شهر ممنوعه چین | آشنایی با حقایق جالب در مورد شهر ممنوعه پکن

2 سال پیش 0 دیدگاه

شهر ممنوعه چین در فهرست یونسکو ثبت شده است. شهر ممنوعه چینی که توسط دیوارهای ارگ 3.5 کیلومتری در قلب پکن محصور شده، بزرگ‌ترین و بهترین مجموعه از بناهای باستانی چین است که 16 میلیون بازدیدکننده را هر ساله پذیرا می‌شود. آخرین امپراتور چینی پویی که در سال 1912 تاج را کنار گذاشته بود، شهر ممنوعه را تنها در سال 1925 ترک کرد.

ساختمان کاخ به دلیل آتش سوزی‌های مداوم اغلب در معرض تخریب قرار می‌گرفت. پس از آن، بخش‌های زیادی از نو ساخته شده بود که قدمت اکثر آن‌ها به قرن های 17-19 باز می‌گردد. در این مقاله از راهنمای سفر به چین، اطلاعات لازم را در مورد شهر ممنوعه چین به دست می‌آورید.

معرفی شهر ممنوعه در کشور چین

شهر ممنوعه چین که بین سال‌های 1406 و 1420 توسط امپراتور مینگ یونگل ساخته شد، یک کار بزرگ بود و گردان‌هایی از کارگران و صنعتگران را به‌کار گرفت. ستون‌های آن از جنگل‌های جنوب غربی کشور چین تامین شده است. مجموعه کاخ در سال 1407، پنجمین سال سلطنت یونگل سومین امپراتور سلسله مینگ آغاز و چهارده سال بعد در سال 1420 تکمیل شد.

گفته می‌شود که یک میلیون کارگر از جمله صد هزار صنعتگر به کار سخت طولانی مدت رانده شده‌اند. سنگ مورد نیاز از فانگشان، حومه پکن استخراج شد و در هر پنجاه متری جاده، چاهی حفر می‌کردند تا در زمستان، آب در جاده بریزد و سنگ‌های بزرگ روی یخ به داخل شهر سرازیر شود.

رازهای شهر ممنوعه چین

تعداد زیادی چوب و مواد دیگر از استان‌های دور حمل می‌شود. مردم چین باستان مهارت‌های بسیار قابل توجهی را در ساخت شهر ممنوعه به نمایش گذاشتند. به عنوان مثال دیوار بزرگ قرمز شهر را در نظر بگیرید که دارای پایه‌ای 8.6 متر است که از بالا به عرض 6.66 متر کاهش می‌یابد. شکل زاویه‌ای دیوار، تلاش برای بالا رفتن از آن را کاملا‌ ناکام می‌کند. آجرها از آهک سفید و برنج چسبناک ساخته شده‌اند؛ درحالی‌که سیمان از برنج چسبناک و سفیده تخم‌مرغ ساخته شده است. این مواد باورنکردنی دیوار را فوق‌العاده محکم می‌کنند.

بیشتر بخوانید: جذاب‌ترین جاذبه‌های دیدنی شهر هنگ‌کنگ

برنامه‌‌ریزی برای بازدید شهر ممنوعه پکن چین

اگرچه می‌توانید فقط چند ساعت شهر ممنوعه چین باستان بگردید، اما یک روز کامل شما را مشغول می‌کند و علاقه‌مندان چندین بازدید را انجام خواهند داد. بیشتر بازدیدکنندگان انرژی خود را روی سالن‌های تشریفات نمایشی و زمین‌های رژه متمرکز می‌کنند که محور مرکزی در محوطه بیرونی (نیمه جنوبی) مجموعه را اشغال می‌کنند. اما هیجان واقعی از کاوش در هزارتوی حیاط‌ها و سالن‌ها ناشی می‌شود که در مقیاس انسانی‌تر، در دو طرف محور مرکزی قرار گرفته‌اند.

در ادامه مقاله به ذکر حقایق جالب درباره شهر ممنوعه چین می‌پردازیم.

در مورد شهر ممنوعه چین

11 حقیقت جالب در مورد شهر ممنوعه چین

این کاخ در میان 5 کاخ برتر جهان در تمام دوران‌ها در نظر گرفته و محبوب‌ترین جاذبه گردشگری چین است. در ادامه مقاله پی به رازهای شهر ممنوعه چین می‌برید.

  1. شهر ممنوعه در کشور چین بزرگ‌ترین کاخ امپراتوری جهان

شهر ممنوعه 720000 مترمربع (775000 مترمربع) را اشغال می‌کند که سه برابر بزرگ‌تر از کاخ لوور در فرانسه است. تا به حال حدود 1 میلیون کارگر برای تکمیل این سازه کار کرده‌اند. بیش از 90 محله و حیاط کاخ، 980 ساختمان و بیش از 8728 اتاق دارد. (یک افسانه رایج می‌گوید که 9999.5 اتاق وجود دارد، اما شواهد نظرسنجی آن را تایید نمی‌کند.)

درباره شهر ممنوعه چین

  1. صحن باشکوه بیرونی هیچ درختی ندارد

شهر ممنوعه در کشور چین، از یک دادگاه بیرونی تشریفاتی و یک دادگاه داخلی مسکونی تشکیل شده است. شما می‌توانید درختان زیادی را در محیط داخلی پیدا کنید، اما هیچ درختی را بیرون پیدا نمی‌کنید. از آن‌جایی که صحن بیرونی جایی بود که مراسم عمومی رسمی در آن برگزار می‌شد و «قدرت خدایی عالی» و کرامت امپراتوری به نمایش گذاشته می‌شد، بنابراین کاشت هیچ درختی مجاز نبود، زیرا شکوه و عظمت جو را تحت الشعاع قرار می‌داد یا مختل می‌کرد.پوشش گیاهی به قاتلان جایی برای مخفی شدن می‌دهد و خطوط دید را برای دفاع کمتر می‌کند.

شهر ممنوعه چینی

  1. شهر ممنوعه خانه امپراطور بود

شهر ممنوعه کشور چین خانه 24 امپراتور چینی بود. امپراتور یونگل، سومین سلسله مینگ، ساخت آن را در سال 1406 آغاز کرد و این مجموعه در سال 1420 تکمیل شد. 14 امپراتور مینگ تا زمانی که منچوها در سال 1644 تیر شدند، قدرت را در آن‌جا حفظ و پایتخت را برای چند ماه به شن یانگ منتقل کردند. سلسله چینگ به زودی پایتخت را به پکن و شهر ممنوعه منتقل کرد. 10 امپراتور چینگ از آنجا تا زمان کناره‌گیری آخرین امپراتور در سال 1912 و زمان ایجاد جمهوری چین، حکومت کردند.

شهر ممنوعه کشور چین

  1. شهر ممنوعه چین باستان شاهکار معماری چینی

این شهر، بزرگ‌ترین مجموعه سازه‌های چوبی قرون وسطایی است که به خوبی حفظ شده است. جدای از مجموعه عظمت، معماری آن نیز شگفت‌انگیز و هر جزئیات نشا‌ن‌دهنده ویژگی‌های معماری سنتی چین و فرهنگ چینی است. مثلا: به جز دروازه دونگوا (دروازه شکوه شرق)، همه دروازه‌های شهر ممنوعه با آرایه‌های 9 در 9 از میخ‌های طلاکاری شده تزئین شده‌اند.

شهر ممنوعه در کشور چین

ردیف‌هایی از مجسمه‌های حیوانات فرخنده، مانند اژد‌ها، ققنوس و شیر، در امتداد پشته‌های سقف تالارهای مهم قرار گرفته‌اند تا رونق و خوشبختی را القا ‌کنند.

بیشتر بخوانید: بازدید از دروازه بهشت در چین | مرتفع‌ترین دروازه طبیعی در جهان

  1. موزه قصر، یکی از بزرگ‌ترین موزه‌‌های فرهنگی جهان است

شهر ممنوعه چین با نام مستعار موزه قصر، بهترین مجموعه از آثار تاریخی چینی در جهان است. این مجموعه، هزاران سال از تاریخ چین را دربرمی‌گیرد و یکی از بهترین موزه‌های جهان در نظر گرفته می‌شود. همچنین در صدر فهرست 10 موزه برتر چین قرار دارد.

شهر ممنوعه چین باستان

  1. پرندگان نمی‌توانند روی بام‌های شهر ممنوعه فرود بیایند

هنگام بازدید از شهر ممنوعه چین، ممکن است متوجه شوید که هیچ پرنده‌ای روی پشت‌بام نیست. زیرا سقف‌های شهر ممنوعه چین طراحی خاصی دارند. جلوگیری از فرود پرندگان بر روی پشت‌بام‌ها، به منظور حفظ پاکیزگی و شکوه شهر ممنوعه، انجام می‌گیرد. هنگام طراحی صنعتی این شهر ایده‌ای به ذهن‌شان خطور کرد: آن‌ها شیب هر سقف را بلندتر و ستون سقف را بیشتر از عرض بین آن‌ها کردند. سقف‌ها از کاشی لعابدار ساخته شده‌اند که بسیار لغزنده هستند و امکان فرود آمدن پرندگان بر روی آن‌ها را غیرممکن می‌کند.

شهر ممنوعه پکن

  1. کاشی‌های کف شهر ممنوعه «آجرهای طلا» هستند

کاشی‌های کف سالن‌های شهر ممنوعه چین، بسیار ارزشمند است. آن‌ها از طلا ساخته شده‌اند اما قیمت همه کاشی‌ها یکسان است. برای ساختن یک "آجر طلا" 29 روش انجام شد.

شهر ممنوعه پکن چین

  1. کاخ شهر ممنوعه

باشکوه‌ترین کاخ چین در قلب پایتخت شهر پکن قرار دارد. شهر ممنوعه به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و به خوبی حفظ‌شده‌ترین مکان‌های میراث چین، برای همه بازدیدکنندگان چین در دسترس است. این کاخ میان 5 کاخ برتر جهان در تمام دوران‌ها در نظر گرفته می‌شود و از محبوب‌ترین جاذبه‌های دیدنی پکن است.

سفر به شهر ممنوعه پکن چین

  1. شهر ممنوعه نگهبانان ویژه دارد

درحال‌حاضر بیش از 100 گربه در شهر ممنوعه زندگی می‌کنند. زمانی که از شهر ممنوعه دیدن می‌کنید، ممکن است با برخی از آن‌ها روبرو شوید. چرا شهر ممنوعه گربه دارد؟ به این دلیل که سلسله‌های مینگ (1368-1644) و چینگ (1644-1912) گربه نگهداری می‌کنند.

بازدید از شهر ممنوعه پکن

اگر سلسله‌ها فروپاشیدند، اما آن گربه‌ها برای نسل‌ها در شهر ممنوعه باقی ماندند. بنابراین، برخی از گربه‌های شهر ممنوعه از نوادگان آن گربه‌های سلطنتی هستند. برخی دیگر نیز از گربه‌های ولگردی هستند که از بیرون شهر ممنوعه وارد شده‌اند. این گربه‌ها در یک منطقه ثابت حرکت می‌کنند، در هر گوشه‌ای گشت می‌زنند و موش‌ها را می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: فستیوال برف و یخ هاربین و حقایق جالب این جشنواره

  1. اهمیت آتش در شهر ممنوعه چین

شهر ممنوعه چین یکی از بزرگ‌ترین و بهترین مجموعه‌های چوبی باستانی در جهان به شمار می‌آید که حفظ شده است. شهر ممنوعه دارای 94 شیر آب زیرزمینی، 4866 کپسول آتش‌نشانی و 55 فعالیت اطفای حریق از پیش برنامه‌ریزی شده است. یک تیم آتش‌نشانی ویژه برای مهار آتش‌سوزی در شهر ممنوعه وجود دارد. آن‌ها هر روز تجهیزات آتش‌نشانی را چک می‌کنند. یکی از تمرینات روزانه آن‌ها در کنار دیوارهای شهر با حمل شلنگ آتش‌نشانی است. از آن‌جایی که ماشین‌های آتش‌نشانی نمی‌تواند به بیشتر کاخ‌ها برسند، آتش‌نشان‌ها باید کل طرح شهر ممنوعه را به‌خاطر بسپارند. در صورت بروز آتش‌سوزی باید تا آن‌جا که می‌توانند برای خاموش کردن تلاش کنند.

گشت‌وگذار در شهر ممنوعه چین باستان

  1. بازدید از پارک جینگشان

شهر ممنوعه چین بسیار بزرگ است، از پارک جینگشان در همان حوالی بازدید کنید، جایی که می‌توانید از منظره بالای تپه از تماشای کل مجموعه لذت ببرید.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات