قلعه بورگ التز قصری مخفی میان درختان جنگلی + راهنمای بازدید

2 سال پیش 0 دیدگاه

قلعه بورگ التز، یک قلعه قرون وسطایی در آلمان است که در تپه‌های بالای رودخانه موزل بین کوبلنتس و تریر قرار دارد. این قلعه یکی از زیباترین قلعه‌های اروپا و 33 نسل متعلق به یک خانواده بوده است. در این مقاله با تاریخچه و جاذبه‌های قلعه بورگ التز آلمان آشنا می‌شویم. اگر قصد سفر به اروپا و بازدید از قلعه بورگ التز را دارید، با ما همراه باشید.

تاریخچه‌‌ای از قلعه بورگ التز

قلعه بورگ التز به‌عنوان قلعه شوالیه آلمانی در نظر گرفته می‌شود که در اختیار خانواده اصلی باقی مانده و هرگز از بین نرفت. تاریخ آن با انبوهی از اسطوره‌ها و رویدادها، شخصیت‌های مشهور و هنرمند بزرگ همراه است. پرتره کوتاهی از قلعه با مهم‌ترین تاریخ‌ها، حقایق و همچنین بسیاری از داستان‌ها و اطلاعات جالب به علاقمندان معماری قرون وسطایی ارائه می‌شود.

در راستای توسعه قلعه‌های قرون وسطایی که امروزه به دلیل زیبایی و استحکامات‌شان بسیار تحسین می‌کنیم، ساخت این قلعه نیز در قرن نهم و دهم آغاز شد. خانه‌های کوچکی که دورتادور آن را خاک‌ریزی‌ها و کاخ‌ها احاطه کرده بودند، اکنون به قلعه‌هایی تبدیل شده‌اند که با دیوارهای سنگین مستحکم شده‌اند. دوره اولیه ساخت قلعه از قرن یازدهم تا سیزدهم دوره سلسله استافر بود. در این دوره پرحادثه نیز اولین بار نام التز انتخاب شد.

در سال 1157 امپراتور فردریک اول بارباروسا سند اهدایی صادر کرد که توسط رودولف فون التس به‌عنوان یکی از شاهدان امضا و مهر شد. در این زمان او در یک مجموعه قلعه کوچک در کنار التزباخ ساکن شد. بخش‌هایی از این اولین قلعه، مانند قلعه رومی، پلات-التز و چهار طبقه «پالاس» (محل زندگی) رومانسک سابق که امروزه در خانه‌های کمپنیچ ادغام شده‌اند، امروزه هنوز هم دیده می‌شوند. احتمالا قدیمی‌ترین دودکش و طاق پنجره نقاشی‌شده در آلمان که اخیرا کشف شده، نیز مربوط به این دوره است.

قلعه بورگ التز  آلمان

قلعه التز در یک موقعیت استراتژیک مهم ساخته شد: یعنی در امتداد یک مسیر تجاری که رودخانه موزل، یکی از مهم‌ترین مسیرهای تجاری در امپراتوری آلمان را با ایفل و مایفلد حاصلخیز مرتبط می‌کرد. قلعه و اطراف آن یک وحدت هماهنگ را تشکیل می‌دهند: از سه طرف توسط التزباخ احاطه شده است، برج‌های آن بر روی یک صخره بیضی شکل قرار گرفته و شالوده قلعه که به خودی خود تا 70 متر ارتفاع دارد. معماری این قلعه از شکل صخره پیروی می‌کند که در نتیجه، اشکال غیرعادی اتاق‌های مختلف ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: 9 مکان که در دیوار برلین باید ببینید + راهنمای بازدید

سال 1268

برادران الیاس، ویلهلم و تئودریش با هم اختلاف پیدا کردند و خانواده قبل از سال 1268 از هم جدا شدند. این امر منجر به تقسیم قلعه و املاک بین سه شاخه خانواده شد. از این پس، این قلعه به اصطلاح "Ganerbenburg" بود، قلعه‌ای که در آن، چندین خانواده در آن زمان زندگی می‌کردند.

قلعه التز

سال 1300 و 1311

انبار برج مانندی که امروزه به‌عنوان "کلین روددورف" در شمال انبار قدیمی شناخته می‌شود، احتمالا بین سال‌های 1290 تا 1300 برای تئودریش زو التز "از شاخ بوفالو" در قلعه بورگ التز ساخته شده است. یوهان زو التز، پسر ویلهلم، پنج طبقه اول را در سال 1311 برای خانواده خود، "التس شیر نقره‌ای" ساخت که امروز "خانه روبناخ" نامیده می‌شود.

قلعه بورگ التز  آلمان

قلعه بورگ التز مدرن

قلعه التز بیش از 800 سال در اختیار خانواده التز بوده است. صاحب فعلی قلعه، دکتر کارل گراف فون و زو التز-کمپنیچ، با نام مستعار فاوست فون استرومبرگ، در فرانکفورت آم ماین زندگی می‌کند. با کمک برنامه آلمانی Stimulus II و بنیاد آلمان برای حفاظت از بناهای تاریخی، این قلعه می‌تواند بازسازی شود. این اقدامات شامل تعمیرات ساختاری، تعمیرات سقف و سازه‌های چوبی و همچنین بازسازی کلی می‌شود. تجهیزات فنی در خانه‌های روددورف و کمپنیچ. سقف پلات التز نیز باید بازسازی می‌شد.

تاریخچه قلعه بورگ التز  آلمان

راهنمای بازدید از قلعه بورگ التز

معماری منحصربه‌فرد، جاذبه اصلی قلعه بورگ التز آلمان است: هشت برج آن که تا 35 متر ارتفاع دارند، سقف‌ها، سازه‌های قاب چوبی و برجک‌ها، آن را به "مظهر یک قلعه" (Georg Dehio)، یک قلعه کتاب مصور تبدیل کرده است. این قلعه در یک محیط منحصربه‌فرد واقع شده است: پنهان شده در یک دره جانبی موزل، ساخته شده بر روی صخره‌ای به ارتفاع 70 متر و احاطه شده از سه طرف توسط التزباخ که در میان بهشت ​​طبیعی قرار دارد، این تنها قلعه‌ای است که می‌‌تواند بهشت را برایتان تداعی کند. یک چشم‌انداز واقعی قرون وسطایی مقابل چشمان شما. حیاط داخلی در یک نگاه، 500 سال فعالیت ساختمانی را منعکس می‌کند و داستانی رنگارنگ و اغلب پیچیده از زندگی مشترک سه شاخه از خانواده التز در فضایی بسیار محدود را روایت می‌کند.

راهنمای بازدید از قلعه التز

حکمت سرهای جستر

دیوارهای تالار شوالیه قلعه التز، محل ملاقات مرکزی شوالیه‌های التز با سرهای شوالیه‌ها تزئین شده است. آن‌ها نماد آزادی بیان هستند، همان‌طور که در قرون وسطی، شوخ‌طبع‌ها اجازه داشتند هرچه می‌خواهند بگویند، بدون این که از هیچ عواقبی بترسند. آن‌ها همچنین یادآور این نکته هستند که نباید خود را بیش از حد مهم دانست. ادراک قرون وسطایی انسان، خرد و حماقت، فضیلت و رذیلت را از نزدیک می‌دید.

 گل رز سکوت

رز سکوت، سالن شوالیه‌ها و همچنین سایبان تخت بزرگ اتاق خواب روبناخ را تزئین می‌کند که نماد این وعده بود که کلام گفته شده از اتاق خارج نخواهد شد.

جاذبه‌های قلعه بورگ التز  آلمان

اسلحه‌خانه

اسلحه‌خانه و خزانه‌داری قلعه التز آلمان یکی از مهم‌ترین مجموعه‌ها در نوع خود در اروپا به‌حساب می‌آید که شامل مصنوعات با ارزش طلا و نقره و همچنین چینی، جواهرات، شیشه، عاج، سکه و سلاح از 850 سال سابقه خانوادگی است.

تالار شوالیه‌ها

تالار شوالیه‌ها مهم‌ترین اتاق این قلعه است. در زیر سقف سنگین بلوط، لباس‌های مهمی از زره‌ها و حکاکی‌هایی از نقاب‌های شوخی را می‌بینیم که نماد آزادی بیان است. این جایی است که اعضای سه شاخه خانواده ساکن برای گفتگو و جشن، جمع می‌شدند.

آشپزخانه رودندورف

آشپزخانه رودندورف در میان بازدیدکنندگان قلعه بورگ التز آلمان موردعلاقه، اعلام شده است. این واضح‌ترین نمایش زندگی در قرون وسطایی است. قدمت آشپزخانه به قرن پانزدهم برمی‌گردد و تا حد زیادی بدون تغییر باقی مانده است.

سفر به قلعه بورگ التز  آلمان

آیا می‌دانستید؟

خانواده و قلعه به نام رودخانه Eltzbach نام‌گذاری شده‌اند. این کلمه احتمالا از آلمانی قدیمی "Els" یا "Else" سرچشمه گرفته است، هر دو نام برای درخت توسکا سیاه، درختی که معمولا در کنار رودخانه‌ها نیز شناخته می‌شود. رومیان نام رودخانه را «Alisontia» گذاشتند که اشاره‌ای به کلمه قدیمی سلتی برای همان درخت است.

بیشتر بخوانید: معرفی کلیسای جامع آخن در آلمان | هرآنچه پیش از رفتن باید بدانید

مکان‌ها

قلعه التز بر روی صخره‌ای بزرگ در وسط دره‌ای ساخته شده است. الزباخ از سه طرف در اطراف این صخره جریان دارد. خود سنگ تقریبا 70 متر و قلعه نزدیک به 40 متر ارتفاع دارد. با شروع بسیار پایین پایه‌های آن، کل ارتفاع از سطح رودخانه تا پشت‌بام در مجموع به 90 متر می‌رسد.

جاذبه‌های دیدنی قلعه التز

قلعه‌ای که در یک بهشت ​​طبیعی قرار دارد

قلعه بورگ التز توسط جنگل‌ها، دور از هرگونه جاده یا ساختمان مدرن، تجسم فانتزی از قرون وسطی دست نخورده و خالی از جمعیتی است که مانند هیچ ساختمان تاریخی دیگری نیست. هرمان ویزلر، استاد هنر برلین، تأثیر جادویی این مکان را با این جمله خلاصه کرد: "آلمان خوب به سنگ تبدیل شد".

بیش از 300 هکتار از جنگل التز توسط Flora-Fauna-Habitat و Natura 2000 به‌عنوان ذخیره‌گاه طبیعی اعلام شده است که شامل علفزارهای سیلابی دره Eltzbach و همچنین جنگل‌های روی دامنه‌های شیب‌دار است که زمانی سوخت قلعه را تامین می‌کردند.

این جنگل به‌عنوان "Arboretum" اعلام شده است، جنگلی با تنوع ویژه‌ای از گونه‌های درختی بومی و خارجی. تمام گونه‌های جانوری و گیاهی معمولی و کمیاب موجود در آب یا نزدیکی آن، در چوب درختان یا بیوتوپ‌های جنگلی را می‌توان در حفاظتگاه طبیعی قلعه التز یافت، اما این بیوتوپ گرانبها تنها زمانی می‌تواند زنده بماند که کوهنوردان، اسب‌سواران و دوچرخه‌سواران در مسیرهای اختصاصی خود باقی بمانند و با عبور از این قسمت به آن‌ها آسیب نرسانند.

بازدید از قلعه بورگ التز  آلمان

بیشتر بخوانید: قلعه نوی شوان اشتاین | قلعه‌ای افسانه‌ای در باواریا آلمان

بازدیدکنندگان معروف قلعه بورگ التز

بسیاری از شخصیت‌های مهم قلعه التس در 900 سال قدمت آن، از جمله امپراطوران، پادشاهان، ولیعهد، انتخاب‌کنندگان شاهزاده، دوک‌های بزرگ و دیگر سران تاج‌گذاری شده، از آن دیدن کرده‌اند. مهمانان دیگر شامل سران کشورها و همسران آن‌ها و همچنین شاعران و نقاشان بزرگ ادوار مختلف بودند.

یک بازدیدکننده ناخواسته نیز در تاریخ بازدیدکنندگان معروف قلعه وجود دارد؛ شاهزاده الکتور بالدوین از تریر، برادر امپراطور هنری هفتم و عموی بزرگ امپراطور چارلز چهارم، در سال 1331 آمد و قلعه را با توپ و منجنیق بمباران کرد. بعدها سایر بازدیدکنندگان خوشبختانه با اهداف صلح‌آمیز آمدند. فقط به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

امپراطور فردریک سوم با نام مستعار امپراطور 99 روزه، یکی از دوستان نزدیک کنت کارل زو التز بود که به‌عنوان ولیعهد اغلب به همراه همسرش ویکتوریا، دختر ملکه ویکتوریا از قلعه بازدید می‌کرد.

پسرش، ویلیام دوم، آخرین امپراطور آلمان نیز از قلعه دیدن کرد.

دوک بزرگ و دوشس بزرگ لوکزامبورگ در مراسم افتتاحیه خزانه‌داری در قلعه التز شرکت کردند.

ویکتور هوگو، شاعر بزرگ رمانتیک، آمد و مسحور شد و با شور و شوق در مورد قلعه بورگ التز نوشت.

ویلیام ترنر، نقاش انگلیسی و مخترع رمانتیسیسم راین، چند بار از قلعه بازدید کرد و از جنبه‌های مختلف قلعه را نقاشی کرد.

روسای جمهور آلمان، کارل کارستنز، هورست کوهلر و کریستین وولف و همچنین خانم‌های اول آمریکا، برد جانسون و روزالین کارتر با بازدیدهای خود از قلعه بورگ التز تقدیر کردند.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات