14 جاذبه دیدنی شهر درسدن آلمان که نباید از دست بدهید | جاذبه شهر درسدن

2 سال پیش 0 دیدگاه

درسدن، یکی از بزرگ‌ترین شهرهای باروک اروپا در کنار رودخانه البه قرار دارد. این مکان مقر فرمانروایان ساکسون بود که توجه خود را به کاخ‌های کنار رودخانه و کلیساهای سربه‌فلک کشیده آن جلب کردند و شهر را با مجموعه‌های عظیم هنری و آثار باستانی خود ترک کردند.

درسدن در جنگ جهانی دوم، ضربه ویرانی تقریبا کاملی را متحمل شد. با موزه‌ها، کاخ‌ها و سایر جاذبه‌های شهر درسدن، کارهای زیادی برای انجام دادن در این شهر وجود دارد. اما تمام وقت خود را صرف عجله برای دیدن این نقاط مورد علاقه نکنید. با این لیست از برترین جاذبه‌های توریستی شهر درسدن و کارهایی که باید در آن انجام دهید، می‌توانید بهترین مکان‌ها را برای بازدید در این شهر دل‌پذیر و زیبا پیدا کنید. اگر قصد سفر به اروپا و دیدن جاذبه‌های شهر درسدن دارید، با ما همراه باشید.

  1. Dresden Frauenkirche

Frauenkirche دیدنی درسدن یکی از برجسته‌ترین پروژه‌های بازسازی است که در آلمان، اگر نگوییم جهان، انجام شده است. این کلیسا که در سال 1743 تکمیل شد، یکی از زیباترین کلیساهای اروپا به حساب می‌آمد. فضای داخلی کلیسا تماشایی است. محراب مرتفع بازسازی شده فانتزی از شکوفایی باروک است که با طلا برجسته شده است و ردیف به ردیف، گالری‌ها بر دیوارهای آن حلقه زده‌اند. همچنین، می‌توانید برای دیدن مناظر شهر با آسانسور به سمت گنبد بروید.

جاذبه‌های گردشگری شهر درسدن  | سفر به آلمان

بیشتر بخوانید: 7 جاذبه تفریحی که اطرف دریاچه کنستانس می‌توانید تجربه کنید

  1. کاخ سلطنتی درسدن و موزه‌ها

مجموعه هنری دولتی درسدن، یکی از غنی‌ترین و احتمالا قدیمی‌ترین موزه‌های عمومی اروپا داخل کاخ سلطنتی درسدن و همچنین یکی از مدرن‌ترین و آینده‌نگرترین آن‌ها از نظر نمایش و تفسیر گنجینه‌هایش است. هنر گران قیمت، لباس مجلل دربار، سوزن‌دوزی پیچیده، حتی ابزار باغ شخصی آگوستوس قوی نشان و اهمیت آ‌ن‌ها توضیح داده شده است.

جاذبه‌های گردشگری شهر درسدن

  1. گالری تصاویر Zwinger و Old Masters

زوینگر یک قصر باشکوه در اوایل قرن 18 در مرکز شهر در کنار البه و یکی از بهترین نمونه‌های معماری باروک و جاذبه‌های شهر درسدن است. در ضلع جنوبی آن، گالری بلند 32 خلیجی قرار دارد و در طرفین آن به سمت شرق و غرب، چهار غرفه با چیدمان متقارن، Wallpavillon و Nymphenbad با فواره‌های زیبا و چهره‌های اساطیری قرار دارند.

به‌غیر از معماری چشم‌گیرش، Zwinger تعداد بیشتری از مجموعه‌های هنری ایالت درسدن را در خود جای داده است. گالری تصاویر استادان قدیمی، Gemäldegalerie Alte Meister، دارای حدود 750 نقاشی از قرن 15 تا 18 است که در میان آن‌ها شاهکارهای رنسانس ایتالیایی و باروک توسط رافائل، تیتیان، کورژیو و تینتورتو قرار دارند. مجموعه نقاشی‌های هلندی و فلاندری شامل آثاری از رامبراند، روبنس، ون دایک و ورمیر است.

جاذبه‌های شهر درسدن

  1. Semper Opera and Theaterplatz | پلاتز تئاتر و اپرای سمپر

ضلع غربی میدان تئاتر درسدن، یکی از بهترین میادین عمومی آلمان، تحت سلطه ساختمان باشکوه Semperoper، خانه اپرای شهر است که به سبک رنسانس عالی ایتالیا ساخته شده است. برای دیدن فضای داخلی مجلل تزئین شده، یا در یک اجرا (شامل کنسرت، باله، و اپرا) یا در یک تور به رهبری یکی از کارکنان شرکت کنید که در حین برگزاری تور، داستان‌های برخی از هنرمندان و مهمانان بزرگ را به اشتراک می‌گذارد.

جاذبه‌های دیدنی شهر درسدن

  1. باغ بزرگ و باغ‌وحش

باغ بزرگ دوست‌داشتنی (Großer Garten) در سال 1676 به سبک باروک فرانسوی ساخته شد و از سال 1814 به روی عموم باز شد. Sommerpalais که بین سال‌های 1678 و 1683 ساخته شد، یکی از قدیمی‌ترین کاخ‌های باروک در آلمان است. همچنین در این پارک، باغ‌وحش و باغ گیاه‌شناسی درسدن قرار دارند که بیش از 10000 گونه از نظر جغرافیایی برای یک تور جهانی از حیات گیاهی قرار گرفته‌اند. باغ‌وحش درسدن، یکی از قدیمی‌ترین باغ‌وحش‌های آلمان و از جاذبه‌های دیدنی شهر، بیش از 1500 حیوان را در خود جای داده است که نماینده تمام قاره‌ها هستند.

جاذبه‌های توریستی شهر درسدن

  1. در تراس Brühl's قدم بزنید | تراس برول

هیچ سفری به درسدن بدون قدم زدن در تراس Brühl's Terrasse یا Brühlsche Terrasse که به عنوان "بالکن اروپا" نیز شناخته شده، کامل نمی‌شود. این منطقه در محل باروهای قدیمی شهر که از Schlossplatz با یک پله وسیع به آن نزدیک می‌شود، در سال 1738 به عنوان یک باغ خصوصی ساخته و در سال 1814 به روی عموم باز شد.

آشنایی با جاذبه‌های گردشگری شهر درسدن

  1. کاخ و باغ پیلنیتز

در دهه 1720، آگوستوس قوی دستور داد یک جفت کاخ تابستانی به سبک باروک در کنار البه بسازند تا بتواند در مسابقات ورزشی سرگرم شود. پیلنیتز بعدا به اقامتگاه تابستانی خانواده سلطنتی تبدیل و در سال 1820 کاخ جدید نئوکلاسیک ساخته شد و ضلع سوم باغ لذت را تشکیل داد. در تمام این مدت، باغ‌ها در سراسر املاک گسترش یافتند. جدا از زیبایی طراحی آن‌ها، جذابیت این باغ در نحوه ادغام هماهنگ سبک‌های منظره باروک، نئوکلاسیک و انگلیسی است.

بیشتر بخوانید: کلیسای جامع کلن، پربازدیدترین جاذبه آلمان

این کاخ‌ها به عنوان جاذبه‌های گردشگری شهر درسدن هم به‌خاطر تزئینات الهام گرفته از چینی‌ها و هم به‌خاطر موزه‌هایی که در آن‌ها نگه‌داری می‌‌شود، ارزش گردش دارند. موزه هنرهای تزئینی و موزه صنایع دستی شامل مبلمان، آلات موسیقی، شیشه، اسپند، چینی و منسوجات از مجموعه هنرهای دولتی هستند و بازسازی آشپزخانه‌های قصر جدید نیز به چشم می‌خورد.

دیدنی‌ترین جاذبه‌های شهر درسدن

  1. Dresden Kulturpalast | دیوید کاسپارک

هنگامی که در سال 1969 به عنوان "خانه فرهنگ سوسیالیستی" در دوران اتحاد جماهیر شوروی افتتاح شد، Dresden Kulturpalast با طراحی مجدد کامل فضای داخلی خود به عنوان یک خانه مدرن برای درسدن جان تازه‌ای گرفت. درحالی‌که نمای بیرونی ممکن است با روح مدرنیسم شرقی آمیخته شده باشد، فضای داخلی سالن به‌طور شگفت‌انگیزی متعلق به قرن بیست‌ویکم است.

برخلاف صداهای کلاسیک فیلارمونیک درسدن، Kulturpalasat خانه تئاتر کاباره Die Herkuleskeule است که به عنوان یکی از بهترین‌ جاذبه شهر درسدن شناخته می‌شود.

بهترین جاذبه‌های گردشگری شهر درسدن

  1.  جورجنتور و صفوف شاهزادگان

جورجنتور یا جورجنبائو خروجی اصلی شهر به پل البه و اولین ساختمان از ساختمان‌های رنسانس شهر بود. در ضلع غربی، دری با تزئینات مجسمه‌ای غنی از جمله مجسمه سوارکاری دوک جورج وجود دارد. در امتداد ضلع داخلی آن نیز یک طاقدار طولانی به سبک توسکانی با 22 طاق گرد قرار دارد که به اصطبل دادگاه منتهی می‌شود.

تور درسدن،  جاذبه‌های شهر درسدن

  1. کاخ ژاپنی و سوارکار طلایی

در Neustädter Markt، در آن سوی رودخانه در درسدن Neustadt (منطقه جدیدتر شهر) مجسمه آگوستوس قوی در حالت سزار قرار دارد که زره رومی به تن دارد و بر اسبی نشسته است. این بنا که در سال 1736 ساخته شده است، معمولا به عنوان اسب سوار طلایی شناخته می‌شود و یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های شهر درسدن است.

بیشتر بخوانید: 9 مکان که در دیوار برلین باید ببینید + راهنمای بازدید

 این خیابان در ابتدای یک Hauptstrasse طولانی، یک بلوار وسیع با گردشگاهی پر درخت در مرکز آن، مکانی محبوب برای قدم زدن عصرگاهی قرار دارد. همچنین اینجا کاخ ژاپنی یا کاخ Japanisches، یک عمارت به سبک باروک و نئوکلاسیک قرار گرفته که در سال 1737 ساخته شده است.

بازدید از جاذبه‌های دیدنی شهر درسدن

  1. آلبرتینوم

رنسانس Revival Albertinum در تراس برولز که بین سال‌های 1884 و 1887 ساخته شد، به اندازه مجموعه هنری در سطح جهانی که در آن نگه‌داری می‌شود، تماشایی است. این موزه بیشتر به‌خاطر گالری خیره‌کننده‌ استادان جدید، با مجموعه‌ای غنی از آثار دوره‌های رمانتیک و رئالیستی و همچنین نقاشی‌های فرانسوی، لهستانی، رومانیایی، مجارستانی و بلژیکی قرن نوزدهم و امپرسیونیست‌ها و اکسپرسیونیست‌های آلمانی شناخته می‌شود.

دیدنی‌ترین جاذبه‌های توریستی شهر درسدن

  1. ناوگان کشتی‌های بخار چرخ‌دار در درسدن لنگر انداخته‌اند

البه از مرکز درسدن می‌گذرد و در امتداد ساحل آن، در زیر تراس برول، ناوگانی از کشتی‌های بخار چرخ‌دار و سایر قایق‌های مسافرتی Sächsische Dampfschiffahrt، شرکت کشتی بخار ساکسون لنگر انداخته‌اند. سفرهای دریایی از گشت‌های 90 دقیقه‌ای در شهر و اطراف آن گرفته تا سفرهای طولانی‌تر را شامل می‌شوند که شما را به زیر برج‌های صخره‌ای دراماتیک ساکسون سوئیس می‌رسانند.

سفر به شهر درسدن، جاذبه‌های گردشگری شهر درسدن

  1. پیاده‌روی در ساکسون سوئیس

یک سفر یک روزه از درسدن به پارک ملی ساکسون سوئیس در 30 کیلومتری جنوب شرقی درسدن، منظره‌ای از ستون‌های آهکی سربه‌فلک کشیده با چشم‌انداز مستقیم به سمت البه است.  معروف‌ترین مناظر، پل باستی است، یک پل قوسی سنگی به ارتفاع 76 متر که می‌توانید در آنجا پیاده‌روی کنید یا با حمل‌ونقل عمومی به آن برسید.

جاذبه‌های شهر درسدن ، تور آلمان

  1. محل اقامت در درسدن برای گشت و گذار

شهر قدیمی بازسازی شده خیره‌کننده (Innere Altstadt) دارای جاذبه‌های شهر درسدن است و با وجود جذب گردشگران در تابستان، مکان مناسبی برای اقامت است. برای این که در چند قدمی Frauenkirche و Zwinger باشید، اما از جمعیت دور بمانید، محله Neustadt را برای اقامت در نظر بگیرید.

تور آلمان، جاذبه‌های دیدنی شهر درسدن

درست در آن سوی رودخانه و نزدیک به کاخ ژاپن و موزه هنرهای عامیانه. این هتل‌های با رتبه بالا در درسدن همگی نزدیک به جاذبه‌های گردشگری اصلی قرار گرفته‌اند.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات