساعت 13 تا 16 بعدازظهر است. به خاطر داشته باشید که اگر در زمستان به این شهر سفر نمی‌کنید، ممکن است هوا طوفانی و سرد شود، بنابراین حتما یک ژاکت به همراه داشته باشید.

 تفریحات کوه تیبیدابو

هم‌چنین در شهربازی، کافه‌ها، بارها و کیوسک‌هایی وجود دارد که می‌توانید از آن ‌جا غذا و نوشیدنی تهیه کنید. همچنین مناطق مناسب زیادی برای پیک نیک در کوه نیز به چشم می‌خورد که اگر غذای خود را به همراه داشته باشید، می‌توانید به آنجا بروید.

جاذبه کوه تیبیدابو

چه کارهایی باید در کوه تیبیدابو انجام دهید؟

هنگامی که اطراف تیبیدابو هستید، می‌توانید مناره کلیسا را ​​بر فراز بلندترین قله بارسلونا از هر نقطه شهر ببینید.

بیشتر بخوانید: کلیسای لاساگرادا فامیلیا بارسلونا تلفیقی از معماری و رنگ

کوه تیبیدابو (10 دقیقه با قطار از مرکز شهر فاصله دارد) شامل برخی از بهترین مناظر شهر است. همچنین مناطق تفریحی متعدد، کلیسا، رستوران پارکی و اقامتگاه خاص خود را دارد.

چه کارهایی باید در کوه تیبیدابو انجام دهید

شهربازی تیبیدابو 

کوه تیبیدابو بارسلونا، یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های تفریحی جهان است که هنوز هم کار می‌کند. این نمایشگاه تفریحی که در سال 1899 ساخته شده است، مناظر تماشایی بارسلونا را هیجان‌انگیزتر می‌کند. شش منطقه مختلف پارک، سواری‌های هیجان‌انگیزی مانند کوه روسیه، کشتی دزدان دریایی و طوفان را ارائه می دهند که همه برای یک تجربه هیجان‌انگیز در هر سنی، سرگرم‌کننده و مهیا هستند.

وسایل تفریحی پارک

چگونه به کوه تیبیدابو برویم؟

اتوبوس‌های قرمز هاپ آن‌هاپ آف در اطراف بارسلون به صورت دایره‌ای، حرکت و در بیش از 30 ایستگاه اتوبوس توقف می‌کنند. این ایستگاه‌های اتوبوس نزدیک به مهم‌ترین بناهای تاریخی و جاهای دیدنی بارسلونا قرار گرفته‌اند. شما به راحتی می‌توانید با در دست داشتن بلیط در نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس سوار یکی از آن‌ها شوید و پس از رسیدن به مقصد، می‌توانید از اتوبوس پیاده شوید و جاذبه‌ مورد نظر خود را کشف کنید. وقتی آماده حرکت شدید، فقط باید به نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس برگردید. اتوبوس بعدی معمولا تنها چند دقیقه فاصله دارد.

چگونه به کوه تیبیدابو برویم؟

بهترین چیز در مورد این اتوبوس‌ها این است که آن‌ها در نزدیکی Tibidabo توقف می‌کنند: اتوبوس شما را در ایستگاهTibidabo  Tramvía Blau پیاده می‌کند، در آنجا سوار تراموا می‌شوید و به Plaza Doctor Andreu می‌روید.

 

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات