جاذبه‌های هالکیدیکی كه نبايد از دست بدهید

2 سال پیش 0 دیدگاه

به دنبال جاذبه‌های هالکیدیکی هستید؟ در مقایسه با هزار جزیره در یونان، گردشگران به جز آفتاب‌جویان بلغارستان و رومانیایی هنوز مناطق هالکیدیکی همسایه خود را کشف نکرده‌اند. هالکیدیکی با «سه پا»، کاساندرا، سیتونیا و کوه آتوس به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد که جاذبه‌های هالکیدیکی را جستجو کنند. سواحل زیبای بی‌شمار آبی عمیق و سرسبزی بی‌پایان با کاج‌های زیبا؛ همچنین ایالت نمادین صومعه کوه آتوس با 20 صومعه که از سال 1988 در فهرست آثار فرهنگی جهان گنجانده شده است، بیشتر شبه جزیره هالکیدیکی را در بر می‌گیرد.

این راهنمای سفر به یونان و جزیره هالکیدیکی به شما انگیزه می‌دهد تا آن را به لیست دیدنی‌های خود اضافه کنید.

درباره هالکیدیکی

منطقه هالکیدیکی منطقه‌ای بوده که در قسمت شمالی یونان واقع شده است. این شهر به دلیل سه شبه جزیره معروف به "سه پا" معروف است. شبه جزیره کاساندرا، شبه جزیره سیتونیا و کوه آتوس. شبه جزیره کاساندرا مقصد اصلی گردشگری است، درحالی‌که کوه آتوس (کوه مقدس) یک میراث جهانی است که یکی از مقدس‌ترین مکان‌های یونان برای دین ارتدکس یونانی به شمار می‌رود.

جاذبه‌های دیدنی هالکیدیکی

شبه جزیره سیتونیا در هالکیدیکی تعدادی از بهترین سواحل این منطقه را در خود جای داده است.

جاذبه‌های گردشگری هالکیدیکی

شما می‌توانید یک تعطیلات کامل را در این‌جا بگذرانید و کارهای مختلفی را در هالکیدیکی انجام دهید بدون این‌که حوصله‌تان سر برود. به‌طور مثال می‌توانید شهرها را کاوش کنید، از دهکده‌های سنتی دیدن و سواحل پنهان را کشف کنید و در آب‌های شفاف و زمردی دریای اژه شنا کنید.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره جزایر زیبای ایونی در یونان + راهنمای سفر

  1. شهر تسالونیکی

تسالونیکی، شهر اصلی منطقه و دومین شهر بزرگ یونان و مطمئنا یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای بازدید در هالکیدیکی است. در این‌جا می‌توانید از یکی از کلیساهای متعدد دیدن کنید، شهر قدیمی با خیابان‌های سنگ‌فرش را کشف کنید یا در تفرجگاه قدم بزنید.

جاذبه‌های گردشگری هالکیدیکی

  1. برج بیزانسی Nea Fokea

برج بیزانسی سنت پاولز در روستای Nea Fokea در Halkadiki واقع شده است. قلعه قدیمی بیزانس به سال 1407 باز می‎‌گردد و 17 متر ارتفاع دارد. در ابتدا برای محافظت از کشاورزان سنت پل ساخته شد و بعدا به عنوان مقر رهبر جنگ استقلال یونان، امانوئیل پاپاس مورد استفاده قرار گرفت. هنگام بازدید از برج بیزانسی Nea Fokea، مطمئن شوید که Agioi Apostoloi ساخته شده در سال 1868 است. به دنبال راهروی زیرزمینی 20 کیلومتری، یکی از جالب‌ترین جاذبه‎‌های دیدنی هالکیدیکی نیز باشید.

جاذبه‌های هالکیدیکی

  1. با کشتی به کوه آتوس بروید

تنها راه برای دیدن صومعه‌های کوه آتوس، سفر دریایی است. سفر دریایی از (Ormos Panagias Sithonia) شروع می‌شود و قایق، شما را تا جایی که امکان دارد به آن‌جا نزدیک می‌کند تا صومعه‌های غول‌پیکر را یکی یکی ببینید. بعدازظهر کشتی در اورانوپلیس توقف می‌کند که دهکده‌ای زیبا با خانه‌های قدیمی و یک برج سفید که از آن محافظت می‌کند، از آنجا دیده می‌شود.

معرفی جاذبه‌های دیدنی هالکیدیکی

توجه: ورود زنان به آن منطقه ممنوع است، بنابراین اگر به صورت زوجی سفر می‌کنید، فقط مردان می‌توانند از صومعه بازدید کنند.

  1. از آب‌های کریستالی سیتونیا لذت ببرید

شبه جزیره سیتونیا هالکیدیکی بهترین سواحل را دارد. علاوه‌بر ساحل، می‌توانید از مکانی به مکان دیگر تردد کنید تا چشم‌انداز آن را تحسین کنید. در سارتی، منظره‌ای عالی از کوه آتوس وجود دارد. در قسمت جنوبی شبه جزیره، از جاده می‌توانید ساحل مامبا را ببینید و برای تماشای آب‌های شفاف به Vourvourou یا ساحل Kalogria بروید که هر دوی آن‌ها دارای ماسه نرم و آب سبز زمردی هستند.

آشنایی با جاذبه‌های گردشگری هالکیدیکی

  1. سواحل کاساندرا یونان را کاوش کنید

کاساندرا اولین و راحت‌ترین شبه جزیره از تسالونیکی است. این شهر نسبت به خواهرش سیتونیا توسعه یافته‌تر است، اما دارای سواحل مجزا نیز هست. سواحل شناخته شده آن در استراحتگاه‌های اصلی Kallithea، Kriopigi یا Hanioti واقع شده‌اند.

  1. در شهر تفریحی اورانوپولی استراحت کنید

بندر اورانوپولی در شبه جزیره کوه آتوس یک ایستگاه محبوب برای کشتی‌های کروز است و یکی دیگر از برج‌های بیزانسی، یعنی اورانوپولی را در خود جای داده است. قدمت این برج به سال 1344 برمی‌گردد و برای مشاهده دزدان دریایی ساخته شده است که در امتداد شبه جزیره کوه آتوس برای محافظت از راهبان و کشاورزان صومعه واتوپدیو می‌آیند.

برترین جاذبه‌های هالکیدیکی

کارهای محبوب در اورانوپولی این است که به خرید محصولات محلی مانند روغن زیتون تهیه شده در باغ‌های زیتون مجاور بروید. می‌توانید از طعم زیتون و عسل‌ طبیعی این منطقه لذت ببرید.

  1. غار پترالونا را کاوش کنید

درست خارج از روستای پنترالونا، غار شگفت‌انگیزی را خواهید دید که فسیل‌هایی با قدمت 700000 سال را در خود جای داده است. در سال 1959 بقایای یک مرد ماقبل تاریخ توسط روستاییان پیدا شد. همچنین فسیل‌های دیگری از فیل‌ها، کرگدن‌ها و پلنگ‌ها در این‌جا به چشم می‌خورد. گشتی بزنید و از استالاکتیت‌ها و استالاگمیت‌های چشم‌گیر شگفت‌زده شوید.

  1. از روستاهای سنتی در اطراف هالکیدیکی دیدن کنید

علاوه‌بر سواحل کاساندرا، می‌توانید از روستای سنتی آفیتوس نیز دیدن کنید. در شهر قدیمی آفیتوس که بر روی صخره‌ای در بالای خلیج تورونئوس ساخته شده است، قدم بزنید که منظره‌ای خیره‌کننده از دریا ارائه می‌دهد. همچنین، می‌توانید در خیابان‌های باریک پرسه بزنید، خانه‌های سنتی ساخته شده از سنگ را تماشا کنید و در یک رستوران محلی با چشم‌انداز زیبا ناهار بخورید. حتی در روزهای بارانی اگر نمی‌توانید به ساحل بروید، Afitos انتخاب خوبی است.

مکان‌ها و جاذبه‌های دیدنی هالکیدیکی

  1. آگیوس نیکولاس

Agios Nikolaos یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری هالکیدیکی است. این شهر در شبه جزیره سیتونیا واقع شده و به‌خاطر درختان کاج سایه‌دار، روغن زیتون، عسل و شراب معروف است. این یک مکان محبوب برای توقف برای ناهار بسیار مناسب است.

در هالکیدیکی چه چیزی ببینیم؟

پارتنوناس در سیتونیا یک شهر قدیمی است که در کوه‌ها ساخته شده است. این موزه مانند یک موزه روستایی در فضای باز است، بنابراین شایسته بازدید خواهد بود! در راه رسیدن به آن، از بالای شانه خود نگاه کنید تا منظره‌ای را ببینید که برای همیشه به یاد خواهید آورد! سواحل عالی، مناظر شگفت‌انگیز، دهکده‌های سنتی حفظ شده و بزرگ‌ترین مجموعه صومعه در یونان، تنها برخی از دلایل برای آمدن به هالکیدیکی هستند.

محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری هالکیدیکی

از Olynthos دیدن کنید

Olynthos که قدمت آن به دوره نوسنگی برمی‌گردد (12000 سال پیش) بازدیدکنندگان را به سفری در تاریخ می‌برد. برخی از بهترین چیزهایی که در این‌جا باید ببینید، کلیسای سنت نیکلاس، برج ماریانا و شهر باستانی Mikyverna هستند.

بیشتر بخوانید: آشنایی با دریاچه پلاستیرا در کشور یونان

گردشگری در کاساندرا

چالکیدیکی قسمت شمال شرقی کشور یونان است. کاساندرا، به عنوان بخش کوچکی از هالکیدیکی، طولی در حدود 50 کیلومتر دارد و عرض آن بیش از 15 کیلومتر نیست. سواحل کاساندرا یکی از تمیزترین سواحل اروپا است، بسیاری از سواحل محلی دارای پرچم آبی هستند. این‌جا یک مکان عالی برای تفریحات پرجنب‌وجوش جوانان در کلوپ‌ها و بارها و همچنین برای والدینی است که کودکان‌شان در سواحل و زمین‌های بازی می‌خواهند بازی کنند. مکان مناسبی برای هر مهمان در کاساندرا وجود دارد.

مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های هالکیدیکی

آب‌وهوا در جاذبه‌های دیدنی هالکیدیکی

فصل اوج در کاساندرا از آوریل تا اکتبر ادامه دارد و بهترین زمان برای استراحت در طول تابستان است. به دلیل نزدیکی به دریا، آب‌وهوای آن دریایی است. در زمستان، دمای هوا در روز به حدود 16+ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. دمای آب دریا 3+ درجه سانتی‌گراد است. در تابستان دمای هوا حدود 22+ تا 25+ درجه سانتی‌گراد بوده و آب دریا تا 23+ و بالاتر گرم می‌شود.

نئا فوکیا

این یک روستای تفریحی کوچک است که در سواحل خلیج ترمایکوس و با خلیجی زیبا واقع شده است. در ساحل خلیج، نزدیک به روستا، یک برج باستانی بیزانس قرار دارد. این برج و خلیج به نام این قدیس نام‌گذاری شده‌اند که نه چندان دور در چشمه‌ای زیرزمینی با آب شفابخش و یک نمازخانه قدیمی قرار دارد.

تور یونان | جاذبه‌های دیدنی هالکیدیکی

آیه پرسکی

این روستا به‌خاطر چشمه‌های گوگردش در سراسر اروپا معروف است. مردم برای گرفتن حمام سولفید هیدروژن به این‌جا می‌آیند که تأثیر مفیدی بر بدن انسان دارد.

پفکوهوری

به نظر می‌رسد این اقامتگاه برای عاشقان تنهایی ساخته شده است. در این‌جا گردشگران از کوه‌های کم ارتفاع، جنگل‌های کاج و سواحل دریا راضی خواهند بود و می‌توانید به‌طور کامل از طبیعت و نبود جمعیت پر سر و صدا لذت ببرید.

نیا مدنیه

این یک شهر مدرن با یک بندر است که از آن می‌توانید در امتداد دریای اژه قدم بزنید. در اواسط تابستان، جشنواره دریا در نیا مدنیه با حضور بازیگران و نوازندگان از کشورهای مختلف جهان برگزار می‌‎شود.

جاذبه‌های گردشگری هالکیدیکی | تور یونان

کالیته

این تفرجگاه به دلیل بنای تاریخی باستانی خود به معبد زئوس مشهور است. در هزاره سوم در شبه جزیره کاساندرا ساخته شد و در مجاورت مقدس دیونیسوس است که تا به امروز در آن مراسم مختلفی برگزار می‌شود.

هانیوتی

این شهر توریستی دارای سواحل سرسبز و شنی زیادی است و زیرساخت‌های گردشگری در آن به خوبی توسعه یافته است: بسیاری از رستوران‌ها، کافه‌ها، مغازه‌ها، شب‌های دیسکو با دی جی‌های باحال در این شهر واقع شده است.

کلیسای سنت پاراسکوا

این کلیسای ارتدکس در چند کیلومتری پفکوهوری در روستایی به همین نام واقع و خود روستا توسط یک جنگل کاج احاطه شده است. شما می‌توانید در هر زمان به کلیسا بروید تا از آن‌جا بازدید کنید.

تور یونان و دیدن جاذبه‌های هالکیدیکی

چگونه به هالکیدیکی برویم؟

اگر با ماشین به سمت هالکیدیکی رانندگی کنید، بزرگراه Egnatia Odos با منطقه در شمال هم مرز است، جایی که به بسیاری از جاده‌های ملی می‌پیوندد که شما را به اعماق شبه جزیره می‌برد.

جاده هالکیدیکی

جاده‌های ملی خیلی سریع نیستند زیرا از کوه‌ها عبور می‌کنند. اما این مشکلی نیست زیرا آن‌ها مناظر شگفت‌انگیزی را ارائه می‌دهند. کسانی که با هواپیما می‌آیند، در تسالونیکی فرود می‌آیند.

هنگامی که به هتل خود رسیدید، چندین گزینه برای اجاره ماشین در استراحتگاه‌های اصلی وجود دارد، اما احتمالا بهتر است یکی از آن‌ها را در فرودگاه تسالونیکی بیابید البته حمل‌ونقل عمومی نیز در این منطقه وجود دارد، اما جذابیت هالکیدیکی در سواحل منزوی آن نهفته است که با وسایل حمل‌ونقل عمومی نمی‌توان به آن‌ها رسید. به همین دلیل داشتن ماشین مهم است.

سفر به یونان و جاذبه‌های دیدنی هالکیدیکی

هالکیدیکی یونان کجاست؟

هالکیدیکی شبه جزیره‌ای در سرزمین اصلی یونان است که در شمال آتن قرار دارد که با کوه‌ها در یک طرف و استراحتگاه‌های ساحلی در شرق (از آکانتوس تا ایگناتیا اودوس) و غرب (از تسالونیکی تا نئا مودانیا) یک مقصد تفریحی زیبا محسوب می‌شود. هالکیدیکی دارای سه "پا" است که وارد دریای اژه می‌شود. کاساندرا، سیتونیا و کوه آتوس سه شبه جزیره کوچک آن هستند که هرکدام دارای ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی هستند.

بیشتر بخوانید: غار ملیسانی در یونان | از زیباترین غارهای دنیا

محل اقامت در هالکیدیکی

تعداد زیادی هتل و ویلا در امتداد ساحل وجود دارد که محل اقامت ارائه می‌دهند. رزرو اتاق در یک هتل 2 یا 3 ستاره خیلی گران نیست. چند هتل 4 ستاره عالی نیز وجود دارد. اگر به استراحتگاه‌های پرجنب‌وجوش، موسیقی در ساحل، فروشگاه‌ها و تفریحات شبانه علاقه دارید، کاساندرا مکانی برای رزرو است.

 Polychronos یکی از شلوغ‌ترین سواحل هالکیدیکی را دارد. هتل‌ها و رستوران‌های Polychronos بسیار نزدیک به ساحل هستند. سیتونیا انتخاب خوبی برای کسانی است که طبیعت، محیطی آرام‌تر یا خانواده‌هایی با فرزندان کوچک را ترجیح می‌دهند. اکثر هتل‌های 5 ستاره در استراحتگاه منحصربه‌فرد پورتو کاراس واقع شده‎اند. این بخش لوکس هالکیدیکی با قایق‌های تفریحی و بوتیک‌های پیش‌آپورتر برای افراد ثروتمند و مشهور طراحی شده است.

راهنمای سفر به یونان و جاذبه‌های گردشگری هالکیدیکی

در هالکیدیکی چه بخوریم؟

هالکیدیکی یک مکان عالی برای صرف غذاهای یونانی است. رستوران‌ها معمولا میخانه‌های محلی هستند که متعلق به خانواده‌هایی بوده که غذاهای سنتی سرو می‌کنند. اگر عاشق غذاهای یونانی هستید، می‌توانید در این‌جا آن‌ها را امتحان کنید. غذاهایی مثل:

ژیروس (دونر یونانی با سس تزازیکی به جای سس مایونز)

سوولاکی (سیخ مرغ تند و گوشت خوک)

پاستیسیو (لازانیای سنتی)

کلفتیکو (گوشت بره و سبزیجات در فر پخته می‌شوند زیرا یونانی‌ها اسرار پخت بره را می‌دانند)

ماهی و میوه‌های دریایی هر بار که منو را باز می‌کنید، انتخاب شما را دشوار می‌کند و برای دسر، می‌توانید ماست شگفت‌انگیز را با عسل و گردو امتحان کنید.

در ساحل تقریبا در همه جا می‌‎توانید فراپه یونانی را سفارش دهید، ترکیبی از قهوه و تکه‌های یخ که هنگام طلوع خورشید بسیار با طراوت است.

چه زمانی به هالکیدیکی برویم؟

  • در بخش شمالی یونان، دما در هالکیدیکی به اندازه جنوب این کشور بالا نیست.
  • ژوئن یک ماه عالی برای عاشقان آفتاب و ساحل است.
  • جولای و آگوست می‌توانند بسیار گرم باشند، اما آب برای حمام کردن عالی هستند.
  • سپتامبر بسیار گرم است اما بدون گرمای سوزان جولای و آگوست.
  • آوریل و اکتبر شگفت‌انگیز و استراحتگاه‌ها تقریبا خالی هستند. همچنین زمان خوبی برای لذت بردن از طبیعت و پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری در اطراف منطقه است.
  • نوامبر تا مارس برای اقامت در ساحل خیلی سرد است و همه هتل‌ها باز نیستند.
  • فصل اوج در هالکیدیکی از ژوئن تا سپتامبر است، در این مدت فعالیت‌ها و مکان‌های زیادی برای بازدید وجود دارد. قیمت‌ها بالاتر است اما نسبت به سایر مکان‌های توریستی یونان مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

نکته پایانی

جاذبه‌های دیدنی هالکیدیکی را از دست ندهید تا پشیمان نشوید. تنها زمانی پشیمان خواهید شد که مجبور باشید به خانه برگردید و روزهای زیادی در آرزوی آن خواهید بود.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات