جاذبه‌های دیدنی بارسلون

6 سال پیش 0 دیدگاه

بارسلون هر ساله گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشاند. این شهر، پایتخت پرجنب و جوش کاتالونیا و یک شهر ساحلی خیره‌کننده است که با به رخ کشیدن موزه‌های ارزشمند، مناظر باشکوه، معماری خیره‌کننده و همین‌طور دیگر جاذبه‌های فرهنگی فوق‌العاده خود، مقصد گردشگری جذابی محسوب می‌شود. این شهر زیبا در طول سالیان دراز، با آب‌و‌هوای مطبوع مدیترانه‌ای خود میزبان گردشگران زیادی از سراسر دنیا بوده است. چنانچه با تور اسپانیا به بارسلون سفر کنید، می‌توانید از جاذبه‌های رنگارنگ و متنوع این شهر زیبا دیدن فرمایید و نهایت لذت را ببرید. 

Barri Gòtic (Gothic Quarter) مرکز معنوی و سکولار شهر

محله گوتیک برای ۲۰۰۰ سال، مرکز معنوی و سکولار شهر بوده و بقایای ساختمان‌های روم باستان همچنان در آن یافت می‌شود. این منطقه با بناهای تاریخی ارزشمندی که به دوران قرون وسطی می‌رسد به یکی از جاذبه‌های دیدنی بارسلونا تبدیل شده است. در قلب منطقه گوتیک، کلیسای جامع سانتا کروز و سانتا اولالیا عمدتاً بین قرن‌های 13 و 15 ساخته شده است و هزارتویی از خیابان‌ها و کوچه‌های سنگ‌فرش شده نیز در اطراف کلیسای جامع، بسیار شگفت‌انگیز و خیره‌کننده است‌.

گردشگران از پرسه زدن در خطوط باریک عابر پیاده و گشت‌وگذار در بوتیک‌ها و رستوران‌های زیبای محله بسیار لذت خواهند برد. وقتی در این منطقه قدم می‌زنید در فضای جادویی دنیای قرون وسطایی سفر خواهید کرد و از دیدن جاذبه‌های دیدنی شهر بارسلون شگفت‌زده خواهید شد.

میدان‌ها معمولاً بسیار شلوغ است و صدای هیاهو مردم که درحال گفتگو و خنده هستند در کنار صدای کوبیدن گیتار کلاسیک اسپانیایی به شهر روح سرزنده‌ای می‌بخشد. بچه‌ها را می‌توانید درحال بازی فوتبال در گوشه‌های پنهان محله گوتیک و ساکنان محلی را نیز در تراس‌های پیاده‌رو کافه‌هایی که در حیاط‌ها قرار دارند در حال معاشرت و گفتگو پیدا کنید.

جاذبه‌های دیدنی بارسلون

بیشتر بخوانید: معروف‌ترین رستوران‌ها و کافه‌ها در بارسلون

کاسا میلا مرکز فرهنگی Fundació Catalunya

این مکان در طول تاریخ، محل برگزاری رویدادهای فرهنگی بی‌شماری است که از میان آن‌ها می‌توان به سخنرانی‌ها، نمایش‌های رقص و نمایشگاه‌های هنری اشاره کرد. بنای یادبود روزانه برای بازدید عموم باز است و راهنمای صوتی نیز در دسترس افراد قرار دارد. تورهای مختلف مردم را راهنمایی می‌کنند و با نمایش نور، موسیقی و نوشیدنی‌ها از بازدیدکنندگان پذیرایی می‌شود.

کاسا میلا برای استقبال از گردشگران، تمامی امکانات رفاهی را در نظر گرفته و وجود بوتیک‌ها و یک رستوران شیک در نیم طبقه ساختمان نیز موجبات راحتی مردم را برآورده کرده است. کافه لاپدررا با ارائه غذاهای لذیذ کاتالانی، اوقات راحتی را برای صرف ناهار و شام مهیا کرده و یکی از لذیذترین برانچ و تاپاس‌ها در این رستوران طبخ می‌شوند.

آدرس: 261-265 Carrer de Provença، بارسلون

سایت رسمی: https://www.lapedrera.com/en/home

Palau Güell جاذبه‌ی دیدنی شهر بارسلون

یکی دیگر از بناهای تاریخی مهم در La Rambla با نام Palau Güell است که در فهرست یونسکو قرار دارد به سال ۱۸۸۶ متعلق  است. این بنا توسط آنتونی گائودی طراحی شده است. مالک، Eusebi Güell یکی از حامیان بزرگ هنر بوده و ساختمانی را با یک سالن بزرگ گنبدی طراحی کرد که برای شعرخوانی و کنسرت‌های خصوصی در نظر گرفته شده بود. دکوراسیون مجلل، منسوجات ارزشمند و مبلمان دست‌ساز از ویژگی‌های قابل‌توجه این بنای باارزش بوده است. ناگفته نماند که بازدید از این جاذبه برای عموم آزاد است.

آدرس: Carrer Nuo de la Rambla, 3-5, 0801 Barcelona

تلفن: 34934725775+

ساعت بازدید: سه‌شنبه تا یکشنبه از ساعت 10 تا 20

وب‌سایت: palauguell.cat

جاذبه‌های دیدنی بارسلونا

ساحل زیبای Bogatell Beach

 این ساحل به‌عنوان یکی از بهترین جاذبه‌های بارسلون در محدوده شهر قرار دارد‌‌. مردم محلی برای آفتاب گرفتن، معاشرت، استراحت، بازی والیبال یا موج‌سواری به ساحل بوگاتل می‌روند و شما نیز می‌توانید از کایت‌سواری و کایاک‌سواری بسیار لذت ببرید.

این ساحل 600 متر خط ساحلی شنی دارد و از امکانات رفاهی عالی برخوردار است که از میان آن‌ها می‌توان به سرویس بهداشتی، دوش، پارکینگ، تفرجگاه ساحلی، بارهای میان وعده، و بستنی‌فروشی و... اشاره کرد. گردشگران بسیاری از این ساحل زیبا دیدن می‌کنند و وجود با امکانات نجات غریق، شرایط ایمنی برای آنان مهیا شده است.

آدرس: منطقه Sant Martí، بارسلون

جاذبه‌های گردشگری شهر بارسلون

مناظر منظره و موزه‌های هنری در مونتجوئیک

این محله در یک قبرستان قدیمی یهودیان بالای تپه‌ای قرار گرفته و به کوه یهودیان "Mont Juïc" شهرت دارد. دامنه تپه ۲۱۳ متر از دریا فاصله دارد و پارک زیبا مونتجوئیک در این منطقه نیز از مناظر و طبیعت فوق‌العاده برخوردار بوده است.

موزه ملی هنر کاتالونیا (موزه هنر ملی کاتالونیا) یکی از جاذبه‌های دیدنی مونتجویک است که درPalau Nacional قرار دارد. این موزه از مجموعه‌ای استثنایی از هنر کاتالان از قرن 10 تا 20 شامل مجسمه‌سازی، نقاشی، طراحی، حکاکی و عکاسی تشکیل شده، آثار رنسانس و باروک اروپا به تصویر کشیده شده و از مجموعه‌ای از بقایای جنگ جهانی دوم نیز رونمایی می‌کند.

 Poble Espanyol (دهکده اسپانیایی) همچنین یکی از جاذبه‌های گردشگری بارسلونا محسوب می‌شود که در نمایشگاه جهانی در سال ۱۹۲۹ ایجاد شد. این مکان در گذشته محل برگزاری المپیک‌های زمستانی بوده و مردم بسیاری برای دیدن مسابقات به این منطقه می‌آمدند.

آدرس: Barelona 08038

ساعت کاری: سه‌شنبه تا یکشنبه از ساعت 10 تا 18

وب‌سایت: museunacional.cat

جاذبه بارسلونا

دهکده ماهیگیری لا بارسلونتا

در مجاورت بندرکروز، دهکده ماهیگیری قدیمی La Barceloneta وجود دارد که امروزه محله ساحلی بارسلونا است‌‌ و در مجاورت ساحل عریض و طولانی سنت سباستیا قرار گرفته است. مردم محلی برای آفتاب گرفتن، موج‌سواری و معاشرت به این منطقه می‌روند و در بسیاری از رستوران‌های آن از انواع غذاهای دریایی و تاپاس‌های بی‌نظیر لذت می‌برند.

امکانات رفاهی بسیاری مانند نجات غریق، سرویس‌های بهداشتی عمومی، دوش‌ها، مکان‌های ورزشی تفریحی، صندلی‌های استراحت و چتر آفتاب کرایه‌ای، دکه‌های بستنی، و بارهای میان وعده در ساحل سنت سباستیا از گردشگران پذیرای می‌کنند. این ساحل با ردیفی از درختان نخل، منطقه ساحل سنت سباستیا را به تفرجگاه‌های پر از قایق‌های تفریحی متصل کرده و به یکی از جاذبه‌های بارسلون تبدیل شده است. تله‌کابین پورت به‌عنوان یکی دیگر از امکانات رفاهی منطقه از بالای تپه مناظر زیبای شهر بارسلون قابل‌مشاهده است‌.

آدرس: منطقه سیوتات ولا در بارسلون، کاتالونیا

صومعه Reial Monestir de Santa Maria de Pedralbes

این صومعه در دامنه‌های ملایم دامنه تپه Sant Pere Martir در حومه بارسلونا، یکی از نمونه‌های شگفت‌انگیز  معماری گوتیک کاتالان را نشان می‌دهد. این مکان زیبا که در سال ۱۳۲۷ توسط ملکه Elisenda de Montcada تأسیس شد نشان‌دهنده سنت کلر است.

از جمله بخش‌های قابل‌توجه این صومعه می‌توان به یک کلیسا برای عبادت گوتیک کاتالان متعلق به قرن چهاردهم و یک کلیسای کوچک دیگر به نام کلیسای سنت مایکل که با نقاشی‌های دیواری باشکوه تزئین شده اشاره کرد. نقاشی‌های دیواری قرن چهاردهم که توسط فرر باسا به سبک ایتالیایی ترچنتو (تأثیر از استادان ایتالیایی مانند جوتو) کشیده شده از جاذبه‌های دیدنی این مکان است و  بازسازی دقیق، نقاشی‌های دیواری هنوز شکوه اصلی خود را حفظ کرده‌اند.

این صومعه سه طبقه دارد و یکی از بزرگ‌ترین صومعه گوتیک در جهان به‌شمار می‌رود. ساختمان‌های اصلی صومعه شامل باب‌خانه، سفره‌خانه، خوابگاه و... می‌شود که آن را احاطه کرده‌اند. باغ زیبا در این مکان به آن فضای معنوی بخشیده و آن را به یکی از جاذبه‌های دیدنی بارسلون تبدیل کرده است. این صومعه امروزه به عنوان یک موزه در تمامی روزهای هفته به جز دوشنبه‌ها مشغول فعالیت است.

آدرس: 9 Baixada del Monestir، بارسلون

ساعت کاری: به طور شبانه‌روزی باز است.

تلفن: 34938777777+

وب‌سایت: www. abadiamontserat.net

دیدنی‌های بارسلون

بازار Mercat de la Boqueria

این بازار فوق‌العاده زیبا یکی از جاذبه‌های گردشگری بارسلونا است و محصولات متفاوتی از میوه‌ها و سبزیجات گرفته تا ساندویچ‌ها، میوه‌های شیرین و درخشان، شیرینی‌های خوش‌طعم و شیرین، شکلات‌ها، شکلات عجیب‌وغریب مارزیپان، اسموتی‌های تازه مخلوط، بادام اسپانیایی، بوریتو، نان، سطل‌های زیتون، رشته‌های درخشان فلفل در آن به فروش می‌رسد.

این بازار سنتی از سال ۱۸۳۶ در فضای باز به مرکز شهر در La Rambla تبدیل شده است. مردم محلی مرتباً در این بازار رفت‌وآمد می‌کنند و مراجعه‌کنندگان نیز از همه گوشه و کنار کاتالونیا به این بازار غذاهای لذیذ می‌آیند و اقلام موردنیاز خود را تهیه می‌کنند.

شلوغی این منطقه در اواسط روز به حدی است که تصور می‌شود نیمی از مردم بارسلونا آن‌جا هستند. گردشگران بسیاری همچنین به این بازار می‌روند و از محصولات آن خریداری می‌کنند، در کنار آن نیز رستوران‌های متعدد شرایط استراحت مهمان‌ها را فراهم می‌کنند.

آدرس: 91 La Rambla، بارسلون

جاذبه توریستی بارسلون

پارک لابیرنت (پارک دل لابرنت) Parc del Laberint

این پارک زیبا و قدیمی که متعلق به سال 1792 است در پشت خط الراس کولسرولا در منطقه هورتا-گویناردو با مساحت 55 جریب واقع شده است. لابیرنت به‌عنوان یکی از جاذبه‌های بارسلون، دارای فضای سبز محوطه‌سازی شده است، باغی رمانتیک با آبشار و جنگل‌های بسیار که میزبان گردشگران زیادی است و علاوه‌بر قدم زدن در فضای دلنشین آن، از مجسمه‌های نئوکلاسیک و شخصیت‌های اساطیری و همچنین از قدم زدن در هزارتوی پارک بسیار هیجان‌زده خواهند شد.

آدرس: 1 Passeig dels Castanyers، بارسلون

معرفی جاذبه‌های دیدنی بارسلون

بنای ساگرادا فامیلیا (Sagrada Familia)

این بنا یکی از جاذبه‌های دیدنی شهر بارسلون و همچنین شاهکاری بی‌همتا از معماری اروپا محسوب می‌شود. این کلیسا از سال ۱۸۸۲ درحال ساخت بوده و تا ۳۰ تا ۸۰ سال دیگر بسته به شرایط مالی و انسانی تکمیل نخواهد شد. این بنای باشکوه را معماری به نام آنتونیو گادوی طراحی است و نمونه یک شاهکار مهندسی اروپا را به تصویر کشیده است. زیباترین قسمت ساختمان تصاویری از تولد مسیح (Nativity Façade) را نشان می‌دهد که با چهار برج سربه‌فلک کشیده‌ نمایی بسیار باشکوه را خلق کرده و مجسمه‌هایی تراشیده شده از تولد و زندگی مسیح را به نمایش گذاشته است‌.

این ساختمان غول‌پیکر یکی از شناخته‌شده‌ترین جاذبه‌های بارسلونا در سراسر جهان است و گردشگران زیادی از سراسر دنیا برای دیدن آن به بارسلون سفر می‌کنند. چشم‌انداز شهر از بالای ساختمان حتی با وجود ارتفاع برج‌های ساگرادا فامیلیا ۱۰۰ متری و وجود ساختمان‌های بلند شهر  همچنان قابل‌مشاهده است‌. این کلیسا با هدف ترویج مذهب کاتولیک به سفارش اتحادیه پیروان سان خوزه برپا شد و ساخت آن همچنان ادامه دارد و بر اساس محاسبات نیز تا سال ۲۰۲۶ تکمیل نخواهد شد.

آشنایی با جاذبه‌های دیدنی بارسلونا

دری که در قسمت ورودی کلیسا قرار دارد به‌عنوان (در امید)  Puerta de la Esperanza شناخته می‌شود. مجسمه‌ تولد مسیح با تزئینات زیبا در سمت چپ زیر سنگی از کوه مونسرات قرار گرفته است. "در" Puerta de la Caridad که با تصاویری از گیاهان آراسته‌شده نمادی از سرود عشق به خداوند است و سیر زندگی مریم مقدس نیز به زیبایی به تصویر کشیده شده است. جهانگردان سرشناسی ادعا کرده‌اند این کلیسای غول‌پیکر یکی از عجیب‌ترین و سحرآمیزترین بناهایی است که تابه‌حال دیده‌اند و نظیر آن در دنیا وجود ندارد.

آدرس: Carrer de Mallorca, 401, 08013 Barcelona, Spain

تلفن: 34932080414+

وب‌سایت: sagradafamilia.org

 

بیشتر بخوانید: بهترین هتل‌های بارسلونا + معرفی هتل‌های ساحلی بارسلون

خیابان معروف لا رامبلا (La Rambla)

لا رامبلا، خیابانی وسیع با سایه درختان است که قلب زندگی اجتماعی بارسلونا قرار گرفته و شهر قدیمی را به دو قسمت تقسیم می‌کند. La Rambla از Plaça de Catalunya، جایی است که صومعه زیبای رومی قرن دوازدهمی سانتا آنا قرار دارد و تا بندر ادامه پیدا کرده و با پیاده‌روهای وسیع عابر پیاده به یکی از پر رفت‌وآمدترین مناطق و یکی از جاذبه‌های بارسلون تبدیل شده است.

فدریکو گارسیا لورکا شاعر اسپانیایی گفته خیابان لا رامبلاس تنها خیابانی در دنیا بوده که دوست ندارم هرگز تمام شود. مغازه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌های فضای باز بسیاری در اطراف خیابان وجود دارد و آن را به یکی از محبوب‌ترین پاتوق‌های شهر تبدیل کرده و گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشاند. بسیاری از مردم محلی برای خریدهای روزمره، خود را به Mercat de la Boqueria  می‌رسانند.

این منطقه در شب با گروه‌هایی از دوستان و خانواده‌ها بسیار سرزنده و پرتحرک است و در هوای تازه و محیط پرجنب‌وجوش، اوقات عصرگاهی لذت بخشی را سپری خواهند کرد. در برخی از روزها موسیقی زنده، نمایش مایک یا سایر اجراهای خیابانی اجرا می‌شود و فضای دل‌نشینی را برای شهر به ارمغان می‌آورد.

بهترین جاذبه‌های گردشگری شهر بارسلون

فواره سحرآمیز (The Magic Fountain of Montjuïc)

این فواره یکی از جاذبه‌های توریستی بارسلونا است که بازدید‌کنندگان بسیاری دارد و گردشگران زیادی را به این منطقه می‌کشاند. این میدان در شب فضایی بسیار سرزنده و پویا دارد و با اجرای نور و موسیقی و نمایش فواره‌های زیبا چهره شهر را زیبا می‌کند و باعث می‌شود که گردشگران از بودن در بارسلونا لذت ببرند و خاطره سفر به این شهر را هرگز فراموش نکنند.

این جاذبه بارسلون در برخی فصول با اجراهای مختلف مهمان‌های خود را سرگرم می‌کند. Buigas شخصی بود که این آبشار زیبا توسط او با هدف به نمایش گذاشتن در نمایشگاه بین‌المللی در سال ۱۹۲۹ ساخته شد و در سال ۲۰۱۰ آن را بازسازی کردند.

همه مردم این شهر با رفتن به این منطقه و دیدن فانوس جادویی لحظات لذت بخشی را کنار خانواده خود سپری می‌کنند. شب‌ها گردشگران و مردم محلی بسیاری با تماشای رقص نور و آب در کنار موسیقی‌های زیبا عکاسی می‌کنند و خاطره سفر به بارسلونا  همیشه در ذهن آن‌ها باقی خواهد ماند.

آدرس: Plaça de Carles Buïgas, 1, 08038 Barcelona, Spain

ساعات بازدید: Open 24 hours

وب‌سایت: www.barcelona.cat

 

خانه میلا (La Pedrera - Casa Mila)

کازا میلا یکی از معروف‌ترین ساختمان‌های سکولار آنتونی گائودی است که به‌عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری بارسلونا شناخته می‌شود. این بنای شگفت‌انگیز در فهرست یونسکو ثبت شده و توجه گردشگران زیادی را به‌خود جلب کرده است‌.

کازا میلا در منطقه Eixample در نزدیکی بلوار زیبا Passeig de Gràcia قرار دارد. این ساختمان شبیه یک معدن سنگ باز است و از این رو آن را با نام"La Pedrera" به معنای سنگ معدن می‌شناسند. این خانه منحصربه‌فرد که بسیار پر زرق‌وبرق است بین سال‌های 1906 تا 1912 ساخته شد. نمای این ساختمان  بیشتر شبیه یک مجسمه است تا یک ساختمان کاربردی و تمام خطوط آن نیز از سنگ طبیعی، آن هم به شکل منحنی است. پنجره‌های گرد و نرده‌های فلزی بالکن که به شکل‌های گیاه‌مانند دور هم پیچیده شده‌اند فضایی خیره‌کننده را به وجود آورده‌اند و  سقف نیز فرمی موج‌دار دارد که با دودکش‌های تزئینی تکمیل می‌شود.

ورودی ساختمان در Carrer de Provença یک دروازه آهنی است که بسیار قابل‌توجه است و به حیاط داخلی منتهی می‌شود. این ساختمان توسط قوس‌های آجدار که برای اهداف باربری طراحی شده‌ بودند مستحکم شده و نبوغ گائودی مهندس سازه این بنا را به روشنی نشان می‌دهد. با قدم زدن در تراس پشت بام از جزئیات به‌کاررفته و دودکش‌های تزئین شده با موزاییک‌های عجیب‌وغریب بسیار شگفت‌زده خواهید شد. مناظر هیجان‌انگیز پشت بام باعث شده گردشگران زیادی از این جاذبه بارسلونا دیدن کنند و چشم‌انداز آن تا Basilica de la Sagrada Famíli در دوردست گسترش می‌یابد.

آدرس: Provença, 261-265, 08008 Barcelona, Spain

ساعات بازدید: 9AM–6:30PM, 7PM–9PM

وب‌سایت: www.lapedrera.com

جاذبه بارسلونا | سفر به بارسلونا

ورزشگاه رویایی نیو کمپ (Barcelona FC Museum)

این جاذبه دیدنی بارسلون یکی از بزرگ‌ترین استودیوم‌های  فوتبال اروپا در نیو کمپ است و بازی‌های خانگی تیم فوتبال بارسلونا از زمان احداث آن تا امروزه در آن برگزار شده است. این ورزشگاه با ۵ ستاره یوفا میزبان مسابقات بین‌المللی مختلفی از جمله فینال‌های لیگ قهرمانان اروپا در سال ۱۹۹۹ بوده است. این ورزشگاه که جزء یازدهمین ورزشگاه‌های بزرگ دنیا است ۱۰۰ هزار نفر را در خود جای می‌دهد. بخش‌های مختلف ورزشگاه و راهروی مخصوصی که بازیکنان از آن وارد زمین می‌شوند بسیار دیدنی است و گردشگران زیادی از آن بازدید می‌کنند.

علاوه‌بر زمین فوتبال باشکوه این ورزشگاه، موزه‌ فوتبال از جاذبه‌های دیدنی این استادیوم شناخته می‌شود و از مجموعه‌های باارزشی در آن نگهداری می‌شود. عکس‌هایی از افتخارات این مجموعه در قسمت اول موزه قرار دارد که می‌توانید اطلاعات مربوط به هر عکس را روی دیوار شیشه‌ای می‌توانید ببینید. گالری دوم آثار هنرمندانی چون میرو، دالی و تاپیس را به نمایش گذاشته که بسیار دیدنی است. کلکسیونی هم در بخش بعدی وجود دارد که مجموعه‌ای از کاپ‌ها و مدال‌های پیروزی خود باشگاه است که افتخار شهر را به تصویر کشیده است.

آدرس: d'Aristides Maillol, s/n, 08028 Barcelona, Spain

وب‌سایت: www.fcbarcelona.com

 

پارک افسانه‌ای گوئل (Park Güell by GaudPark Güell)

این پارک فوق‌العاده زیبا که در تپه ال کارمل در منطقه گراسیا بارسلون قرار دارد یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر بارسلون محسوب می‌شود. آنتونی گوودی این پارک را با سبک معماری سورئالیسم طراحی کرده که بین سال‌های ۱۹۰۰ تا ۱۹۱۴ ساخته شد. مجسمه‌ها، پیکره‌های عجیب و جالب فراوانی در پارک گوئل وجود دارد که کاشی‌کاری‌های بسیار زیبا تزئین شده است. در سال ۱۹۸۴ این جاذبه شگفت‌انگیز در میراث فرهنگی یونسکو قرار گرفت.

امکانات رفاهی بسیاری از جمله مسير اسكيت و دوچرخه، محوطه بازي كودكان، محلی برای پیاده‌روی سگ‌ها، در نظر گرفته شده است و آمفي تئاتر این پارک ۳۲۰۰ نفر را در خود جای داده است. همچنین این مکان از حیوانات مختلفی مثل طوطی‌های غیربومی، عقاب مارخوار و شاپرک‌ها نگهداری می‌کند. با رفتن به بالای ساختمان نمای زیبای دریاچه‌ها و چشم‌انداز زیبای شهر بارسلون را خواهید دید و تجربه شگفت‌انگیز را برای شما به ارمغان می‌آورد.

تلفن: 34934091831+

وب‌سایت: www.parkguell.cat

گشت‌وگذار  در بارسلونا، دیدنی‌های بارسلون

موزه پیکاسو (Picasso Museum)

موزه پیکاسو یکی از برترین موزه‌های بارسلونا است. این موزه شگفت‌انگیز پاتوق هنرمندان بسیاری از سراسر دنیا است و گردشگران زیادی سالانه از آن دیدن می‌کنند. آثار نقاش و هنرمند مشهور و معروفی چون پیکاسو نیز در این مجموعه نگهداری می‌شود. خائومه سابارتس که از دوستان نزدیک پیکاسو بود تصمیم می‌گیرد آثار پیکاسو را که در منزلش نگهداری می‌کرد به این مجموعه بسپارد تا مردم بتوانند این گنجینه هنری را تماشا کنند‌. علاوه‌بر آثار پبکاسو، سرگذشت زندگی و خاطرات زندگی او نیز در این موزه به نمایش گذاشته شده است. این موزه هر ساله گردشگران و هنرمندان بسیاری را از سراسر دنیا به سمت خود می‌کشاند.

آدرس: Carrer Montcada, 15-23, 08003 Barcelona, Spain

ساعات بازدید: 9AM–7PM (دوشنبه‌ها: تعطیل)

وب‌سایت: www.museupicasso.bcn.cat

 

موزه خوان میرو (Miró Museum)

آثار سوررئالیسم خوان میرو نقاش اسپانیایی در این موزه نگهداری می‌شود و مجموعه‌های دیگری در رشته‌های مختلف مانند مجسمه‌سازی و سفالگری در موزه وجود دارد. میرو با اندیشه بورژوازی خود سبکی را طراحی کرد که امروزه به‌عنوان آبستره طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. نقاشی و مجسمه‌های او چند صد هزار دلار ارزش دارند و آثار او در اکثر شهرهای جهان نمایش داده می‌شود.

امروزه هنرمندان زیادی با کپی کردن از آثار او سعی می‌کنند تکنیک‌های نقاشی خود را تقویت کنند و به رازهای نقاشی‌های بی‌نظیر او پی ببرند. اوایل دهه‌ 60 خوان با معماری به نام Josep Lluís Sert  همکاری کرد تا موزه‌ای برای ترویج هنر معاصر طراحی کنند. هماهنگی بی‌نظیر بین آثار موزه و بنای آن بسیار قابل‌توجه بوده و در دنیا بی‌همتا است. موضوع و سازه به درستی با هم هماهنگ است و ارزش‌های معماری را به روشنی نشان می‌دهد. مجسمه‌ها، طراحی‌ها و نقاشی‌های خوان از مجموعه‌های باارزش موزه است و همچنین آثار معاصر قرن 20 و 21 نیز در موزه وجود دارد.

تراس موزه یکی از بخش‌هایی است که بسیار قابل‌توجه است و شما می‌توانید نمایی منحصربه‌فرد از شهر بارسلون را در آن تماشا کنید. بعد از بازدید موزه می‌توانید به کافه‌ای که در ساختمان وجود دارد بروید و با خوردن یک فنجان قهوه لذت بازدید آثار هنری را با دوستان خود مرور کنید.

آدرس: Parc de Montjuïc, s/n, 08038 Barcelona, Spain

تلفن: 34934439470+

سایت: www.fmirobcn.org

بازدید از جاذبه‌های دیدنی بارسلون

موزه ملی هنر کاتالونیا (National Museum of Art of Catalunya MNAC)

هزاران سال است که این موزه از آثار بی‌نظیر هنری کاتالونیا نگهداری می‌کند و یکی از جاذبه ‌توریستی بارسلونا محسوب می‌شود. این بنا که یکی از شگفت‌انگیزترین موزه‌های اسپانیاست از مجموعه کاملی مانند مجسمه، نقاشی، حکاکی و همچنین مجموعه‌ای از عکس‌ها و سکه تشکیل شده و از مجموعه هنرمندانی چون El Greco، Zurbarán، Velázquez، Fortuny، Gaudí، Casas، Torres-García، Julio González، Dalí و Picasso نگهداری می‌کند و دیدگاه هنری کاتالونیایی به روشنی قابل‌مشاهده است. موزه که در گذشته یک قصر سلطنتی بوده و فضای بیرونی بسیار زیبا و قابل‌توجهی دارد و نسبت به فضای داخلی محبوبیت بیشتری داشته و معماری آن بسیار منحصربه‌فرد و ویژه است.

آدرس: Palau Nacional, Parc de Montjuïc, s/n, 08038 Barcelona, Spain

ساعات بازدید: 10AM–6PM (دوشنبه‌ها : تعطیل)

تلفن: 34936220360+

وب‌سایت: www.museunacional.ca

بیشتر بخوانید: معرفی فرودگاه بارسلونا در اسپانیا

میدان کاتالونیا (Placa de Catalunya)

این میدان در قلب شهر یکی از جاذبه‌های دیدنی بارسلونا است و بخش مدرن و قدیمی شهر را از هم جدا می‌کند. این جاذبه شگفت‌انگیز به دستور پادشاه آلفونسو سیزدهم در سال ۱۹۲۷ ساخته شد و با ۵۰ هزار متر مساحت یکی از پررفت‌وآمدترین مناطق بارسلونا محسوب می‌شود. اطراف میدان مملو از مراکز خرید متعدد است و از آن‌جا که شاهرگ اصلی شهر (خیابان رامبلا)، از ابتدای این میدان شروع می‌شود میدان کاتتالونیا در بارسلونا  را بارها خواهید دید‌.

آدرس: Plaça de Catalunya, 08002 Barcelona, Spain

وب‌سایت: meet.barcelona.cat

 

سفر به بارسلونا، جاذبه توریستی بارسلون

بنای پیروزی یا طاق نصرت (The Arc de Triompha)

این جاذبه دیدنی بارسلون به‌عنوان دروازه ورودی شهر توسط معماری به نام جوزف ویلاسکا طراحی شد و امروزه به‌عنوان بنای پیروزی و یا طاق نصرت شناخته می‌شود. این سازه زیبا در محل طلاقی کمپانی پاسدو دی لویز و خیابان سان جان و سن پدرو قرار گرفته است.‌

 این طاق با آثار هنرمندان مشهوری چون جوزف رینیز، جوزف لیمونا، آنتونی ویلانووا، تورگات تاسو، مانوئل فوکسا و پیرکاربونل آراسته شده و به‌عنوان نمادی از هنر، علم و محتویات تمدن و پیشرفت‌های اقتصادی بارسلونا در شهر خودنمایی می‌کند. این منطقه همچنین نمادی از پیروزی گروه‌های ورزشی و اتفاق‌های ورزشی است. این یعنی بسیاری از مسابقات پیاده‌روی در بارسلونا مثل مسابقه ماراتون یا جین بوین از این نقطه آغاز شده و همچنین کنسرت‌های موسیقی و جشن‌ها و تجمعات هنری بسیاری نیز در این منطقه برگزار می‌شود.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات