معرفی هند

6 سال پیش 0 دیدگاه

سفر به سرزمین عجایب سفر به سرزمین هفتاد و دو ملت هند

|| معرفی

به سرزمین عجایب خوش آمدید! کشوری که جمعیتش از جمعیت نیم کره غربی زمین بیشتر است، هر سالش 6 فصل دارد، با وجود مشکلات متعدد زندگی، یکی از کمترین میزان طلاق ها در جهان مربوط به این کشور است، کشاورزان از نوشابه های کوکا و پپسی به عنوان آفت کش های ارزان قیمت استفاده می کنند و هزاران موضوعات عجیب و غریب دیگر! اما سوای این آمار و اتفاقات شگرف، هندوستان طبیعت و سازه های عجیبی هم دارد که آن را در زمره دیدنی ترین کشورهای دنیا قرار داده است. عمارت تاج محل گویی بر روی ابرها بنا شده است، سازه ای اعجاب انگیز با سنگ های سفید و مرمرین که نماد شایسته ای برای سرزمین هندوهاست. قصر رازآلود میسور که تجربه ای عالی و وصف نشدنی برای گردشگران است چرا که علاوه بر داشتن زیبایی، هر ساله میزبان جشنواره ها و نمایشگاه های هنری و فرهنگی نیز هست. معبد ویروپاکشا، معبدی به بلندای تاریخ که سبک معماری هرمی و هنرمندانه اش آن را از دیگر معابد معمول دنیا متفاوت ساخته است. معبد راناکپور که جزء ده معبد معروف دنیاست، عمده معروفیتش به دلیل داشتن بیش از 1400 ستون سنگی و زیباست. منار قطب یکی از مناطق دیدنی دنیا در هندوستان است. یکی از بلندترین مناره های آجری دنیا که از نکات جالب توجهش، حکاکی آیات قرآنی بر روی این مناره بلند و ساخت قدیمی ترین مسجد هندوستان در کنار آن است. گستردگی زیستگاه های فراوان بر پهنه این سرزمین، مناطق بی نظیری برای لذت بردن از دنیای وحش به وجود آورده است: در جزیره هولاک می توانید فیل های تنومند را ببینید، پارک ملی بنداوگر فضای مناسبی است برای تماشای انواع گوزن ها، خرس ها، پلنگ ها، کفتارها و گاومیش های هندی. اما اگر هوس کردید حمام آفتاب بگیرید یا تنی به آب بزنید جزایر شنی وارکالا به شدت توصیه می شود! کشف تمام زیبایی های این سرزمین شگفت انگیز تنها به واسطه سفر به آن امکان پذیر است. 

آب و هوا

برای سفر به این این را بدانید که آب و هوای متنوعی دارد به گونه ای که آب و هوای شمال هند با آب و هوای جنوب هند بسیار فرق دارد. آب و هوای هند به شدت تحت تاثیر کوههای هیمالیا و صحرای تار است به طوریکه بادهای موسمی جنوب غربی و شمال شرقی را به وجود آورده است . چهار فصل هند شامل: شرد و خشک از ماه دسامبر تا فوریه ، گرم و خشک از ماه مارس تا می ، فصل بارش از ماه ژوئن تا سپتامبر و معتدل در ماههای اکتبر و نوامبر است . با این وجود بهترین زمان سفر به هند از اواخر آبان ماه تا اواسط بهمن ماه می باشد. 

اطلاعات عمومی

پیش شماره : 91+

اختلاف ساعت با ایران : 2+

واحد پول : روپیه

زبان رسمی : هندی (انگلیسی زبان دوم آن هاست) - هندی - اردو - پاکستانی

سوغات هند : ادویه ، چای های معطر ، ساری ، صنایع دستی ،زیورآلات هندی و پارچه های هندی (که به تفصیل برای هر شهر مطالب جذابی تهیه کرده ایم.)

دین : 80 درصد از مردم هند پیرو آیین های هند هستند که به آنها هندوئیسم می گویند، اما اسلام سیکیزم، مسیحیت، بودیسم، جینیسم، زرتشتیان، یهودیت و بهائیان نیز در بین مردم زندگی می کنند. هند سرزمینی است که مردمانی از مذاهب و فرهنگ های مختلف در صلح و آرامش  در کنار هم زندگی می کنند.

دین در هند

جهت رانندگی : چپ

ولتاژ برق : 220 ولت

پیشنهاد ویژه برای گردشگران: به همراه داشتن یک آداپتور یونیورسال مسافرتی راه گشای شما در سفر به خیلی از جاهای دنیاست و در اکثر فروشگاه های لوازم الکتریکی موجود می باشد.

شماره تلفن های ضروری :

پلیس : 100

آتش نشانی :101

اورژانس : 102

منابع: www.tripadvisor.com

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات