شهر بروژ کجاست | آشنایی با شهر بروژ

3 سال پیش 0 دیدگاه

شهر بروژ واقع در کشور بلژیک یکی از زیباترین شهرهای کشور اروپایی بلژیک است که نه‌تنها گردشگران خارجی بسیار زیادی را به سمت خود می‌کشاند، حتی منبع الهام بسیاری از فیلم‌سازان و ایده‌پردازان هنری نیز هست. معماری و فضای شهر بروژ به‌قدری رمانتیک و شاعرانه است که تا خودتان نروید و آن را از نزدیک نبینید، نمی‌توانید زیبایی آن را به خیال بیاورید. به همین خاطر است که به هرکسی که خواهان سفر به کشور بلژیک است، توصیه می‌شود که حتماً به شهر بروژ هم سری بزند‌.

شهر بروژ بلژیک رؤیای بسیاری از گردشگران است. این شهر یکی از افسانه‌ای‌ترین شهرهای اروپا است که از قرون ‌وسطی باقی‌ مانده است و محافظت‌شده و معماری جذاب و دیدنی آن سالانه بیشتر از 2 میلیون گردشگر را به خود جلب می‌نماید. ‏اگر شما به بلژیک سفر کردید اول شهر بروژ را مقصد خود قرار بدهید زیرا به شهری وارد می‌شوید که شما را ‏به دوره‌ای دیگر سوق می‌دهد. بازدید از ساختمان‌های بسیار قدیمی و قایق‌سواری روی کانال‌های آب آن و هوای مه‌آلود و دیگر ‏جاذبه‌های دیدنی مربوط به قرون‌وسطی است که شهر بروژ را به مقصدی رؤیایی و فراموش‌نشدنی برای گردشگران تبدیل کرده است.‏

شهر تاریخی بروژ کوچک است از این‌رو اگر شما یک روز هم برای سفر به این شهر وقت بگذارید، می‌توانید بیشتر نقاط ‏دیدنی آن را ببینید. یکی از اصلی‌ترین کارهایی که باید در شهر بروژ انجام دهید بازدید از میدان اصلی، برج بلفری، کلیسای ‏خون مقدس و قایقرانی روی کانال شهر است. علاوه بر این‌ها دیدنی‌های شهر بروژ متعدد است که می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید.

در رابطه با جمعیت شهر بروژ باید گفت که جمعیت این شهر 278,486 نفر است. شاید باور نکنید اما طبق آخرین آماری که منتشر شده است بازدید از این شهر بلژیک سالانه بیش از 2 میلیون نفر است همان‌طور که گفتیم بروژ شهر تاریخی است و هنوز هم به‌خوبی آثار قرون‌وسطی در آن حفظ شده است. شهر بروژ بلژیک عصر برنز و آهن و حتی ساخت اولین قلعه‌ها و دژها ساخته شده را به چشم خود دیده است. دوران سکونت قرون‌وسطا در بروژ را می‌توان به قرن 9 و 10 میلادی نسبت داد. در جنگ جهانی دوم شهر تاریخی بروژ دوباره توسط نیروهای آلمانی تصرف شد و جان سالم به در برد.

بیشتر بخوانید: جاذبه های دیدنی بروکسل

آب‌وهوای شهر بروژ

شهر بروژ از لحاظ آب و هوایی کمی سرد است، البته این سرما برای کسانی که سرمایی هستند بیشتر محسوس است. به‌طورکلی این شهر در مقایسه با شهرهای دیگری مانند شهر پاریس آب‌وهوای سردتری دارد. این سرما به صورتی است که حتی در ماه‌های جولای و اوت هم میانگین درجه‌ی هوا روزانه 21 درجۀ سانتی‌گراد است. از ماه اکتبر به بعد درجۀ هوا به‌سرعت پایین می‌آید و ماه‌های زمستانی هم سرد و یخی هستند.

جمعیت شهر بروژ

پس با توجه به آب‌وهوای سرد این شهر بخصوص در فصل زمستان به شما پیشنهاد می‌کنیم که ماه‌های گرم سال را برای سفر به بروژ انتخاب نمایید. از لحاظ جغرافیایی شهر بروژ در بلژیک در استان فلاندری غربی قرارگرفته و 13840 مترمربع وسعت دارد. از این مساحت، 1075 هکتار آن را سواحل تشکیل داده‌اند.

 

جاذبه‌های شهر بروژ در بلژیک

  • میدان برگ و سالن شهر

میدان بِرگ در کنار میدان مارکت که یکی از دو میدان مهم و اصلی شهر بروژ است و از قرن دوم و سوم محل تجمع مردم بوده‌. اکنون نیز این میدان به یکی از مراکز گردشگری تبدیل شده و دورتادور آن را ساختمان‌های قدیمی فراگرفته‌اند. از جمله زیباترین این ساختمان‌ها می‌توان به ساختمان شهر اشاره نمود که گوهری درخشان در معماری سبک گوتیک به شمار می‌رود. در سفر به شهر بروژ اگر به این میدان بروید با جماعت زیاد گردشگران و همچنین ساکنین بروژ مواجه می‌شوید که در میدان قدم می‌زنند و سوار کالسکه‌های قدیمی می‌شوند و در کافه‌ها غذا می‌خورند و عکس می‌گیرند. بهترین غذاهای خیابانی و مشهورترین سوغاتی‌های بلژیک از جمله بروژ را می‌توانید در این میدان تهیه کنید.

جاذبه‌های شهر بروژ بلژیک

  • کلیسای خون مقدس

کلیسای مشهور خون مقدس کلیسای شهر بروژ یکی دیگر از بناهای تاریخی واقع در میدان بِرگ است. این کلیسای کوچک و ساده در سمت راست میدان قرار گرفته است که دلیل نام‌گذاری این کلیسا به اسم خون مقدس به یکی از اعتقادات مسیحیان برمی‌گردد درواقع در این کلیسا بطری خونی وجود دارد که گفته می‌شود به حضرت مسیح متعلق است و پس از جنگ‌های صلیبی به شهر بروژ آورده شده. این بطری دو بار در روز برای نیایش و تبرک بیرون آورده می‌شود و در حضور عام به نمایش گذاشته می‌شود.

  • دریاچه عشق یا مینه واتر

اگر از سروصدا و شلوغی میدان اصلی شهر خسته شده‌اید و به دنبال مکانی آرام و پر آرامش می‌گردید به بگیناژ بروید. در محله بگیناژ خانه‌های سفیدی وجود دارند که در فضایی سرسبز و لذت‌بخش کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. این محله به قرن 14 متعلق است و داستان بسیار جالبی دارد:

خانه‌های این منطقه مکان زندگی زنانی مذهبی و معتقد بوده که نه قصد ازدواج داشتند و نه به راهبه شدن علاقه‌ داشتند. باغ بسیار زیبای این منطقه در هنگام بهار مملو از گل‌های نرگس زرد می‌شود و منظره‌ای بسیار چشم‌نواز به وجود می‌آورد.

حال که به بگیناژ سفر کرده‌اید و دنبال آرامش و زیبایی هستید پیشنهاد می‌کنیم حتماً سری به دریاچه عشق و پل مشهور عشق بزنید. دریاچه مینه واتر درواقع به دریاچه عشق شهرت دارد و با بگیناژ تنها چند دقیقه فاصله دارد. داستان‌ها و افسانه‌های جالبی در مورد این دریاچه و پل وجود دارد.

دیدنی‌های شهر بروژ

این منطقه یکی از جاذبه‌های گردشگری بروژ است و گفته می‌شود اگر زوجی که عاشق هم هستند باهم از روی این پل عبور کنند عشقشان جاودانه خواهد ماند. فضای سرسبز و زیبای اطراف و دریاچه و پل عشق به‌خودی‌خود آن‌قدر آرامش‌بخش و لذت‌بخش است که واقعاً ارزش دیدن دارد. مخصوصاً اینکه اطراف این دریاچه زیبا قوهای بسیاری وجود دارند که آزادانه شنا می‌کنند و تصویری بی‌نظیر و چشم‌نواز به وجود می‌آورند.

بیشتر بخوانید: تجربه‌های حیرت‌انگیز و جاذبه‌های گردشگری اینترلاکن

  • برج بلفری

از دیگر جاذبه‌های گردشگری بروژ برج تاریخی به نام بلفری است. برج بلفری 83 متر ارتفاع دارد و در میدان تاریخی شهر بروژ میدان مارکت قرار گرفته است. یکی از نکات بامزه در مورد این برج این است که اگر با دقت به آن نگاه کنید متوجه می‌شوید این برج تقریباً یک متر به سمت چپ کج شده است.

البته درست است که میزان کجی این برج مانند برج پیزا نیست، اما به‌هرحال برج کج بروژ محسوب می‌شود و گردشگران بسیار زیادی را به سمت خود جذب کرده است.

معرفی دیدنی‌های شهر بروژ

  • موزه گالری ایکسپو سالوادور دالی

هر زمانی که به شهر زیبای بروژ سفر کردید حتماً از «نمایشگاه‌ دائمی سالوادور دالی» هم دیدن کنید. این نمایشگاه در یکی از معتبرترین ساختمان‌های شهر یعنی «برج ناقوس» قرار گرفته و تجربه‌ای را به شما می‌دهد که در هیچ موزه دیگری نخواهید داشت.

نمایش تصویری با دکورهای دراماتیک و حسی که نه تنها کارهای این هنرمند اسپانیایی را معرفی می‌کند بلکه کاراکتر و دیدگاه او در زندگی را هم به تصویر می‌کشد. این نمایشگاه مجموعه‌ای بسیار شگفت‌انگیز از کارهای گرافیکی و مجسمه و طراحی و آبرنگ‌ها را به تماشاکنندگان معرفی می‌کند.

آشنایی با شهر بروژ

  • آسیاب های بادی قدیمی

اگر در روزهای غیر بارانی بلژیک به بروژ بروید از بقایای آسیاب‌های بادی شهر هم دیدن کنید. چهار آسیاب بادی قدیمی و رمانتیک هنوز هم در کنار خندق قدیمی و دروازه‌های قرون وسطایی شهر قرار دارند. البته اکنون این نقاط به علفزارهای سرسبز تبدیل شده‌اند در حوالی این مکان می‌توانید چند ساعتی را سپری کنید. «سین جانس‌هاوس میل» که در دهه 1770 ساخته شد هنوز هم دانه آسیاب می‌کند، اما دو آسیاب کوچک دیگر به موزه تبدیل شده‌ است.

آشنایی با شهر تاریخی بروژ

  • موزه خرونینگه

اگر شما یک روز بارانی در بروژ گیر افتادید اصلاً نگران نباشید زیرا این شهر موزه‌های باورنکردنی بسیاری دارد و یکی از بهترین موزه‌های آن «خرونینگه» است. این موزه مجموعه‌ای بزرگ از هنرمندان مشهور فلاندری مانند «یان وان آیک» و «هانس مملینگ» را به نمایش گذاشته و مایه غرور این سرزمین به‌حساب می‌آید. شکوه حاصل از رنگ‌ها جزئیات حالات چهره‌ها و داستان‌های مذهبی نقاشی‌ها همه آن‌ها بسیار دیدنی هستند.

موزه معروف شهر بروژ بلژیک

  • مجسمه مدونا و کودک اثر میکل

فقط مجسمه میکل آنژ که در زمان حیاتش از ایتالیا خارج شد مجسمه «مدونا و کودک» است که می‌توانید آن را در «کلیسای بانوی ما» در بروژ تماشا کنید. این تندیس را میکل آنژ در سال 1503 تراشید و یک تاجر اهل بروژ آن را با خود به بلژیک برد و بعدها به این کلیسا هدیه داد. مجسمه مرمری به نسبت ابهت کلیسا کوچک به نظر می‌رسد، اما باز هم تمام توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌کند. در سال 1794 اشغالگران فرانسوی و بعدها در طی جنگ جهانی دوم آلمانی‌ها مجسمه میکل آنژ را از کلیسا خارج کردند. اگرچه به‌طور معجزه‌آسایی دوباره به سر جای خود بازگشت.

 مجسمه مدونا و کودک اثر میکل در کلیسای شهر بروژ

  • فستیوال مجسمه‌های یخی

بروژ در فصل زمستان که تمام خانه‌ها با برف پوشیده می‌شوند بسیار خوشگل و دیدنی شده و کانال‌های آن یخ می‌زنند و کوچه‌های باریکش با فانوس‌های قدیمی روشن می‌شوند. فستیوال سالانۀ مجسمه‌های یخی به این زیبایی افزایش می‌دهد و نمایشگاه خیره‌کننده‌ای که از مجسمه‌های یخی با نورپردازی لطیف آبی و صورتی پدیدار می‌شود یکی از جاذبه‌های زمستانی بروژ به‌حساب می‌آید این فستیوال مجسمه یخی جادویی برای کودکان جای مناسبی خواهد بود.

تفریحات شهر بروژ بلژیک

بیشتر بخوانید: 10 مورد از بهترین هتل‌های سانتورینی یونان را بشناسید

  • برج ناقوس

اگر از 366 پله برج ناقوس بالا بروید با منظره‌ای خیره‌کننده و بسیار جذاب از بالای شهر بروژ روبه‌رو می‌شوید. این ساختمان 83 متری به قرن 13 تعلق دارد و جزء میراث جهانی یونسکو نیز به شمار می‌رود. برج ناقوس در اصل به‌عنوان بخشی از ساختمان شهرداری قرون وسطای بروژ ساخته شده؛ اما حالا گنجینه‌ای قدیمی را نگهداری می‌کند: ساز کاریون که از 47 ناقوس حیرت‌انگیز تشکیل شده. این برج شاید جذاب‌ترین جاذبه بروژ نباشد، ولی به خاطر نقش مهمی که در تاریخ شهر داشته نباید تماشای این را از دست بدهید.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات