جاذبه لیون فرانسه | مناطقی که در شهر لیون باید از آن‌ها دیدن کنید

2 سال پیش 0 دیدگاه

دومین شهر مهم فرانسه پس از پاریس به‌طور شگفت‌انگیزی هنوز کشف نشده ‌است. اگرچه جاذبه لیون همیشه در سفرهای توریستی مورد استقبال قرار نمی‌گیرد، اما بسیاری از گنجینه‌های فرهنگی آن در انتظار کسانی است که برای گشت‌وگذار در شهر وقت بگذارند. لیون با تاریخی که به دوران روم باستان باز می‌گردد، جایگاهی را در فهرست میراث جهانی یونسکو به دست آورده‌ است.

شهر لیون، یکی از بهترین شهرهای فرانسه برای سفر و گردشگری به شمار می‌رود. این شهر دارای قدیمی‌ترین ویرانه‌های باستانی فرانسه، محله‌های قرون وسطایی و خانه‌های زیبای رنسانس است. لیون یکی از مهم‌ترین شهرهای فرانسه است و اغلب به عنوان پایتخت غذای این کشور در نظر گرفته می‌شود كه بیش از 2000 سال پیش توسط رومی‌ها تأسیس شد. در این مقاله، فهرستی از مکان‌های جذاب گردشگری در لیون را به شما پیشنهاد می‌کنيم تا ببینید آیا تصمیم دارید چند روزی را در اين شهر بگذرانید یا خیر.

جاذبه‌های شهر لیون

  1. موزه هنرهای زیبا از جاذبههای لیون

میراث فرهنگی چشم‌گیر لیون در این موزه هنرهای زیبا که بعد از موزه لوور بهترین موزه هنرهای زیبا در فرانسه محسوب می‌شود، نشان داده شده است. این موزه دارای یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های آثار هنری اروپا با مجموعه‌ای بسیار چشم‌گیر از نقاشی‌ها و مجسمه‌های قرن چهاردهم تا بیستم است. مجموعه‌های آثار باستانی، سکه‌های باستانی و هنرهای گرافیکی نیز قابل توجه است.

جاذبه‌های لیون

کیفیت مجموعه فوق العاده است. آثار مشهور بسیاری از استادان اروپایی مانند دلاکروا، فراگونارد، ژریکو، رامبراند، روبنس، پوسین و ورونز در این موزه وجود دارد و مجموعه‌ای عالی از نقاشی‌های امپرسیونیستی و هنر مدرن را به نمایش می‌گذارد. آثار برجسته شامل آثار کلود مونه، آلفرد سیسلی، پل گوگن، هانری ماتیس و پابلو پیکاسو می‌شود.

بیشتر بخوانید: معرفی کاخ‌های فرانسه | قلعه و کاخ باشکوه و لوکس در فرانسه که باید از آن دیدن کنید

  1. Quartier Saint-Jean و Quartier Saint-Georges (شهر قدیمی)

Quartier Saint-Jean از جاذبه‌های لیون، مکانی برای کشف فضای قدیمی Vieux Lyon است. این محله قرون وسطایی در شمال کلیسای جامع مملو از مسیرهای باریک سنگ‌فرش و حیاط‌های کوچک آرام است. کاوش در اطراف Rue du Boeuf و Place Neuve Saint-Jean، میدانی زیبا مملو از رستوران‌های سنتی را آغاز کنید.

جاذبه‌های لیون فرانسه

سپس در خیابان‌های پیاده‌روی Rue Saint-Jean و Rue des Trois-Maries پرسه بزنید. بسیاری از مغازه‌ها، رستوران‌های خودمانی و کافه‌های جذاب در طول مسیر وجود دارند. سپس ادامه دهید تا به هتل د گاداگن در کالج Place du Petit برسید. این عمارت قرن شانزدهمی دارای دو موزه عالی است: موزه تاریخ لیون (موزه تاریخ) تاریخ شهر را از دوران باستان تا قرون وسطی و رنسانس تا قرن بیستم به تصویر می‌کشد و موزه Musée des Arts de La Marionnette (موزه عروسکی) که عروسک هایی از سراسر جهان را به نمایش می‌گذارد.

  1. موزه تمدن گالو رومی از جاذبههای لیون فرانسه

موزه تمدن گالو-رومی (موزه باستان‌شناسی) اشیای دوران گالو رومی از جمله گلدان‌ها، سنگ‌قبرها، موزاییک‌ها، مجسمه‌‎ها، سکه‌ها و سرامیک‌ها را به نمایش می‌گذارد. آثار باستانی ارائه شده در نمایشگاه‌های موزه از حفاری‌های موجود در محل (از شهر لوگدونوم) و همچنین مکان‌های باستان‌شناسی رومی در نزدیکی سنت رومن-آن-گال و وین است.

این مجموعه، به دلیل گستردگی و تنوع خود مشهور است. موارد برجسته آن عبارتند از یک مجسمه تاریخی هرکول، سنگ مرمر تزئینی از حمام‌های باستانی و یک موزاییک باشکوه 100 متر مربعی که تصاویر مربوط به خدای اقیانوس‌ها را به تصویر می‌کشد.

جاذبه‌های گردشگری لیون

  1. رستورانهای لذیذ و کلاسهای آشپزی جاذبههای شهر لیون

لیون به‌طور گسترده به عنوان پایتخت غذاشناسی فرانسه در نظر گرفته می‌شود. هنگام بازدید از جاذبه‌های دیدنی شهر لیون، قطعا باید از غذاهای معروف منطقه لذت ببرید. آشپزی محلی شامل غذاهای مقوی مانند استیک، خورشت بره، مرغ سوخاری و تخم‌مرغ آب‌پز در سس شراب قرمز است. بهترین مکان‌ها برای بازدید در لیون برای غذاهای اصیل «Bouchons Lyonnais» هستند، رستوران‌های کوچک خانوادگی دوستانه که غذاهای ساده و درعین‌حال خوشمزه ارائه می‌دهند.

جاذبه‌های گردشگری لیون فرانسه

  1. جاذبه لیون در ناحیه شبه جزیره

منطقه Presqu'île لیون قطعه‌ای از زمین است که به نوعی شبیه یک جزیره در داخل رودخانه است. این محله با معماری زیبا و میدان‌های شهر تاریخی خود متمایز است. هتل لیون (Hôtel de Ville) (تالار شهر) در ضلع شرقی میدان قرار دارد. هتل دو ویل که در ابتدا بین سال‌های 1646 و 1672 ساخته شد، (پس از آتش‌سوزی) توسط ژول هاردون مانسار به سبک باروک او بازسازی شد.

بیشتر بخوانید: آشنایی و نحوه بازدید از کلیسای سنت شاپل

  1. موزه پارچه و هنرهای تزئینی جاذبههای دیدنی لیون

دو موزه عالی در یک عمارت قرار دارند: موزه پارچه و موزه هنرهای تزئینی. موزه پارچه، موزه منحصربه‌فردی است که به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد تا تاریخ شگفت‌انگیز تجارت ابریشم لیون را که به دوره رنسانس باز می‌گردد، کشف کنند. این مجموعه شامل تکه‌های کمیاب از لباس‌های قرن 13 و 14، ملیله‌های نفیس قرن 18 و همچنین قطعات مدرن‌تر قرن 19 و 20 است.

جاذبه‌های شهر لیون

یکی از گرانبهاترین اشیای این مجموعه یک تونیک چین‌دار مربوط به دوران سلسله پنجم مصر است که قدمت آن به حدود 2500 سال قبل از میلاد می‌رسد. موزه هنرهای تزئینی مجموعه‌ای غنی از قطعات تزئینی آثار هنری نقاشی شده بر روی ظروف سفالی، کاغذ، چوب و مواد دیگر را ارائه می‌دهد.

  1. کلیسای جامع سنت جان باپتیست از جاذبههای دیدنی شهر لیون

کلیسای جامع باشکوه سنت جان که در قرن دوازدهم ساخته شده است، به‌خاطر پنجره‌های شیشه‌ای رنگی قرن سیزدهم تا چهاردهم شهرت دارد. کلیسای جامع عمدتا به سبک رومی با نمای گوتیک پسین است. یکی از جالب‌ترین چیزها در این موزه، ساعت نجومی است که توسط نیکلاس لیپیوس در سال 1598 ساخته شد.

این کلیسا همچنین دارای یک ناقوس قابل توجه (در سال 1622) به نام "Anne-Marie de la Primatiale" است که یکی از بزرگ‌ترین زنگ‌هایی است که تاکنون ساخته شده و فقط در روزهای جشن کاتولیک نواخته می‌شود.

  1. موزه چاپ و ارتباطات گرافیکی از جاذبههای گردشگری لیون فرانسه

ماشین چاپ یک فناوری انقلابی بود که جهان را تغییر داد و لیون مرکز مهم کتاب‌سازی در طول قرن‌های 15 تا 16 بود. موزه چاپ و ارتباطات گرافیکی یک نمای کلی از تاریخ ارائه می‌دهد. نمایشگاه‌ها، تکنیک‌های چاپ گرافیکی و همچنین تأثیر فرهنگی کتاب‌های چاپی را توضیح می‌دهند.

جاذبه‌های شهر لیون فرانسه

  1. آکواریوم لیون از جاذبههای دیدنی لیون

آکواریوم لیون که در سال 2002 افتتاح و در سال 2010 بازسازی شد، به آموزش مردم در مورد اکوسیستم‌های دریایی و مسائل زیست محیطی مرتبط با اقیانوس اختصاص دارد. مخازن آکواریوم نشان‌دهنده مناطق مختلف اقیانوسی مانند آب‌های گرمسیری و معتدل هستند.

جاذبه‌های دیدنی لیون

هدف آکواریوم لیون از طریق نمایشگاه‌های خود در صخره‌های مرجانی و گونه‌های دریایی منحصربه‌فرد و افزایش آگاهی عمومی در مورد اهمیت حفاظت از تنوع زیستی است.

  1. موزه Confluence، جاذبه لیون

یک ساختمان فوق مدرن چشم نواز، فضای نمایشگاهی را برای این موزه جامع و پیشرفته فراهم می‌کند. این موزه مجموعه‌هایی از علوم طبیعی، تاریخ طبیعی، باستان‌شناسی و مردم‌شناسی را به نمایش می‌گذارد. بخش علوم طبیعی شامل بخش‌های کانی‌ها، صدف‌ها، جانورشناسی و حشره‌شناسی است.

برجسته‌ترین مجموعه‌های موزه شامل اشیاء باستان‌شناسی پیش از کلمبیا از پرو، مصنوعات سیبری شرقی، عروسک‌های مذهبی چینی و سرامیک‌های جنوب صحراست.

جاذبه‌های دیدنی شهر لیون

  1. جشنواره نور

اگر می‌خواهید در پایان سال از جاذبه لیون دیدن کنید، جشنواره نورها را که هر ساله در ابتدای دسامبر برگزار می‌شود، از دست ندهید. برای 4 عصر، شهر با نورپردازی‌ها و بازی‌های نوری از همه نوع آراسته شده است. چه در خیابان‌ها، چه در ساختما‌ن‌ها یا بناهای تاریخی معروف، چراغ‌ها همه‌جا هستند.

آشنایی با جاذبه‌های لیون

  1. تپه فورویر جاذبه ليون

تپه Fourvière در غرب Vieux Lyon قرار دارد. این مکان اولین استقرار رومیان در دوران باستان بود. امروزه به‌خاطر مناظر باشکوهی که بر فراز لیون وجود دارد و همچنین به‌خاطر کلیسای نوتردام دو فورویر که در قله آن قرار دارد، مشهور است كه بخشی از میراث جهانی یونسکو به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: حقایق و راهنمای بازدید از کاخ الیزه پاریس

  1. پارک Tête d'Or

پارک Tête d'Or یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های شهری ليون فرانسه است. این پارک شهری که بیش از 117 هکتار وسعت دارد و رو به منطقه کروکس-روس در کرانه مقابل رود رون است، یک دریاچه تفریحی دارد و باغ‌وحش لیون را در خود جای داده است.

بهترین جاذبه‌های لیون فرانسه

پارک Tête d'Or مکان ایده‌آلی برای دمیدن هوای تازه در مرکز شهر است كه به غیر از باغ‌وحش، باغ‌های گیاه‌شناسی و باغ‌های گل رز، زمین‌های بازی کودکان، اسب‌سواری و غیره را نیز ارائه می‌کند و مکان ایده‌آلی برای لذت بردن از یک پیک‌نیک با خانواده یا یک ساعت دویدن یا دوچرخه‌سواری برای حفظ تناسب اندام است.

چگونه از بازدید خود از لیون نهایت استفاده را ببرید؟

لیون به اندازه کافی شهر بزرگی است که به یک تور سازماندهی شده نیاز داشته باشد و تور فرانسه به شما این امکان را می‌دهد تا از جاذبه‌های گردشگری لیون فرانسه برتر به روشی لذت‌بخش و آسان بازدید کنید و درحالی‌که داستان‌های جالب و جزئیات تاریخی را یاد می‌گیرید، از فضای تاریخی شهر لذت ببرید و نکات برجسته فرهنگی را تحسین کنید.

 

 

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات