معرفی 9 غذاهای سنتی کیوتو که باید امتحان کنید!

2 سال پیش 0 دیدگاه

هر کشوری با توجه به تأثیر تاریخ، فرهنگ و نوع آب و هوای آن منطقه، غذاهایی با ترکیبات و نحوه طبخ متفاوت دارد. غذاهای سنتی هر کشور نشان دهنده ذوق و علاقه مردم آن کشور در طول تاریخ به انواع خاصی از مواد غذایی دارد. می‌توان بهترین ترکیب طعم‌ها و رنگ‌ها را در غذاهای سنتی هرکشور به زیبایی و هنرمندی یافت. را در این مقاله سعی داریم به غذاهای سنتی کیوتو بپردازیم؛ پس با ما همراه باشید.

لیست غذاهای سنتی کیوتو

  • سوشی

سوشی شاید معروف‌ترین غذای ژاپنی در سراسر جهان باشد. اگرچه این روزها خوردن سوشی در بسیاری از مقاصد خارجی امری عادی است، اما سفر به توکیو بدون امتحان این لذت غذایی در سرزمین مادری کامل نمی‌شود. در میان انواع سوشی‌های موجود، یک ماده اصلی در برنج سرکه‌ای وجود دارد که با غذاهای دریایی مختلف، به عنوان مثال ماهی خام نیگیریزوشی، یکی از شناخته‌شده‌ترین انواع سوشی را تشکیل می‌دهد.

غذاهای سنتی کیوتو

ریشه این غذا به قرن 4 قبل از میلاد باز می‌گردد. سوشی اصلی آن زمان ناره زوشی نام داشت. اصطلاح "سوشی" خود از یک فرم دستوری گرفته شده است که دیگر در ژاپنی مدرن استفاده نمی‌شود و در لغت به معنای "ترش‌مزه" است.

معروف‌ترین غذاهای سنتی کیوتو

سرو غذا به روش ژاپنی ساده روی بشقاب‌های چوبی یا لاکی انجام می‌شود و معمولا شامل فرو بردن سوشی در سس سویاست. سایر مواد کلیدی جانبی شامل واسابی و ترشی زنجبیل است.

بیشتر بخوانید: حقایق جالب در مورد قلعه هیمه‌جی در ژاپن

  • رامن

رامن در اصل یکی از غذاهای محلی کیوتوست که ژاپنی‌ها آن را با ذائقه خود تطبیق داده‌اند که امروزه یکی از غذاهای اصلی در غذاهای ژاپنی است. طعم رامن در سراسر کشور متفاوت است. در کیوتو می‌توانید رامن متشکل از نودل‌های نازک و مجعدی را پیدا کنید که در آب مرغ سرو و با سویا طعم‌دار می‌شود. رویه‌ها معمولا برش‌های گوشت خوک، تخم‌مرغ، اسفناج و نوری هستند.

غذاهای محلی کیوتو

رامن یک فست‌فود محبوب است که یک وعده غذایی مقرون‌به‌صرفه را در شهر ایجاد می‌کند. انواعی از رستوران‌های رامن وجود دارد که با فشار دادن دکمه برای تهیه بلیط، رامن مورد نظر خود را در دستگاه فروش خودکار انتخاب می‌کنید، سپس آن را به سرآشپز سفارش می‌دهید و منتظر می‌مانید تا رامن به میز شما تحویل داده شود. فراموش نکنید که در حین خوردن رامن با چاپستیک‌های خود صدایی شبیه صدای غر زدن در بیاورید، زیرا این چیزی نسبتا رایج (نشانه قدردانی) است و اصلا بی‌ادبانه نیست!

غذاهای سنتی کیوتو ژاپن

  • تمپورا

یکی دیگر از غذاهای سنتی کیوتوی ژاپن به نام تمپورا توسط مبلغان پرتغالی در قرن شانزدهم به ژاپن معرفی شد. این غذا شامل سبزیجات، غذاهای دریایی و سایر مواد است که همگی در تخم‌مرغ و آرد مخلوط شده و سپس در روغن نباتی سرخ می‌شوند تا بافتی ترد ایجاد کنند. برای لذت کامل از این غذا، بهتر است آن را در یک رستوران تخصصی تمپورا tempura-ya امتحان کنید، اگرچه با غذاهای معمولی مانند سوبا یا اودون نیز سرو می‌شود.

معرفی غذاهای سنتی کیوتو

  • ساشیمی

ساشیمی به عنوان یکی از معروف‌ترین غذاهای سنتی کیوتو در نظر گرفته می‌شود که توسط سرآشپزهای ژاپنی به عنوان بهترین غذا در غذاخوری‌های رسمی ژاپنی سرو می‌شود.

آشنایی با معروف‌ترین غذاهای سنتی کیوتو

در اصل، این غذا نشان‌دهنده غذاهای دریایی یا گوشت تازه و خام است که به صورت نازک، برش داده شده و با سس سویا و سایر مواد مانند واسابی یا زنجبیل سرو می‌شود. به‌طور سنتی، ساشیمی به عنوان اولین غذا توصیه می‌شود، قبل از خوردن هرچیز دیگری که طعمی قوی دارد.

بیشتر بخوانید: کوه‌های آتشفشانی ژاپن | فوران آتشفشان در طبیعت زیبای ژاپن

  • سوبا

سوبا نوعی نودل است که از آرد گندم سیاه تهیه می‌شود که از دوره ادو (1868-1603) به عنوان یک غذای سنتی ژاپنی شناخته شده است. ژاپنی‌ها نظرات متفاوتی در مورد بهترین سوبا دارند، اما نوع سرد یا سوپ پخته شده به عنوان سوپ نودل، دو مورد از محبوب‌ترین‌ها هستند.

معرفی غذاهای محلی کیوتو

سوبا معمولا همراه با سس سویا به نام تسویو میل می‌شود که در کنار آن برای فرو بردن (سوبای سرد) قرار می‌گیرد یا در آن می‌جوشانند (سوبای داغ). رایج‌ترین نوع سوبای سرد موری سوباست. مکان‌های زیادی در کیوتو وجود دارد که می‌توانید سوبای خوب را امتحان کنید، از فروشندگان خیابانی گرفته تا بازارها و رستوران‌های تخصصی.

لذیذترین غذاهای سنتی کیوتو ژاپن

  • سوپ میسو

سوپ میسو یک غذای سنتی کیوتوست که گفته می‌شود سنگ بنای یک صبحانه مغذی محلی است و از داشی تشکیل شده که یک استوک با خمیر میسوی اضافه شده است. توفو نیز معمولا به معادله اضافه می‌شود و بسته به دستور غذا می‌توان از سبزیجات، گوشت و غذاهای دریایی نیز استفاده کرد. این سوپ نشان‌دهنده مخلوطی با پروتئین بالاست که مواد شناور را با آن مواد غرق‌شده متعادل می‌کند. خمیر میسو یک ماده اصلی است که سوپ میسو را چنین تعریف می‌کند. بافت و طعم سوپ تا حد زیادی به نوع خمیر میسوی استفاده شده بستگی دارد. در اصل، سوپ میسو یک غذای اصلی ژاپنی است که باید آن را در کیوتو امتحان کنید.

دستور پخت غذاهای سنتی کیوتو

  • اوناگی

اوناگی کلمه ژاپنی برای "مارماهی تازه" است. معمولا به عنوان بخشی از غذاهای دیگر مانند unadon سرو می‌شود که در آن unagi روی بستر برنج قرار می‌گیرد یا سوشی unakyu با unagi و خیار. به عنوان بخش مهمی از غذاهای ژاپنی، unagi سزاوار یک مزه خوب و طولانی است.

معروف‌ترین غذاهای سنتی کیوتو کدام است؟

مارماهی به خودی خود سرشار از پروتئین و ویتامین A است. تعدادی رستوران در کیوتو، متخصص در unagi وجود دارد که معمولا با تابلوی خیابانی که اولین کاراکتر کلمه ژاپنی unagi را نشان می‌دهد، قابل تشخیص هستند. حتی در کشور ژاپن روز خاصی برای خوردن اوناگی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: همه‌چیز در مورد مراسم چای ژاپنی در توکیو | سنت باشکوه ژاپن

  • سوکیاکی

سوکیاکی یک غذای واقعی برای آن دسته از عاشقان گوشت گاو است! معمولا درست سر میز به سبک دیگ داغ ژاپنی (nabemono) طبخ می‌شود. مانند بسیاری از غذاهای ژاپنی، سوکیاکی نیز تنوع پخت و پز دارد. رایج‌ترین مواد مورد استفاده در سوکیاکی شامل سبزیجات، توفو و نگی است که همگی به گوشت گاو اضافه شده و پخته و با سس سویا، شکر و میرین مخلوط می‌شوند. برای خیساندن آبگوشت، گاهی در انتها اودون یا سوبای پخته شده اضافه می‌شود. سوکیاکی به عنوان یک غذای زمستانی در نظر گرفته می‌شود.

آشنایی با غذاهای محلی کیوتو

یک غذای راحت ژاپنی، یک غذای سنتی کیوتو، Okonomiyaki یک پنکیک پر از انواع گوشت خوک، میگو یا کلم است که روی آن سس مایونز، سس و جلبک دریایی خشک شده می‌ریزند. این نام به معنای "هر چیز کباب شده‌ای که دوست دارید" است از این رو مواد متعددی در ظرف وجود دارد. این غذا نوعی فست‌فود محسوب می‌شود و می توان آن را در بساط دست‌فروشان خیابانی پیدا کرد، اگرچه برخی از رستوران‌ها نیز آن را سرو می‌کنند، درست جلوی شما پخته می‌شوند یا حتی به شما اجازه می‌دهند با دست خود پخت آن را امتحان کنید و برای خودتان آماده‌اش کنید.

تگ ها غذا

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات