کوه های آتشفشانی ژاپن | فوران آتشفشان در طبیعت زیبای ژاپن

2 سال پیش 0 دیدگاه

کوه‌های آتشفشانی ژاپن در همه جای ژاپن پراکنده هستند، از کوه آتشفشانی فوجی گرفته تا یک آتشفشان زیر آب که در سال گذشته، جزیره جدیدی را تشکیل داد، 109 کوه آتشفشانی فعال در ژاپن حدود 10 درصد از کل آتشفشان‌های فعال جهان را تشکیل می‌دهند. دلیل اینکه ژاپن قله‌های آتشفشانی زیادی دارد این است که حدود 6800  جزیره آن در سراسر حلقه آتش اقیانوس آرام، منطقه‌ای با فعالیت لرزه‌ای قابل‌توجه قرار گرفته‌اند. به همین دلیل هم هست که ژاپن بسیار مستعد زلزله و فوران‌های آتشفشانی است.

 

معرفی کوه‌های آتشفشانی ژاپن

کوه‌های آتشفشانی در کشور ژاپن، تأثیر عمیقی بر فرهنگ مردم ژاپن و همچنین توسعه شهرهای ساحلی پرجمعیت آن داشته است. در حالی که این کوه‌ها که در حال دود شدن هستند، اغلب توسط مردم محلی مورداحترام و پرستش قرار گرفته‌اند و در آثار هنری و هایکوهای بی‌شماری نیز به نمایش درآمده‌اند، در کنار این نیز، این کوه‌ها همچنان پیاده‌روی و کوهنوردی شگفت‌انگیزی را برای گردشگران به ارمغان می‌آورند. از میان کوه‌ها و آتشفشان‌های فراوان می‌توان به  کوه درخشان فوجی اشاره کرد که مهم‌ترین کوه است و به نوعی نیز نماد کشور به حساب می‌آید.

کوه های آتشفشانی در ژاپن

کوه آویو

یکی از کوه‌های آتشفشانی در ژاپن کوه Usu است که در میان مناظر خیره‌کننده پارک ملی شیکوتسو-تویا قرار دارد. اگرچه ارتفاع این کوه، تنها به 733 متر می‌رسد، اما حضور عظیم استراتوولکان بر روی جنگل‌ها و حومه اطراف آن، جلوه‌ای خاص دارد. با توجه به این‌که می‌توان از قله این کوه با طناب راهی شد و منظره شگفت‌انگیزی را تماشا کرد، بازدیدکنندگان با تماشای مناظر پانوراما بر فراز پارک و آب‌های درخشان دریاچه تویا که در دهانه دهانه‌ای در کنار آن قرار دارند، لذت خواهند برد.

در کنار این موارد باید بگوییم که این پارک گنبد گدازه‌ای متمایز Showa-shinzan و همچنین چشمه‌های آب گرم تسکین‌دهنده و دهانه‌های متعددی نیز دارد که در زمان آخرین فوران کوه Usu در سال 2000 شکل گرفتند.

بیشتر بخوانید: پارک هیتاچی، سرزمینی پر از گل‌های رنگارنگ

کوه نوریکورا

سومین آتشفشان بلند در کل ژاپن، کوه نوریکورا تا ارتفاع 3025 متری است. در دامنه‌های این کوه، دریاچه‌های دهانه‌ای متعدد و علفزارهای بسیاری وجود دارد که جریان‌های گدازه‌ای سخت ‌شده بسیاری را می‌توان در نزدیکی قله آن مشاهده کرد. کوه نوریکورا که در زبان ژاپنی به معنای «زین سواری» است با برخورداری از شکوه و مناظر زیبای بسیار به مکانی بسیار محبوب برای پیاده‌روی و کوهنوردی تبدیل است.

کوه یاکه

کوه یاکه، یکی از کوه‌های آتشفشانی ژاپن است که در ناحیه کوهستانی ناگانو در مرکز ژاپن قرار دارد. این کوه یکی از فعال‌ترین کوه‌های آتشفشان ژاپن است. درنتیجه، بسیاری از میدان‌های گدازه سخت شده را می‌توان در دامنه‌های کوه یاکه مشاهده کرد، آن هم در حالی که بخار و گاز هنوز از یک فومارول در نزدیکی اوج خود منتشر می‌شود.

 کوه یاکه، مشرف بر آب‌های انعکاسی دریاچه تایشو، دو قله کوه یاک منظره‌ای خارق‌العاده را به وجود ‌آورده است. در کنار این نیز می‌توان یک دریاچه دهانه کوچک دلپذیر را نیز بین دو قله یافت. کوه یاکه با ارتفاع 2455 متری در بالاترین نقطه خود، در واقع در میان 100 کوه مشهور ژاپنی قرار گرفته است.

کوه های آتشفشانی در کشور ژاپن

کوه اونتاکه

دومین کوه آتشفشان بلند ژاپن پس از کوه نمادین فوجی، کوه اونتاکه با قله 3067 متری است. در اطراف این آتشفشان غول پیکر، پنج دریاچه دهانه درخشان وجود دارد که بازدیدکنندگان می‌توانند به خوبی آن را ببینند. دریاچه نینو با ارتفاع 2905 متر، بلندترین دریاچه در کشور است.

کوه اونتاکه که از دیرباز به عنوان کوهی مقدس تلقی می‌شد، زائران و عبادت‌کنندگان زیادی را به خود جذب می‌کند و در کنار آن به مسیر پیاده‌روی قدیمی زیارتی نیز شهرت دارد. این مسیر شما را به طبیعتی خیره‌کننده با مناظر زیبایی که می‌توانید از قله بلند آن لذت ببرید، می‌برد.

 این کوه عرفانی علاوه بر زیبایی فوق‌العاده از تعدادی چشمه‌های آب گرم باشکوه و استراحتگاه‌های اسکی فوق‌العاده نیز برخوردار است. در حالی که کوه اونتاکه به طور کلی بسیار ایمن به نظر می‌رسد در سال 2014 به طور غیرمنتظره‌ای فوران کرد. به همین دلیل هم 63 نفر به طور غم‌انگیزی در این فوران کشته شدند.

 کوه آسامه

 کوه آسامه، یکی‌ از کوه‌های آتشفشانی ژاپن است که در مرکز جزیره اصلی هونشو ژاپن است و با ارتفاع 2568 متر و 8425  فوت، بالاتر از سطح دریا و بر فراز شهر تفریحی Karuizawa قرار دارد. به دلیل فورانی که در سال 1783 در این کوه رخ داد 1500 نفر کشته شدند. این کوه، فعال‌ترین آتشفشان هونشو است که در سال 2009 فوران کرد و خاکستر حاصل از انفجار را تا دوردست‌های  توکیو فرستاد. علیرغم خطر احتمالی فوران دیگر، کوه آسامه همچنان یک مقصد محبوب برای تعطیلات نیز محسوب می‌شود. بازدیدکنندگان برای اسکی در دامنه‌های مجاور قله می‌آیند و در چشمه‌های آب گرم طبیعی منطقه غوطه‌ور می‌شوند.

کوه ساکوراجیما

 بر فراز شهر تاریخی کاگوشیما در جزیره کیوشو، سه کوه آتشفشانی وجود دارند که آتشفشان استراتو ساکوراجیما را تشکیل می‌دهند. از این میان این کوه‌های آتشفشان ژاپن، کوه Minami-dake اخیراً فعال بوده است. این کوه آتشفشانی مرتباً خاکستر را روی شهر پایین می‌ریزد. این کوه برای مسافران ماجراجویی که می‌خواهند تجربه‌ای از نزدیک با یک آتشفشان زنده داشته باشند، گزینه مناسبی است. ناگفته نماند که برای از آن دسته از بازدیدکنندگانی که مجاز به بالا رفتن از لبه دهانه خطرناک نیستند، مناظر بسیار خوبی از مواظب یونوهیرا وجود دارد که می‌توان در عرض دو ساعت پیاده یا در عرض چند دقیقه با ماشین به آن رسید.

کوه آتشفشانی در ژاپن

کو اونزن

یکی دیگر از کوه‌های آتشفشانی ژاپن به نام کوه اونزن در نزدیکی شهر شیمابارا در جزیره کیوشو قرار دارد. فوران‌های این کوه‌های آتشفشانی به شش میلیون سال قبل باز می‌گردد، اما تا همین اواخر تصور می‌شد که آن‌ها خاموش شده‌اند. یک پارک ملی در سال 1934 تأسیس و یک دهکده کوچکی نیز برای پذیرایی از بازدیدکنندگان در سفر به ژاپن ایجاد شد.

 در سال 1990 یکی از آتشفشان‌ها، کوه فوگن، مجموعه‌ای از فوران‌ها را آغاز کرد. حالا این کوه دوباره خوابیده است و بازدیدکنندگان می‌توانند برای لذت بردن از مناظر پانوراما از قله 1359 متری (4459 فوتی) بالا بروند. برای کوتاه کردن مسیر، بیشتر کوهنوردان از کوه میوکن به کوهنوردی نزدیک می‌شوند که با سه دقیقه سواری با گوندولا از گذرگاه نیتا می‌توان به آن رسید.

کوه آسو

کوه آسو یا آسو‌سان در واقع پنج قله آتشفشانی جداگانه است. منطقه آتشفشانی Aso-san در جزیره جنوبی کیوشو ژاپن در نزدیکی شهر کوماموتو واقع شده و آن‌قدر عظیم است که روستاهای کامل در محدوده آن قرار دارند. یکی از پنج آتشفشان، کوه ناکاداکه، هنوز فعالیت است و به عنوان جاذبه اصلی منطقه شناخته می‌شود، با این حال، زمانی که آتشفشان، گازها را به بیرون پرتاب می‌کند، کل منطقه خاموش می‌شود.

 قله‌های دیگر نیز مقاصد محبوبی هستند. مسیرهای پیاده‌روی در اطراف منطقه از پیاده‌روی کوتاه تا پیاده‌روی یک روزه را شامل می‌شود. در نزدیکی موزه Mount Aso یک فرودگاه هلی‌کوپتر قرار دارد که بازدیدکنندگان می‌توانند در آن پروازهای نفس‌گیر، هرچند گران‌قیمت را ترتیب دهند.

بیشتر بخوانید: همه‌چیز در مورد مراسم چای ژاپنی در توکیو | سنت باشکوه ژاپن

کوه فوجی

کوه فوجی، یکی دیگر از کوه‌های آتشفشانی ژاپن است که کمتر از دو ساعت با توکیو فاصله دارد. این کوه آتشفشانی شناخته‌شده‌ترین مکان دیدنی ژاپن به حساب می‌آورد که میلیون‌ها نفر بازدیدکننده دارد و سالانه نیز بیش از 300000 نفر از آن صعود می‌کنند.

 بر طبق افسانه‌های موجود، کوه فوجی در یک روز ایجاد شد. از نظر زمین‌شناسی نیز اعتقاد بر این است که آتشفشان فعلی در حدود 10000 سال پیش بر فراز یک آتشفشان قدیمی شکل گرفته است. صعود به فوجی به قدری محبوب است که یک اداره پست در بالای آن وجود دارد تا کسانی که به قله می‌رسند بتوانند کارت پستالی را از قله 3800 متری (12400 فوت) به خانه برگردانند. با این حال باید بدانید که این یک صعود تند و دشوار است. مسافرانی که به دنبال تجربه کم‌هزینه‌تری هستند می‌توانند از مناظر تماشایی فوجی از پارک تنجو-یاما در همان نزدیکی لذت ببرند، جایی که یک تله‌کابین بازدیدکنندگان را تا فاصله 1000 متری (3000 فوت) تا سکوی تماشای فوجی می‌برد.

کوه آتشفشانی ژاپن

کوه  Kusatsu-Shirane

کوه Kusatsu-Shirane که بر فراز شهر کوساتسو در استان گونما قرار دارد یکی از کوه‌های آتشفشانی در کشور ژاپن است. به دلیل مناظر عالی، قله رفیع و ثروت از مسیرهای پیاده‌روی مشخص، مقصد بسیار محبوبی است. قله این کوه از مجموعه‌ مخروط‌های آتشفشانی روی هم افتاده تشکیل شده است و به ارتفاع 2171 متری می‌رسد. در میان قلمروهای بالاتر آن این منطقه، سه دریاچه دهانه درخشان پنهان شده‌اند.

 از این میان، یوگاما بزرگ‌ترین دریاچه، ویژگی برجسته کوه است، زیرا آب‌های رنگارنگ آن به شدت با مناظر متروک اطراف آن تضاد دارند. در تابستان و بهار، مسیرهای پیاده‌روی متعدد کوه Kusatsu-Shirane بازدیدکنندگان زیادی را جذب می‌کند، همچنین می‌توان از اسکی‌های عالی در ماه‌های زمستان لذت برد. علاوه بر این، چشمه‌های جوشان در پایین آتشفشان، صرف نظر از فصل، همیشه قابل‌استفاده است.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات