همه چیز درباره جزایر زیبای ایونی در یونان + راهنمای سفر

2 سال پیش 0 دیدگاه

 جزایر ایونی یونان، گروهی باستانی از جزایر غرب دریای ایونی در ساحل شمال غربی یونان هستند. جزایر ایونی شاید دومین گروه از جزایر محبوب یونان پس از سیکلادهای افسانه‌ای باشند که شامل جزایر زاکینتوس، کفالونیا، ایتاکا، لفکادا، کورفو، پاکسوس و آنتی‌پاکسوس هستند. اگر به بازدید از جزایر ایونی در یونان فکر می‌کنید و نمی‌توانید تصمیم بگیرید کجا بروید، این راهنما در تصمیم‌گیری به شما کمک کند.

جزایر ایونی در یک نگاه

جزایر ایونی یکی از 9 ناحیه یونان بودند. امروزه آن‌ها به منطقه جزایر ایونی، یکی از 13 منطقه کشور تعلق دارند که به واحدهای منطقه‌ای (استان) کورفو، کفالینیا، لفکادا و زاکینتوس تقسیم می‌شود، درحالی‌که مقر منطقه در کورفو قرار دارد. اهالی این منطقه به کشاورزی، دامداری، ماهیگیری و غیره مشغول هستند اما بزرگ‌ترین منبع درآمد این جزایر، گردشگری است زیرا هر ساله به ویژه در ماه‌های تابستان، پذیرای صدها هزار گردشگر از کشور یونان و خارج از کشور هستند. زیبایی‌هایی که طبیعت سخاوتمندانه به آن‌ها داده است، بناهای تاریخی مهم و مهمان‌نوازی گرم ساکنان به این امر کمک می‌کند. در جزایر ایونی یونان تعدادی از زیباترین سواحل نه تنها در یونان بلکه در جهان وجود دارد. زیرساخت‌های گردشگری بسیار عالی است و می‌تواند نیازهای هر بازدیدکننده‌ای را از نظر اقامت، غذا و تفریح ​​برآورده کند.

بازدید از جاذبه‌های جزایر ایونی یونان

جزایر ایونی یکی از محبوب‌ترین جزایر 6000 یونانی است که به دلیل زیبایی خیره‌کننده و آب‌وهوای معتدل در طول سال و همچنین به دلیل تاریخ غنی خود مشهور هستند. آن‌ها با سواحل ناهموار، کوه‌های سر به فلک‌کشیده و آب‌های آبی عمیق مدیترانه، مناظر چشم‌گیر خود را مدیون فعالیت‌های لرزه‌ای هستند که سال‌ها پیش این جزایر را از سرزمین اصلی جدا کردند.

این جزایر که از دوران پارینه سنگی مسکونی شده‌اند، مملو از جاذبه‌های فرهنگی هستند که به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد به گذشته تاریخی و اساطیری یونان نگاه کنند و با چنین مناظر زیبایی، مقصدهای محبوبی برای فعالیت‌های بیرونی نیز به‌شمار می‌روند. جزایر ایونی با پشتیبانی از زیرساخت‌های مدرن، برای کسانی که به سادگی به دنبال استراحت و آرامش هستند نیز ایده‌آل است.

سفر به جزایر ایونی در یونان

بهترین زمان بازدید از جزایر ایونی یونان

ایونی که در دریای مدیترانه قرار دارد، در تمام طول سال از آب‌وهوای خوبی برخوردار است. بااین‌حال، زمان‌های خاصی از سال وجود دارد که نبایستی از آن‌ها اجتناب کنید و زمان‌های دیگری از سال که هیچ چیز باز نیست. این جزایر که تقریبا با اهداف گردشگری ساخته شده‌اند، بسیار فصلی هستند. شما باید در زمان شلوغی از رفتن به آن‌جا خودداری کنید، زیرا انبوهی از گردشگران از سراسر جهان به این جزایر می‌روند. اگر در این مدت مجبور به بازدید هستید، سعی کنید از توریستی‌ترین جزایر دوری کنید. ماه آگوست، زمان مناسبی برای سفر به یونان نیست. بلکه بهترین زمان، اواخر آوریل تا اوایل ژوئن و همچنین اواسط سپتامبر تا پایان اکتبر است.

بیشتر بخوانید: آشنایی با دریاچه پلاستیرا در کشور یونان

در این ماه‌ها از ازدحام دیوانه‌کننده جمعیت دوری خواهید کرد، اما هوا همچنان گرم خواهد بود. ماه‌های شلوغ این جزیره از اواخر ژوئن تا پایان آگوست است. در این ماه‌ها، جزایر می‌توانند به شدت مملو از گردشگرانی از سراسر جهان باشند که همراه با کشتی‌های کروز وارد آن می‌شوند.

گشت‌وگذار در جزایر ایونی یونان

در ماه‌های بهار آوریل و مه، معمولا کمترین میزان گردشگر با دمای نزدیک به 25 درجه در این جزایر دیده می‌شود. بااین‌حال، به‌خاطر داشته باشید که با گرم شدن دریا از ماه‌های زمستان، آب همچنان بسیار سرد خواهد بود. در سپتامبر/ اکتبر تعداد گردشگران کمتر خواهد بود و دریا گرم‌تر خواهد شد. دما حتی در ماه اکتبر همچنان می‌تواند بسیار گرم اما آب‌وهوا ناپایدارتر باشد.

 

هزینه سفر به جزایر ایونی

سفر در این زمان دارای گران‌ترین قیمت‌ هستند، زیرا بسیاری از درآمدهای ایجاد شده در این دوره به کمبود درآمد در ماه‌های دیگر کمک می‌کند. اگر به دنبال یک سفر هیجان‌انگیز هستید، این دوره زمانی است که باید از جزایر ایونی بازدید کنید. رستوران‌ها مملو از جمعیت خواهند بود، سواحل، شلوغ خواهند شد و جاذبه‌های زیادی وجود خواهد داشت که می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید. برخلاف جزایر سیکلاد، جزایر دریای ایونی از نظر اندازه بسیار بزرگ‌تر هستند.

دیدنی‌ترین جاذبه‌های جزایر ایونی یونان

غذا در جزایر ایونی یونان

وقتی صحبت از غذاهای یونانی و رستوران‌های لذیذ می‌شود، یونان این‌ها را به وفور دارد، مهم نیست کجا بروید. کافی است به نظرات رستوران‌ها در نقشه‌های گوگل برای این مکان‌ها نگاهی بیندازید و تعدادی از نظرات 4.5 و بالاتر را مشاهده کنید. یونان، بهترین غذاها را در اروپا دارد و جزایر یونی هیچ کمبودی در سرتاسر رستوران‌های شگفت‌انگیز خود ندارد.

 

جاذبه‌های گردشگری جزایر ایونی

  • لفکادا یونان

لفکادا قطعا یکی از جزایر مورد علاقه در ایونی است که وسط رشته جزیره بین کورفو و کفالونیا واقع شده است. درحالی‌که سایر جزایر به کشتی نیاز دارند، لفکادا تنها جزیره‌ای است که مستقیما با ماشین از سرزمین اصلی قابل دسترسی است. Lefkada دارای مناظر اساسی یونی است که با کوه‌های چشم‌گیر، مناظر سبز، درختان و سواحل زیبا مشخص می‌شود.

سواحل لفکادا یکی از بهترین سواحل اروپا و سواحل جزیره ایونی هستند. پورتو کاتسیکی، ساحل اگرمنی و ساحل میلوس تنها یکی از سواحل خیره‌کننده لفکادا هستند که باید بازدید از آن‌ها را در نظر بگیرید. سواحل این منطقه، مسحورکننده‌ترین و عمیق‌ترین آب‌های لاجوردی را دارند که تا به حال دیدید. سواحل این جزیره، ماسه‌ای نیستند و تنها دارای سنگ‌ریزه هستند که استراحت کردن روی آن‌ها لذت‌بخش است.

همچنین، روستاهای زیبای زیادی در لفکادا وجود دارد. تنها در 15 کیلومتری جنوب شرقی شهر اصلی، یکی از طولانی‌ترین ساحل های لفکادا، ساحل کاتیسما را خواهید دید.

معرفی جزایر ایونی در یونان

  • کفالونیا

در جنوب لفکادا، جزیره کفالونیا قرار دارد که بزرگ‌ترین جزیره ایونی یونان است. کفالونیا کوهستانی‌ترین چشم‌انداز را بین هفت جزیره دارد. Kefalonia همچنین دارای سواحل زیبا مانند ساحل معروف Myrtos است که به‌طور مداوم در بین سواحل برتر اروپا رتبه‌بندی می‌شود.

 از جاده اصلی مشرف به ساحل Myrtos می‌توانید منظره‌ای کاملا نفس‌گیر را مشاهده کنید. علاوه‌براین، Kefalonia دارای زیباترین روستاهای یونانی در جزایر Ionian است. البته روستاهای Cyclades بسیار زیباتر هستند، اما Kefalonia زیباترین روستاها را در دریای Ionian دارد. روستاهای Assos و Fiskardo در Kefalonia بیش از نیازهای زیبای روستای شما را برآورده خواهند کرد. این شهرها دارای ساختمان‌های رنگارنگ زیبا و خیابان‌های دارای سنگ‌فرش هستند که جزایر یونانی را چشم‌نواز می‌کنند.

درباره جزایر ایونی یونان

  • زاکینتوس

زاکینتوس شاید شناخته‌شده‌ترین جزیره در دریای ایونی باشد. این جزیره به دلیل مشهورترین مناظر آن‌ها که ساحل کشتی شکسته است، شهرت دارد. نزدیک‌ترین جزیره کفالونیا در جنوب، زاکینتوس، سومین جزیره بزرگ جزیره ایونی است. این جزیره که به نام زانت نیز شناخته می‌شود، به‌‌خاطر خط ساحلی متنوعش که از صخره‌های ناهموار در ساحل غربی و غارها در شمال تا سواحل شنی سرپناه در جنوب و شرق را دربرمی‌گیرد، شهرت دارد. سواحل در امتداد شبه جزیره واسیلیکوس جنوبی از محبوب‌ترین مقاصد این جزیره هستند.

  • ساحل کشتی غرق‌شده زاکینتوس یونان

ساحل کشتی شکسته در واقع در زاکینتوس و یکی از پربازدیدترین مناظر در تمام یونان و یکی از آن مناظری است که واقعا مطابق با سلیقه هر فردی است. تماشای این ساحل هلالی که بین صخره‌های بلند قرار گرفته است، از صخره‌های بالای ساحل، کاملا نفس‌گیر و تماشایی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: غار ملیسانی در یونان | از زیباترین غارهای دنیا

  • ساحل پرایا پاتانی

علاوه‌براین، زاکینتوس دارای خط ساحلی فوق‌العاده خیره‌کننده‌ای با صخره‌های عظیم است که در افق قرار دارند. اگر قایق اجاره می‌کنید، سواحل زیبایی نزدیکی ساحل کشتی شکسته برای گشت و گذار وجود دارد.

جاذبه‌های گردشگری جزایر ایونی در یونان

  • کورفو

کورفو، معروف به جزیره زمرد، قطعا محبوب‌ترین و شناخته شده‌ترین جزیره بین جزایر ایونی یونان است. کورفو که در شمال شبه جزیره واقع شده است، درواقع مستقیما در آن سوی دریا از آلبانی قرار دارد، جایی‌که می‌توانید شهرهای ساراند و کسامیل را ببینید و یک کشتی از کورفو به آلبانی وجود دارد که به‌طور مکرر به آن‌جا حرکت می‌کند.

  • بهترین سواحل کورفو

ایسوس حدود 30 کیلومتری جنوب شهر اصلی کورفو، یکی از جاذبه‌های ساحلی کورفو است. واقع در کنار تالاب کوریسیون (یک سایت تالاب حفاظت شده Natura 2000) از سال 2014 دارای پرچم آبی برای پاکیزگی محیطی است و با تپه‌های شنی چشم‌گیر و دریای آرام مشخص می‌شود و درست در شمال آن، از کنار یک جنگل کوچک سرو که در امتداد خط ساحلی جنوب غربی تالاب قرار دارد، Halikounas را خواهید دید که بازدید از آن، تجربه‌ای کاملا جدید از طبیعت بکر و آب شفاف است.

در حدود 25 کیلومتری غرب شهر اصلی، پلکاس یکی دیگر از گزینه‌های مناسب برای گردشگری قرار گرفته است، با ماسه‌های طلایی که با آب‌های فیروزه‌ای ترکیب می‌شوند. کورفو با پروازهای متعدد روزانه بین فرودگاه کورفو و شهرهای متعدد این دو کشور، مکانی بسیار محبوب برای گردشگران بریتانیایی و آلمانی و همچنین توسعه‌یافته‌ترین جزیره در میان این جزایر است، زیرا یک مقصد محبوب برای گردشگران به‌شمار می‌رود. علاوه‌براین، این جزیره با اختلاف زیاد شلوغ‌ترین جزیره است.

جاذبه‌های دیدنی جزایر ایونی یونان

  • جزیره ایتاکا

ایتاکا یکی از جزایر کمتر شناخته‌شده در جزایر ایونی یونان است که به‌خاطر زیبایی‌های طبیعی خیره‌کننده‌اش با سواحل بکر و جنگل‌های سر به فلک‌کشیده معروف است. حتی خرابه‌های باستانی در ایتاکا وجود دارد که به اعتقاد برخی خانه هومر است. این جزیره را همیشه باید در لیست بهترین سواحل یونان قرار دهید. این ایتاکای سبز و آبی که در بهترین حالت خود با قایق از شهر اصلی جزیره، قابل دسترسی است.

جاذبه‌های جزایر ایونی یونان

  • جزیره پکسی

یکی از کوچک‌ترین جزایر ایونی در یونان، Paxi، تنها 13 کیلومتر (8 مایل) طول دارد و فقط با قایق می‌توان به آن رسید، که این جزیره را به یک نقطه توقف محبوب برای قایق‌های تفریحی تبدیل می‌کند. Paxi که با نام‌های Paxos یا Paxoi نیز شناخته می‌شود، بازدیدکنندگانی را به دنبال تجربه‌ای منحصربه‌فرد از تعطیلات می‌کشد و با استراحتگاه‌های مجلل و فروشگاه‌های بوتیک، دارای جاذبه‌های فراوانی نیز هست که حتی مسافران را نیز به وجد می‌آورد.

سواحل زرق و برق‌دار برای لذت بردن در Paxi نیز وجود دارد و ساحل جنوبی حدود 40 غار دریایی برای کاوش دارد. ویرانه‌های باستانی قلعه ونیزی آگیوس نیکولاس در این منطقه نیز ارزش دیدن دارد.

جزایر ایونی در یونان

  • جزایر دیاپونتی

Othoni، Erikoussa و Mathraki و چندین جزیره کوچک‌تر (Diaplo، Gravi) با هم غربی‌ترین گروه جزیره یونان یعنی جزایر Diapontia را تشکیل می‌دهند. بزرگ‌ترین جزایر، اوتونی، مکان‌های زیبای شنا را در اختیار قرار می‌دهند. ساحل فیکی و ساحل شن سفید در ساحل شمالی، قابل‌توجه هستند. در Mathraki (کوچک‌ترین جزایر Diapontian) تعدادی ساحل شنی وجود دارد که Portelo و Arvanitiko به دلیل آب‌های کم عمق‌شان خاص‌تر شده‌اند و در Erikoussa از قایق پیاده می‌شوید و به ساحل زیبا و کم‌آب پورتو می‌روید، جایی که بلافاصله فراموش خواهید کرد که دنیایی فراتر از این ساحل هم وجود دارد.

جزایر ایونی یونان

نکات پایانی

جزایر ایونی یونان با داشتن بسیاری از بهترین سواحل یونان، گنجینه‌ای از مکان‌های بهشتی است، چه به دنبال ورزش‌های آبی، چه استراحت کامل زیر نور خورشید باشید، جزایر یونی که به دلیل آب‌های آبی و فیروزه‌ای، پوشش گیاهی سرسبز و زمین‌شناسی شگفت‌انگیز خود شهرت دارند، مکان‌های فراوانی برای استراحت و لذت بردن از سفر دارند.

 

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات