جاذبه‌های دریاچه آشی در ژاپن که نباید از دست بدهید!

2 سال پیش 0 دیدگاه

یکی از محبوب‌ترین مقاصد در هنگام سفر به ژاپن به‌خصوص در تعطیلات، دریاچه آشی است. Ashi-no-ko، همان‌طورکه این‌چنین نامیده می‌شود، یک دریاچه دهانه‌ای است که در امتداد دیواره جنوب غربی کوه هاکونه caldera در منطقه کانتو هونشو قرار دارد. این دریاچه در اثر آخرین فوران آتشفشانی، حدود 3000 سال پیش ایجاد شد، زمانی‌که جریان‌های گدازه مسیرهای زهکشی دره را سد کرده بود.

دریاچه آشی که عمدتا از چشمه‌های زیرزمینی تغذیه می‌شود، تنها چند نهر کوتاه دارد اما سرچشمه‌های رودخانه هایاکاوا را تشکیل می‌دهد. تصویر دریاچه آشی با کوه فوجی مشرف به پس‌زمینه، نماد شناخته‌شده منطقه هاکون است و اغلب در هنر ژاپن تکرار می‌شود. برای سال‌ها، دریاچه آشی یکی از مقصدهای محبوب ماه عسل بود و هنوز هم هر سال پذیرای ۱۳ میلیون بازدیدکننده است که به‌طورکامل توسط پارک ملی Hakone احاطه شده است، طیف گسترده‌ای از ماجراهای دیدنی و تجربی در انتظار بازدیدکنندگان منطقه Hakone است.

اطلاعاتی در مورد دریاچه آشی هاکونه

در قلب هاکونه، دریاچه آشی قرار دارد که مملو از مناظر زیبا و وسیع و خیره‌کننده از نماد کشور ژاپن یعنی کوه فوجی است. دریاچه آشی ژاپن تنها یک ساعت از توکیو فاصله دارد. بنابراین، برخی از بهترین جاذبه‌های این دریاچه را برای به اشتراک گذاشتن با شما انتخاب کرده‌ایم. از Hakone-en در ساحل شرقی دریاچه Ashi، جایی‌که دریاچه Prince Hakone Ashinoko در آن قرار دارد، می‌توانید تنها در 7 دقیقه از طریق تله‌کابین Komagatake به یک رصدخانه 1327 متری برسید. این مسیر را در بالا دنبال کنید تا معبد Hakone Mototsumiya را بالای کوه کومگاتاکه بیابید.

دو نقطه برای تماشا وجود دارد: یکی به سمت جنوب برای تماشای منظره‌ای از خلیج ساگامی و دیگری در شمال برای تماشای منظره‌ای از کوه فوجی. اگر ابری وجود نداشته باشد، حتی می‌توانیم آسمان توکیو صاف‌تری را از این‌جا ببینیم! صرف‌نظر از آب‌و‌هوا، همیشه منظره‌ای خیره‌کننده از دریاچه آشی وجود دارد.

دریاچه آشی در ژاپن

بیشتر بخوانید: کوه های آتشفشانی ژاپن | فوران آتشفشان در طبیعت زیبای ژاپن

معرفی جاذبه‌های دریاچه آشی 

دریاچه آشی در جنوب کوه معروف فوجی قرار دارد و به دلیل انعکاس فوجی سان در آب‌های دریاچه، مورد توجه قرار گرفته است. این انعکاس اغلب به دلیل مه و ابرهای کم به سختی قابل مشاهده است. این دریاچه با انواع سفرهای دریایی با قایق، اجاره «قایق قو»، اجاره قایق‌های ماهی‌گیری کوچک و منشور ماهی‌گیری سازمان‌یافته که توسط ماهی‌گیران محلی اداره می‌شود، پذیرای گردشگران است.

دو لیدرتور، اکثر قایق‌های کروز در دریاچه را کنترل می‌کنند. رقابت آن‌ها منجر به تغییرات جالب قایق شده است که برای تشویق مشتریان، طراحی شده‌اند. سفرهای دریایی ممکن است در چندین شهر کوچک در امتداد ساحل شرقی دریاچه توقف داشته باشند، جایی که تعدادی از جاذبه‌های دریاچه آشی در آن‌ها قرار دارند. رستوران‌ها، هاستل‌ها و استراحتگاه‌ها همگی چشم‌اندازهای عالی از دریاچه دارند.

دریاچه آشی هاکونه

ماهی‌گیری، یک فعالیت محبوب بین بازدیدکنندگان است. از آن‌جایی که ماهی، بخش مهمی از رژیم غذایی ژاپنی است، بسیاری از رستوران‌ها به مشتریان خود برای ماهی‌گیری امتیاز ویژه‌ای می‌دهند. این دریاچه عمیق و سرد از انواع قزل‌آلا پر است و قزل‌آلای رنگین کمان موردتوجه‌ترین گونه ماهی است.

دریاچه آشی دارای چند ساحل عمومی است، چشمه‌های طبیعی با چندین چاه حفرشده برای دسترسی به آب‌گرم تقویت شده‌اند و بسیاری از هتل‌ها و استراحتگاه‌ها دارای استخرهایی هستند که از آب‌های چشمه آب‌گرم استفاده می‌کنند. دریاچه آشی، اغلب در هفته‌های تعطیلات پرطرفدار شلوغ است، اما چند مسافرخانه و مهمانخانه هنوز هم اقامتگاه‌های سنتی دارند، با اتاق‌های خواب مجهز به تشک تاتامی، امکانات کباب کردن و غذاهایی که در میزهای کم ارتفاع در اتاق‌ها سرو می‌شود. برخی دیگر از این اقامتگاه‌ها در رویکرد خود کاملا غربی هستند. چند کمپینگ در اطراف دریاچه وجود دارد که معمولا به هتل‌ها متصل می‌شوند تا سرریز آب را مدیریت کنند. بسیاری از مهمانسراهای کوچک در اطراف دریاچه قرار گرفته‌اند و پارک ملی، کابین‌هایی با پذیرایی شخصی اجاره می‌دهد که بسیار محبوب هستند.

دریاچه آشی ژاپن

ضلع غربی دریاچه فقط با پای پیاده، قابل دسترسی است. این سمت کمتر توسعه‌یافته، مسیرهای پیاده‌روی عالی را زیر سایه‌بانی از برگ‌ها مشخص کرده است. پاییز، زمان مورد علاقه برای پیاده‌روی در اطراف دریاچه است. تقریبا کل خط ساحلی را می‌توان با مسیر پیاده‌روی طی کرد. این مسیرها برای دوچرخه‌سواری در کوهستان نیز محبوب هستند. مسیر اسکای‌لاین معمولا به دوچرخه‌سواران که از مناظر خوش‌منظره کوه فوجی و دریاچه بسیار لذت می‌برند، اختصاص دارد.

جاذبه دریاچه آشی


دریاچه آشی فقط برای دوستداران طبیعت در نظر گرفته نشده است؛ چندین موزه و منطقه تاریخی در نزدیکی ساحل قرار دارند. معبد سنتی هاکون، میان درختان بلند و در پای کوه هاکونه پنهان شده است، اما دروازه توری قرمز رنگ متمایز آن در دریاچه قرار دارد.

موزه هنر ناروکاوا در امتداد خط ساحلی قرار دارد و نمایشگاه‌هایی از نقاشی، مجسمه‌سازی و سایر آثار هنری که دائما درحال تغییر هستند، در این‌جا برپا می‌شود. واترگیت زیبای فوکارا در ساحل شمال غربی جریان آب را به یک تونل آبیاری 4200 فوتی که در سال 1670 ساخته شده و هنوز درحال استفاده است، کنترل می‌کند.

باغ‌های ژاپنی در Hakone-en یکی از دوست‌داشتنی‌ترین مکان‌ها برای تماشای دریاچه و کوه فوجی است. Hakone-en Resort همچنین دارای یک آکواریوم بزرگ با بیش از 2000 گونه آب شیرین است.

جاذبه‌های دریاچه آشی

بیشتر بخوانید: همه‌چیز در مورد مراسم چای ژاپنی در توکیو | سنت باشکوه ژاپن

دریاچه آشی هاکونه به‌عنوان یک مقصد تعطیلات، بسیار ایده‌آل است. خط ساحلی شرقی، نقطه مقصد خطوط اتوبوس و قطارهایی است که از توکیو و یوکوهاما می‌رسند و به‌عنوان ورودی به سیستم طناب‌راه هاکون از گوندولاها، مسیرهای پیاده‌روی و مسیرهای دوچرخه‌سواری در کوهستان متصل می‌شوند. مناظر زیبایی از آب‌های آبی دریاچه آشی را می‌توان از این نقاط دیدنی دید. این منطقه به‌خاطر چشمه‌های گوگردی و حمام‌های دارویی شهرت دارد. در یکی از مکان‌های کنار طناب‌راه، خوردن چند عدد از تخم مرغ‌های خوراکی برای به‌دست آوردن هفت سال زندگی اضافی که وعده داده‌اند، ‌یک سنت است.

آشنایی با دریاچه آشی در ژاپن

برخی افراد برای لذت بردن از دیدنی‌ترین چشمه‌های معدنی تفریحی در امتداد خط ساحلی دریاچه آشی می‌آیند. قطارهای ژاپن می‌توانند در عرض دو ساعت از توکیو یا یوکوهاما به دریاچه آشی برسند. طبیعت، تجمل و سنت، همگی مکمل یکدیگر در دریاچه آشی هستند و برای ساکنان شهر که به دنبال مناظر دیدنی هستند، مکانی ایده‌آل را فراهم می‌کنند.

معبد Kuzuryu و توری آن در دریاچه

یک قدم‌زدن خوش‌منظره 20 دقیقه‌ای در امتداد مسیر چوبی از ایستگاه Hakone-en در امتداد سواحل دریاچه Ashi شما را به معبد کوچک Kuzuryu که اغلب به عنوان معبد Hakone شناخته می‌شود، می‌رساند. Kuzuryu در لغت به معنای "اژدهای نه سر" است، یک موجود افسانه‌ای بدخواه که در دریاچه زندگی می‌کرد و اکنون خدایی است که از آن محافظت می‌کند. این زیارتگاه همچنین دارای یک توری قرمز، ورودی سنتی مکان‌های شینتو غوطه‌ور در آب است. این صحنه، بهشت عکاسان است که می‌توانند به راحتی از اسکله کنار اقامتگاه اصلی عکاسی کنند. در روز ولنتاین، بسیاری از زنان جوان که منتظر عشق هستند، به این پناهگاه رفت‌و‌آمد می‌کنند!

بازدید از دریاچه آشی هاکونه

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره جشن شکوفه‌های گیلاس توکیو ژاپن

باغ ژاپنی در موزه ناروکاوا

در موتو هاکون، موزه ناروکاوا حدود 400 اثر معاصر از نقاشی سنتی ژاپنی را با استفاده از رنگدانه‌های طبیعی (مواد معدنی، مروارید مادر، جوهر هندی، ورق طلا) به نام نیهونگا جمع‌آوری کرده است. این موزه که بر روی تپه‌ای مشرف به دریاچه آشی قرار دارد، منظره‌ای باشکوه از منطقه اطراف از جمله کوه فوجی را نیز ارائه می‌دهد.

دیدنی‌های دریاچه آشی ژاپن

شما باید این منظره پانوراما را به راحتی از سالن پانوراما یا کافه موزه تماشا کنید. همچنین می‌توانید به باغ بروید تا مجسمه‌ها را تماشا کنید و در زیبایی‌های طبیعی، غوطه‌ور شوید! برای دسترسی به موزه، می‌توانید بین استفاده از پله‌برقی یا دنبال کردن مسیری که کمی شیب‌دار است، یکی را انتخاب کنید.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات