جذاب‌ترین جاذبه‌های دیدنی شهر هنگ‌کنگ

3 سال پیش 0 دیدگاه

جاذبه‌های هنگ‌کنگ بسیارند. این شهر که به سبب خط افق بلندش شهرت دارد که به بندر ویکتوریا می‌نگرد، مکانی جذاب برای بازدید است که تاریخ، فرهنگ و سرگرمی را در یک بسته جذاب ترکیب می‌کند. هنگ‌کنگ که زمانی مستعمره بریتانیا بود، در سال 1997 به کشور چین بازگردانده شد. به این ترتیب، این کشور هویت متمایز و متفاوتی با هویت سرزمین اصلی ایجاد کرد.

سرگردانی در خیابان‌های شلوغ آن تجربه‌ای فریبنده است. معابد تائوئیستی و بودایی را می‌توان این‌جا و آن‌جا یافت، در کنار موزه‌های خارق‌العاده‌ای مانند موزه تاریخ هنگ‌کنگ و ...

در این شهر مکان‌های سرگرم‌کننده برای بازدید، رستوران‌ها، بارها و گزینه‌های سرگرمی بسیار خوبی در دسترس بازدیدکنندگان قرار دارد، مانند دیزنی‌لند و اوشن‌پارک و طبیعت به شکل پارک‌های عمومی لذت‌بخش. علاوه‌براین جاذبه‌های توریستی در هنگ‌کنگ، شامل مناظر خیره‌کننده‌ای از مکان‌هایی مانند پارک ویکتوریا و کشتی Star Ferry است. هنگ‌کنگ با فعالیت‌های زیادی برای دیدن و انجام دادن، واقعا همه‌چیز برای یک گردشگر دارد. پیشنهاد می کنیم در هنگام سفر به چین بازدید از شهر هنگ‌کنگ را از دست ندهید.

کشتی ستاره

کشتی ستاره معروف هنگ‌کنگ که ریشه آن به سال 1880 باز می‌گردد، برای سوار شدن فقط چند دلار هزینه دارد که آن را به یکی از بهترین معاملات در کل هنگ‌کنگ تبدیل می‌کند و یکی از جاذبه‌های دیدنی این شهر است. ویکتوریا یک بندرگاه فعال است که کشتی‌هایی با هر شکل و اندازه‌ای در آن، کنار هم قرار می‌گیرند و حرکت می‌کنند؛ زیرا کاپیتان‌های خبره Star Ferries به نحوی از برخورد آنان با یکدیگر جلوگیری می‌کنند.

همان‌طور که مسیر اصلی از کولون به جزیره هنگ‌کنگ، یا به‌طور خاص، Tsim Sha Tsui (TST) به مرکز را طی می‌کنید، سخت است که با برج‌های متراکم جزیره هنگ‌کنگ و پشتوانه کوه‌های سرسبز که جلوی شما قد کشیده‌اند، برخورد نکنید. نسیمی که از روی آب می‌آید، فوق‌العاده طراوت‌بخش است و فضاهای باز، پادزهری عالی برای محدودیت‌های تنگ شهر است.

نگران برنامه‌ریزی زمانی برای سوار شدن به کشتی نباشید، آن‌ها هر چند دقیقه یک بار در طول روز و بعدا تا عصر حرکت می‌کنند، بنابراین همیشه می‌توانید یک صندلی عالی در جلو یا در امتداد ریل داشته باشید. سفر برگشت از مرکز به Tsim Sha Tsui نیز به همان اندازه چشم‌گیر است.

اگر در عصر وقت بگذارید، می‌توانید یکی از نمایش‌های سمفونی نورهای هنگ‌کنگ را تماشا کنید. منظره 360 درجه پرتوهای لیزری که به آسمان‌خراش‌های دو طرف بندر برخورد می‌کنند، یکی از جاذبه‌های رایگان شهر و یکی از محبوب‌ترین کارهای شبانه در هنگ‌کنگ است.

جاذبه‌های دیدنی هنگ‌کنگ

قله ویکتوریا

شما بهترین‌های هنگ‌کنگ را ندیده‌اید تا زمانی که از قله ویکتوریا که بیشتر با نام The Peak شناخته می‌شود، به افق نگاه نکنید. با تراموا به بالای این منظره زیبا بروید تا آسمان‌خراش‌ها، شهر شلوغ، بندر و جزایر اطراف را ببینید.

ایستگاه تراموا نزدیکی ورودی پارک هنگ‌کنگ در کنار ساختمان موری واقع شده است. در بالای تراموا، Peak Tower و Peak Galleria، با فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و یک سکوی تماشا قرار دارد. بیشتر قله توسط یک پارک بزرگ با فضای سرسبز، مسیرهای طبیعت‌گردی و مناظر زیباتر از کلان‌شهر پوشیده شده است.

بیشتر بخوانید: بهترین سوغاتی‌های چین را بشناسید | معرفی ۱۲ مورد از سوغات چین

مسیری نیز از قله به پایین منتهی می‌شود که ترکیبی از مسیرهای پیاده‌روی از میان جنگل و بخش‌هایی از جاده را دنبال می‌کند. پیدا کردن راه اصلی، ممکن است کمی گیج‌کننده باشد.

هنگام عصر زمان بسیار خوبی برای بازدید از قله است، زمانی که می‌توانید افق تماشایی را مقابل آسمان شب تماشا کنید که یکی از بهترین مناظر هنگ‌کنگ در شب است. اگر خط تراموا طولانی است یا می‌خواهید مستقیما از هتل خود به آن‌جا بروید، می‌توانید با تاکسی به بالای آن برسید.

 

جاذبه‌های گردشگری هنگ‌کنگ

معبد وونگ تای سین

از جاذبه‌های گردشگری هنگ‌کنگ می‌توان به معبد وونگ تای سین، یکی از جدیدترین و جالب‌ترین معبدهای هنگ‌کنگ اشاره کرد. معبد اصلی که در کولون قرار دارد، یک سازه خصوصی بود که در سال 1920 ساخته شد. چیزی که امروزه بازدیدکنندگان می‌بینند، بعدها در سال 1968 با یک ساختمان جدیدتر جایگزین شد.

این معبد برای ادای احترام به خدای تائوئیست وونگ تای سین که مردم محلی او را به عنوان عامل خوش‌شانسی در مسابقات اسب‌دوانی و شفادهنده بیماری‌ها می‌دانند، ساخته شده است. هر پاییز، جشنواره‌ای به‌نام وونگ تای سین در این معبد برگزار می‌شود.

مجموعه معبد از چندین ساختمان تشکیل شده است، از جمله تالار سه مقدس، باغ آرزوی خوب و سالن دیگری که به کنفوسیوس و 72 شاگردش اختصاص یافته است. انتظار داشته باشید که در سالن بزرگ فالگیرها، عصا و سایر هدایایی را ببینید که بازدیدکنندگان می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. مرسوم است که مهمانان، کمک مالی کوچکی برای نگهداری معبد اهدا کنند.

هنگ‌کنگ و جاذبه‌های گردشگری

دیزنی‌لند هنگ‌کنگ

دیزنی‌لند هنگ‌کنگ در جزیره لانتائو واقع شده است. در این‌جا، دنیایی شگفت‌انگیز مملو از سرگرمی و فانتزی خواهید دید که پر از بازیگران و شخصیت‌های فیلم‌های دیزنی است. این پارک به هفت سرزمین تقسیم شده است: Adventureland سرزمین عجائب؛ Toy Story Land; Tomorrowland گریزلی گلچ؛ نقطه عرفانی و خیابان اصلی، ایالات متحده آمریکا

اجراها در طول روز در قسمت‌های مختلف برگزار می‌شوند و همه‌چیز از رژه گرفته تا نمایش‌های موزیکال و آتش‌بازی عصر بر فراز قلعه به نمایش گذاشته می‌شوند. همچنین طیف گسترده‌ای از ماجراجویی‌های مختلف از سفرهای دریایی در جنگل گرفته تا سفر به خانه درختی تارزان و همچنین تفریحات مبتنی بر آب در لیکی تیکی، در دسترس گردشگران است.

بیشتر بخوانید: آشنایی با معروف‌ترین و جذاب‌ترین شهرهای آبی چین

این پارک در اواخر سال 2019 بازسازی و ارتقاء قابل توجهی انجام داد. یکی از مهمترین نکات برجسته این احیا، ساخت قلعه رویاهای جادویی بود. در این‌جا، فرزندان شما می‌توانند به شگفتی‌های بی‌نظیری مانند سیندرلا، سیب سفید برفی و گل رز خوشگل نگاه کنند. قلعه جدید همچنین محلی برای نمایش‌های موزیکال در شبانه‌روز و نمایش‌های عجیب‌وغریب خواهد بود.

دومین ارتقای بزرگ اضافه شدن منطقه Frozen و نصب یک وسیله سواری کاملا جدید به‌نام Wandering Oaken's Sliding Sleigh است که در آن اولاف و سون سورتمه شما را به بالای تپه می‌کشند و شما را به راه می‌فرستند. علاوه‌بر سواری، می‌توانید با السا ملاقات کنید و در قلمروی آرندل بگردید.

 

معرفی جاذبه‌های دیدنی هنگ‌کنگ

خیابان ستاره‌ها

برای فرار از برج‌های شهر به فضای باز، حتما از خیابان ستاره‌ها دیدن کنید. این‌جا جایی است که شهر به برخی از مشهورترین ستاره‌های سینمای هنگ‌کنگ ادای احترام می‌کند. مشابه پیاده‌روی مشاهیر در هالیوود، خیابان ستاره‌ها نیز به هنرمندان چینی اختصاص داده شده است.

بیشتر بخوانید: جاذبه ووژن چین | یکی از زیباترین شهرهای آبی باستانی در چین

این خیابان چندین سال به دلیل توسعه اسکله بسته بود، اما اکنون بزرگ‌تر و بهتر از همیشه بازگشایی شده است. گذرگاه جدید منحنی است و بیشتر از قبل به بندر ویکتوریا کشیده شده است و مناظر فوق العاده‌ای را به جزیره هنگ‌کنگ می‌بخشد. خیابان ستاره‌ها یکی از بهترین مکان‌ها برای تماشای نمایش‌های لیزری شبانه و دیدن نورهای نئونی است که بر روی آب می‌درخشند.

آشنایی با جاذبه‌های گردشگری هنگ‌کنگ

آثار مشهور به همراه دو مجسمه جدید و چشم‌گیر یکی از بروس لی با آب‌نما و دیگری از آنیتا موی در این خیابان نصب شده‌اند. هر شب درست پایین‌راه، یک فواره آب می‌رقصد و در یک برنامه منظم، آب را به هوا می‌باشد.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور یونان

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات