معرفی 15 مورد از خوشمزه‌ترین و بهترین دسرهای بلژیک

3 سال پیش 0 دیدگاه

کشور بلژیک یکی از معدود کشور­هایی است که به داشتن بهترین و مرغوب‌­ترین شکلات­‌ها معروف است. همچنین، کشور بلژیک دسر و شکلات‌­های بسیار با­کیفیت و خوشمزه را تولید می‌کند و همین امر باعث شده تا گردشگران بسیاری برای تست و خرید بهترین شکلات‌­ها به این کشور سفر نمایند. معروف‌ترین دسرهای بلژیک

بیشتر بخوانید: شهر بروژ کجاست | آشنایی با شهر بروژ

لیست معروف­‌ترین دسر­های بلژیکی

دسر­هایی که در کشور بلژیک تست می‌کنید، بسیار خوش­‌طعم خواهند بود و خاطره‌­ای دل‌­انگیز و به­‌یاد­ماندنی را برای شما به ارمغان خواهد آورد؛‌ بدین‌صورت که بلژیکی‌­ها اعتقاد دارند دسر­هایی که میل می‌نمایید، فقط به معدۀ شما ختم نخواهد شد، بلکه تا سالیان سال در قلب شما باقی خواهند ماند. در ادامه خوشمزه‌­ترین و بهترین دسرهای بلژیک را به شما معرفی می‌کنیم و پیشنهاد می کنیم در هنگام سفر به بلژیک حتما این دسرهای خوشمزه را امتحان کنید.

لوکن

لوکن بسیار خوشمزه و خوش­‌طعم است. لوکن نازک و ترد است و رنگ طلایی دارد. این شیرینی طرفدار­های بسیاری دارد. این شیرینی چند روز مانده به سال نو، توسط خانم­‌های فلاندر پخته می‌شود. پخت لوکن یک سنت قدیمی در منطقۀ فلاندر غربی است. خانم‌­هایی که لوکن را می‌پزند، به نوه‌­ها و فرزندان خود هدیه می‌دهند و برای آن­ها آرزوی موفیقت می‌کنند. طعم وافل­‌های لوکن کره‌­ای است و برای مخاطبان بسیار جذاب و خوشمزه به نظر می‌رسد.

موس شکلاتی

موس شکلاتی یکی‌دیگر از دسر­های معروف بلژیک است. این دسر از شکلات بلژکی تهیه می‌شود و طعم فوق‌­العاده‌­ای دارد. این موس شکلاتی را می‌توان با شکلات­‌های دیگر نیز تهیه نمود. موس شکلاتی خوب و با­کیفیت قابلیت این را دارد که در دهان ذوب شود. همین­‌طور، موس شکلاتی می‌تواند در خانه نیز تهیه شود. موس شکلاتی می‌تواند یک دسر بسیار خوش­‌طعم و لذید بعد از شام باشد.

موس شکلاتی | دسرهای معروف بلژیک

پودینگ برنج

پودینگ برنج همان شیر­برنج است که طعم بسیار عالی و فوق­‌العاده‌­ای دارد. این شیر­برنج طعمی بسیار عالی دارد. گفته می‌شود که شیر­برنج را فرشتگان در بهشت با قاشق‌­های طلا میل می‌نمایند. پودینگ برنج که در بلژیک پخته می‌شود، یک طعم بهشتی دارد. پودینگ برنج از شیر تازه با چربی کم تهیه می‌شود. پودینگ برنج زرد رنگ است و با اضافه‌­کردن زعفران به شیر، به این رنگ در می‌آید. پودینگ برنج را همراه با مقداری از دارچین و شکر قهوه‌­ای میل کنید و نهایت لذت را ببرید.

پودینگ برنج، دسرهای بلژیکی

Knapkoek

این شیرینی نیز یکی‌دیگر از دسر­های معروف به‌شمار می‌‌رود. این دسر برای اولین بار در قرن ۱۷ در کشور بلژیک پخته شده‌است. این شیرینی در نزدیکی مرز Maasik پخته شده و در حال حاضر نیز می‌توان آن را در هلند پیدا نمود. روی این شیرینی تکه­‌های کوچک قند وجود دارد که باعث شده است طعم این شیرینی لذت­‌بخش‌­تر شود.

ترافل شکلاتی

ترافل شکلاتی یکی از دسر­های معروف بلژیک است که در بین مردم از محبوبیت بالایی برخوردار است. روکش این دسر کاملاً از شکلات پوشیده شده است. داخل ترافل، گاناش شکلاتی قرار داده شده‌است که طعم آن را بی­‌نظیر کرده است. طرز تهیۀ ترافل شکلاتی بدین­‌گونه است که در ابتدا باید گاناش شکلاتی را ذوب نمود و سپس ترافل­‌ها را در شکلات فرو نمایید. پس از اینکه ترافل­‌ها را در شکلات ذوب‌­شده فرو کردید، ترافل­‌ها را در شکلات­‌های تکه­‌شده بغلتانید. طرز تهیۀ ترافل شکلاتی بسیار آسان است و به­‌راحتی می‌توان آن را پخت و میل نمود.

ترافل شکلاتی، دسرهای کشور بلژیک

وافل

وافل یکی‌دیگر از دسر­های معروف بلژیک است. این دسر سنتی است و به­‌عنوان یک میان­‌وعدۀ خوش‌­طعم هنگام بعدازظهر میل می‌شود. همچنین، وافل می‌تواند یک صبحانۀ دل‌پذیر نیز به‌حساب‌آید. بلژیکی­‌ها وافل را در هر زمان استفاده می‌نمایند. وافل­‌ها بوی بسیار خوشایندی دارند و طعم آن­ها نیز بسیار خوشمزه است. در فصل زمستان افراد بسیاری از وافل استقبال می‌نمایند و همین امر باعث شده است تا غرفه­‌هایی که وافل آماده می‌کنند، سرعت خود را افزایش دهند.

وافل از دسرهای معروف بلژیک

Liers vlaaike

شیرینی لیر نیز یکی از خوشمزه‌­ترین شیرینی‌­ها است که بیش از ۳۰۰ سال است که در لیر پخته می­‌شود. موادی که در پخت لیر به کار برده می‌شود، شامل آرد سوخاری، شربت شیرین، شیر و سبزیجات می‌شود. این دسر نسل به نسل انتقال یافته و در حال حاضر نیز پخته می‌شود. این شیرینی بیشتر مورد توجه بچه­‌های بالای ۱۲ سال قرار می­‌گیرد.

بیشتر بخوانید: گردش در ساحل آمالفی، خیره‌کننده‌ترین ساحل ایتالیا

Cuberdon

یکی‌دیگر از دسر­های معروف بلژیکی cuberdon است که از صمق طبیعی عربی درست می‌شود و طعم آن نیز بی‌­نظیر است. همچنین، در ترکیبات این دسر تمشک نیز به کار برده می‌شود که رنگ آن را بنفش می‌سازد و طعم خوشایندی را به‌ارمغان می‌آورد. این دسر در بلژیک به نام بینی کوچک معروف است؛ به‌دلیل‌‌اینکه این شیرینی شکلی شبیه به بینی دارد. این دسر شیرین است و ساختار اصلی آن نیز شکر است. این دسر در شهر گنت تولید می‌شود. این دسر در طعم‌­ها و رنگ‌­های مختلف در سوپر­مارکت‌­ها موجود است و می‌توان به­‌راحتی آن را تهیه کرد و نهایت لذت را از آن برد.

آشنایی با دسرهای بلژیکی

 

Mattentaart uit Geraardsbergen

این شیرینی از شیر درست می‌شود و مادۀ اصلی آن نیز شیر است. می‌توان گفت طعم این شیرینی به کیفیت شیر مربوط می‌شود؛ چنانچه کیفیت شیر بهتر باشد، شیرینی خوش‌­طعم‌­تر خواهد بود. در ترکیبات این شیرینی مواد دیگری نیز وجود دارد؛ از جملۀ این ترکیبات بادام و تخم‌­مرغ است. پخت این تارت­‌ها به قرون وسطی باز می‌گردد. این تارت­‌ها به­‌صورت تکی پخته می‌شوند. این شیرینی همان­‌طور که به قرون وسطی باز می‌گردد، می‌توان حضور آن را در نقاشی پیتر بروگل مشاهده نمود. تارت­‌ها برای پذیرایی در جشن­‌ها مناسب هستند.

بهترین دسرهای کشور بلژیک

Speculaas

یک بیسکوییت زنجبیلی خوش­‌طعم است که طرفداران بسیاری نیز دارد. این بیسکوییت یک دسر سنتی و غذای بلژیکی است. هرگاه که کودکان جشن بگیرند و به شادی بپردازند، همگی از این بیسکوییت‌­ها به دست می‌گیرند. این بیسکوییت توسط برند لوتوس که بزرگترین برند نیز هست، صادر می‌شود.

معروف‌ترین دسرهای بلژیک

پودینگ نان

پودینگ نان یک دسر بسیار خوش­‌طعم و خوشمزه است که بعد از شام یا ناهار می‌توان آن را میل نمود. پودینگ نان یکی از معروف­‌ترین دسر­های بلژیک است که می‌توان آن را در نانوایی‌­های بلژیک پیدا نمود. این دسر معروف بلژیکی بیشتر در روز­های تعطیل صرف می‌شود. این پودینگ نان را گرم کنید و مقداری بستنی به آن اضافه کنید و آن را میل کنید. این شیرینی یک دستورالعمل عالی برای هدر­نرفتن موادغذایی است. همچنین، طعم آن فوق­‌العاده است.

 

پودینگ نان، دسرهای بلژیکی

Bresilienne Taart

این دسر یکی از بهترین دسر­های بلژیک است که مورد توجه بسیاری از افراد نیز قرار گرفته‌است. مواد مختلفی برای پخت این دسر به کار برده می‌شود. ترکیبات این شیرینی بدین‌صورت است که خمیر مخمر در لایۀ زیرین این شیرینی قرار می‌گیرد. سپس یک لایۀ پودینگ خامه‌­ای وانیلی قرار می‌گیرد و یک فلن برای لایۀ دیگر فیلینگ و در نهایت نیز خامۀ فرم­‌گرفته روی آخرین لایه قرار می‌گیرد.

دسرهای کشور بلژیک

وکالت

مادۀ اصلی که وکالت از آن تهیه می‌‌شود، تخم‌­مرغ است. وکالت مانند مشروب است و تقریباً به‌­عنوان یک دسر محسوب می‌شود. همچنین در ترکیبات وکالت شکر و مقداری براندی نیز وجود دارد. وکالت در بین  مردم محبوبیت بالایی دارد. همین­‌طور، وکالت را روی شیرینی و کیک­‌ها نیز می‌ریزند. وکالت در فنجان­‌های کوچک شکلاتی نیز درست می‌شود‌. پیشنهاد می‌شود این دسر­ معروف بلژیکی را حتماً میل نمایید.

 

شکلات Moelleux

در بلژیک شکلات‌­های متنوعی وجود دارد و همین امر باعث شده تا بلژیکی‌­ها به شکلات خود معروف باشند. در بلژیک دسر­های متنوعی با شکلات درست می‌شود. شکلات Moelleux نامی فرانسوی دارد، اما برای تهیۀ آن باید به بلژیک مراجعه نمود. این شکلات طعم بی‌­نظیری دارد و مخاطبان بسیاری را به خود جذب نموده است.

لیست دسرهای معروف بلژیک

بیشتر بخوانید: جاذبه های دیدنی بروکسل

اولیبولن

اولیبولن­‌ها گلوله‌­های دونات سرخ­‌شده‌­ای هستند که طعم بسیار خوشایندی نیز دارند. طعم آن­ها بیشتر شبیه به دونات است. اولیبولن­‌ها را می‌توانید از نمایشگاه‌­ها خریداری نمایید. اولیبولن­‌ها در کیسه­‌های پوشیده از شکر پودری به فروش می‌رسند. اولیبولن علاوه‌بر طعم خوبی که دارد، بوی بسیار خوشایندی نیز دارد و می‌تواند توجه بسیاری از افراد را به خود جلب نماید.

معرفی معروف‌ترین دسرهای بلژیک

تگ ها غذا

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات