همه چیز درباره جشن شکوفه‌های گیلاس توکیو ژاپن

3 سال پیش 0 دیدگاه

ژاپن یکی از کشور­های بسیار زیبا و دیدنی است که سالانه گردشگران بسیاری به آن سفر می‌کنند. ژاپن در فصل بهار برای گردشگران جذاب­‌تر خواهد بود؛ زیرا در فصل بهار شکوفه‌­های گیلاس باز می‌شوند و منظره‌­ای دیدنی و فوق‌­العاده را به‌وجود می‌آورند. هنگامی‌که شکوفه­‌های گیلاس باز می‌شوند، ژاپنی­‌ها به جشن و سرور می‌پردازند. این جشن گذشته­‌ای دیرینه دارد که سالانه در سرتاسر کشور ژاپن برگزار می‌شود. شکوفه‌­های گیلاس به هانامی مشهور هستند. اگر می‌خواهید به کشور ژاپن سفر کنید، بهترین زمان، فصل بهار است تا همان­‌گونه که از جاذبه­‌های معمولی ژاپن دیدن می‌کنید، در جشن شکوفه­‌های گیلاس نیز شرکت کنید و از آن نهایت لذت را ببرید‌. حضور در جشن شکوفه­‌های گیلاس می‌تواند خاطره­ای رویایی و به‌­یادماندنی را برای همۀ گردشگران رقم بزند. در ادامه درباره جشن شکوفه­‌های گیلاس توکیوی ژاپن بیشتر صحبت خواهیم کرد.

اهمیت و مفهوم جشن شکوفه­‌های گیلاس ژاپن

شکوفه­‌های گیلاس در اوایل فروردین و اردیبهشت شروع به شکوفایی می‌کنند. شکوفایی این درخت­‌های زیبا و رویایی حدود دو هفته بیشتر به‌طول نخواهد انجامید. این شکوفه‌­ها به‌­اندازه­ای زیبا و چشم‌گیر هستند که می­‌توان رد آن­‌ها را در آثار هنری و حتی خالکوبی‌­ها پیدا کرد. جشن شکوفه‌­های گیلاس در ژاپن، سنتی دیرینه است و از اهمیت بالایی برخوردار است و سالانه جشن بزرگی در این کشور بدین مناسبت برگزار می‌شود. شکوفه‌­های گیلاس در سرتاسر جهان می‌رویند، اما در کشور ژاپن این رویداد به­‌طرز با­شکوهی جشن گرفته می‌شود. جشن شکوفه­‌های گیلاس ژاپن به­‌اندازه­ای باشکوه است که از گوشه­‌گوشه جهان، مسافران بسیاری به این کشور سفر می‌نمایند تا در این جشن شرکت کنند. هر ساله افراد بسیاری، مشتاق برگزاری و شرکت در این جشن با­شکوه هستند و به همراه دوستان و خانواده، فانوس‌های کاغذی درست می‌کنند و در جشن شکوفه­‌های گیلاس شرکت می‌کنند.

برگزاری جشن شکوفه‌های گیلاس کشور ژاپن

شرکت‌­کنندگان در جشن شکوفه‌­های گیلاس، ساعت‌­ها قبل از آغاز جشن، زیراندازهای آبی خود را پهن می‌کنند و برای برگزاری جشن جای می‌گیرند و خود را آماده می‌نمایند. این جشن به­‌قدری جذاب است که ساعت­‌ها به‌طول می‌­انجامد در این جشن خوراکی­‌های مختلفی سرو می‌شود؛ از جمله این خوراکی­‌ها برنج پخته، ماهی، گوشت، سوشی، ترشی و شیرینی­‌های دنگو و ساکی است. سرو همگی این غذاهای محلی ژاپنی می‌تواند جشن را برای شرکت­‌کنندگان جذاب‌­تر و رویایی­‌تر کند.

جشن شکوفه‌های گیلاس در ژاپن

بیشتر بخوانید: معروف‌ترین رستوران ها و کافه ها در توکیو

درباره جشن شکوفه­‌های گیلاس ژاپن

جشن شکوفه­‌های گیلاس کشور ژاپن زمانی آغاز می‌شود که اولین شکوفه­‌های گیلاس ساکورا یا شکوفه‌­های الو شروع به باز­گشایی کنند. جشن شکوفه­‌های گیلاس در ژاپن بدین صورت است که در این مدت هر پارک، باغ و فضای سبزی که در این کشور مشاهده می‌کنید، پوشیده از گل­‌های صورتی و سفید­رنگ هستند و فضایی دلنشین و زیبا را به وجود آورده­‌اند که هر چشمی را خیره خواهند کرد. معروف­‌ترین و محبوب‌­ترین درختی که شکوفه­‌های گیلاس دارد، درخت ساکورا است. این درخت شکوفه‌­های گیلاس صورتی‌­رنگ را به زیباترین شکل ممکن به نمایش می‌گذارد و توجه بسیاری از افراد را به خود جذب می‌نماید.

جشن شکوفه‌های گیلاس ژاپن

جشن شکوفه­‌های گیلاس قدمتی چندین ساله دارد و حدوداً به ۱۰۰۰ سال پیش باز‌ می‌گردد. به جشن شکوفه‌­های گیلاس هانامی نیز گفته می‌شود. هانامی به‌معنی تماشا­کردن گل­‌هاست. در گذشته، اشراف­‌زاده‌­ها و نجیب‌­زاده‌­ها در این جشن شرکت می‌کردند و به تماشای شکوفه‌­های گیلاس می‌پرداختند و تحت‌­تأثیر زیبایی فوق‌­العاده آن‌­ها، شعر­های هایکو را می‌سرودند که برای همگان جذاب و دلنشین بوده است. جشن شکوفه­‌های گیلاس مفهوم و معنی خاص خود را دارد و بدین­‌گونه تعبیر شده است که عمر شکوفه­‌های گیلاس کوتاه است؛ هر­چند که آن­‌ها زیبایی خیره‌­کننده‌­ای دارند، اما حداکثر عمر آن­‌ها به مدت دو هفته است و همین‌امر باعث شده تا به سمبل و نماد ناپایداری و عمر کوتاه زیبایی، تعبیر شود.

برگزاری جشن شکوفه‌های گیلاس ژاپن

بیشتر بخوانید: پارک هیتاچی، سرزمینی پر از گل‌های رنگارنگ

توکیو بهترین مکان برای مشاهده شکوفه­‌های گیلاس

چنان‌چه در فصل بهار به شهر توکیو سفر نمودید و تمایل داشتید شکوفه­‌های گیلاس را تماشا کنید، پیشنهاد می‌شود به پارک شینجو کو گوین بروید. درخت­‌های بزرگ و کوچک پیر و جوان تمام این پارک را فرا گرفته است. درخت­‌های اسکولار  بیش از ۱۰۰۰ اصله هستند که در کنار هم ‌تنیده شده‌­اند و در فصل بهار، منظره‌ای دیدنی از خود می­‌سازند که توجه هر ببینده‌­ای به آن‌­ها جذب خواهد شد.

شرکت در جشن شکوفه‌های گیلاس در کشور ژاپن

این پارک برای افرادی مناسب است که دیر­تر از موعد جشن به ژاپن رسیده‌­اند و می‌توانند از این پارک زیبا و خیره­‌کننده دیدن کنند و نهایت لذت را ببرند. چنانچه خواستید این پارک را پیدا نموده و به تماشای آن بپردازید، به مرکز شهر بروید. این پارک در میان ساختمان­‌های بلند و سر­به­‌فلک­‌کشیده قرار دارد، اما فضای آن خیلی آرامش‌­بخش است. پس اگر در فصل بهار به شهر توکیو سفر کردید، حتماً از این پارک دیدن فرمایید.

جشن شکوفه‌های گیلاس کشور ژاپن

یویوگی، از محبوب‌ترین پارک‌های ژاپن 

یویوگی نیز یکی از پارک­‌هایی است که درخت‌­های گیلاس در آن سر‌به‌فلک کشیده‌­اند. این پارک نیز فضای بسیار آرامش‌­بخش و دلنشینی دارد که می‌تواند برای همۀ افراد جذاب و دیدنی باشد. در پارک یویوگی چمن­‌کاری بسیار زیبایی انجام شده است؛ همچنین، دریاچه و برکۀ این پارک نیز به‌­طور خاصی زیبا و دلنشین است. این پارک یکی از زیباترین و محبوب­‌ترین پارک­‌ها و مکان­‌ها برای برگزاری جشن شکوفه­‌های گیلاس در کشور ژاپن است.

جشن شکوفه‌های گیلاس در کشور ژاپن

کیوتو و مسیر زیبای ناکاراگی

اگر به شهر کیوتو سفر کردید، حتماً برای مشاهدۀ شکوفه‌­های گیلاس به مسیر زیبا و مشهور ناکاراگی بروید. این مسیر یک مسیر بسیار زیبا و خیره‌­کننده است که در بین مردم بسیار معروف و شناخته‌­شده است. در این مسیر می‌توانید زیر شکوفه‌­های گیلاس صورتی و سفید­رنگ قدم بزنید و پیاده­‌روی کنید. پس از ناکاراگی به باغ گیاه‌­شناسی کیوتو خواهید رسید. چنان‌چه خواستید تجربۀ بهتر و فوق­‌العاده­ای داشته باشید، می‌توانید این مسیر را با قایق طی کنید و لذت سفر به ژاپن را دو چندان کنید. اگر بخواهید به این باغ رویایی برسید، باید یک قایق در دریاچه بیوا اجاره کنید و قایق­‌سواری را تجربه کنید. قایق­‌سواری در دریاچه بیوا بعد از ۷۰ سال دوباره در سال ۲۰۱۸ برای مسافران و گردشگران امکان­‌پذیر شده است. 

جشن شکوفه‌های گیلاس توکیو ژاپن

پارک مارویاما نیز یکی دیگر از مکان‌­هایی است که درخت­‌های گیلاس سرتاسر آن را پوشانده‌­اند و گردشگران و مسافران می‌توانند از این پارک زیبا دیدن کنند و از تماشای شکوفه‌­های صورتی و سفید به‌وجد بیایند. جشن شکوفه­‌های گیلاس در توکیو سالانه به‌­صورت مجلل برگزار می‌شود. همچنین، این جشن در شهر کیوتو نیز برگزار می‌شود؛ اما شما می‌توانید خارج از شهر توکیو و کیوتو شکوفه‌­های گیلاس را با منظره­ای بسیار زیبا مشاهده کنید. تپه قلعۀ هیمجی در غرب کیوتو نیز بدین­‌گونه است. همچنین، شما می‌توانید برای مشاهدۀ شکوفه­‌های گیلاس به سواحل شمالی دریاچۀ کاوا گوچیکو بروید و از منظرۀ زیبا و دیدنی با پس‌­زمینۀ کوه فیجی شگفت‌­زده شوید. اگر خواستید یکی از فوق‌­العاده‌­ترین جشن­‌های شکوفۀ گیلاس را تجربه کنید، می‌توانید به یوشینو در رانا سفر کنید که این منطقه سایت میراث جهانی یونسکو نیز هست. اگر به هر کدام از این شهرها یا مناطق سفر کنید، قطعاً شگفت‌­زده خواهید شد. هر کدام از این شهر­ها زیبایی خاص خود را دارند و می‌‌توانند برای شما خاطره‌­ای به‌­یاد­ماندنی را رقم بزنند.

جشن شکوفه‌های گیلاس در توکیو

چگونه شکوفه­‌های گیلاس در ژاپن جشن گرفته می‌شود؟

در ایام قدیم، افراد بسیاری از شکوفه­‌های گیلاس دیدن می‌کردند و برای این جشن اهمیت بسیاری قائل می‌شدند؛ اما امروزه مردم کمی به کشور ژاپن سفر می‌کنند تا از شکوفه­‌های گیلاس دیدن کنند. بعضی از مردم به‌­عنوان تفریح و یک نوع پیک­نیک در این جشن شرکت می‌کنند. امروزه برخی از مردم غذاهای خانگی با خود به پارک‌ها می‌­آورند. در روز اول این جشن افراد بسیار زیادی به پارک­‌ها می‌روند و همین‌امر باعث می‌شود از صبح زود افراد زیادی برای اسکان در پارک­‌ها حاضر شوند. همین­‌طورکه در جشن شکوفه‌­های گیلاس شرکت می‌کنید و لذت می‌برید، می‌توانید آداب و رسوم ژاپنی‌­ها را نیز یاد بگیرید و لذت ببرید.

آشنایی با جشن شکوفه‌های گیلاس در ژاپن

بیشتر بخوانید: جاذبه های دیدنی توکیو

تماشای جاذبه با شکوه شکوفه­‌های گیلاس

تماشای شکوفه­‌های گیلاس مهم‌­ترین علت شرکت مردم در جشنوارۀ شکوفه­‌های گیلاس است؛ اما زمانی که در جشن شکوفه‌­های گیلاس شرکت می‌کنید، می‌توانید از مراسم چای خوش­‌طعم و خوش­بویی که زیر درختان شکوفه­‌های گیلاس است، شرکت کنید و لذت ببرید. همچنین، در این جشن سوغاتی‌­های مختلف نیز به فروش می‌رسد. شکوفه­‌های گیلاس در کشور­های متفاوت جشن گرفته می‌شود، اما در کشور ژاپن این جشن بسیار با­شکوه برگزار می‌شود.

بازدید از جشن شکوفه‌های گیلاس ژاپن

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات