10 نکته که قبل از رفتن به پارک ملی اوردیسا باید بدانید!

2 سال پیش 0 دیدگاه

پارک ملی اوردیسا داخل آراگون پیرنه واقع شده و یکی از برجسته‌ترین نقاط این منطقه است. این پارک در واقع یکی از اولین پارک‌های ملی جهان بود که در سال 1918 ایجاد شد. امروزه، این مکان جادویی، مملو از قله‌های سربه‌فلک کشیده، دریاچه‌های یخچالی، آبشارهای بزرگ و انواع گیاهان و جانوران است. در این‌جا ده نکته وجود دارد که قبل از بازدید از این پارک باید بدانید. در ادامه با ما همراه باشید. همچنین شما می‌توانید برای سفر به اسپانیا و دیدن این جاذبه‌ها تور اسپانیا را با قیمتی بسیار مناسب از ما خریداری نماید.

 نکات بازدید از پارک ملی اوردیسا 

یکی از بهترین کارها در پارک ملی اوردیسا بازدید از آبشارهاست. دو آبشار محبوب برای بازدید در این منطقه، آبشار کولا د کابالو و آبشار تنگه هستند.

آبشار کولا د کابالو که نزدیکی Circo de Soaso، یک صخره‌ طبیعی قرار دارد، آبشاری است که در مکزیک واقع شده و ارتفاع کلی ریزشگاه آن ۲۵ متر (۸۲ فوت) است. بازدیدکنندگان باید برای بازدید از این آبشار، مسیر 16 کیلومتری پیاده‌روی رفت و برگشت را طی کنند.

پارک ملی اوردسا

مسیر پیاده‌روی

مسیرهای پیاده‌روی متعددی برای بازدید از این آبشارهای زیبا وجود دارد که این پارک به آن‌ها مشهور است. بااین‌حال، مسیرهایی نیز برای دیدن توزال د مالو (کوهی چشم‌گیر و پوشیده از سنگ‌های آهکی) و همچنین دریاچه‌های یخچالی و مناظر بالای کوه نیز وجود دارد.

پارک ملی اوردیسا در اسپانیا

نمایی از مونت پردیدو

یکی از بهترین مسیرهای پیاده‌روی پارک The Valley Floor است. این مسیر نسبتا آسان 16 کیلومتری را دنبال کنید که حدود 6 تا 7 ساعت رفت و برگشت طول می‌کشد. این شهر به‌خاطر چمنزارهای پر از گل، جنگل‌های صخره‌ای نقره‌ای و صخره‌های زیبایی و همچنین فرصتی برای عبور از چندین آبشار مثل آخرین آبشار در Circo de Soasa، مشهور است.

بیشتر بخوانید: بازدید از 10 موزه برتر بارسلون را از دست ندهید | موزه بارسلونا

رفتینگ و کایاک روی آب‌های سفید

یک قایق‌سواری ماجراجویانه هیجان‌انگیز در آب‌های سفید (در امتداد ریو آرا) در دل دره را تجربه کنید یا با کایاک در طول ریو آرازاس حرکت کنید و از مناظر دره و پس زمینه کوه‌های خیره‌کننده پارک ملی اوردیسا لذت ببرید.

پارک ملی اوردسا اسپانیا

از کانیون آنیسکلو دیدن کنید

دره آنیسکلو یکی از جاذبه‌های دیدنی و دره عمیقی است که طی قرن‌ها توسط فرسایش شدید رودخانه Bellos خارج از روستای Escalona تشکیل شده است. شما می‌توانید با پیاده‌روی در دهکده متروکه Sercué که شامل یک مسیر دایره‌ای خوش منظره 3-4 ساعته است، به آن دست پیدا کنید. بدون‌شک از مناظر زیبا و پاداش رسیدن به دره خیره‌کننده Añisclo Canyon لذت خواهید برد.

رسیدن به پارک ملی اوردیسا نسبتا آسان است اما چند راه مختلف برای رسیدن به آن وجود دارد:

با ماشین: بیش از 3 ساعت رانندگی خواهید کرد. در ابتدا، تابلوهای لیدا را دنبال خواهید کرد که در نیمه راه شهر بزرگ بعدی قرار دارند. سپس به سمت بارباسترو تا رسیدن به ورودی پارک، رانندگی را ادامه خواهید داد.

با قطار: در ایستگاه سانت بارسلون، سوار قطار شوید و به سمت سابینانیگو بروید. سپس از Sabinanigo با قطار مستقیما به پارک ملی Ordesa y Monte Perdido بروید. سه و نیم تا 4 ساعت طول می‌کشد تا به پارک برسید.

بازدید از پارک ملی اوردسا

اگر به دنبال فرصتی برای غوطه‌ور شدن در چشم‌اندازهای طبیعی شگفت‌انگیز پیرنه هستید، کمپینگ‌هایی در داخل و اطراف پارک وجود دارد. در کمپینگ ریو آرا و در یک اردوگاه خانوادگی مناسب همراه با سالن غذاخوری، فروشگاه و دوش، خوش بگذرانید.

علاوه‌بر کمپینگ، هتل‌ها و خوابگاه‌هایی نیز در شهرهای اطراف وجود دارد. حتی می‌توانید در ساختمان سنگی زیبای قرن شانزدهمی در شهر قدیمی تورلا (روستای زیبای مجاور) اقامت کنید. این هاستل، اتاق‌های خصوصی و مشترک، آشپزخانه، سالن استراحت و ناهارخوری مناسبی برای ارائه خدمات به مهمانان دارد.

بیشتر بخوانید: معرفی 9 مورد از بهترین جاذبه‌های مورسیا | درباره مورسیا اسپانیا

اگر می‌خواهید در پارک ملی اوردیسا در اسپانیا پیاده‌روی کنید، می‌توانید el Camino del Soaso، محبوب‌ترین قسمت پارک را برای این کار انتخاب کنید؛ زیرا در آن‌جا از کنار چند آبشار زیبا عبور خواهید کرد.

این پارک، محل مرتفع‌ترین توده آهکی اروپاست، رشته‌ای از کوه‌های ساخته شده از کربنات کلسیم و سنگ آهک. در مرکز پارک، قله باشکوه مونت پردیدو، سومین قله مرتفع در پیرنه با ارتفاع 3355 متر (11000 فوت) قرار دارد.

این پارک ملی محل زندگی حدود پنج گونه دوزیست، هشت خزنده، 106 نوع پرنده و 32 پستاندار است که شامل عقاب‌های طلایی، گراز وحشی، بز کوهی و بز می‌شوند.

معرفی پارک ملی اوردیسا در اسپانیا

پارک ملی اوردیسای اسپانیا مملو از جاذبه‌های طبیعی خیره‌کننده است که برخی از آن‌ها شامل دریاچه‌های یخچالی باستانی می‌شود. یکی از دیدنی‌ترین آن‌ها دریاچه ماربوره است که نزدیک به قله مونت پردیدو قرار دارد.

این پارک 156 کیلومترمربع مساحت را پوشش می‌دهد و از مناطق مختلفی تشکیل شده است. از توده‌های مرتفع گرفته تا دره‌های یخچالی، رودخانه‌ها و آبشارها. یکی از جذاب‌ترین مناطق این پارک، دره Ordesa است که به نام همین پارک نام‌گذاری شده و رودخانه ریو آرازاس از آن عبور می‌کند.

سفر به پارک ملی اوردسا اسپانیا

علاوه‌بر پیاده‌روی و کوه‌نوردی، تعدادی ورزش ماجراجویانه نیز وجود دارد که بازدیدکنندگان می‌توانند در پارک از آن‌ها لذت ببرند؛ فعالیت‌هایی مانند گشت‌های 4×4، دو اصطبل اسب‌سواری مختلف و دو شرکت کایاک‌سواری، رفتینگ در آب‌های سفید و دره‌نوردی.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات