جاذبه اطراف میدان مارین پلاتز مونیخ

3 سال پیش 0 دیدگاه

میدان مارین پلاتز در سومین شهر بزرگ آلمان، بر روی رودخانه ایزار در حاشیه رشته کوه‌های آلپ باواریا قرار دارد. این بنا به عنوان یک صومعه ساخته شد و زمانی که دوک باواریا به راهبان اجازه داد تا بازاری را در محل تقاطع مسیر از سالزبورگ و رودخانه ایجاد کنند، به یک شهرک تبدیل شد. هنوز هم می‌توان خطوط دیوارهای قرون وسطایی مونیخ را در خیابان‌های منحنی دنبال کنید و سه عدد از دروازه‌های قدیمی و چشم‌گیر شهر را ببینید. میدان مارین پلاتز، نقطه کانونی شهر تاریخی مونیخ و میدان مرکزی آن است، جایی که بازدیدکنندگان و مردم محلی برای تماشای ساعت متحرک در آن توقف می‌کنند.

شهر مونیخ شهری سرگرم‌کننده به شمار می‌رود که به‌‌خاطر جشنواره‌های فصلی و تقویم فرهنگی غنی‌اش معروف است. بنابراین در کنار بازدید از کلیساهای زیبا و موزه‌ها و کاخ‌های برجسته، باید مدتی را به لذت بردن از تماشای زندگی با مردم محلی در یک جشنواره و گردش در بازار رنگارنگ بگذرانید. ساکنان مونیخ همچنین از پارک‌ها و باغ‌های عمومی فراوان اطراف میدان مارین پلاتز به ویژه باغ انگلیسی دوست‌داشتنی 900 هکتاری (Englischer Garten) لذت می‌برند. حداقل چند روز را صرف کاوش در شهر کنید و با کمک این لیست مفید با برترین جاذبه‌های دیدنی مونیخ و کارهایی که باید در میدان پلاتز انجام دهید، آشنا شوید.

معرفی جاذبه‌های میدان مارین پلاتز

چیزهای مختلفی در این میدان مرکزی مونیخ در جریان است. بازار کریسمس، جشن‌های سالگرد شهر، گلکن اشپیل، جشن‌های قهرمانی برای باشگاه بایرن یا گردهمایی‌های عمومی برای مناسبت‌های مختلف در میدان مارین پلاتز برگزار می‌شود. میدان مارین پلاتز از زمان تأسیس شهر، میدان مرکزی مونیخ بوده است. مسابقات جوستینگ قرون وسطایی تا سال 1807 در بازار برگزار می‌شد.

میدان مارین

در میدان مارین پلاتز، ستون بلند مریم باکره در سال 1638 ساخته شد و Fischbrunnen ، یک فواره جدیدتر که شامل پیکره‌های برنزی از یک فواره اولیه قرن نوزدهم بود در آن قرار دارد. همه روزه در ماه‌های مارس تا اکتبر در ساعت 11 صبح و در ساعت 5 بعدازظهر همه برای تماشای Glockenspiel معروف در جلوی Neues Rathaus می‌ایستند.

بیشتر بخوانید: کاخ رزیدنس وورتسبورگ | میراث جهانی در کشور آلمان

قدم زدن در میدان مارین پلاتز مونیخ

 میدان مارین پلاتز، امروزه توسط برخی از نمادین‌ترین مکان‌های دیدنی شهر احاطه شده است:

  • Mariensäule یا ستون مریم مقدس:

در مرکز میدان در سال 1638 به مناسبت پایان اشغال سوئد ساخته شد، ستونی مرتفع با مجسمه طلایی مریم باکره در بالای آن قرار دارد که توسط چهار کوپید که نماد پیروزی مونیخ بر جنگ بوده، احاطه شده است.

ميدان مرکزی مونیخ

  • Neues Rathaus یا تالار شهر جدید:

ساختمانی به سبک نئوگوتیک خیره‌کننده که از زمان افتتاح آن در سال 1874 محل دفاتر دولتی شهر بوده است. شما می‌توانید با پرداخت تنها 3 یورو از برج آن بالا رفته و مناظر مونیخ را تماشا کنید.
  • Rathaus Glockenspiel:

علاوه‌بر گارگویل‌های عجیب‌وغریب و اژدهای برج‌نورد، نمایNeues Rathaus همچنین دارای یک گلوکن اسپیل است. هر روز در ساعت 11 صبح و 12 بعدازظهر (و 5 بعدازظهر در تابستان) 43 زنگ و 32 فیگور این "ساعت فاخته" استادانه یک تورنمنت تاریخی و Schäfflertanz یا رقص کوپر را بازسازی می‌کنند.
  • Altes Rathaus یا تالار قدیمی شهر:

با بیش از 500 سال تاریخ و داستان‌های بسیاری پیرامون آن، ساختمان دولتی سابق علی‌رغم بازسازی‌های متعدد در طول سال‌ها، ظاهر قرون‌وسطایی خود را حفظ کرده است.

بیشتر بخوانید: 14 جاذبه دیدنی شهر درسدن آلمان که نباید از دست بدهید | جاذبه شهر درسدن

  • Fischbrunnen:

مقابل تالار شهر جدید واقع و در قرون‌وسطی تأسیس شده است. بنای فعلی در سال 1864 طراحی و پس از تخریب در جنگ جهانی دوم، بازسازی شد و یکی از محبوب‌ترین نقاط ملاقات شهر باقی‌مانده است.

 

جاذبه‌های میدان مارین

باغ انگلیسی

باغ انگلیسی مونیخ با مساحت 910 هکتار، نه تنها بزرگ‌ترین پارک شهری آلمان است، بلکه یکی از زیباترین پارک‌های مونیخ نیز محسوب می‌شود. گروه‌های درختان و گیاهان با چیدمان طبیعی، مناظر دائمی و متفاوتی را ارائه می‌دهند و نه کیلومتر نهرهای پرپیچ‌وخم و یک دریاچه مصنوعی تصور یک منظره طبیعی را کامل می‌کنند.

جاذبه‌های دیدنی ميدان مرکزی مونیخ

باغ انگلیسی که در سال 1785 به عنوان یک باغ نظامی طراحی شده است، گردشگران، دوندگان و دوچرخه‌سواران را به مسیرهای 78 کیلومتری و مسیرهای مهار خود جذب می‌کند. همچنین مکانی دلپذیر برای آفتاب گرفتن و پیک‌نیک است و می‌توانید برای صرف میان‌وعده یا نوشیدنی در برج چینی (Chinesischen Turm) که یک بتکده 25 متری است، توقف کنید.

در سال 1972، یک باغ ژاپنی در جزیره‌ای در انتهای جنوبی باغ ایجاد شد تا یک چایخانه معتبر را در خود جای دهد. این پارک همچنین شامل موزه ملی باواریا با مجموعه‌ای زیبا از مجسمه‌ها و ملیله‌های قرون وسطایی آلمانی و مجموعه باستان‌شناسی ایالت باواریاست که مصنوعات ماقبل تاریخ محلی را به نمایش می‌گذارد.

جاذبه‌های گردشگری میدان مارین

مونیخ رزدیدنز

این مکان در میدان مارین پلاتز قرن‌ها مقر دوک‌ها، انتخاب‌کنندگان و پادشاهان باواریا قرار دارد و یکی از دیدنی‌ترین کاخ‌های اروپاست. مجموعه وسیع Residenz که در اطراف هفت دادگاه بزرگ قرار دارد، از سه بخش اصلی تشکیل شده است. اولین بخش از این مجموعه عظیم، آنتیکواریوم باشکوه بود که در سال 1579 ساخته شد و اکنون بخشی از موزه برجسته Residenz است‌.

گشت‌وگذار در میدان مارین

Alte Residenz، شاهکاری از اواخر رنسانس است. امروزه، Residenz تعدادی بنای تاریخی و موزه از جمله موزه Residenz، خزانه‌داری، کلیسای دادگاه همه مقدسین (Allerheiligen-Hofkirche) و Cuvilliés-Theater را در خود جای داده است. حتما از محوطه کاخ نیز با حیاط‌ها و پاساژهای قدیمی‌اش بازدید کنید.

Viktualienmarkt

در سال 1807، زمانی که بازار کشاورزان بیش از میدان مارین پلاتز رشد کرد، به میدان مجاور منتقل شد. جایی که رونق گرفت و گسترش یافت، تا امروز که 22000 مترمربع مساحت دارد و شامل یک سالن قصابی، نانوایی، سالن ماهی و بازار گل می‌شود. این‌جا فقط محلی برای خرید اقلام شام شبانه برای مردم محلی نیست. نان‌ها و شیرینی‌های تازه، چرخ‌های پنیر و گوشت‌های پخته شده، امکانات خوبی برای پیک‌نیک هستند، میزها و نیمکت‌ها مکانی را برای خریداران و بازدیدکنندگان فراهم می‌کند تا در حین خوردن سوسیس‌های تند، چوب شور و سایر غذاهایی که در آشپزخانه‌های متحرک تهیه می‌شوند، از این مکان دیدنی لذت ببرند.

سفر به انگلستان، ميدان مرکزی مونیخ

بالای بازار، یک قسمت رنگارنگ قرار دارد با لباس‌های سنتی که نشان‌دهنده صنایع‌دستی و حرفه‌هایی است که در این قسمت از شهر انجام می‌شود.

بازار میدان مارین پلاتز

در میدان مارین پلاتز تا 24 دسامبر، پارک‌ها و میادین مونیخ به یک کریسمس رنگارنگ و درخشان از چراغ‌های رنگی، شاخه‌های همیشه سبز و موسیقی تعطیلات تبدیل می‌شوند. شیرینی‌های زنجبیلی رنگارنگ، کابین‌های کوچک پر از آب‌نبات، کوکی‌ها، اسباب‌بازی‌های چوبی، تزئینات درخت کریسمس و همچنین صنایع‌دستی محلی با تمام وسایل تزئین‌شده قابل مشاهده است.

تور انگلیس | میدان مارین

بزرگ‌ترین بازار کریسمس در میدان مارین پلاتز قرار دارد، جایی که گروه‌های همخوان محلی با موسیقی کریسمس محیط میدان مارین را مفرح می‌کنند. دو بلوک دورتر در Rindermarkt، بازار مملو از فیگورها و لوازم جانبی برای سالن‌های مهدکودک قرار دارد. چوپانان مینیاتوری، حکیمان، فرشتگان، حیوانات و خانواده‌ها در هر رسانه قابل تصوری حضور دارند: منبت‌کاری‌های ظریف آلپ از اوبرامرگائو، سرامیک، سفال، موم و پلاستیک در این بازار به چشم می‌خورد.

ميدان مرکزی مونیخ | تور انگلستان

یکی از جذاب‌ترین دهکده‌های کریسمس در داخل حیاط Residenz است، جایی که تئاتر کودکان و نانوایی‌هایی که نان گرم سرو می‌کنند، به جذابیت آن می‌افزاید. نه چندان دورتر، یک میدان کامل به یک بازار قرون‌وسطایی تبدیل می‌شود، جایی که صنعت‌گرانی که لباس‌های قرون‌وسطی را پوشیده‌اند، کالاهای اصیل دوره را نمایش می‌دهند و می‌فروشند. هر کجا که بروید، نان زنجبیلی نورنبرگ را خواهید یافت که در اولین بازارهای کریسمس مونیخ در دهه 1600 فروخته می‌شد و امروزه نیز مورد علاقه همگان است.

بیشتر بخوانید: 7 جاذبه تفریحی که اطرف دریاچه کنستانس می‌توانید تجربه کنید

کلیسای سنت پیتر

کلیسای سنت پیتر (Peterskirche) که با محبت به پیتر قدیمی شهرت دارد، قدیمی‌ترین کلیسای محلی مونیخ است و بر روی تپه کوچکی در پترزبرگ که در اصل توسط راهبان ساکن شده بود، قرار دارد. این کلیسا که در سال 1386 به سبک گوتیک ساخته شده بود، با اضافه شدن یک گروه کر باروک با سه اپیس در سال 1636 تغییر یافت.

راهنمای سفر به انگلستان | میدان مارین

برجسته‌ترین آثار داخلی آن عبارتند از: فونت اثر هانس کرومپر، بناهای تاریخی مرمر قرمز اثر اراسموس گراسر و محراب شرنک قرن پانزدهمی با مجسمه‌های مصلوب و آخرین داوری در میدان مارین پلاتز به چشم می‌خورد. همچنین محراب مرتفع 20 متری قرن 18 با نقش‌های چهار پدر کلیسا و سنت پیتر قابل توجه است.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور یونان

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات