جاذبه مانلی در هند و طبیعت شگفت‌انگیز آن

2 سال پیش 0 دیدگاه

پرداختن به جاذبه مانلی از اصلی‌ترین اهداف ما در این مقاله است، با ما همراه باشید. کشور هند، سرزمینی پر جنب‌وجوش با تضادهای خیره‌کننده است که در آن هر دو دنیای سنتی و مدرن به هم می‌رسند. هند هفتمین کشور بزرگ جهان از نظر مساحت و دومین کشور بزرگ از نظر جمعیت، دارای میراث غنی است که حاصل قرن‌ها فرهنگ و مذاهب مختلف است که آثار خود را به جا گذاشته‌اند.

کارهایی که باید در هند انجام دهید، شامل فرصتی برای تجربه مجموعه‌ای از مکان‌های مقدس و دیدارهای معنوی است، درحالی‌که دوستداران طبیعت از سواحل آفتاب‌زده، پارک‌های ملی سرسبز و پناهگاه‌های حیات‌وحش هیجان‌انگیز لذت خواهند برد.

از تاج محل باشکوه در آگرا گرفته تا مکان‌های مقدس هارماندیر صاحب (معبد طلایی سابق) در امریتسار و مسجد مکه در حیدرآباد، بازدیدکنندگان این کشور عجیب‌وغریب گنجینه‌ای از گنجینه‌های معنوی، فرهنگی و تاریخی را کشف خواهند کرد. برای سفر به هندوستان و دیدن این جاذبه‌ها تور هند را با قیمتی بسیار مناسب از ما خریداری نماید.

تاج محل

شاید شناخته‌شده‌ترین ساختمان هند، تاج محل، همچنین مشهورترین شاهد جهان برای قدرت عشق باشد. این زیباترین مقبره که به نام ممتاز محل، همسر مورد علاقه امپراتور شاه جهان نام‌گذاری شده است، پس از مرگ او در سال 1631 آغاز شد و تا سال 1648 20000 کارگر را به ساخت خود اختصاص داد.

تاج محل با ترکیب بسیاری از عناصر طراحی اسلیمی از جمله طاق‌ها، مناره‌ها، گنبد پیازی شکل و خط مشکی منبت‌کاری شده در اطراف ورودی، عمدتا از سنگ مرمر سفید ساخته شده است.

معرفی جاذبه‌های دیدنی مانلی

بهترین زمان برای بازدید، سحر یا غروب است، زمانی که اتمسفر به‌طرز درخشانی با تغییر نور عوض می‌شود. در صورت امکان، سعی کنید انعکاس تاج محل را از کرانه دور رودخانه یامونا تماشا کنید.

بیشتر بخوانید: معابد خاجوراهو هند | مکانی جذاب برای گردشگران

شهر مقدس بنارس

بنارس که قدمت آن به قرن هشتم قبل از میلاد باز می‌گردد، یکی از قدیمی‌ترین شهرهای جهان است که هنوز مسکونی نشده است. این شهر مقدس که مرکز بزرگ زیارتی هندوهاست، از دیرباز با رودخانه عظیم گنگ، یکی از مهم‌ترین نمادهای مذهبی دین مرتبط بوده است.

بنارس دلایل زیادی برای بازدید ارائه می‌دهد، از جمله آن‌ها فرصتی برای کاوش در محله قدیمی در مجاورت گنگ است که در آن‌جا معبد کاشی ویشواناث را خواهید دید که در سال 1780 ساخته شده و معبد جدید ویشوانات با هفت معبد مجزا نیز مورد توجه است.

حمام کردن در گنگ برای هندوها اهمیت زیادی دارد و مکان‌های متعددی که به نام «گات» شناخته می‌شوند، دارای پلکان‌هایی هستند که به آبی می‌رسند، جایی که مؤمنان قبل از نماز در آن حمام می‌کنند. بزرگ‌ترین آن‌ها داساشوامده گات و آسی گات هستند. دومی، در محل تلاقی رودهای گنگ و آسی، به ویژه مقدس شمرده می شود. همچنین دانشگاه هندو Banaras که در سال 1917 تأسیس شد و به‌خاطر کتابخانه عظیمش با بیش از یک میلیون کتاب مشهور است، و موزه فوق‌العاده بهارات کالا باوان با مجموعه‌های زیبایی از نقاشی‌های مینیاتوری، مجسمه‌ها، دست نوشته‌هایی با برگ نخل و نمایشگاه‌های تاریخ محلی، ارزش دیدن دارد.

آشنایی با جاذبه‌های گردشگری مانلی

معبد طلایی امریتسار

یکی از جاذبه‌های دیدنی مانلی امریتسار است که در سال 1577 توسط رام داس تأسیس شد. این جاذبه مرکز مهم تاریخ و فرهنگ سیک است. جاذبه اصلی این‌جا Harmandir Sahib است که در سال 1604 افتتاح شد و هنوز هم به دلیل تزئینات طلایی زیبایش به عنوان معبد طلایی شناخته می‌شود.

مقدس‌ترین زیارتگاه سیک‌های هند (همچنین بسیاری از هندوها و سایر ادیان را به‌خود جذب می‌کند)، این معبد در ترکیبی از سبک‌های هندو و اسلامی ساخته شده است. بخش مرمری زیرین آن دارای نقوش گل و حیوانات مزین شده است، درحالی‌که گنبد طلایی بزرگ نشان‌دهنده گل نیلوفر آبی است که نمادی از خلوص سیک‌هاست.

شناخت جاذبه‌های مانلی

علاوه‌بر طراحی باشکوه، بازدیدکنندگان به همان اندازه تحت تأثیر فضای معنوی معبد قرار می گیرند، اثری که با دعاهایی که به‌طور مداوم از کتاب مقدس سیک خوانده و در سراسر مجموعه پخش می‌شود، تقویت می‌گردد.

بازدیدکنندگان از شرکت در آن استقبال می‌کنند؛ زیرا فرصتی برای لذت بردن از یکی از 50000 وعده غذایی رایگان را فراهم می‌کند که برای بازدیدکنندگان جاذبه زیادی دارد.

شهر طلایی جایسالمر

شهر طلایی جایسالمر که به‌خاطر ماسه سنگ زرد رنگی که در بیشتر ساختمان‌هایش استفاده می‌شود، نام‌گذاری شده است، واحه‌ای از معماری قدیمی باشکوه است که از تپه‌های شنی صحرای تار برمی‌خیزد. زمانی این شهر یک پاسگاه استراتژیک بود و امروزه مملو از عمارت‌های قدیمی باشکوه است. دروازه‌های باشکوه و قلعه عظیم جیسالمر که به عنوان قلعه طلایی نیز شناخته می‌شود، یک سازه دلهره‌آور قرن دوازدهمی است که بر فراز شهر بالا رفته است.

علاوه‌بر کاخ‌ها، معابد و خانه‌های قدیمی خوب، این قلعه دارای 99 سنگر به همراه دروازه‌های عظیمی است که به حیاط اصلی آن منتهی می‌شوند، جایی که قصر هفت طبقه مهاراجه را خواهید دید. ساخت این کاخ در اوایل دهه 1500 شروع و توسط حاکمان متوالی تا قرن نوزدهم به آن افزوده شد، و بخش‌هایی از آن برای عموم آزاد است، از جمله مناطقی که به زیبایی با کاشی‌های ایتالیایی و چینی و درهای سنگی حکاکی شده‌ای تزئین شده‌اند.

جاذبه‌های دیدنی مانلی

همچنین تعدادی معبد متعلق به قرن‌های 12 تا 16 وجود دارد که هر کدام با تصاویر مرمر و ماسه‌سنگ ظریف، نسخه‌های خطی با برگ‌های نخل و سقف‌های با رنگ‌آمیزی تزئین شده‌اند. حتما از کتابخانه 1000 ساله گیان باندار که به خوبی حفظ شده است، با دست نوشته‌ها و آثار باستانی قرن شانزدهمی‌اش دیدن کنید.

قلعه سرخ دهلی نو

قلعه سرخ هلالی شکل باشکوه در دهلی نو که توسط شاه جهان در سال 1648 به عنوان مقر قدرت مغول ساخته شد. نقشی که این قلعه تا سال 1857 حفظ کرد، به خاطر ماسه سنگ قرمز خیر‌ه‌کننده استفاده شده در ساخت آن بود که به همین دلیل هم نام‌گذاری شده است.

این منطقه وسیع توسط یک خندق بزرگ احاطه شده است. ویژگی‌های برجسته آن شامل دو دروازه بزرگ است: دروازه چشم‌گیر لاهور (ورودی اصلی قلعه) و دروازه دهلی تزئین شده که زمانی توسط امپراتور برای مراسم تشریفات استفاده می‌شد.

جاذبه‌های گردشگری مانلی

بمبئی

دروازه نمادین هند با ارتفاع 26 متری و مشرف به دریای عرب یکی از مواردی است که در بمبئی باید ببینید. این قطعه معماری خیره‌کننده که برای بزرگداشت ورود پادشاه جورج پنجم و همسرش ملکه مری در سال 1911 ساخته شد، باشکوه و مراسم بسیار در سال 1924 افتتاح شد و برای مدتی بلندترین سازه شهر به حساب می‌آمد.

جاذبه‌های مانلی

دروازه هند که تماما از بازالت و بتن زرد ساخته شده و به دلیل طراحی هندو-ساراسینی خود قابل توجه است، در سال 1948 هنگامی که هند استقلال خود را به دست آورد، صحنه یک صفوف نه چندان شاد از سربازان بریتانیایی بود. این روزها، راهروی طاق بزرگ، پس‌زمینه‌ای خیره‌کننده را فراهم می‌کند که به همان اندازه در بین مردم محلی محبوبیت دارد.

بیشتر بخوانید: جاذبه کوچی | مناطق جذابی که در سفر به کوچی هند باید ببینید

مسجد مکه

ساخت مسجد مکه حیدرآباد، یکی از جاذبه‌های دیدنی مانلی و یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین مساجد جهان و مساجد هند در سال 1614 و زمان سلطنت محمدقلی قطب شاه آغاز شد و تقریبا 80 سال طول کشید تا تکمیل شود.

15 طاق و ستون عظیم این مسجد زیبا که به اندازه کافی بزرگ است تا 10000 نمازگزار را در خود جای دهد، هر کدام از تخته‌های منفرد گرانیت سیاه ساخته شده‌اند که توسط قطارهای بزرگ گاوی که گفته می‌شود از 1400 گاو نر تشکیل شده است، به محل کشیده شده‌اند.

این جاذبه مانلی که نام خود را از آجرهای بالای دروازه مرکزی که از مکه به این‌جا آورده‌اند، گرفته است، ویژگی‌های برجسته‌ای مانند دروازه اصلی، میدان بزرگ و حوض بزرگ دست‌ساز دارد. اتاقی نیز وجود دارد که موهای حضرت محمد را در خود جای داده است.

معروف‌ترین جاذبه‌های دیدنی مانلی

پارک ملی پریار

یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری مانلی، پارک ملی پریار و پناهگاه حیات‌وحش در اطراف دریاچه‌ای است که توسط مهندسان بریتانیایی در سال 1895 برای آبیاری و تامین آب شهر مادورای ساخته شده است.

این پارک زیبا که در سال 1934 تأسیس شد، زیستگاه گونه‌های متعددی از پستانداران از جمله جمعیت بزرگ فیل هندی آزادانه، گراز وحشی، سمور، ماکاک دم شیر و بیش از 20 ببر بنگال است. پرنده‌نگری یک فعالیت پرطرفدار با مشاهده مکرر گونه‌هایی مانند دارتر، لک‌لک، شاه‌ماهی، نوک شاخ و درنگوهای دم راکتی همراه با بسیاری از انواع جالب پروانه‌هاست.

بهترین جاذبه‌های گردشگری مانلی

بهترین راه برای لذت بردن از مناظر کوهستانی باشکوه پارک، گشت‌وگذار در دریاچه یا پیاده‌روی با راهنما در جنگل است که به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا با گله‌های فیل روبرو شوند و سایر حیات‌وحش را از برج‌های مراقبت و سکوهای تماشا بازدید کنند.

بیشتر بخوانید: آشنایی با قلعه سرخ دهلی (لال قلعه دهلی) کشور هند | هر آن‌چه باید بدانید

کاخ میسور

شهر وسیع میسور به لطف ترکیبی متنوع از معماری زیبای استعماری قدیمی، لذتی برای کاوش دارد. کاخ‌های سلطنتی با باغ‌های سرسبز و آراسته شده در کنار کسانی که تمایل به خرید دارند و از گذراندن وقت در بازارهای معروف ابریشم و چوب صندل شهر لذت خواهند برد، جاذبه اصلی کاخ باشکوه میسور را شکل می‌دهند.

این جاذبه مانلی سه طبقه زیبا دارد که به‌طور کامل در سال 1897 پس از یک آتش‌سوزی ویرانگر بازسازی شد و دارای نکات برجسته‌ای مانند برج‌ها و گنبدهای مربعی زیباست. سقف‌ها و ستون‌های پرآذین در تالار دوربار و غرفه ازدواج باشکوه با کاشی‌های کف لعابدار، شیشه‌های رنگی خیره‌کننده، آثار هنری و نمایش جواهرات، در این مکان فوق‌العاده به چشم می‌خورد. همچنین جایی است که در مناسبت‌های خاص، تخت طلایی نفیس به نمایش گذاشته می‌شود.

تورهند، جاذبه‌های مانلی

معبد ماها بودی بودگایا

بودگایا که مقدس‌ترین مکان بودایی جهان به حساب می‌آید، هر ساله هزاران بازدیدکننده را به‌خود جذب می‌کند که همگی به همراه راهبان در مدیتیشن و دعا شرکت می‌کنند.

سفر به هند، جاذبه‌های دیدنی مانلی

نقطه کانونی این مکان زیارتی، معبد خیره‌کننده ماهابودی است که کنار همان نقطه‌ای ساخته شده است که بودا به روشنگری رسید و فلسفه خود را در مورد زندگی تدوین کرد. این معبد در قرن ششم ساخته و از آن زمان بارها بازسازی شده است، و بالای آن یک گلدسته هرمی زیبا قرار دارد که مجسمه بزرگ طلاکاری شده بودا را در خود جای داده است.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات