موزه جبیلی ژاپن، گشتی در دنیای انیمیشن

2 سال پیش 0 دیدگاه

موزه جیبلی ژاپن در سال 2001 میلادی توسط استودیوی جیبلی افتتاح شد، در گذشته همه کارتون‌های ژاپنی همچون فوتبالیست‌ها، همسایه من توتورو و شهر ارواح را در تلوزیون تماشا کرده‌اند که در این موزه می‌توانید با شخصیت‌های انیمیشنی مشهور ژاپنی آشنا بشوید، رئیس مشهور این هلدینگ کارتون‌سازی کودکان و نوجوانان، آقای هایائو میازاکی است که ایده ایجاد موزه جیبلی را ارائه کردند و امروزه از بهترین جاذبه‌های دیدنی توکیو به حساب می‌آید.

دیدنی‌های موزه جیبلی در توکیو زیاد هستند، در ابتدا با اتاقی با نام بویز روم روبرو می‌شوید که در طبقه اول مجموعه قرار دارد و با ورود به آن، شوکه می‌شوید، انگار تا همین لحظاتی قبل، هنرمندان ژاپنی در حال طراحی در این محل بودند، اما اینجا با هدف الهام‌بخشی ایجاد شده و در آن طرح‌های اولیه، ایده‌ها و شیوه ساخت ابتدایی انیمیشن‌ها در سال‌های دورتر به چشم می‌خورد.

موزه جیبلی در ژاپن

معرفی موزه جیبلی ژاپن

موزه جیبلی ژاپن در نزدیکی یک پارک به نام اینوکاشیرا در شهر میتاکا واقع شده که در غرب توکیو قرار دارد. کافی است تا از خیابان کیچیجوجی عبور کنید و به تابلویی بزرگ که بر روی آن با خطی بزرگ و رنگارنگ خوشامدگویی نوشته شده برسید. این موزه یکی از زیباترین موزه های ژاپن محسوب می‌شود.

موزه گیبلی ژاپن

در این موزه توتورو حضور دارد که یکی از محبوب‌ترین شخصیت در انیمه ژاپنی است. گرفتن عکس و حتی فیلم در این موزه ممنوع است و هدف از این قانون این است که بازدیدکنندگان بدون این که به دوربین عکاسی توجه داشته باشند، در لحظه از تماشای این موزه لذت ببرند.

بیشتر بخوانید: پارک هیتاچی، سرزمینی پر از گل‌های رنگارنگ

طبقه همکف موزه جیبلی ژاپن اتاق نمایشگاهی در مورد تاریخ و دانش انیمیشن است. همان‌طور که به جلو می‌روید در طبقه اول به یکی از جالب‌ترین بخش‌های این موزه شگفت‌آور برخورد خواهید کرد. طبقه همکف در موزه جیبلی ژاپن به نام «Where a Film is Born» و شامل پنج اتاق است.

ghibli museum

یکی از این اتاق‌ها «A Boy’s Room» نام دارد. این اتاق در اولین نگاه این‌طور به نظر می‌آید که به کسی متعلق است که تا دقایقی پیش در حال طراحی ایده‌های خود بوده. چرا که پر از کتاب‌ها و اسباب‌بازی‌های گوناگون بوده و دیوار اتاق‌ها از تصاویر و ایده‌های طراحی پر شده‌اند. این‌جا اتاقی الهام‌بخش برای طراحان و سازندگان انیمیشن است. بعد از بازدید از هر پنج اتاق متوجه خواهید شد که یک فیلم انیمشین چگونه ساخته می‌شود.

موزه جیبلی در توکیو

موزه جیبلی ژاپن از بهترین موزه‌های کشور ژاپن و جهان از نظر امکانات برای کودکان، سالمندان و کم‌شنوایان است. دسترسی‌های ghibli museum به شرح زیر است؛

داخل سرویس‌های بهداشتی، میزهای مخصوص جهت تعویض پوشاک کودکان قرار داده شده است.

سرویس‌های بهداشتی موزه برای استفاده افرادی که از صندلی چرخ‌دار استفاده می‌کنند، طراحی شده است.

طبقات اول و دوم این موزه با آسانسور قابل دسترسی هستند، دسترسی به پشت‌بام موزه نیز فقط از طریق راه‌پله ممکن است.

معرفی موزه جیبلی در ژاپن

علاقه‌مندان پیش از بازدید باید کالسکه کودک را در طبقه همکف قرار دهند.

کمد‌هایی جهت قرار دادن وسایل شخصی در طبقه همکف قرار دارد که باید هزینه‌ای جهت استفاده از آن پرداخت شود.

صندلی‌های چرخدار برای کرایه‌ و استفاده افراد نیازمند داخل موزه وجود دارد.

بازدید از موزه گیبلی ژاپن

سگ‌های مخصوص آموزش دیده برای افراد کم‌توان اجازه ورود به موزه جیبلی دارند.

دستگاه‌هایی برای افراد کم‌شنوا وجود دارد که بازدیدکنندگان می‌توانند با پرداخت هزینه از آن استفاده کنند.

باجه تلفنی داخل موزه وجود دارد همچنین لازم است بدانید که موزه جیبلی روزهای سه‌شنبه و همچنین روزهای آخر سال میلادی تعطیل است.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین شهربازی‌های ژاپن

یکی از نکات قابل توجه موزه جیبلی ژاپن این است که اکثر عروسک‌ها و لامپ و وسایل تزئینی داخل موزه، کار دست هستند و همه کارها با نقاشی‌های بسیار زیبایی طراحی شده‌اند. زمانی که نور خورشید بر این موزه می‌تابد، سنگ‌فرش‌ها با رنگ‌های زیبایشان خودنمایی می‌کنند.

ghibli museum راهنمای بازدید از

سالانه، گردشگران بسیاری مشتاق سفر به ژاپن هستند، زیرا این کشور جاذبه‌های گردشگری بی‌شماری را در خود جای داده است. پیشنهاد می‌دهیم اگر به این کشور سفر کردید، بازدید از موزه جیبلی در توکیو را حتما در صدر لیست مکان‌هایی که قرار است از آن‌ها دیدن کنید، قرار دهید.

گشت و گذار در موزه جیبلی در توکیو

جالب است بدانید که این موزه جذاب امکانات بسیاری برای افراد ناشنوا، ناتوان حرکتی، کودکان و سالمندان فراهم آورده است تا هرکسی بتواند در آن، نهایت لذت را ببرد. به شما پیشنهاد می‌کنیم که پس از گشت‌وگذار در موزه جیبلی سری به کافه آن بزنید و در فضای دنج و آرامش‌بخشش استراحت کنید.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات