کاخ رزیدنس وورتسبورگ | میراث جهانی در کشور آلمان

2 سال پیش 0 دیدگاه

رزیدنس وورتسبورگ واقع در جنوب آلمان، در قرن هجدهم توسط گروهی بین‌المللی از معماران، نقاشان، مجسمه‌سازان و کارگران گچ‌کاری تحت حمایت دو شاهزاده اسقف پیاپی، یوهان فیلیپ فرانتس و فردریش کارل فون شونبورن، ساخته و تزئین شد. اگر قصد سفر به اروپا و بازدید از کاخ رزیدنس وورتسبورگ را دارید، با ما همراه باشید.

رزیدنس شهر وورتسبورگ اساسا بین سال‌های 1720 و 1744 ساخته شده، از سال 1740 تا 1770 در فضای داخلی تزئین و از سال 1765 تا 1780 با باغ‌های باشکوه منظره‌سازی شده است. درخشان‌ترین دادگاه‌های اروپا در طول قرن 18 و مشهورترین معماران آن دوره وینی‌ها، لوکاس فون هیلدبراند و پاریسی‌ها رابرت دو کوته و ژرمن بافراند نقشه‌های آن را ترسیم کردند. آن‌ها توسط معمار رسمی شاهزاده اسقف، بالتاسار نویمان که توسط ماکسیمیلیان فون ولش، معمار انتخاب‌کننده ماینس کمک می‌شد، بر کار نظارت می‌کردند. مجسمه‌سازان و کارگران گچ‌کاری از ایتالیا، فلاندر و مونیخ آمده بودند و نقاش ونیزی، جیووانی باتیستا تیپولو، راه پله‌ها و دیوارهای تالار امپراتوری را نقاشی کرد.

این اقامتگاه، گواهی کامل بر زندگی درباری و فرهنگی باشکوه دوران فئودالیستی قرن هجدهم است، اما درعین‌حال امروزه نمونه‌ای از استفاده و حفظ مدرن به عنوان یک بنای تاریخی از ساختار غیرتاریخی به شمار می‌رود.

رزیدنس شهر وورتسبورگ آلمان همگن‌ترین و خارق‌العاده‌ترین کاخ های باروک را دارد. این یک اثر هنری مستقل در سبک باروک اروپایی است که با ساختار و عناصر دکورش به تصویر کشیده شده است. رزیدنس یک تحقق هنری منحصربه‌فرد را در نتیجه شکوه جاه‌طلبانه، اصالت روح خلاق و شخصیت بین‌المللی خود نشان می‌دهد. شاید هیچ بنای تاریخی از همان دوره نتواند ادعای چنین تطابق استعدادهایی را داشته باشد.

 رزیدنس شهر وورتسبورگ

این اقامتگاه یک سند فرهنگ اروپایی است و دستاورد مشترک مهم‌ترین معماران، مجسمه‌سازان و نقاشان اروپایی قرن 18 از فرانسه (به ویژه پاریس)، ایتالیا (به ویژه ونیز)، اتریش (به ویژه وین) و آلمان به شمار می‌رود.

با وجود این‌که به شدت تحت تاثیر بمباران هوایی در 16 مارس 1945 قرار گرفت، اقامتگاه وورزبورگ از سال 1945 تحت بازسازی دقیق و مثال زدنی قرار گرفت. بنابراین دارای تمام عناصر لازم برای یک ارزش جهانی برجسته است.

بیشتر بخوانید: قلعه بورگ التز قصری مخفی میان درختان جنگلی + راهنمای بازدید

اصالت وورتسبورگ رزیدنس با باغ‌های دادگاه و میدان اقامتش به‌طور صادقانه و معتبر از طریق ویژگی‌های اصلی ملک بیان شده است.

قوانین و مقررات جمهوری فدرال آلمان و ایالت آزاد بایرن حفاظت مداوم از اقامتگاه وورزبورگ و محیط اطراف آن را تضمین می‌کند: اقامتگاه وورزبورگ همراه با باغ‌های دادگاه و میدان اقامت رسما به عنوان یک بنای تاریخی در فهرست بازدید قرار گرفته است و داخل شهر قرار دارد. مجموعه بنای یادبود "شهر قدیمی وورزبورگ"، پارک حلقه واقع در شرق باغ‌های دادگاه نیز به عنوان یک بنای یادبود فردی محافظت می‌شود.

 رزیدنس شهر وورتسبورگ آلمان

بنابراین، تغییرات در محل اقامت، محیط اطراف آن یا در مجموعه قدیمی شهر مشمول مقررات قانونی موجود است، مانند نیاز به مجوز حساس به حفاظت، یا ادغام در بافت بنای تاریخی. مرجع مدیریت این موارد، اداره کاخ‌های باواریاست و اجرای طرح مدیریت توسط یک گروه راهبری شامل اعضای اداره کاخ باواریا تضمین می‌شود که شامل وزارت علوم، تحقیقات و هنر ایالت باواریا، اداره ایالت باواریا برای حفاظت از بناهای تاریخی و بناهای تاریخی، شهر وورزبورگ و ایکوموس آلمان می‌شود.

علاوه‌براین، تمامی ارتباطات بصری مهم و محورهای خیابانی از محل اقامت تضمین حفاظت می‌کنند. ایالت آزاد بایرن و شهر وورزبورگ خود را متعهد به تضمین حفاظت جامع و دائمی از اموال میراث جهانی، "محل اقامت وورزبورگ با باغ‌های دادگاه و میدان اقامت" می‌دانند. آن‌ها مسئولیت مشترکی را در قبال میراث مادی و غیرمادی که به آن‌ها سپرده شده است، می‌پذیرند. دپارتمان کاخ‌های باواریا همه مسائل ساختاری، مرمتی و حفاظتی مربوط به املاک میراث جهانی را هماهنگ می‌کند. براساس تحقیقات، تجربه و مشاوره، تأثیر بازدیدها و رویدادها توسط دپارتمان قصرهای باواریا تنظیم شده است. علاوه‌براین، مفاد دقیق مدیریت بازدیدکنندگان و رویدادها در برنامه مدیریت ارائه شده است. فصل‌های مربوط به «خطرات احتمالی و اقدامات حفاظتی» و «اقدامات احیا و حفاظت» برنامه مدیریت مورد توجه ویژه است.

معرفی ساختمان رزیدنس وورتسبورگ آلمان

کاخ رزیدنس وورتسبورگ به عنوان یکی از مهم‌ترین کاخ‌های باروک در اروپا در نظر گرفته می‌شود. به‌عنوان اقامتگاه سابق شاهزاده اسقف‌های وورزبورگ، طراحی آن بسیار مجلل و دقیقا همان چیزی است که انتظار دارید در یک کاخ سلطنتی متعلق به دهه 1700 ببینید.

بیشتر بخوانید: 14 جاذبه دیدنی شهر درسدن آلمان که نباید از دست بدهید | جاذبه شهر درسدن

در داخل، مبلمان نفیس، ملیله‌های غنی و نقاشی‌های دیواری چشم‌گیر و بیرون، در باغ دادگاه، مجسمه‌های زیبا، پرچین‌های مرتب، گل‌های رنگارنگ و فواره‌های آرامش‌بخش را خواهید دید. پس از بازدید از کاخ مجلل، باغ‌ها در مقایسه ساده به نظر می‌رسند!

رزیدنس وورتسبورگ آلمان

با وجود این که کاخ بسیار بزرگ است، بازدید از ساختمان آن زمان زیادی طول نمی‌کشد. 40 اتاق برای بازدید عموم باز است.

از راه پله به سمت آپارتمان امپراتوری شمالی حرکت کردیم. این اتاق‌ها در زمان شاهزاده اسقف فردریش کارل فون شونبورن (1729-1746) تزئین شده‌اند و بسیار مجلل هستند. بیشتر آثار گچ‌بری طلاکاری شده بود و نمای خوبی برای ملیله های بزرگی که روی دیوارها آویزان بودند، ایجاد کرد. اتاق مورد علاقه شخصی من اتاق سبز لاکی بود.

در ادامه از آپارتمان‌های جنوبی امپراتوری دیدن کردیم که فقط با راهنما قابل مشاهده است. آپارتمان‌های امپراتوری جنوبی از سال 1740 تا 1744 توسط شاهزاده اسقف فردریش کارل فون شونبورن تزیین و مبله شدند.

رزیدنس وورتسبورگ در آلمان

خاطره‌انگیزترین اتاق آپارتمان جنوبی، کابینت آینه بود که قطعا با استانداردهای امروزی زیبا و چشم‌گیر است. تمام اتاق با آینه‌هایی پوشانده شده که از پشت حکاکی شده و با ورق طلا قاب شده بود. کابینه آینه متأسفانه در طی حملات بمباران سال 1945 تخریب شد، اما بین سال‌های 1979 تا 1987 با استفاده از تکنیک‌های اصلی بازسازی گردید.

 

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات