جنگل هالربوس | جنگل‌های رویایی آبی رنگ کشور بلژیک را بشناسید

2 سال پیش 0 دیدگاه

هر بهار هزاران نفر به جنگل هالربوس بلژیک در خارج از بروکسل می‌روند تا شاهد یک منظره طبیعی خیره‌کننده باشند. این پدیده، تبدیل هالربوها از دریای سبز به دریای آبی است. جنگل هالربوس، نمایش طبیعت بلژیکی است که برای قرار گرفتن در لیست اعضای خانواده علاقه‌مند به طبیعت ساخته شده است. با ایستادن در این دریای آبی پر جنب‌و‌جوش در 20 کیلومتری جنوب بروکسل، با رنگ‌های تند و عطرهای گل‌های شیرین آشنا شوید.

اگر در فصل بهار عازم سفر به بلژیک هستید. پیشنهاد می‌کنیم بازدید از جنگل‌های زیبای هالربوس را از دست ندهید.

معرفی جنگل‌های هالربوس

جنگل‌ هالربوس که به جنگل بلوبل نیز معروف است، در فلاندی برابانت بلژیک واقع شده است. محبوبیت این جنگل از آن‌جا ناشی می‌شود که در فصل بهار به نظر می‌رسد که با فرش ضخیمی از رنگ‌های آبی پوشیده شده است. در این زمان بیشتر بازدیدکنندگان به جنگل هالربوس می‌آیند. پارک پادشاه آلبرت اول نیز در نزدیکی ساحل کانال بروکسل-شارلروا در هاله قرار دارد. در فاصله 5 کیلومتری دیگر از شهر، محلی برای عطر دلربای خود مردم را به سمت خود می‌کشاند.

جنگل‌های هالربوس

در این قلعه قدیمی که چند دهه پیش به یک خانه شخصی تبدیل شده بود، باغ گل رز ایجاد شده است. این باغ گل رز به دلیل بیش از 3000 نوع گل رز که از سراسر جهان جمع‌آوری شده، مشهور است.

بیشتر بخوانید: جاذبه لیژ | زیباترین شهر بلژیک که باید از آن دیدن کنید

منظره خارق‌العاده آبی شدن هالربوها

دیدن میلیون‌ها بلز آبی، منظره‌ای است که نباید از دست داد. این صحنه جادویی، مسحورکننده و زیباست، کلمات نمی‌توانند آن را به درستی وصف کنند: باید خودتان به جنگل‌های هالربوس در بلژیک بروید و آن‌ها را از نزدیک ببینید. اگر در یک روز آفتابی گرم بروید، عطر و بویی شیرین خیلی قبل از هر چیزی در مشام شما می‌پیچد.

جنگل هالربوس بلژیک

بهترین زمان برای دیدن رنگ آبی چه زمانی است؟

این امر مهمی است که همه می‌خواهند بدانند. شما نمی‌خواهید خیلی زود بروید و فقط برگ‌های سبز را ببینید، نه خیلی دیر که فقط گل‌های مرده را ببینید. بااین‌حال، فصل گل‌دهی دقیق با شرایط آب‌وهوا متفاوت است. بهترین زمان برای بازدید از جنگل هالربوس برای دیدن فرش آبی رنگ، در هر سال متفاوت است و به آب‌وهوا بستگی دارد.

هر چه زودتر دما افزایش یابد، گل‌ها زودتر شکوفا ‌می‌شوند. اما مسابقه‌ای با زمان است، زیرا هوای گرم‌تر به این معنی است که درختان، برگ‌های خود را باز و گل‌ها را از نور خورشید، محروم می‌کنند که باعث می‌شود آن‌ها خاکستری شوند. همچنین این دوره، زمانی است که برگ‌های جوان راش‌ها به زیباترین شکل خود - سبز روشن و تقریبا شفاف درمی‌آیند و کل جنگل این رنگ منحصربه‌فرد را نشان خواهد داد.

جنگل هالربوس در بلژیک

به‌طور کلی، 10 روز بعد از شروع شکوفه دادن زنگ آبی بهترین زمان برای رفتن به آن‌جاست. در طول این زمان گل‌دهی رنگ‌های آبی، اشعه‌های خورشید همچنان می‌توانند از طریق سایبان برسند و فرش آبی را لمس کنند و بازی زیبایی از نور و بنفش ایجاد کنند. مسیرهای پیاده‌روی مختلفی در سرتاسر هالربو وجود دارد و از بازدیدکنندگان خواسته می‌شود از آن‌ها دور نشوند تا از گل‌ها محافظت شود. افرادی که می‌خواهند در طول فصل شکوفه‌دهی فیلم‌برداری یا عکاسی ترتیب دهند، باید برای انجام این کار اجازه بگیرند، اما اگر فقط می‌خواهید دوربین (و سه پایه) خود را بردارید تا چند عکس از گل‌ها بگیرید، مشکلی نیست.

جنگل‌های هالربوس بلژیک

جنگل‌های هالربوس بلژیک چقدر بزرگ است؟

جنگل هالربوس درحال‌حاضر 542 هکتار یا 5.82 کیلومترمربع یا 2.25 مایل مربع مساحت دارد. اندازه جنگل هالربوس به اندازه کافی بزرگ است تا جایی را پیدا کنید که از جمعیت انبوه بازدیدکنندگان دور شوید.

معرفی جنگل‌های هالربوس

مالک جنگل‌های هالربوس کیست؟

اکنون این جنگل هالربوس متعلق به ایالت بلژیک است، اما جنگل از مالکی به مالک دیگر منتقل شده است، مانند پیشاهنگانی که در اطراف آتش هستند و یک سیب‌زمینی داغ را به سمت یکدیگر پرتاب می‌کنند. اولین مالک شناخته شده آن، احتمالا صومعه سنت والترودیس در قرن هفتم است. در قرن سیزدهم این جنگل به مالکیت لردهای بروکسل تبدیل شد و در قرن هفدهم بیشتر آن به دوک آرنبرگ تعلق داشت. جنگل در آن زمان به بیش از 1125 هکتار وسعت داشت که دو برابر اندازه فعلی آن است.

آشنایی با جنگل هالربوس بلژیک

پس از تهاجم نیروهای فرانسوی در سال 1794، مالکیت به جمهوری فرانسه منتقل شد. در سال 1815 پس از شکست ناپلئون به هلند و سپس در سال 1831 به خانواده آرنبرگ بازگشت. متأسفانه در طول جنگ جهانی اول، ارتش آلمان تصمیم گرفت که مالک آن باشد و اقدام به قطع تمام درختان بزرگ کرد و هالربوها را تقریبا ویران کرد.

گشت‌وگذار در جنگل هالربوس در بلژیک

بااین‌حال، در سال 1929 جنگل هالربوس (اکنون به 569 هکتار کاهش یافته است) به مالکیت دولت بلژیک درآمد و بین سال‌های 1930 تا 1950 به‌طور کامل جنگل‌کاری شد‌.

بیشتر بخوانید: راهنمای بازدید از کاخ سلطنتی بروکسل + خانه پادشاه بلژیک

آیا جنگل‌ هالربوس یک ذخیره‌گاه طبیعی است؟

چهار منطقه مجزا به وسعت حدود 100 هکتار به عنوان ذخیره‌گاه طبیعی جنگلی تعیین شده است. در این‌جا گل‌های وحشی جالب دیگری رشد می‌کنند مانند اسپارج چوب، رامپیون میخ‌دار، ارکیده‌های وحشی، گلدن ساکسیفراژ و گیاه پاریس، گیاهان و درختان غیر بومی حذف شده‌اند تا به گیاهان و جانوران طبیعی، بهترین فرصت ممکن برای رشد داده شود. درختانی که می‌میرند، رها می‌شوند تا سقوط کنند و پوسیده شوند، زیرا زیستگاه‌های بسیار خوبی برای خزه‌ها و قارچ‌ها و انواع خزنده‌های خزنده ایجاد می‌کنند.

سفر به بلژیک، جنگل‌های هالربوس بلژیک

آیا می‌توان در هر نقطه‌ای از جنگل هالربوس پیاده‌روی کرد؟

خیر. بلزهای آبی شکننده هستند، بنابراین از همه بازدیدکنندگان درخواست می‌شود که مسیرهای مشخص را دنبال کنند و برای تماشای گل‌ها از نمای نزدیک در جنگل هالربوس پرسه نزنند. پیاده‌روی در قسمت‌های دیگر جنگل هالربوس یک تجربه فراموش نشدنی است.

ممکن است به اندازه کافی خوش‌شانس باشید که با برخی از ساکنان آن مانند خرگوش و آهو آشنا شوید. بااین‌حال، فراموش نکنید که خروج از مسیرهای مشخص شده ممنوع است! این قانون برای اطمینان از حفظ گل‌ها وضع شده است. شما هنوز هم می‌توانید از جنگل لذت ببرید اما طبیعت را در ذهن خود دارید! برخی از مسیرها برای دوچرخه‌سواری نیز مناسب هستند و به همین ترتیب مشخص شده‌اند.

همچنین در محوطه پارک می‌توانید از موزه جنگلی هالربوس دیدن کنید که در آن، کارشناسان اطلاعات بیشتری در مورد طبیعت این جنگل منحصربه‌فرد در بلژیک به شما می‌دهند.

جنگل‌های هالربوس و تور بلژیک

در نزدیکی هالربوس، تقریبا 100 هکتار این پارک تفریحی که بخشی از املاک قلعه قرن نوزدهمی است، منتظر بازدیدکنندگان است. Provinviedomein Huizingen دارای جنگل، مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری و حوضچه‌ای است که می‌توانید یک روز را در آن به شنا یا قایق‌سواری بگذرانید.

راهنمای سفر به جنگل هالربوس بلژیک

بیش از 1200 گونه گیاهی و گلی در سراسر این پارک زندگی می‌کنند. علاوه‌براین، این پارک برای کودکان و ورزش، نیز مناسب است. علاوه‌بر بسیاری از زمین‌های بازی، برای بازدیدکنندگان امکانات ورزشی مانند زمین مینی‌گلف و حتی یک استخر روباز با سرسره‌های آبی نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید: شهر بروژ کجاست | آشنایی با شهر بروژ

چه کارهای دیگری می‌توان در جنگل‌های هالربوس انجام داد؟

آیا حمام کردن در جنگل را امتحان کرده‌اید؟ این فعالیتی است که در ژاپن در دهه 1980 با نام  shinrin-yoku آغاز شد که گاهی اوقات به عنوان حمام کردن در طبیعت ترجمه می‌شود. در جنگلی مانند هالربوس این کار می‌تواند شامل نشستن با پشت به تنه درخت، کشیدن چند نفس عمیق، استشمام عطر زنگ‌های آبی، گوش دادن به آواز پرندگان و احساس کردن زمین زیر پای خود باشد.

چنگل‌های زیبای بلژیک، جنگل هالربوس در بلژیک

بااین‌حال، حمام کردن در جنگل دارای مزایای علمی ثابت شده است. یک مطالعه علمی نشان داد که جنگل‌ها نسبت به محیط‌های شهر باعث افزایش غلظت کورتیزول، ضربان نبض پایین، فشار خون پایین، فعالیت عصبی پاراسمپاتیک بیشتر و فعالیت اعصاب سمپاتیک کمتری می‌شوند. یک تحقیق دیگر نشان داد که سطوح خصومت و افسردگی در میان افرادی که زمان منظمی را در جنگل سپری می‌کردند، به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌یابد. البته، ممکن است متوجه شوید که جنگل هالربوس در اواسط فصل بلز بهترین مکان یا زمان برای شروع حمام کردن در جنگل نیست. مگر این که قبل از شلوغی، آن‌جا باشید یا بتوانید منطقه‌ای دور از دسترس را پیدا کنید.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات