زیباترین کاخ‌های فرانسه و قلعه‌های تاریخی

3 سال پیش 0 دیدگاه

اگر به فرانسه فکر کنید احتمالا خیلی زود فکرتان به سمت برج ایفل، تاکستان‌های بی پایان و نان باگت‌های ترد و خوشمزه خواهد رفت. چشم‌ اندازهایی از قلعه‌های بزرگ در واقعیت که ممکن است آن‌ها را در یک فیلم یا یک بروشور مسافرتی دیده باشید. این شکل از قلعه‌های فرانسه، تخیل را هم قدرت می‌بخشند و این افکار را بر می‌انگیزند که اگر شوالیه‌ها و شاهزاده‌ها به کتاب‌های داستانی محدود نمی‌شدند، دنیا چگونه بود. کاخ‌‌های فرانسه از قلعه‌های شیبدار بالای تپه گرفته تا کاخ‌های دیواری وسیع، جزء بهترین‌ها در جهان هستند. در ادامه نیز ما بهترین کاخ‌ها و قلعه‌های فرانسه را به شما معرفی می‌کنیم که جزو جاهای دیدنی فرانسه برای تعطیلات از آن‌ها بازدید کرده و لذت ببرید.

قصر پاریس

معرفی بهترین قلعه و کاخ‌های فرانسه

منابع بی حد و حصر کاخ‌های فرانسه و مستحکم با تاریخ‌های غنی را می‌توان در به سرتاسر فرانسه یافت. فرانسه به عنوان میدان نبرد بسیاری از جنگ‌های قرون وسطایی اروپا، صدها قلعه چشمگیر و زیبای این قاره را نیز دارد.

بیشتر بخوانید: بهترین و معروفترین سوغات فرانسه چیست؟

در این‌جا نیز با معرفی چند مورد از این شگفتی‌های معماری که آماده‌ی کشف و بازدید مسافران هستند را بررسی و معرفی خواهیم کرد:

  • کارکاسون

شهر زیبای کارکاسون در بالای یک تپه است که چیزی بیشتر از یک قلعه است و نوعی شهر قرون وسطایی است که به زیبایی حفظ شده و یک جواهر تاریخی محسوب می‌شود. کارکاسون یکی از شهرهای بزرگ فرانسه در منطقه لانگودوک است که دارای نقشی کلیدی در جنگ صلیبی آلبیژن در اوایل قرن سیزدهم، بوده‌است. موقعیت این شهر و قرار گرفتن آن بین نقاط مرزی فرانسه و اسپانیا باعث شده تا کارکاسون از نظر استراتژیک مهم باقی بماند. البته این شهر به دلیل صلح طولانی بین کشورهای فرانسه و اسپانیا نادیده گرفته شده بود ولی در قرن نوزدهم توسط Viollet-le-Duc به شکوه قبلی خود بازگردانده شد.

کاخ فرانسه

  • مونت سن میشل

جزیره‌ای در 600 متری سواحل نرماندی است که از زمان‌های قدیم یک قلعه تسخیر ناپذیر و یکی از کاخ‌های فرانسه بوده است.

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع بازدید از موزه لوور پاریس

این شهر در قرن نهم به محل یک توسعه تبدیل شد و به سرعت مقصدی برای زائران مسیحی و گردشگران اصلی اروپایی است. همچنین موقعیت امن این این صومعه سلطنت فرانسه را تشویق کرد که از قرن پانزدهم به بعد از آن به عنوان زندان برای مخالفان دردسرساز خود استفاده کند. این سایت اکنون سالانه بیش از سه میلیون گردشگر داخلی و بین‌المللی را به خود جذب می‌کند و آن را به یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های خارج از پاریس تبدیل کرده‌است. 

قلعه‌های فرانسه

  • Château de Chambord

Château de Chambord یکی از بزرگ‌ترین کاخ‌های فرانسه در دره Loire است و توسط جنگل با حیواناتی مثل گراز و آهو وحشی، احاطه شده‌است. اما این منطقه علی‌رغم این که تنها دو ساعت با پاریس فاصله دارد ولی به طرز شگفت‌‌ انگیزی دورافتاده به نظر می‌رسد. معمار اصلی این قلعه هم‌چنان یک معما باقی مانده است اما گفته می‌شود که ساختمان آن از طرح‌های لئوناردو داوینچی الهام گرفته و یکی از بهترین ساختمان‌های رنسانس فرانسه محسوب می‌شود. البته فضای داخلی آن نیز به اندازه نمای بیرونی ساختمان شگفت‌‌انگیز و منحصربه‌فرد است. یکی از معروف‌ترین ویژگی‌های آن نیز پلکان مارپیچ دوتایی است که می‌توان آن را در مرکز ساختمان پیدا کرد.

قلعه فرانسه

  • کاخ ورسای

کاخ ورسای مرکز بسیاری از رویدادهای مهم در تاریخ جهان است که باعث می‌شود تا ورسای در صدر فهرست مهمی مقاصد برای بازدید از پاریس قرار گیرد. این کاخ در ابتدا یک کلبه شکاری بوده و در زمان سلطنت لویی چهاردهم به یک مقر قدرت برای سلطنت فرانسه تبدیل شده و تمام جنبه‌های کاخ برای ستایش شکوه پادشاه طراحی شده است. تالار آینه‌ها مکانی واقع در قلب این کاخ است که هر دو جنگ فرانسه پروس و جنگ جهانی اول به طور رسمی در آنجا به پایان رسیدند.

کاخ‌های معروف فرانسه

  • Château de Chenonceau

این قلعه نمادین در فرانسه، هدیه‌ای از سوی پادشاه هنری دوم به معشوقه‌‌اش دایان دو پواتیه بود اما پس از مرگ هنری، بیوه او «کاترین دی مدیچی» بلافاصله معشوقه‌اش را بیرون کرد و خودش در آنجا اقامت گزید. این قصر افسانه‌ای که توسط زنان اداره میشد، نام مستعار  "Le Château des Dames" را به خود اختصاص داد. همینطور طاقه‌ای آن که رودخانه چر را زیبا میکنند، آن را به یکی از شناخته شده‌ترین کاخ های فرانسه تبدیل کرده است. 

کاخ تاریخی فرانسه

  • Roquetaillade

Roquetaillade، از محبوب‌ترین کاخ های فرانسه در منطقه بوردو است که استحکامات اولیه آن توسط شارلمانی کبیر و بیش از 1200 سال پیش ساخته شده است. Eugène Viollet-le-Duc که از احیاگران افسانه‌ای آن دوره بوده است، بازسازی آن چشمگیر آن قلعه را در قرن نوزدهم رهبری می‌کرده و در سال 1956 نیز روی آن به سوی عموم مردم و مشتاقان باز شد. نکته جالب این مسئله آن است که در واقع این قلعه 700 سال قبل و برای مدت طولانی خانه همان خانواده بوده است و در آنجا اقامت می‌کردند.

قصرهای پاریس

  • کاخ فونتنبلو

کاخ فونتنبلو یکی از کاخ‌های فرامکانی است که به طور مداوم از قرن دوازدهم تا قرن نوزدهم یعنی تا زمان سقوط سلطنت و پس از کناره‌گیری ناپلئون سوم، به عنوان مکان سکونت مورد استفاده قرار می‌گرفته است. این کاخ در جنوب شرقی پاریس و در قلب جنگلی وسیع قرار دارد و دارای بیش از 1500 اتاق است. که بینشی بی‌بدیل را از فرهنگ و تاریخ فرانسه ارائه می‌دهد که در طول 700 سال طولانی و پر حادثه بوده است.

کاخ فونتنبلو

  • قلعه مونتر سور

این قلعه یک عمارت مجلل از دوره رنسانس است که بر پایه یک قلعه قرون وسطایی در ساحل رودخانه ایندروس ساخته شده‌است. البته قلعه مونترسور در پی آشفتگی های انقلاب فرانسه رو به پاشیدگی رفت ولی در قرن نوزدهم توسط یک خانواده اشراف‌زاده لهستانی خریداری شده و تحت بازسازی گسترده قرار گرفت. پس از آن مونترسور شکوه سابق خود را بدست آورد و در نهایت دولت فرانسه را تشویق کرد تا به این قلعه را به عنوان یک قلعه و بنای تاریخی نام‌گذاری کنند. 

قلعه مونترسور

  • Château de Joux

این قلعه در قرن یازدهم ساخته شده و در ابتدا به عنوان یک مکان بی‌‌‌اهمیت و ساخته شده از چوب قرار داشت. اما این مجموعه در سال 1454 به یک قلعه با شکوه و زیبا و همین‌طور به یک قلعه مرزی گسترش یافت. پس از آن بین قرن‌های هفده تا نوزده به عنوان یه زندان عمل کرد و برجسته‌ترین زندانی آن نیز Toussaint Louverture بوده است. در حال حاضر هم این قلعه به یک موزه چشمگیر اسلحه تبدیل شده است که بسیاری از آلات جنگی کمیاب و منحصر‌به‌فرد را به خود جای داده است. شما می‌توانید تور کشور فرانسه را از ما با قیمتی مناسب خریداری نماید.

کاخ شامبور فرانسه

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات