لاداک، دهکده‌ای شگفت‌انگیز و کوچک در هند

2 سال پیش 0 دیدگاه

تعطیلات در سرزمین جذابی مانند دهکده لاداک، مطمئنا یک تجربه شیرین برای تمام عمر است. صومعه‌ها، رودخانه‌ها، دره‌ها، دریاچه‌ها، روستاها و موزه‌ها، این مکان را برای همه سلیقه‌ها بی‌نظیر ساخته است. در این‌جا لیستی از برترین مکان‌های دیدنی در روستای لاداک در کشور هند برای یک تعطیلات فوق‌العاده وجود دارد. با خواندن این مقاله تا انتها بیشتر با دهکده لاداک در هند آشنا خواهید شد.

جاذبه‌های دهکده لاداک

وقتی نام لاداک را می‌شنوید، تصویری که به ذهن‌تان می‌آید کوه‌های بایر، مرتفع‌ترین گذرگاه موتوری جهان و دریاچه آبی لاجوردی است که توسط سینمای بالیوود معروف شده است. اما دهکده لاداک هند خیلی بیشتر از این‌هاست.

معرفی دهکده لاداک هند

از دید گردشگران، دهکده لاداک جایی است که جواهرات واقعی را کشف خواهید کرد. مکان‌هایی که فرهنگ لاداک هنوز در آن جریان دارد، لجام گسیخته، رام‌نشده و وحشی باقی مانده است. جاذبه‌های دهکده لاداک که بیشتر آن‌ها هنوز ناشناخته مانده‌اند، مکان‌هایی هستند که باید هنگام برنامه‌ریزی برای تعطیلات بعدی خود در لاداک به دنبال آن‌ها باشید.

بیشتر بخوانید: رمز و رازهای گورستان خیابان پارک جنوبی در هند

روستای لینگشد در زانسکار

روستایی که تقریبا 900 سال قدمت دارد. لینگشد، خانه یکی از قدیمی‌ترین و غنی‌ترین صومعه‌های فرهنگی به همین نام است، این روستا از تمدن دور بوده و تا سال گذشته، برق نداشته نداشت. داوطلبان طرح دهکده هوشمند IEEE، سال گذشته چراغ‌های خورشیدی را در صومعه و مدرسه روستا نصب کردند که اکنون به‌عنوان «مدرسه خورشیدی» در این منطقه نام برده می‌شود. لینگشد در 224 کیلومتری له واقع شده است.

مسیر دیگری هم هست که می‌توانید از لینگشد دیدن کنید. می‌توانید یک روز کامل از آبشار نیرک مسیری انحرافی داشته باشید و از روستایی که گویی آخر دنیاست، دیدن کنید. دوری از زندگی مدرن و تجربه لذت‌های ساده‌تر در این‌جا باعث می‌شود حتما از این‌جا دیدن کنید.

دهکده لاداک هند

پادوم

صومعه Phuktal در دهکده لاداک در طول سال‌ها محبوبیت کمی به دست آورده است. این بنا از نظر جغرافیایی در یکی از منحصربه‌فردترین مکان‌ها داخل و اطراف یک غار در کنار یک صخره ساخته شده است. صومعه سانی یکی از 8 مکان مقدس بودایی در جهان است که در 6 کیلومتری پادوم واقع شده است. رانندگی به سانی مناظر زیبا و دریاچه‌ای آرام و منزوی را به نمایش می‌گذارد که در نزدیکی صومعه قرار دارد.

روستای لاداک در هند

همچنین می‌توانید از صومعه کارشا که بزرگ‌ترین صومعه در زانسکارست، بازدید کنید. صومعه Stongdey نیز بر روی یک تپه قرار دارد. هر دوی این مکان‌ها چشم اندازهای بی‌نظیر و پانورامایی را ارائه می‌دهند. اگر می‌خواهید چیزی فراتر از مناظر پانوراما در اطراف خود داشته باشید، می‌توانید از آبشار زیبای روستای شیلا که در 8 کیلومتری پادوم قرار دارد، دیدن کنید.

دره زانکسار

بدون‌شک دره زانسکار یکی از بهترین مکان‌های دیدنی در دهکده لاداک و از بهترین مکان‌های گردشگری است. این‌جا، یکی از متروک‌ترین مکان‌ها در رشته کوه هیمالیاست. زمین‌های شیب‌دار پوشیده از برف، منعکس‌کننده آسمان بهشتی است. شاخه‌های رودخانه زانسکار یکی از معروف‌ترین مکان‌های رفتینگ رودخانه در هند به شمار می‌رود.

دیدنی‌ترین جاذبه روستای لاداک در هند

بهترین زمان برای بازدید از زانسکار، بهتر است بین ژوئن تا سپتامبر باشد یعنی زمانی که جاده خالی از برف و دمای دهکده در حد متوسط ​​است. به دلیل بارش شدید برف و زمستان برای مدت قابل‌توجهی تعطیل است.

دریاچه پانگونگ تسو

دریاچه خیره‌کننده فیلم زیبای 3 احمق را که کارینا کاپور به عشق خود اعتراف کرد را به خاطر دارید؟ این دریاچه پانگونگ تسو، یک جاذبه دهکده لاداک است که در فلات Changtang در شرق منطقه لاداک واقع شده است. این دریاچه یک سایت عالی برای کمپینگ ارائه می‌دهد و کانون فعلی برای همه مردم است که آن را به یکی از بهترین مکان‌های توریستی لاداک تبدیل می‌کند.

برای جلوگیری از شلوغی، می‌توانید در فصل تعطیلات از این مکان دیدن کنید. این دریاچه در طول زمستان کاملا یخ می‌زند و آن را به یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در ژانویه تبدیل می‌کند.

جاذبه‌های دیدنی دهکده لاداک در کشور هند

کارگیل

سفر به هند و بازدید از دهکده لاداک بدون گشت‌وگذار در Kargil که یکی از مکان‌های گردشگری برتر در لاداک است، ناقص خواهد بود. این دومین شهر بزرگ در لاداک است که در سواحل رودخانه سند واقع شده است. همچنین بهشتی برای علاقه‌مندان به ماجراجویی به شمار می‌رود، زیرا گردشگران می‌توانند از ورزش‌هایی مانند پیاده‌روی و کوهنوردی لذت ببرند.

دهکده لاداک در کشور هند

مطمئن شوید که به اندازه کافی، چمدان خود را بسته‌بندی کرده‌اید تا از این فعالیت‌ها در یکی از معروف‌ترین مکان‌های دهکده لاداک  لذت ببرید! بهترین زمان برای بازدید: فصل تابستان بین ماه می تا جولای بهترین زمان برای بازدید از کارگیل است زیرا دمای هوا خنک و شب‌ها سرد می‌شود.

بیشتر بخوانید: جاذبه مانلی در هند و طبیعت شگفت‌انگیز آن

گذرگاه خاردونگلا

گذرگاه خاردونگلا دروازه‌ای است که به دره نوبرا و شیوک منتهی می‌شود و یکی از بهترین مکان‌های گردشگری دهکده شمرده می‌شود. دروازه شمال، یکی از دشوارترین و در عین حال هیجان‌انگیزترین گذرگاه‌ها برای سوار شدن است. بهترین زمان برای بازدید از گذرگاه Khardung-La در طول فصل تابستان و بین ماه می تا سپتامبر است.

جاذبه‌های دهکده لاداک

دره نوبرا

مطمئنا یکی از بهترین مکان‌ها برای دیدن در دهکده لاداخ، به عنوان یکی از 5 مکان برتر برای بازدید در لاداخ، دره نوبرا، دره‌ای سه‌جانبه به سمت شمال شرقی معرفی شده است. تپه‌های شنی دره نوبرا تجربه شب‌های عربی را به گردشگران ارائه می‌دهد. دره نوبرا یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری له لداخ به دلیل داشتن شترهای دو کوهانه است.

بهترین جاذبه‌های دهکده لاداک

بنابراین، هنگامی که در حالی که در سرزمین خوش‌منظره Leh هستید، حتما این مورد را بررسی کنید! یکی از مکان‌های معروف اینجا صومعه سامستانلینگ است که قطعا باید در لیست بازدید شما باشد. روستای پانامیک که به چشمه‌های آب‌گرم گوگردی شهرت دارد، یکی دیگر از جاذبه‌های دره نوبراست. بهترین زمان برای بازدید با توجه به شرایط آب‌وهوایی، فصل پاییز است که بین ماه‌های جولای تا سپتامبر خواهد بود.

روستای تورتوگ

این آخرین دهکده لاداک هند است که پس از آن خط کنترل بین هند و پاکستان قرار دارد. مردم این‌جا به زبان بالتی صحبت می‌کنند که ترکیبی از صداهای فارسی و قدیمی تبتی است که دیگر در زبان تبتی استفاده نمی‌شود. این گروه بومی آخرین کسانی هستند که این زبان را می‌شناسند. تورتوک علاوه‌براین که این گوهر شگفت‌انگیز و بی‌نظیر فرهنگ دهکده لاداک است، بزرگ‌ترین تولید کننده زردآلو در کل منطقه لاداک نیز محسوب می‌شود. در حالی که در این‌جا هستید، می‌توانید از ذخایر بی‌پایان زردآلو تازه در مزارع استفاده کنید.

نانگ

نانگ یکی از روستاهای کشاورزی دهکده لاداک است که در 30 کیلومتری آن واقع شده است. این روستا، ویژگی‌های یک دهکده بی‌نظیر را در خود دارد. نانگ به دلیل کاهش بارندگی در سال‌های گذشته مانند بسیاری از روستاهای لاداک هند دچار کم‌آبی است.

زیباترین جاذبه دهکده لاداک

این حقیقت که دهکده لاداک یک بیابان کوهستانی با میزان بارندگی سالانه 100 میلی‌متر است، نیز کمکی نمی‌کند. برای مبارزه با این تقسیم و حفظ محصولات خود، روستاییان این‌جا یخچال‌های طبیعی خود و در نهرها نیز خاکریزهایی ساخته‌اند تا آب را نگه دارد.

بیشتر بخوانید: جاذبه دیدنی شهر ریشی‌کش، شهر یوگا در هند

روستای چوشول

روستاهای Spangmik و Man روستاهایی هستند که در نزدیکی Pangong Tso قرار دارند. روستای مراک، برای افرادی است که به دنبال دور شدن از جمعیت هستند. برای افرادی که می‌خواهند یک قدم جلوتر بروند، روستای چوشول، آخرین روستا در مرز هند و چین قرار دارد. پس از رسیدن به دره چوشول، نشانه‌های بیشتری از زندگی و پوشش گیاهی را خواهید دید.

جاذبه دهکده لاداک

چوشول همچنین یک بنای یادبود جنگ است که می‌توان در آن‌جا رفت و به سربازانی که جان خود را برای کشور فدا کردند، ادای احترام کرد. رزانگ لا یک گردنه کوهستانی در نزدیکی جنوب شرقی به دره چوشول است که این محل، آخرین جایگاه هنگ کومائون در جنگ هند و چین در سال 1962 بود.

تپه مغناطیسی

در سفرهای خود در اطراف دهکده لاداک با مناظر جذابی روبه‌رو می‌شوید که کنجکاوی شما را بی‌پایان می‌کند. یکی از این جاذبه‌های دیدنی دهکده لاداک هند، تپه مغناطیسی است. تپه مغناطیسی که در فاصله 30 کیلومتری از لاداک قرار دارد، با تابلوی زرد رنگی مشخص شده که روی آن نوشته شده است: «پدیده‌ای که جاذبه را به چالش می‌کشد».

همچنین به شما دستور می‌دهد وسایل نقلیه خود را در جایگاهی که با نقطه سفید روی جاده مشخص شده است، پارک کنید که به جاده مغناطیسی معروف است.

 

دهکده لاداک هند | سفر به هند

ساکنان معتقدند که این جاده به معنای واقعی کلمه پلکانی به سوی بهشت ​​است. اعتقاد آن‌ها این است که زمانی از جاده برای فرستادن اعمال نیک یا "کارما" به بهشت ​​استفاده می‌شد. در مورد کسانی که در کارما شکست خوردند، هرگز راه خود را به سرزمین بالا پیدا نکردند. به غیر از این نظریه، در این‌جا دو نظریه قانع‌کننده وجود دارد که می‌تواند معمای تپه مغناطیسی در هند و حرکت رو به بالای آن را حل کند.

محبوب‌ترین آن‌ها که هنوز ثابت نشده است، نظریه‌ای است که می‌گوید تپه دهکده لاداک، دارای نیروی مغناطیسی قوی است که از درون ساطع می‌شود و در نتیجه وسایل نقلیه در مجاورت خود را به سمت خود می‌کشد. همچنین گفته می‌شود که نیروی مغناطیسی در منطقه به حدی است که هواپیماهای جنگنده نیروی هوایی هند مسیر اطراف تپه مغناطیسی در له را از برنامه پرواز خود خارج می‌کنند تا با تداخل مغناطیسی در دستگاه‌های خود مواجه نشوند. این امر توسط بسیاری از مسافران از سراسر جهان تجربه و گواهی شده است.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات