راهنمای سفر به آنتورپ + معرفی  13 جاذبه شهر آنتورپ

2 سال پیش 0 دیدگاه

جاذبه شهر آنتورپ برای دوستداران هنر‌ و فرهنگ، جذابیت زیادی دارد. موزه‌های عالی آنتورپ اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری آنتورپ هستند. این شهر، زمانی خانه هنرمندان مشهوری مانند روبنس، ون دایک و جوردن بود. آنتورپ قرن‌ها از طریق تجارت و بازرگانی، شکوفایی میراث زیبایی و معماری را به ارث برده که شامل کلیسای جامع باشکوه، تالار شهر و بسیاری از ساختمان‌های تاریخی برجسته دیگر است. به‌ویژه نقاشی‌های شهر، مجموعه‌ای بی‌نظیر از شاهکارهای قرن 15 تا 17 و نقطه برجسته جاذبه‌های شهر آنتورپ هستند.

در این مقاله از راهنمای سفر به بلژیک با 13 جاذبه شهر آنتورپ آشنا خواهید شد.

راهنمای سفر به آنتورپ بلژیک

در طول قرن شانزدهم این شهر یکی از مهم‌ترین بنادر در تمام اروپا بود. جاذبه‌های دیدنی شهر آنتورپ در جنگ جهانی دوم آسیب زیادی دید، اما هنوز بسیاری از جذابیت‌ها و نشانه‌های قرون‌وسطایی خود را حفظ کرده است. امروزه این شهر به هنر و مد شهرت دارد. جاذبه شهر آنتورپ هر آنچه که یک مسافر باید در یک شهر اروپایی آرزو کند را در خود دارد. موزه‌های کلاس جهانی و هنر، معماری زیبا و غذا و نوشیدنی عالی در این شهر منتظر شماست.

بیشتر بخوانید: معرفی 15 مورد از خوشمزه‌ترین و بهترین دسرهای بلژیک

ایستگاه مرکزی آنتروپ

نگاه کردن به ایستگاه قطار در شهرهای مختلف، ممکن است کار جذابی نباشد. اما در شهر آنتورپ، این یک کار جذاب به شمار می‌رود. معماری چشم‌گیر گوتیک نمای بیرونی ایستگاه، نفس شما را بند می‌آورد و سالن اصلی نیز به همان اندازه باشکوه است. این ایستگاه یکی از ارزشمندترین جاذبه‌های شهر آنتورپ به شمار می‌رود و به عنوان یکی از پنج ایستگاه برتر قطار در جهان رتبه‌بندی شده است.

بازدید از خانه روبنس

دیگر جاذبه شهر آنتورپ، خانه سابق نقاش پیتر پل روبنس است. این خانه توسط خود روبنس به عنوان مکانی برای زندگی و همچنین به عنوان یک استودیو برای کار او ساخته شد. این ساختمان قبل از کارهای مرمتی که در سال 1937 آغاز شد، در وضعیت بدی قرار داشت اما با کمی کار دقیق، ساختمان کنونی ساخته شد. این خانه همچنین بسیاری از آثار هنری او را به نمایش می‌گذارد.

راهنمای سفر به آنتورپ بلژیک

موزه خط ستاره سرخ

موزه خط ستاره سرخ، داستان‌های بسیاری از مهاجرانی که بلژیک را عمدتا از طریق کشتی‌های رد استار لاین به مقصد آمریکا ترک کرده‌اند، به نمایش می‌گذارد. بیشتر مسافران از همان ساختمانی که موزه در آن قرار دارد، راهی شدند.

جاذبه‌های شهر آنتورپ

این نمایشگاه‌ها بسیار جذاب هستند و از عکس‌های واقعی و سایر وسایل شخصی برای بیان واضح داستان عبور از بلژیک به ایالات متحده استفاده می‌کنند. برج دیدبانی که سابقا دودکش ساختمان بوده، چشم‌انداز عالی به اطراف دارد.

قلعه Het Steen

Het Steen نام یک قلعه کوچک اما زیبا کنار رودخانه در آنتورپ است. قدمت این قلعه به اوایل قرن سیزدهم بازمی‌گردد.  موزه دریایی در نزدیکی آن با مجموعه‌ای از لنج‌های تاریخی، ارزش دیدن این جاذبه شهر آنتورپ در این منطقه را دارد.

جاذبه‌های دیدنی شهر آنتورپ

میدان شهر آنتورپ

گروت مارکت یا میدان شهر آنتورپ به قرن شانزدهم باز می‌گردد و نمونه‌ای زیبا از معماری این دوره است. این جاذبه شهر آنتورپ به سبک‌های رنسانس و گوتیک ساخته شده است. مجسمه‌ای که در مرکز میدان قرار دارد، متعلق به برابو، یک قاتل غول‌پیکر افسانه‌ای است و قدمت آن به سال 1887 باز می‌گردد. خیابان مجاور Hofstraat جایی است که تا قرن شانزدهم بورس قدیمی در آن قرار داشت.

خرید الماس

شهر آنتورپ به دلیل منطقه به اصطلاح الماس خود که در غرب ایستگاه مرکزی قطار واقع شده، شناخته شده است. حدود 85 درصد از الماس‌های تراش‌نخورده جهان به این‌جا راه پیدا کرده و منجر به اشتغال بیش از 30000 نفر شده است.

جاذبه‌های گردشگری آنتورپ

موزه الماس این‌جا بزرگ‌ترین موزه در نوع خود در جهان است و هر آنچه را که باید در مورد الماس و صنعت این‌جا بدانید به شما می‌گوید. صنعت الماس عمدتا توسط یهودیان اداره می‌شود، اگرچه آمریکایی‌ها و هندی‌های ثروتمند و تاجران الماس روزبه‌روز در حال نفوذ هستند.

کلیسای جامع بانوی ما

کلیسای جامع بانوی ما (Onze Lieve Vrouwkathedraal)، بزرگ‌ترین کلیسای گوتیک بلژیک است. کار بر روی کلیسای جامع در سال 1352 آغاز شد و تا سال 1521 ادامه یافت. جاکوب ون تینن، پیتر آپلمانز، یان تاک، اورارت اسپورواتر، هرمان و دومینیک د واگه میکر و رومبو کلدرمن از جمله معماران و استادکارانی بودند که در ساخت آن مشارکت داشتند.

بازدید از جاذبه‌های دیدنی شهر آنتورپ

این کلیسا طی سالیان متمادی، بارها آسیب جدی دیده و بسیاری از آثار هنری ارزشمند خود را از دست داده است. ابتدا آتش‌سوزی در سال 1533 رخ داد، سپس به دست نمادشکنان مخالف در سال 1566، کالوینیست‌ها در سال 1581، نیروهای جمهوری‌خواه فرانسه در سال‌های 1794 و 1800 غارت شد.

ترمیم نمای بیرونی در قرن نوزدهم آغاز شد؛ بنابراین تمام سنگ‌کاری‌های کنده‌کاری شده بیرون ساختمان جدید هستند. کار بر روی فضای داخلی در سال 1965 با شبستانی شروع شد که تعمیرات آن در سال 1983 به پایان رسید. بهترین آثار هنری باقی مانده در شبستان و راهروها و همچنین در خزانه کلیسای جامع به نمایش گذاشته شده است.

بیشتر بخوانید: شهر بروژ کجاست | آشنایی با شهر بروژ

بازدید از موزه آن داستروم

شهرداری آنتورپ در نمونه‌ای زیبا از معماری مدرن قرار دارد و دارای پیکربندی هندسی از سنگ‌های متنوع و صفحات شیشه‌ای موجی است. این ساختمان 10 طبقه، شبیه یک پازل کودک است و مشرف به بندر و در محل سابق انبار هانسیاتیک قرار دارد. نمایشگاه‌های موزه شامل موضوعات متنوعی است. موضوعات محلی شامل تاریخچه خوراک‌شناسی شهر در طبقه پنجم و نگاهی به نقش سابق آنتورپ به عنوان بزرگ‌ترین بندر تجاری و کشتیرانی در جهان است.

پشت‌بام با دیوارهای شیشه‌ای محصور شده است و دید کامل 360 درجه‌ای از شهر و بندر را برای گردشگران فراهم می‌کند. نمایشگاه‌هایی با موضوعات بین‌المللی از جمله کاوش در رویکرد بشر به مرگ و معنویت در فرهنگ‌های مختلف و همچنین روش‌هایی که فرهنگ‌های سراسر جهان آیین‌های گذر را جشن می‌گیرند، برگزار می‌شوند.

راهنمای بازدید از جاذبه‌های گردشگری آنتورپ

طبقه هشتم به یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های اروپا از هنر آمریکای پیش کلمبیایی اختصاص دارد که بر رابطه بین فرهنگ‌های بومی و خدایان آن‌ها تمرکز دارد. این موزه همچنین دارای یک فضای ذخیره‌سازی منحصربه‌فرد در طبقه دوم است که به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد تا قفسه‌های پر از 180000 مورد را که هنوز در فضای نمایشگاه قرار نگرفته اند، مشاهده کنند. در مجموع، این موزه بیش از 500000 قطعه در خود دارد.

باغ‌وحش آنتروپ

درست در مرکز شهر، یکی از جاذبه‌های شهر آنتورپ، باغ‌وحش آنتورپ در سال 1843 تاسیس شد. این باغ‌وحش به دلیل تنوع گونه‌هایش به‌طور گسترده به عنوان یکی از بهترین باغ‌وحش‌های اروپا در نظر گرفته می‌شود. موفقیت آن در پرورش و مراقبت از حیواناتی که در طبیعی‌ترین محیط ممکن نگه‌داری می‌شوند و همچنین معماری آن است.

جاذبه‌های شهر آنتورپ | تور بلژیک

درحالی‌که نمای آرت دکو در بدو ورود، چشم‌ها را به‌خود جلب می‌کند، داخل باغ‌وحش چندین ساختمان قابل‌توجه نیز وجود دارد. بیش از 6000 حیوان از 950 گونه از جمله نژادهای کمیاب مانند کرگدن سفید، اوکاپی و گوریل کوهی در این باغ‌وحش زندگی می‌کنند. اگر با بچه‌ها از آنتورپ دیدن می‌کنید، سفر به باغ‌وحش یکی از بهترین کارهایی است که باید انجام دهید.

موزه پلانتین موراوی

این چاپخانه سابق، زمانی یکی از بهترین چاپخانه‌های جهان بود. این مکان از سال 1876 خانه موزه بوده و اکنون در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. قدمت این بنا به قرون‌وسطی باز می‌گردد و ارزش بازدید دارد. امروزه این ساختمان موزه پلانتین مورتوس است که تاریخ چاپ را در خود جای داده و همچنین فضای یک خانه فلاندری قدیمی را به نمایش می‌گذارد.

جاذبه‌های گردشگری شهر دینانت | تور بلژیک

اثاثیه اصلی آن، نمایشگاه‌های گسترده و مهم‌تر از همه، فضای ملموس ناشی از نزدیکی خانه و محل کار، این موزه را به یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری آنتورپ تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید: جنگل هالربوس | جنگل‌های رویایی آبی رنگ کشور بلژیک را بشناسید

موزه سلطنتی هنرهای زیبا

مجموعه داخل موزه سلطنتی هنرهای زیبا (موزه Koninklijk voor Schone Kunsten) در اصل متعلق به انجمن نقاشان و مجسمه‌سازان لوکاس بود که در سال 1442 تأسیس شد. پس از انحلال این صنف در سال 1773، آثار هنری انباشته شده در طول سال‌ها در اختیار آکادمی هنرهای زیبا قرار گرفت. بااین‌حال در اواسط قرن نوزدهم، مجموعه با تعداد قابل توجهی از خریدهای جدید به ویژه هدایایی  از نقاشی‌های قرن 15 و 16 از فلورنت ون ارتبورن، یکی از مدیران سابق آنتورپ، جمع آوری شد. آکادمی خود را با فضای کافی برای گنجاندن مجموعه بزرگ یافته دید و تصمیم به ساخت یک موزه جدید گرفته شد.

سفر به بلژیک و جاذبه‌های دیدنی شهر آنتورپ

این مجموعه در دو طبقه قرار دارد. طبقه همکف عمدتا به نقاشی‌ها و مجسمه‌های قرن 19 و 20 اختصاص یافته است که در مجموع، حدود 1500 مورد را شامل می‌شود که از جمله یک نمای کلی از پیشرفت هنرهای پلاستیکی در بلژیک از سال 1830 را ارائه می‌کند. نمایشگاه استادان قدیمی در طبقه اول شامل بیش از 1000 اثر است که عمدتا از مدارس فلاندری و هلندی هستند.

کلیسای سنت پول

در میدان شهر مرکزی، Veemarkt (میدانی که زمانی به عنوان یک بازار سابق گاو کار می‌کرد) خانه کلیسای سنت پل گوتیک اواخر (Sint-Pauluskerk) است که در سال 1517 آغاز شد و تا سال 1639 تکمیل نشد. آتش‌سوزی در سال 1968 به کلیسا آسیب جدی وارد کرد و تلاش‌های مردم محلی، مانع از دست رفتن اثاثیه داخلی با ارزش شد. این کلیسا خانه نقاشی‌های روبنس، جوردن و ون دایک است. این آثار شامل اعترافات عالی باروک توسط پیتر وربروگن بزرگ و سه نقاشی از روبنس است: تازیانه مسیح (1617) در راهروی سمت چپ و ستایش شبانان و بحث در مورد مقدس در گذر سمت چپ در این کلیسا نگه‌داری می‌شود.

سفر به بلژیک و بازدید از جاذبه‌های گردشگری آنتورپ

سالن قصاب

یک جاذبه شهر آنتورپ سالن قصاب است. اتاق‌های زیبای تالار قصابی اواخر دوره گوتیک (ولئیشویس) شامل اتاق شورای سابق صنف قصابان است. ساختمان آجری چشم‌گیر، عمدا در نزدیکی شلدت قرار گرفت که اجازه می‌داد خون حیوانات ذبح شده به رودخانه برود.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات