حقایق جالب در مورد قلعه هیمه‌جی در ژاپن

2 سال پیش 0 دیدگاه

قلعه هیمه‌جی یک مجموعه قلعه ژاپنی در بالای تپه‌ای در شهر هیمه‌جی است. این قلعه به‌عنوان اولین گنجینه ملی ژاپن معرفی شده و یکی از زیباترین قلعه‌های امروز ژاپن به‌حساب می‌آید. قصر هیمه‌جی برای قرن‌ها، سبک اصلی خود را حفظ کرده که باعث می‌شود به راحتی تصور کنید در آن زمان با دیدن قلعه، روبروی ایستگاه هیمه‌جی چه شکلی بوده است.

قلعه هیمه‌جی در ژاپن، معمولا به نام Shirasagijo (قلعه حواصیل سفید) نیز شناخته می‌شود و به دلیل رنگ سفید خود مشهور شده است که نماد پاکی است. بهترین مکان‌های دیدنی در قلعه هیمه‌جی ژاپن، دروازه اوتمون، اتاق‌های کاخ هونمارو گوتن (کاخ هونمارو)، آشپزخانه شرقی و آشپزخانه غربی است که به سبک سنتی مبله شده است. ساختمان‌های زیبایی در این‌جا وجود دارند که می‌توانید پای تپه‌ای که به مجموعه قلعه هیمه‌جی منتهی می‌شود، آن‌ها را ببینید. چنانچه با تور ژاپن به این کشور زیبا سفر کنید، می‌توانید از این جاذبه‌ی زیبا دیدن فرمایید و نهایت لذت را ببرید. 

این مقاله به توضیحات کاملی درباره تاریخچه قلعه هیمه‌جی و معماری آن می‌پردازد.

تاریخچه قلعه هیمه‌جی

قلعه هیمه‌جی در سال 1346 و ساختمان اولیه آن از چوب ساخته شده است. به قلعه هیمه‌جی ژاپن "حواصیل سفید" نیز می‌گویند و نماد ژاپن است. ساخت اولیه قلعه هیمه‌جی به قرن چهاردهم می‌رسد، زمانی که آکاماتسو نوریمورا استحکامات محکمی در این مکان ساخت. قلعه هیمه‌جیسپس توسط پسرش در سال 1346 ساخته شد که در دوره سنگوکو، توسط کورودا شیگتاکا در سال 1545 بازسازی شد و از آن زمان شروع به برجسته شدن کرد. در سال 1580، نوبوناگا کنترل هاریما را به‌دست گرفت و آن را تحت کنترل تویوتومی قرار داد. هیدیوشی، قلعه هیمه‌جیرا بازسازی کرد و انبار کوچکی هم ساخت. هنوز هم می‌توانید برخی از بقایای قلعه هیدیوشی را در قلعه هیمه‌جی ببینید، زیرا ایکدا برخی از دیوارها و دروازه‌های سنگی را در قلعه خود ادغام کرد.

قصر هیمه‌جی

نام دیگر این مجموعه، قلعه معماری مدرسه استانی است، زیرا شهر هیمه‌جی نیز از یک مدرسه معماری استانی پیروی می‌کند. قصر هیمه‌جی در ژاپن در سال 1581 در جریان جنگ به آتش کشیده شد. تویوتومی هیدیوشی برج و ساختمان اصلی را بازسازی کرد، اما پس از آن رها شد. در سال 1871، تمام ساختمان‌ها به دلیل این آتش‌سوزی بزرگ از بین رفتند. در سال1931، دولت شهر هیمه‌جی شروع به جمع‌آوری بودجه برای پروژه‌های بازسازی کرد، بنابراین آن‌ها شروع به فروش خاک‌ رس برای کسب درآمد کردند.

قلعه هیمه‌جی ژاپن

در سال 1934، برج اصلی و ساختمان‌ها، تکمیل شده و به روی عموم باز شد. سقف قصر هیمه‌جی ژاپن  در سال 1954 توسط طوفان منفجر شد. این قلعه با چوب ساخته شده، بنابراین به‌طورکامل سوخت. بااین‌حال، کار سریع آتش‌نشانان باعث نجات بیش‌تر این ساختمان‌ها شد ولی ساخت یک سقف جدید بسیار گران بود! در سال 1993 مجموعه قلعه هیمه‌جی به‌عنوان میراث جهانی به ثبت رسید. متأسفانه این ساختمان در برابر زلزله، مقاوم نیست و بازسازی آن بسیار هزینه در بر خواهد داشت.

قصر هیمه‌جی در ژاپن

قلعه هیمه‌جی با بیش از 3 میلیون نفر بازدیدکننده در سال، پربازدیدترین مکان گردشگری کشور ژاپن است. به‌نظر می‌رسد قلعه هیمه‌جی، به‌عنوان محل فیلمبرداری بسیاری از فیلم‌ها استفاده شده است. برخی از این فیلم‌های معروف عبارتند از: «آخرین سامورایی» (2003)، «آنمیوجی» (2001)، «شاهزاده مونونوکه» (1997). این قلعه در تبلیغات نیز کاربرد دارد.

قلعه هیمه‌جی در ژاپن

بیشتر بخوانید: جاذبه‌های دریاچه آشی در ژاپن که نباید از دست بدهید!

بازدید از قلعه هیمه‌جی

چیزی که قلعه هیمه‌جی را به یکی از «سه قلعه بزرگ» ژاپن تبدیل می‌کند، نه تنها اندازه آن، بلکه طراحی منحصربه‌فردش است. برج اصلی قلعه هیمه‌جی از بیرون، پنج طبقه و از داخل شش طبقه است، بنابراین برای تطبیق با چیدمان نامتقارن خود، باید شالوده‌ای شیب‌دار داشته باشد. پایه برج اصلی 36.1 فوت (11 متر) بالاتر از سطح زمین قرار دارد که در اوایل قرن هفدهم یک ارتفاع باورنکردنی بود. شالوده آن از بلوک‌های سنگی غول‌پیکری تشکیل شده است که از بستر رودخانه‌ها در نزدیکی قلعه استخراج شده‌اند. طبقه چهارم 2600 فوت مربع (240 مترمربع) و طبقه نهایی 1240 فوت مربع (115 مترمربع) است.

آشنایی با قلعه هیمه‌جی ژاپن

پایه‌های قلعه هیمه‌جی بی‌نظیر و بزرگ هستند. به‌نظر می‌رسد این سنگ‌های پایه از یک تکه سنگ با سطوح صاف بریده شده‌اند. اگر واقعا می‌خواستند بریده شوند، فقط برای اره اولیه چند ماه طول می‌کشید. احتمال دیگر این است که این سنگ‌ها می‌توانستند با فشرده‌سازی درجا ساخته شده و سپس به آن شکل به بالای تپه منتقل شوند. دروازه الماس مجموعه قلعه یکی از این پنجره‌های سنگی معروف است.

درباره قصر هیمه‌جی در ژاپن

صخره‌های دو طرف پشت بام‌های قلعه هیمه‌جی، گودال‌های طبیعی نیستند. به‌نظر می‌رسد که صخره‌های مجموعه قلعه هیمه‌جی با دقت حفاری شده‌اند و از خاک و سنگ برای ساختن مناطقی که این قلعه در آن قرار دارد، استفاده شده است. این صخره‌ها یک شیب تدریجی ایجاد کرده که به مدافعان از قلعه این امکان را می‌داده تا درحالی‌که پشت پالیسی‌های چوبی ایستاده بودند، روغن یا آب جوش را روی مهاجمان بریزند.

جاذبه‌های گردشگری قلعه هیمه‌جی در ژاپن

دیوارهای قلعه دیوارهای خاکی هستند که به رنگ سفید، رنگ شده‌اند. خندقی که قلعه هیمه‌جی را احاطه کرده از این جهت غیرمعمول است که سطح آن در کل محیط قلعه پراکنده شده است. بازدیدکنندگان امروزی هنوز هم با نگاه کردن به خندق از بالای برج اصلی، می‌توانند عمق آن را ببینند که حدود 49 فوت (15 متر) است. از آن‌جایی‌که هیچ رودخانه یا نهری در این نزدیکی وجود ندارد، آب خندق از اداره آبرسانی شهر هیمه‌جی در فاصله 1.2 مایلی (2 کیلومتری) تامین شده است.

معرفی قلعه هیمه‌جی در ژاپن

بیشتر بخوانید: کوه های آتشفشانی ژاپن | فوران آتشفشان در طبیعت زیبای ژاپن

قلعه هیمه‌جی در مقایسه با قلعه‌های دیگر

هیمه‌جی یک قلعه هموار است که در یک دشت ساخته شده است. نام مستعار آن Saka-jō یا قلعه تپه است، اما هیچ کوهی پشت آن وجود ندارد. بسیاری از قلعه‌ها میان کوه‌ها ساخته شده و در پشت با شیب‌های تند احاطه شده‌اند.

بازدید از قلعه هیمه‌جی ژاپن

اما قلعه هیمه‌جی با این نوع قلعه‌ها متفاوت است و در یک دشت وسیع ساخته شده است، بنابراین می‌توان از 360 درجه به اطراف قلعه حمله کرد. ژاپن دارای تنها سه قلعه هموار با «قلعه بالا» و «قلعه پایین» است.

سفر به قصر هیمه‌جی

دو مورد دیگر قلعه ماتسوموتو در استان ناگانو و قلعه هیکونه در استان شیگا هستند. قلعه هیمه‌جی در سال 1993 در فهرست میراث جهانی به ثبت رسید. از دیگر ویژگی‌های قلعه هیمه‌جی این است که دشت وسیعی پشت آن قرار دارد و محوطه‌ای داخل قلعه وجود دارد که می‌توان در آن، نبردها را بدون آسیب رساندن به‌خود بنای قلعه برگزار کرد.

برخی  از ویژگی‌های قلعه هیمه‌جی چیست؟

قلعه هیمه‌جی، نقطه عطفی در شهر هیمه‌جی، استان هیوگوی ژاپن و در سراسر جهان به‌شمار می‌رود. انبار اصلی قلعه که به‌عنوان گنجینه ملی تعیین شده، دارای طولانی‌ترین تیر چوبی پوشا در هر قلعه ژاپنی است.

گشت‌وگذار در قلعه هیمه‌جی ژاپن

قلعه هیمه‌جی نشان‌دهنده چیست؟

همان‌طور‌که در ابتدای مقاله اشاره شد، به این قلعه معروف «قلعه حواصیل سفید» می‌گویند، زیرا دیوارهای سفید آن وقتی از دور دیده می‌شود، مانند حواصیل سفیدی است که بالای کوه ایستاده و نشان‌دهنده صلح و هماهنگی بین دو موجود، طبیعت و انسان و همچنین آرامش در سبک معماری آن‌هاست.

جاذبه‌های دیدنی قصر هیمه‌جی در ژاپن

بیشتر بخوانید: پارک هیتاچی، سرزمینی پر از گل‌های رنگارنگ

گنجینه ملی ژاپن

قلعه هیمه‌جی ژاپن در سال 1951 به‌عنوان مکان گنجینه ملی ژاپن و یک مکان تاریخی ویژه زمین ژاپن در سال 1952 تعیین شد. این قلعه از سال 1956 تا 1964 مورد بازسازی قرار گرفت. در سال 1993 قلعه هیمه‌جی به‌دلیل نماینده عالی معماری قلعه چوبی ژاپنی در میراث جهانی یونسکو ژاپن ثبت شد.

جاذبه‌های قصر هیمه جی

قلعه هیمه‌جی بار دیگر به‌طورکامل بازسازی شده است و به‌دلیل شش سال نگهداری و تعمیرات کامل به نام «مرمت دوران هیسه» از سال 2009 تا 2015، مانند همیشه بالای تپه هیمه می‌درخشد.

 

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات