بازدید از دروازه بهشت در چین | مرتفع‌ترین دروازه طبیعی در جهان

2 سال پیش 0 دیدگاه

پلکانی به سوی دروازه بهشت ​​در چین، بالای کوه تیانمن، 24500 فوت بالاتر از شهر Zhangjiajie در استان هونان کشور چین واقع شده است. بازدیدکنندگان با طی کردن 999 پله به غار تیانمن می‌رسند که بلندترین طاق طبیعی جهان است و به‌عنوان مرتفع‌ترین دروازه جهان ​​نیز شناخته می‌شود. در این‌جا مناظر دیدنی و کوهستانی بی‌نظیری را خواهید دید که میلیون‌ها بازدیدکننده از سراسر جهان را به خود جذب کرده‌است.

فقط برای کسانی که از سرگیجه رنج نمی‌برند و مهم‌تر از همه نفس کافی دارند، دروازه بهشت چین جذاب و خاطره‌انگیز خواهد بود. زیرا دروازه معروف بهشت ​​که در کوه تیانمن چین قرار دارد، تنها پس از طی کردن منحنی‌ها و راهی صعب‌العبور، قابل دسترسی است با مسیری که صخره و سپس 999 پله را در بر دارد. اما گفته می‌شود با رسیدن به قله، تماشای دروازه بهشت چین فراموش‌نشدنی است.

همه به سفر علاقه و دوست دارند هر روز به مکان‌های دیدنی بروند. پس اگر می‌خواهید دروازه بهشت ​​روی زمین را ببینید، برای سفر به چین اقدام نمایید. یک "دروازه بهشت" طبیعی که در ارتفاع 4196 فوتی در کوه تیانمن قرار گرفته است. اگر تمایل دارید درباره دروازه بهشت در چین بیشتر بدانید، حتما این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

مسیر دروازه بهشت در چین

کسانی که می‌خواهند از مسیر طولانی تله‌کابین دوری کنند، می‌توانند با اتوبوس از جاده‌ای باریک که 99 بار به سمت پیچ می‌خورد، به این مکان برسند. با آن که بالا رفتن از پله‌ها برای اکثر بازدیدکنندگان حدود 30 دقیقه طول می‌کشد؛ باز هم ارزش آن را دارد. با بالا رفتن و نزدیک‌تر شدن به غار تیانمن، مناظر خیره‌کننده‌تری نمایان می‌شود، جایی که طبق یک افسانه چینی، «خدایان با دنیای فانی ملاقات می‌کنند».

دروازه ی بهشت در چین

دو راه برای رسیدن به کوه تیانمن وجود دارد که هیچ‌کدام راحت نبوده و برای افراد ضعیف مناسب نیست. البته هر دو در نوع خود قابل‌توجه هستند. از Zhangjiajie در استان هونان جنوب چین، مسافران این امکان را دارند که طولانی‌ترین ترن هوایی جهان را سوار شوند و در عرض 30 دقیقه از ارتفاع 24500 فوتی عبور کنند. مسیر نهایی تراموا بسیار شیب‌دار است و با زاویه 37 درجه بالا می‌رود. برخی می‌گویند این منظره یک عمر است که شامل قله‌های زیبای کوه، دره‌های جنگلی عمیق و سرسبز و 99 پیچ و خم معروفی است که جاده کوه تیانمن را تشکیل می‌دهد.

اگر تراموا برای شما مناسب نیست، یک جاده کوهستانی پیچ در پیچ تیانمن وجود دارد که یکی از بی‌نظیرترین جاده‌های جهان است. از Zhangjiajie، می‌توانید 7 مایل را از ارتفاع حدود 656 فوتی شروع کنید و تا ارتفاع 4265 فوتی بالا بروید. و تمام 99 پیچ به سمت دروازه بهشت چین را طی کنید. عدد 99 نماد این باور است که بهشت ​​نه قصر دارد. این درایو به‌عنوان یکی از دیدنی‌ترین و خطرناک‌ترین مناطق در نظر گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: راهنمای بازدید از پارک ملی جنگلی ژانگجیاجی در چین

دروازه بهشت چین

دروازه بهشت چین کجاست؟

در بالای کوه تیانمن در هونان چین، یک پدیده طبیعی دیدنی وجود دارد. طی صدها سال، فرسایش خاک و آب طاقی به عرض 30 متر را در صخره کوه تشکیل داده است. با‌این‌حال، بر اساس یک فولکلور چینی، قطعه‌ای از کوه در سال 263 سقوط و حفره عظیمی را ایجاد کرد. طاق کوه تیانمن، معروف به دروازه بهشت بالاترین نمونه شناخته شده از این پدیده طبیعی در این سیاره است که در ارتفاع تقریبا 5000 فوتی از سطح دریا قرار دارد.

دروازه بهشت چین کجاست

جاذبه‌های دیدنی در مسیر دروازه بهشت چین

به همان اندازه که پله‌ها و زیبایی کوه تیانمن چشمگیر هستند، تصور این‌که چگونه در شهر می‌تواند این‌گونه بالا برود، دشوار است. پل شیشه‌ای ژانگجیاجی گرند کانیون، دو صخره عمیق را دربرمی‌گیرد، حدود 1400 فوت طول دارد و تقریبا 1000 فوت بالاتر از سطح زمین معلق است. یک سکوی بانجی در وسط پل است که پس از تکمیل شدن به بلندترین جامپ جهان تبدیل خواهد شد که ارتفاع آن 886 فوت از سطح زمین است.

معرفی دروازه بهشت در چین

بیشتر بخوانید: آشنایی با جاذبه گویلین | بهشت واقعی در چین!

طولانی‌ترین تله‌کابین جهان تا قله کوه

 به بهترین شکل ممکن می‌توان با تله‌کابین به دروازه بهشت در چین رسید. ترن هوایی، طولانی‌ترین مسیر در جهان است که حدود 30 دقیقه برای طی کردن بیش از 7 کیلومتر طول می‌کشد. قسمت آخر مسیر کابلی، بسیار شیب‌دار است و با 37 درجه از صخره‌های شیب‌دار به سمت یکی از قله‌های کوه بالا می‌رود. تله‌کابین نزدیک به ایستگاه اتوبوس و ایستگاه راه‌آهن شروع می‌شود‌.

منظره‌ای که از تله‌کابین مشاهده می‌شود، خارق‌العاده است: قله‌های کوهستانی سرسبز، 99 خم (99 پیچ تیز در جاده‌ای تا قله کوه) و دره‌های عمیق در مسیر به دروازه بهشت چین وجود دارد. یک تله‌کابین با هشت نفر و یک راهنما همراه شماست. وقتی طوفان، رعد و برق، باد شدید یا برف شدید وجود دارد، ممکن است تله‌راه بسته شود.

آشنایی با دروازه بهشت در چین

راهروی صخره آویزان

مسیر پیاده‌روی در امتداد لبه‌های قله‌ این کوه و چسبیده به صخره‌های عمودی آن ساخته شده است. طول مسیر حدود 1.6 کیلومتر و ارتفاع آن حدود 1400 متر است. طی کردن حلقه کنار صخره حدود 1 و نیم ساعت طول می‌کشد. در انتهای مسیر، یک پل معلق دارد که دو قله را به‌هم متصل می‌کند. طول پیاد‌رو همیشه شلوغ است. برای همین ممکن است متوجه شوید که باید برای مکانی برای عکس گرفتن بجنگید.

 

بازدید از دروازه بهشت در چین

راه‌آهن شیشه‌ای

راه‌آهن شیشه‌ای در کوه تیانمن به نام "پیاده‌روی ایمان" در نوامبر 2011 افتتاح شد. از آن زمان به‌بعد این یک جاذبه توریستی در سمت غربی کوه بوده است. (یک اسکای واک شیشه‌ای کمتر شناخته شده در سمت شرقی در آوریل 2015 افتتاح شد.) مکان آن بخشی از مسیر معلق به صخره است که فقط حدود 200 متر از بالای تله‌راه فاصله دارد.

  • ارتفاع: بیش از 1400 متر (4600 فوت)
  • ابعاد: 60 متر (197 فوت) طول، 1.6 متر (5 فوت) عرض.

این مسیر واقعا احساس هیجان‌انگیزی مانند قدم زدن در آسمان را به بازدیدکنندگان خود می‌دهد، البته برای افراد ضعیف مناسب نیست. در روزهای مه‌آلود، پیاده‌روی آسان‌تر است. اگر روز قبل باران ببارد، معمولا مه شدیدی بالای کوه وجود دارد. به شما توصیه می‌شود قبل از رفتن به این مکان زیبا، پیش‌بینی آب‌و‌هوا را نگاه کنید.

 

جاذبه‌های دروازه‌ی بهشت در چین

بیشتر بخوانید: رصدخانه باستانی پکن | گنجینه‌ای مخفی در کشور چین

بالابر صندلی باز برای دو نفر

بالابر صندلی باز در انتهای پل معلق قرار دارد. دو نفر، یک صندلی مشترک دارند که تا قله کوه بالا می‌رود، جایی که برجی در آن‌جا قرار دارد. در بالای برج، می‌توانید مناظری از کوه‌های اطراف را تماشا کنید. طی کردن مسیر تله‌کابین در قله‌های جنگلی انبوه، حدود 20 دقیقه طول می‌کشد.

آشنایی با دروازه‌ی بهشت در چین

خم ۹۹

۹۹ پیچ تیز در جاده تا غار تیانمن که یکی از زیباترین غارهای چین است وجود دارد. بهترین مکان برای دیدن و عکس گرفتن از این پیچ‌ها تله‌کابین است. این جاده برای استفاده گردشگران ساخته شده است و آن‌ها را از دامنه کوه به بالای کوه و غار تیانمن می‌برد. اتوبوس‌های توریستی از ایستگاه‌های تله‌کابین در امتداد برخی از این ۹۹ پیچ به غار تیانمن می‌رسند. اتوبوس در راه توقف نمی‌کند و تا غار حدود 20 دقیقه طول می‌کشد. این مسیر پر از پیچ‌های تند در امتداد صخره‌های عمودی، برای کسانی که به‌ راحتی ماشین سواری می‌کنند، توصیه نمی‌شود.

 

سفر به دروازه‌ی بهشت در چین

بهترین زمان بازدید از دروازه بهشت چین

تنها چیزی که باید در بازدید از دروازه بهشت در چین در نظر بگیرید، آب‌و‌هواست. در صورت وجود مه در پیش‌بینی هواشناسی، سعی کنید از بازدید این مکان خودداری کنید. به‌خاطر داشته باشید بازدید در شرایط مه‌آلود، دید شما را محدود می‌کند. آن‌ها همچنین می‌گویند که بهترین زمان بازدید بین سپتامبر و نوامبر است، زمانی که دمای هوا مطبوع و هوا عمدتا خشک است.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات