راهنمای بازدید از کاخ سلطنتی بروکسل + خانه پادشاه بلژیک

2 سال پیش 0 دیدگاه

آیا قصد سفر به بلژیک و بازدید از کاخ سلطنتی بروکسل بلژیک را دارید؟ ابتدا بهتر است اطلاعاتی را از این کاخ سلطنتی کسب کنید. آیا می‌دانید کاخ سلطنتی بروکسل کجاست؟ این کاخ مقابل پارک بروکسل قرار دارد و از همان نگاه اول با اندازه باورنکردنی خود بازدیدکنندگان را شگفت‌زده می‌کند. کاخ بروکسل، نشان‌دهنده قدرت سلطنت مشروطه و مرکز زندگی سیاسی خانواده سلطنتی است.

معرفی کاخ سلطنتی بروکسل

کاخ سلطنتی بروکسل اقامتگاه اداری و محل کار اصلی پادشاه است که روزانه با کارکنانش در آن‌جا کار می‌کند. پادشاه در دفتر خود در کاخ سلطنتی بروکسل در بلژیک از نمایندگان نهادهای سیاسی، مهمانان خارجی (سران، سفرا) و سایر مهمانان پذیرایی می‌کنند. علاوه‌براین دفتر پادشاه و ملکه، کاخ سلطنتی میزبان خدمات خانواده پادشاه است: کابینه پادشاه، دبیرخانه عمومی، فهرست مدنی، خانواده، پروتکل و دبیرخانه ملکه. سایر اعضای خانواده سلطنتی نیز دفتری در کاخ بروکسل دارند که آن‌ها آن‌جا کار می‌کنند.

کاخ سلطنتی بروکسل همچنین شامل اتاق‌های پذیرایی معتبری است که در آن فعالیت‌های مختلف پادشاهی و خانواده سلطنتی سازماندهی می‌شود (جلسات کاری و میزگرد، پذیرایی، کنسرت، ناهار و غیره). از سال 1965، این یک سنت بوده که کاخ سلطنتی بروکسل به روی عموم باز باشد درحالی‌که خانواده سلطنتی بلژیک درست بعد از روز ملی به تعطیلات تابستانی می‌روند.

کاخ سلطنتی بروکسل

کاخ سلطنتی هنوز به‌عنوان اقامتگاه و دفتر اداری پادشاه و ملکه مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر رویدادهای سیاسی بلژیک را از نزدیک دنبال کنید، ممکن است با برخی از "مراحل" اخبار آشنا باشید، زیرا بازدیدهای دولتی، کنفرانس خبری و سایر رویدادهای ویژه در بسیاری از اتاق‌های این کاخ برگزار می‌شود. به همین دلیل بهتر است بدانید بازدید از کاخ سلطنتی بروکسل فقط در تعطیلات رسمی سلطنتی، ممکن است.

بیشتر بخوانید: جاذبه های دیدنی بروکسل

بازدید از کاخ سلطنتی بروکسل در بلژیک

کاخ سلطنتی بلژیک، جایی است که پادشاه بلژیک قدرت خود را به‌عنوان رئیس دولت اعمال می‌کند و کاخ رسمی پادشاه و ملکه بلژیک است. همچنین اتاق‌هایی برای مهمانان ویژه کشور در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد که بیشترشان در خود کاخ و برخی در دفاتر بعضی از وزارتخانه‌ها جای می‌گیرند.

این کاخ از سال 1831زمانی که پادشاه بلژیک تصمیم گرفت به کاخ سلطنتی لاکن در حومه بروکسل نقل مکان کند، اقامتگاه رسمی سلطنتی نبود، زیرا پادشاه و خانواده‌اش در کاخ سلطنتی لاکن در شمال بروکسل زندگی می‌کردند. کاخ شامل اتاق‌های دولتی است که در آن، پذیرایی‌های بزرگ برگزار می‌شود و همچنین آپارتمان‌هایی که در طول بازدید رسمی برای سران خارجی در نظر گرفته شده است. ساختمان امروزی اولین کاخ در قرن هجدهم است. بااین‌حال، بخش‌های قدیمی‌ که کاخ در آن قرار دارد، بخشی از کاخ کودنبرگ بود؛ یک مجموعه کاخ بسیار بزرگ که قدمت آن به قرون وسطی بازمی‌گردد.

کاخ سلطنتی لاکن

ممکن است کسی بپرسد که اگر کاخ سلطنتی در بروکسل دفتر پادشاه و ملکه است، پس این خانواده کجا زندگی می‌کنند؟ کاخ سلطنتی لاکن (Château de Laeken) اقامتگاه رسمی خانواده سلطنتی و همان‌طور که از نام آن مشخص است، در لاکن و حدود 6 کیلومتری شمال بروکسل واقع شده است. این پارک و گلخانه‌ها نیز در تابستان در طول تعطیلات خانواده سلطنتی قابل بازدید هستند.

اتاق‌های سفید و بزرگ

در بازدید از کاخ سلطنتی بروکسل می‌توانید اتاق سفید را نیز ببینید که تزئینات اصلی قرن 18 در آن به‌صورت دست‌نخورده حفظ شده است. مبلمان امپراتوری، هدیه عروسی توسط پادشاه فرانسه لوئی فیلیپ به دخترش ملکه لوئیز-ماری به پادشاه لئوپولد اول، هنوز هم روکش اصلی خود را با ملیله بووه دارد.

این اتاق‌های سفید به زیبایی با مبلمان شیک و لوسترهای چشم‌گیر تزئین شده‌ و گرچه به خوبی نگهداری شده‌اند، اما پارچه‌های کمی فرسوده و پایه‌های چوبی صندلی‌ها نشان از سابقه طولانی وسایل این اتاق دارد. اتاق کوچک با پرتره‌های ملکه لوئیز ماری و والدینش، پادشاه لوئیس فیلیپ و ملکه ماری آملی دوبوربون پر شده است.

کاخ سلطنتی بروکسل در بلژیک

پلکان ونیز

این قسمت از کاخ در نیمه دوم قرن نوزدهم تحت نظارت معمار آلفونس بالات دوباره ساخته شد. نقاشی‌های رنگ روغن بزرگ در این مکان، اثر ژان باپتیست ون موئر (1819-1884) است.

اتاق امپراتوری

برای بازدید از کاخ سلطنتی بروکسل به اتاق امپراتوری که در قدیمی‌ترین قسمت کاخ واقع شده است، بروید. این سالن رقص نماینده امپراتوری اتریش بود. تذهیب و نقش برجسته‌های پایین که فرشتگان رقصنده را در حال ساختن موسیقی می‌دهند، گویای سبکی است که در پایان رژیم باستانی وجود داشته است.

در زمان سلطنت ویلیام اول، این اتاق بزرگ‌تر شد. مجسمه‌های زن بالای آینه‌ها مربوط به این دوره و اثر ژان لوئیس ون ژیل است. قالیچه کرمانی را که نمی‌توان به‌طور مداوم در معرض نور قرار داد، در واقع وسط اتاق قرار می‌دادند. این فرش توسط مظفرالدین شاه ایران در سفر دولتی به بلژیک در سال 1900 به پادشاه لئوپولد دوم اهدا شد.

در آن زمان، این اتاق با دکوراسیون بسیار زیبایش به‌عنوان محیطی برای کنسرت‌ها، دادگاه و سایر مراسم‌ استفاده می‌شد. از این اتاق تا امروز همچنان برای برگزاری مراسم مختلف استفاده می‌شود. به‌عنوان مثال این اتاق، جایی است که سفرای تازه تاییدشده، استوارنامه خود را به پادشاه تقدیم می‌کنند.

کاخ بروکسل

اتاق کوبورگ

اتاق کوبورگ نقاشی‌های این اتاق شاه لئوپولد اول و اعضای خانواده کوبورگ را به تصویر می‌کشند: والدین لئوپولد اول، دوک فرانسوی ساکس-کوبورگ-زالفلد و آگوستا رویس-ابرزدورف. پدر و مادر ملکه ویکتوریا انگلستان، ادوارد، دوک کنت و ویکتوریا از ساکس کوبورگ که خواهر لئوپولد اول بود. پرتره شاهزاده فردریش جوزیاس از ساکس کوبورگ، عموی بزرگ پادشاه لئوپولد اول و یک پرتره رسمی ملکه لوئیز ماری نیز در این‌جا آویزان است.

کاخ سلطنتی بروکسل کجاست

 اتاق پیلاستر

این اتاق در ابتدا یک اتاق انتظار بود و سپس به اتاق غذاخوری برای افراد عالی رتبه تبدیل شد. صندلی‌های راحتی به سبک امپراتوری بخشی از مبلمانی است که توسط ناپلون بناپارت و ژوزفین دو بوهارنایس استفاده می‌‌شد. ساز چنگ نیز احتمالا توسط ملکه لوئیز ماری استفاده شده است. پرتره شاه لئوپولد اول که مربوط به سال 1846 است، توسط فرانتس-خاور وینترهالتر کشیده شده است.

معرفی کاخ سلطنتی بروکسل

اتاق مارشال‌‌ها

در لیست بازدید از کاخ سلطنتی بروکسل، نوبت به اتاق مارشال‌ها می‌رسد. اتاق مارشال‌ها در ابتدا اتاق تماشاگران پادشاه ویلیام اول هلند بود که در سال 2010 بازسازی و آثار Borremans در آن‌جا نصب شد. این نقاشی‌ها یک «پایدار» کاخ را در موقعیت غیرعادی نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید: معرفی 15 مورد از خوشمزه‌ترین و بهترین دسرهای بلژیک

 اتاق گویا

این اتاق کاخ سلطنتی بروکسل، نام خود را مدیون ملیله‌های «رقص»، «پسر کوچک کور» و «حمل آب» است. این ملیله‌ها بر اساس نقاشی فارسیسکو دی گویا (1746-1828) در مادرید به پادشاه لئوپولد اول توسط ملکه ایزابل دوم اسپانیا بافته شدند. نقاشی‌های فرانسیسکو دی گویا از ملیله‌های روی دیوار اتاق الهام می‌گیرد. در سال 2014، پادشاه فیلیپ و ملکه ماتیلد از شی جین پینگ رئیس جمهور چین و همسرش در سفر دولتی خود به بلژیک در این اتاق استقبال کردند.

راهنمای بازدید کاخ سلطنتی بروکسل  در بلژیک

اتاق تخت

این اتاق که در زمان پادشاهی لئوپولد دوم ساخته شده، در مرکز با چهار نقش برجسته آگوست رودن تزئین شده است که نشان‌دهنده فعالیت‌های اقتصادی و نماد استان‌های بلژیک هستند، به استثنای استان برابانت که میزبان کاخ در قلمرو خود است. شلت و میوس، نمادهای فلاندر و والونیا اثر توماس وینشوت، بالای درها قرار دارند. پارکت در چوب‌های بلوط و عجیب‌و‌غریب و لوسترهای برنزی و طلاکاری شده، ظاهری تاریخی و معتبر به اتاق تخت می‌بخشند.

بازدید از کاخ بروکسل

اتاق مرمر

اتاق مرمر یکی از اتاق‌هایی است که در بازدید از کاخ سلطنتی بروکسل خواهید دید. این اتاق در قسمت پشتی کاخ واقع شده است و ویژگی باعظمت خود را مدیون استفاده فراوان از سنگ مرمر سبز و پرتره‌های سوارکاران است. پرتره‌های گادفری بویون و چارلز پنجم توسط هنرمند لویی گیل (1870-1887) کشیده شده است. آن‌ها به ریشه‌های تاریخی دولت جوان بلژیک اشاره می‌کنند. این اتاق در ابتدا اتاق غذاخوری پادشاه لئوپولد دوم بود. آشپزخانه‌های اصلی کاخ در سرداب‌های زیر اتاق مرمر واقع شده‌اند اما تنورهایی که بیش از یک قرن و نیم قدمت دارند، دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

گالری کاخ بروکسل

این اتاق که برای یک اتاق جشن طراحی شده، جایی است که خانواده سلطنتی اغلب میزبان شام و پذیرایی هستند. با الهام از موزه لوور و کاخ ورسای، سقف توسط چارلز-لئون کاردون نقاشی شده است.

کاخ سلطنتی بروکسل کجاست | تور بلژیک

 

اتاق آینه

این اتاق کاخ سلطنتی بروکسل در بلژیک که ساخت آن در زمان سلطنت لئوپولد دوم آغاز شد، کنگو را تداعی می‌کند. دیوارها با سنگ مرمر و مسطح ساخته شده است. شاه آلبرت اول آثار را با آینه‌هایی بر روی دیوارها تکمیل کرده بود که در ابتدا برای نمایش صحنه‌های تمثیلی که آفریقا را تداعی می‌کرد، در نظر گرفته شده بود.

بیشتر بخوانید: شهر بروژ کجاست | آشنایی با شهر بروژ

در سال 2002، یان فابر فرصت ایجاد یک اثر هنری را در این فضا داد. او سقف و یکی از سه لوستر را با نزدیک به یک میلیون و نیم جواهر پوشاند. عنوان این اثر "بهشت لذت" بود. این اتاق به‌طور منظم برای میزبانی رویدادها استفاده می‌شود.

کاخ سلطنتی بروکسل درکشور بلژیک

 اتاق فکر

این اتاق نام خود را مدیون ساعت است که برنزی از Il Pensieroso (متفکر) میکل‌آنژ است که دودکش را تزئین می‌کند. این فضا برای استراحت در زمانی که یکی از اعضای خانواده سلطنتی فوت می‌کند، استفاده می‌شود.

کاخ سلطنتی بروکسل  در بلژیک و جاذبه‌های آن

بهترین زمان بازدید از کاخ سلطنتی

از سال 1965 کاخ رویال بروکسل به‌طور معمول از 21 جولای تا اوایل سپتامبر به روی عموم باز است. کاخ از سه‌شنبه تا یکشنبه ساعت 10:30 صبح باز و در ساعت 5 بعدازظهر بسته می‌شود. روز دوشنبه کاخ بسته است. اگر برای تابستان در بروکسل هستید، توصیه می‌شود بازدید از کاخ سلطنتی بروکسل را در برنامه خود قرار دهید.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات