جاذبه لیژ | زیباترین شهر بلژیک که باید از آن دیدن کنید

2 سال پیش 0 دیدگاه

جاذبه لیژ به‌عنوان سومین شهر بزرگ بلژیک، بسیار اهمیت دارد. شهر لیژ بلژیک از زمان‌های گذشته از نظر تاریخی یکی از مهم‌ترین مراکز صنعتی این کشور بوده است. لیژ یکی از اولین مکان‌هایی در اروپا بود که استخراج زغال سنگ را آغاز کرد و دارای سابقه طولانی در ساخت و صنعت فولاد است. با توجه به این میراث صنعتی، لیژ به زیبایی شهرهای دیگر بلژیک (مانند بروژ و گنت) نیست، اما جاذبه‌های آن شامل موزه‌ها، کلیساها و جاذبه‌های گردشگری فرهنگی فوق‌العاده‌ای است که علاقه‌مندان به معماری، هنر و ... تاریخ را مجذوب خود می‌کند.

بازدیدکنندگان نباید در حین گشت‌و‌گذار خود، موزه خارق‌العاده زندگی والون و موزه هنر مدرن، دو تا از بهترین موزه‌های کشور را از دست بدهند. در این مقاله با فهرست برترین جاذبه‌های لیژ بلژیک و کارهایی که باید در این شهر انجام دهید، آشنا خواهید شد.

پیشنهاد می کنیم در هنگام سفر به بلژیک بازدید از شهر لیژ را از دست ندهید.

جاذبه‌های گردشگری لیژ

جاذبه‌های لیژ برای گردشگرانی که به دنبال تجربه مختلف با زمان سفر بسیار کوتاه هستند، عالی هستند. شبکه ریلی شما را به بروکسل، آنتورپ، نامور و شارلوا، لوکزامبورگ، ماستریخت، پاریس، کلن و آخن می‌برد. قطارهای پرسری مانند Thalys شما را تنها در 40 دقیقه به بروکسل و پاریس نورد (نقطه ایستگاه قطار پاریس) در کمتر از دو ساعت می‌رسانند. از لیژ تا ماستریخت در هلند، تنها 33 دقیقه زمان سفر با قطار است.

پارک بووری

بزرگ‌ترین فضای سبز عمومی لیژ، Parc Boverie در سال 1874 ایجاد شد تا مکانی آرام برای لذت بردن از طبیعت فراهم کند. این جاذبه لیژ در بلژیک از تلاقی رودخانه‌های میوس و دیریویشن به وجود آمده است که واحه‌ای آرام با چمن‌زارهای چمن‌پوش، مسیرهایی با نیمکت‌های سایه‌دار و باغی بزرگ است.

این پارک همچنین خانه یک موزه عالی هنرهای زیبا به نام La Boverie است که در ساختمان زیبایی که برای نمایشگاه جهانی 1905 ساخته شده است، قرار دارد. در داخل، مجموعه‌ای چشم‌گیر از نقاشی‌های قرن 19 و 20 از جمله آثار پیکاسو، پیسارو، مونه، کوکوشکا، شاگال و در درجه اول هنرمندان بلژیکی مانند Evenepoel، de Smet و Delvaux وجود دارد. در مجاورت سالن‌های اصلی نمایشگاه، گالری حکاکی روی مس (کابینت دس استامپس) قرار دارد که از قرن نوزدهم تاکنون 26000 اثر از تمام دوره‌ها دارد.

جاذبه‌های لیژ

موزه زندگی وارون

این موزه شهر لیژ بلژیک در یک صومعه سابق اقلیت قرن هفدهمی قرار دارد. در داخل موزه، 350000 نمایشگاه و سندی خواهید دید که زندگی و فرهنگ منطقه والون بلژیک را به تصویر می‌کشد که با استفاده از فناوری‌های پیشرفته موزه‌ای تنظیم شده‌اند. خانه فصل قبلی در طبقه همکف، نمایشگاه‌های موقتی را در خود جای داده است، درحالی‌که اتاق‌های طبقه اول هرکدام به موضوعات مختلفی از جمله مذهب، جشنواره‌ها و کارهای صنایع‌دستی اختصاص داده شده‌اند.

بیشتر بخوانید: جاذبه‌های دیدنی بروکسل

طبقه فوقانی به صنایع دستی کشاورزی، مانند پنیرسازی و سبدسازی و استخراج زغال سنگ در والونیا اختصاص دارد، درحالی‌که در زیرزمین، بازتولید یک تونل معدن زغال سنگ از حدود سال 1900 است. در مجاورت موزه، موزه هنرهای مذهبی (Musée d'Art Religieux) با نه اتاق است که آثاری از کلیساهای لیژ و منطقه میوز را به نمایش می‌گذارد.

جاذبه لیژ بلژیک

کلیسای سنت بارتلمی

یکی جاذبه لیژ کلیسایی به نام سنت بارتلی است. این کلیسا در قرن 11 تا 12 ساخته شد و در قرن 18 گسترش یافت و دو برج آن از ویژگی‌های مهم معماری کلیسای راین و موسان رومانسک بود. گروه کر اواخر قرن یازدهم مانند نقاشی‌های برتوله فلمال (1614-1675) و انگلبرت فیسن (1655-1733) که هر دو اهل لیژ بودند، از جذابیت خاصی برخوردار است. با ارزش‌ترین گنج کلیسا، قلم برنزی است که توسط Renier de Huy و بین سال‌های 1107 و 1118 ساخته شده است. این قلم بر روی 12 گاو نر قرار گرفته که نماد حواریون است و به زیبایی با پنج نقش برجسته غسل ​​تعمید تزئین شده است.

کاخ پرنس

ساختمان پرنس که اکنون دادگاه‌های حقوقی و مقر دولت والون را در خود جای داده است‌، ساختمان اصلی‌اش در پایان قرن پانزدهم تخریب شد. بازسازی که بین سال‌های 1526 و 1540 انجام گرفت، نشان‌دهنده ارتباط بین سبک گوتیک و رنسانس است. دو حیاط زیبا با راهروها و ستون‌های طاقدار در این‌جا وجود دارد. هنرمندانی که ستون‌ها را با ماسک‌های احمقانه و چهره‌های گروتسک تراشیدند از سباستین برانت و اراسموس و اخبار دنیای جدید الهام گرفتند. فضای داخلی کاخ به روی بازدیدکنندگان باز نیست، بنابراین شما فقط می‌توانید فضای بیرونی زیبا را بازدید کنید.

جاذبه لیژ در بلژیک

کلیسای سنت مارتین

بر روی تپه‌ای بالای شهر، جاذبه لیژ یعنی کلیسای سنت مارتین (Basilique Saint-Martin) از دور قابل مشاهده است. این بنا که در قرن دهم تأسیس و در سال 1312 در جریان اختلافات بین اصناف و اشراف بر اثر آتش سوزی ویران شد، در آغاز قرن شانزدهم به شکل کنونی خود در آمد. این کلیسا دارای پنجره‌های شیشه‌ای رنگ‌آمیزی مربوط به سال‌های 1526 تا 1536 است و 14 پلاک مرمر در اولین کلیسای کنار دلکور به یادبود آغاز جشن کورپوس کریستی به چشم می‌خورند (FêteDieu)، که اولین بار در سال 1246 جشن گرفته شد.

شهر لیژ بلژیک

کلیسای سنت یعقوب

کلیسای سنت یعقوب (Saint-Jacques) در قرن یازدهم تأسیس و از سال 1513 تا 1538 به یک نمونه عالی از معماری گوتیک تبدیل شد. رواق رومی 1170 در ضلع غربی حفظ شده است، در حالی که درگاه باشکوه شمالی توسط لامبرت لومبارد به سبک رنسانس از سال 1558 تا 1560 بازسازی شده است اما هنوز نقش برجسته زیر طاق تاج‌گذاری باکره وجود دارد که در سال 1380 ساخته شده است و شاهکار مجسمه‌سازی موسان گوتیک محسوب می‌شود. همچنین داخل کلیسا، طاق‌کاری عالی، صفحه‌نمایش روی تخته قرن هفدهم و شیشه‌های رنگی قرن شانزدهمی ارزش دیدن دارند.

جاذبه‌های لیژ، سفر به بلژیک

سفر جاده‌ای به دره پر جاذبه لیژ

اورث رودخانه‌ای به طول 130 کیلومتر در شرق بلژیک و در 69 کیلومتری جنوب لیژ و دره آن یکی از جذاب‌ترین و دیدنی‌ترین مناطق این کشور است. روستاهای کنار ساحل رودخانه پایگاه‌های ایده‌آلی برای پیاده‌روی در جنگل و سفر با قایق‌رانی در اورث هستند. در طول مسیر جاذبه‌های لیژ مانند رودخانه، قلعه‌ها، آسیاب‌های بادی قدیمی و مناظر باشکوهی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: شهر بروژ کجاست | آشنایی با شهر بروژ

به‌طور خاص، شهر La Roche-en-Ardennes، معروف به "مروارید آردن"، دارای یک مکان بسیار زیبا است که توسط جنگل‌ها در محل اتصال چندین دره جانبی احاطه شده است.

تور بلژیک | جاذبه لیژ بلژیک

صعود به مونتان

گردشگرانی که از لیژ بازدید می‌کنند، نمی‌توانند از مونتان(کوه بورن)، مجموعه عظیمی از 374 پله، که با شیب 30 درصدی بالا می‌روند را از دست بدهند. پله‌ها مشخص‌ترین نقطه عطف جاذبه لیژ هستند و پیمودن مسیر خسته‌کننده آن‌ها یکی از جاذبه‌های لیژ اصلی شهر است. این جاذبه لیژ در سال 1881 ساخته شد، پله‌ها برای دسترسی سریع و (تا حدودی) آسان سربازان به مرکز شهر در صورت لزوم برای دفاع از شهر ساخته شدند که تنها یکی از مسیرهای متعددی هستند که در Coteaux de la Citadelle، دامنه تپه تاریخی ارگ لیژ یافت می‌شوند. کسانی که برای صعود برنامه‌ریزی می‌کنند، در بالای آن با مناظر پانورامای خیره‌کننده از شهر و مناظر اطراف، پاداش خوبی دریافت خواهند کرد.

جاذبه لیژ در بلژیک | سفر به بلژیک

ایستگاه راه‌آهن

بلژیک مملو از معماری‌های تاریخی است که می‌توان آن‌ها را تحسین کرد، البته به غیر از ساختمان‌های تاریخی، ساختمان‌های معاصر نیز جزو جاذبه‌های گردشگری لیژ هستند. بنابراین وقت بگذارید و برخی از ساختمان‌های معاصر آن را ببینید. ایستگاه راه‌آهن Liège-Guillemins (Gare de Liège-Guillemins) در سال 2009 ساخته شد و اثر معمار اسپانیایی سانتیاگو کالاتراوا است که بیشتر به‌خاطر طراحی خانه اپرا و شهر هنرها و علوم در والنسیا شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: معرفی 15 مورد از خوشمزه‌ترین و بهترین دسرهای بلژیک

ویژگی اصلی این ایستگاه، سقف طاقدار فولادی، شیشه‌ای و بتن سفید است که فضایی شبیه به کلیسای جامع را به ساختمان می‌بخشد. ارتفاع آن تا 32 متر و طول آن 160 متر است.

شهر لیژ بلژیک و جاذبه‌های آن

سفر یک روزه به Stavelot

در حدود 68 کیلومتری جنوب شرقی لیژ، شهر Stavelot مکانی آرام است. مهم‌ترین جاذبه توریستی اینجا کلیسای Stavelot است که تا زمان انقلاب فرانسه و زمانی که منحل شد، وجود داشت. امروزه، این مکان که عمدتا مربوط به قرن 18 است، مدیریت شهر و سه موزه درخشان را در خود جای داده است. موزه منطقه‌ای هنر مذهبی در بال غربی قرار دارد که در سال 1714 ساخته شده است. سرداب‌های طاق‌دار رومی صومعه، محیطی خارق‌العاده برای موزه خودرو ایجاد می‌کند. سومین موزه (در بال شرقی صومعه) به شاعر فرانسوی گیوم آپولینر (1880-1918) اختصاص دارد که در طول سال 1899 سه ماه را در Stavelot گذراند و بدون پرداخت قبض هتل خود، شهر را ترک کرد.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات