12 موزه ژاپن؛ عجیب و دیدنی

3 ماه پیش 0 دیدگاه

           

جالب است اگر بدانید که می‌‌توانید در زیر آبشارهای دیجیتال قدم بزنید و در دنیایی از نور و رنگ حیر‌ت‌زده به تماشا بنشینید. اگر می‌خواهید تجربه‌ای لذت‌بخش داشته‌ باشید و در دنیای موزه‌های جذاب ژاپن سیر کنید، حتما این مقاله را بخوانید. همان‌گونه که می‌دانید، موزه‌های ژاپن تنها می‌­تواند گوشه­ای از هنر و خلاقیت مردم این کشور از گذشته تاکنون را نمایش دهد. مردم ژاپن در هر زمینه­ای که فکر کنید می­‌توانند خاص باشند و سبک مخصوص به خود را داشته باشند. برای همین ممکن است موزه‌های ژاپن را که ببینید، بسیار حیرت‌زده شوید. در ادامه بهترین موزه‌های ژاپن را که حتماً باید یک‌بار در طول زندگی خود از آن‌ها دیدن کرده باشید به شما معرفی خواهیم کرد؛ پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

1. موزه نودل ژاپن

این موزه ژاپن عجیب­‌ترین و بامزه­‌ترین موزه به شمار می‌آید که در نزدیکی یکی از نقاط توریستی یوکوهاما قرار دارد و بسیار سرگرم‌کننده و جذاب است. در این موزه ژاپن، تاریخچه نودل‌­های رامن فوری و ترکیبی از آن­ها به نمایش گذاشته شده است. همچنین یک مینی سینما در داخل موزه نودل ژاپن وجود دارد که فیلم‌هایی را درباره تاریخ نودل نمایش می‌دهد. از دیگر بخش‌­های جذاب این موزه می­توان به یک آزمایشگاه و گالری هنری اشاره کرد. در این آزمایشگاه می­توانید نودل مخصوص به خودتان را تهیه و نوش جان کنید. نام اصلی این موزه، موزه کاپ نودل یوکوهاما است.  برای رسیدن به این موزه می­توانید از مترو و اتوبوس استفاده کنید که گزینه‌­های مقرون به صرفه­تری در مقایسه با ماشین­‌های شخصی هستند. فاصله این موزه تا مترو حدود 10 دقیقه است.

ساعت کاری و هزینه

این موزه همه روزه به جز سه‌شنبه‌ها که تعطیل است از ساعت 10 صبح تا 17 عصر باز است. ورودی برای هر نفر نیز حدود 500 ین است.

 

موزه نودل ژاپن

 

2. موزه دیجیتال ژاپن؛ اولین موزه هنر دیجیتال جهان

همه ما لیستی از 10 جای برتر جهان داریم که می­‌خواهیم در فرصت مناسب به آنجا سفر کنیم. موزه دیجیتال ژاپن نیز حتماً باید در این لیست قرار بگیرد. میلیون­ها دلیل برای بازدید از این موزه ژاپن وجود دارد که برای بیان کردن آن نیازمند چندین مقاله و ساعت‌ها زمان است. با بازدید از این موزه می­توانید به معنای واقعی کلمه عشق، خلاقیت و تخیلات را که همگی با هم در تعامل‌اند یکجا ببینید. این موزه به‌قدری زیبا و جذاب است که تا شما را از آنجا به اجبار خارج نکنند از دیدن آن سیر نخواهید شد.

موزه دیجیتال ژاپن نه‌تنها معروف‌ترین موزه ژاپن است، بلکه در سراسر دنیا از محبوبیت بسیاری برخوردار شده است. این موزه پنج بخش اصلی دارد که شامل جهان بی‌مرز، پارک آینده، چای‌خانه، جنگل فانوس­ها و اتلتیکس فورست است. در ادامه هر بخش را به طور مجزا به شما معرفی کردیم؛پس با ما همراه باشید.

  • جهان بی‌مرز (borderless world)

در این جهان بی‌مرز شما شاهد آبشارهای دیجیتالی هستید که با حضور شما به آنجا این آثار هنری تغییر شکل پیدا کنند و شما می­توانید به‌راحتی در میان آن همه زیبایی در کمال آرامش قدم بزنید.

موزه دیجیتال ژاپن

  • پارک آینده (future park)

این قسمت از موزه بیشتر مخصوص کودکان و نوجوانان است که می­توانند در آنجا سرگرم شوند و نکته­‌های آموزشی بسیاری را بیاموزند و مشغول به انجام بازی­های تخیلی شوند.

  • چای‌خانه (En Tea House)

فضای این قسمت از موزه مانند کافه­های خیالی است که می­توانید در فضای آرامش‌بخش آن چای بنوشید. تا زمانی که هنوز چای در استکان است، شکوفه­های دیجیتالی درون آن شکوفا می­شوند و اگر ظرف را تکان دهید گلبرگ­های آن پراکنده می­شود.

  • جنگل فانوس‌­ها (Forest Of Lamp)

تعداد زیادی فانوس و چراغ در این بخش از موزه قرار دارد که با نزدیک شدن به یکی از آ‌ن‌ها به ردیف و پشت سر هم روشن می­شوند و این داستان تا انتها به همین صورت شکل می‌گیرد و سپس این نور به سمت فانوس اولی بازمی‌گردد.

عجیب ترین موزه های ژاپن

  • اتلتیکس فورست (teamlab athletics Forest)

این قسمت از موزه را می­‌توان جالب­ترین و حرفه‌ای‌ترین قسمت‌­ها دانست. اتلتیکس فورست با تحریک قسمت هیپوکامپ مغر قابلیت استدلال شما را بالا می­برد و به شما تصاویر و فیلم­های سه‌بعدی و چالش‌برانگیز نشان می‌­دهد تا ذهن شما را درگیر کند.

3. موزه جیبلی ژاپن

در گذشته همه کارتون‌های ژاپنی همچون فوتبالیست‌ها، همسایه من توتورو و شهر ارواح را در تلوزیون تماشا کرده‌اند که در این موزه می‌توانید با شخصیت‌های انیمیشنی مشهور ژاپنی آشنا بشوید. یکی از نکات قابل توجه موزه جیبلی ژاپن این است که اکثر عروسک‌ها و لامپ و وسایل تزئینی داخل موزه، کار دست هستند و همه کارها با نقاشی‌های بسیار زیبایی طراحی شده‌اند. زمانی که نور خورشید بر این موزه می‌تابد، سنگ‌فرش‌ها با رنگ‌های زیبایشان خودنمایی می‌کنند.

موزه جیبلی ژاپن

4. موزه گربه ژاپن

مردم ژاپن عاشق این موزه هستند؛ زیرا بیشتر آن­ها علاقه بسیاری به گربه­ها دارند. کافه­های گربه (کت کافه‌­ها)، طرح گربه روی پارچه کیمونوها، خیابان گربه و... همگی نشان‌دهنده عشق بسیار ژاپنی­ها به گربه‌هاست. همین امر سبب شده است این موزه ژاپن در لیست محبوب­ترین‌­ها قرار بگیرد. در این موزه بیش از 2000 گربه با نژادهای مختلف به نمایش گذاشته شده است.

5. موزه میهو ژاپن

موزه میهو ژاپن متفاوت­ترین موزه است. این مکان در لیست معروف‌ترین موزه‌های ژاپن قرار گرفته و پر از گنج و آثار باستانی جذاب و تماشایی است. معماری بیرونی این موزه ژاپن نیز بسیار جذاب و به شکل هرمی شیشه‌­ای است که در بدو ورود شما را جذب خود خواهد کرد. جالب است بدانید در چندین موزه ژاپن آثار باستانی ایرانی نیز وجود دارند که موزه میهو نیز یکی از آن‌هاست. این آثار باستانی بیشتر مربوط به دوره ساسانیان است که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از: جام ایران، بشقاب با طرح حیوانات شکارشده توسط شاه ایران در دوره ساسانی، گلدان نقره­ای زراندود مربوط به دوره ساسانی، جام تخم‌مرغی، تکوک شکل بز کوهی و دست‌کم 25 اثر دیگر.

موزه میهو ژاپن

6. موزه هنرهای معاصر ژاپن

موزه هنرهای معاصر ژاپن که می­توان لقب بزرگ‌ترین و معروف‌ترین موزه ژاپن را در زمینه هنر معاصر به آن اختصاص داد، در توکیو و در پارک کیبا واقع شده است. این موزه پنج طبقه دارد و شامل طیف وسیعی از آثار هنری است. این آثار عمدتاً متعلق به سال­های پس از 1945 و متعلق به ژاپن و حتی سراسر جهان هستند.

این موزه ژاپن حداقل 5600 اثر را در خود جای داده است که تاریخ هنر و معاصر ژاپن از سال 1945 به بعد را به شما ارائه می­دهند. همچنین این مجموعه آثاری در سبک­ها و مدیوم­های مختلف از هنرمندان جهانی و بین­المللی را به نمایش می­گذارد. موزه هنرهای معاصر ژاپن سالانه حدود شش تا هشت نمایشگاه برگزار می­کند که می­توانید در آن طیف وسیعی از ژانرها از جمله معماری­های مختلف، مد و طراحی را تماشا کنید و لذت ببرید.

موزه هنرهای معاصر ژاپن

7. موزه ملی ژاپن

موزه ملی ژاپن، به موزه­ای خارق‌العاده که فرهنگ و تاریخ ژاپن را به تصویر می­کشد معروف شده است. این موزه با داشتن طولانی­ترین تاریخ، مجموعه‌ای استثنایی و جامع از هنر و مصنوعات و تاریخ دیگر مکان­ها در آسیاست. این موزه حدود 120000 اثر را در خود جای داده است که 89 مورد آن از گنجینه­های ملی و 648 مورد آن‌ها از دارایی­های مهم فرهنگی ژاپن هستند. یکی از آثار تاریخی مهم ایران باستان، گنجینه شوسوئین نیز در این موزه ژاپن به نمایش گذاشته شده است و سالانه گردشگران ایرانی زیادی برای بازدید از این موزه به ژاپن سفر می­کنند.

ساعت بازدید و هزینه­ها

بازدید از موزه ملی ژاپن همه روزه به جز دوشنبه­ها از ساعت 9 صبح تا 17 عصر برای عموم آزاد است و باید برای بازدید حتماً بلیت تهیه کنید.

مسیر دسترسی به موزه ملی ژاپن

بهترین و سریع­ترین راه برای اینکه خودتان را به موزه ملی ژاپن برسانید، استفاده از مترو است که با توجه به نقشه­های راهنما در مترو می­توانید مسیر خود را بیابید و به‌آسانی به آنجا برسید.

 

موزه ملی ژاپن

8. موزه شیتاماچی ژاپن

در کنار تمام موزه­هایی که گفته شد به شما توصیه می­کنیم حتماً از این موزه نیز بازدید کنید. موزه شیتاماچی ژاپن فرهنگ و هنر و سبک زندگی ژاپنی­ها در گذشته را در عین واقعی بودن به نمایش می­گذارد. خانه­های چوبی و کوچک با تمام وسایل چوبی از جذابیت­های این موزه است که قطعاً نمونه آن­ها را در فیلم­های قدیمی ژاپنی تماشا کرده­اید.

دسترسی به موزه شیتاماچی ژاپن از طریق مترو بسیار آسان است و تا ایستگاه مترو حدود 3 تا 5 دقیقه فاصله دارد. می­توانید نقشه مترو را آنلاین یا از ایستگاه­های آن دریافت کنید و با خود به همراه داشته باشید. ساعات کاری این موزه ژاپن از 9:30 صبح تا حدود 16:30 بعد از ظهر است. این موزه همه روزه جز دوشنبه­ها باز است. هزینه تهیه بلیت برای بزرگسالان حدود 300 ین و کودکان 200 ین است. پذیرش افراد معلول و مراقب­های آنان رایگان است.

 

سخن پایانی

همه ما در طول زندگی خود قطعاً یک فیلم ژاپنی را تماشا کرده‌ایم یا عکس­هایی از ژاپن را در رسانه­های اجتماعی دیده­ایم. کشور ژاپن به‌صورت کلی معماری بسیار جالب و رنگارنگی دارد که می­تواند همه را مجذوب خود کند. بیشتر موزه­های ژاپن در توکیو قرار گرفته‌اند. اگر با تور ژاپن سفر می­کنید پیشنهاد ما به شما این است از موزه­هایی که به شما معرفی شد به‌ویژه موزه دیجیتال ژاپن حتماً دیدن کنید. سعی کردیم در این مطلب موزه­های جذاب و دیدنی ژاپن را به شما معرفی کنیم. امیدواریم این مطالب برای شما مفید واقع شده باشند.

سؤالات متداول

  1. بیشتر موزه­های ژاپن در کدام شهر آن قرار دارند؟

تعداد بالایی از موزه­های ژاپن در شهر توکیو واقع شده‌اند.

 

  1. برای تردد در سطح شهر توکیو چه وسیله نقلیه‌ای مناسب است؟

بهتر است از وسیله نقلیه عمومی به‌خصوص مترو استفاده کنید که در زمان و هزینه صرفه‌جویی کرده باشید.

 

  1. جالب­ترین موزه ژاپن کدام است؟

موزه دیجیتال ژاپن در توکیو یکی از جالب­ترین و جذاب­ترین موزه­ها در سراسر دنیاست.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا

49990000
مشاهده

تور اسپانیا-امارات

اسپانیا-یونان

49990000
مشاهده

تور فرانسه

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات