آشنایی با معروف‌ترین غارهای چین؛ عجیب و دیدنی

7 ماه پیش 0 دیدگاه

بیشتر گردشگران کشور چین را با دیوار چین و شهر ممنوعه یا رود یانگتسه می‌شناسند، اما باید گفت کشور چین به اندازه وسعت عظیمی که دارد پر از مکان‌های دیدنی و شگفتی‌های بسیار است. غارهای چین، از معروف‌ترین مکان‌های دیدنی این کشور هستند که حتی حدود چند میلیون از مردم چین در این غارهای اسرارآمیز چین زندگی می‌کنند. در ادامه شما را با معروف‌ترین غارهای چین آشنا خواهیم کرد.

  1. غار لانگیو، نهمین عجایب دنیای باستان

اولین مورد از غارهای چین که به بررسی آن می‌پردازیم غار لانگیو است که در نزدیکی روستای شیان بیکون در استان ژجیانگ چین واقع شده است. غار لانگیو، یک دنیای زیرزمینی باستانی وسیع، باشکوه و کمیاب است که «نهمین عجایب دنیای باستان» در چین شناخته می‌شود.

قدمت غار Longyou که به‌عنوان اتاق‌های سنگی نیز شناخته می‌شوند، حداقل 2000 سال است. این غار یکی از بزرگ‌ترین کاوش‌های زیرزمینی دوران باستان را نشان می‌دهد و رازی ماندگار است که هنوز آن کسی به آن پی نبرده است. کشف این غار باستانی داستان جالبی دارد که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

در سال 1992، کشاورزان نزدیک روستای شیان بیکون در استان ژجیانگ چین تصمیم گرفتند چندین حوضچه را تخلیه کنند، اما اطلاع نداشتند در زیر آب رازی باستانی نهفته است. در نهایت با  تخلیه آب، پنج غار نمایان شدند که به‌طرز عجیبی ساخته شده بودند.

 این کشف باشکوه، منجر به کشف 19 غار دیگر شد و در مجموع 24 فضا کشف شد که از نظر اندازه و شکل متفاوت هستند. غارهای  Longyou  بسیار جذاب هستند و اندازه‌های متفاوتی دارند. برخی از آن‌ها بیش از 30 متر عرض دارند و سقف‌های طاق‌دار و ستون‌هایی از آن‌ها محافظت می‌کنند.

غار لانگیو؛ یکی از اسرارآمیزترین غارهای چین

  1. غار موگائو؛ موزه نقاشی و مجسمه

غار موگائو یا موگای از دیگر غارهای چین است که شامل نقاشی‌های دیواری، مجسمه‌های نقاشی‌شده، معماری باستانی و آثار فرهنگی متحرک است. استقبال بی‌نظیر گردشگران از غارهای موگائو اهمیت تاریخی آن را نشان می‌دهد. طرح‌های حفاظتی، دستورالعمل‌هایی را برای استفاده و حفاظت از غارهای چین تعیین کرده‌اند.

  1. غار نی فلوت؛ سرزمین نی‌ها

غار رید فلوت که در شمال غربی شهر گویلین چین قرار دارد، یکی از معروف‌ترین و باورنکردنی‌ترین غارهای چین به حساب می‌آید. این غار نام خود را از نی‌هایی گرفته است که اغلب برای ساختن فلوت استفاده می‌شوند و در خارج از غار رشد می‌کنند. غار رید فلوت یک مکان گردشگری محبوب است و قدمت آن به سلسله تانگ در سال 792 پس از میلاد برمی‌گردد. استالاکتیت‌های زیبا، استالاگمیت‌ها و صخره‌های پیچیده از دیدنی‌های درون غار ریدفلوت هستند. بسیاری از آن‌ها از نشانه‌ها، اشیای طبیعی و موجودات افسانه‌ای تقلید و بر این اساس نام‌گذاری شده‌اند.

غار نی فلوت چین

  1. غار تنگلونگ؛ بزرگ‌ترین سیستم غار در چین

غار Tenglong بزرگ‌ترین سیستم غار در چین است که با طول کمی بیش از 37 مایل و مساحت 21.5 فوت مربع، دارای پنج لایه بوده و یکی از «غارهای فوق‌العاده» دنیا به شمار می‌رود. پنج قله، ده اتاق و بیش از ده آبشار زیرزمینی در این غار وجود دارد.

 

  1. غار یائودینگ؛ غارهایی که تبدیل به خانه و هتل شده‌اند!

وقتی خلاقیت انسانی و زیبایی طبیعی را با هم ترکیب کنید، نتیجه آن ساخت خانه در غارها می‌شود. یائودونگ در شمال چین در فلات لس واقع شده و بیش از 4500 سال است که محل سکونت مردم شناخته می‌شود. این سکونتگاه‌ها در استان‌های شانشی، گانسو و هنان یافت می‌شوند و بیش از 40 میلیون نفر را در خود جای داده‌اند.

یائودونگ‌ها مزایای زیادی برای ساکنان خود دارند؛ از جمله اینکه ساخت و نگهداری آن‌ها ارزان است. خانه‌های غار از خاک لس که در منطقه فراوان است ساخته شده و به‌خوبی عایق‌بندی شده‌اند. زندگی در این غارها در فصول گرم و سرد راحت است و سبب صرفه‌جویی در پول و منابع ساکنان این غارهای چین می‌شود.

یائودونگ‌ها یا همان غارنشینان نقش جالبی در تاریخ داشتند. آنان از سال 1935 تا 1948 در یانان که پایگاه عملیات حزب کمونیست بود خدمت کردند. امروزه بسیاری از خانه‌های غار، به‌عنوان هتل فعالیت می‌کنند و اتاق‌هایی را برای اجاره ارائه می‌دهند.

غار یائودینگ چین

 

  1. غار ژیجین؛ حیرت‌انگیزترین غار چین

این غار زیبا شهرت خود را مدیون بیش از 40 نوع مختلف شکل‌گیری کارست است. غار ژیجین با نام مستعار «موزه کارست» دارای استالاکتیت‌ها و استالاگمیت‌هایی است که ارتفاع آن‌ها از حدود 131 تا 229 فوت متفاوت است. درخت باران نقره‌ای که از کریستال شفاف ساخته شده، یکی از محبوب‌ترین سازه‌های سنگی این غار است. ارتفاع آن حدود 55 فوت بوده و شبیه درختی گل‌دار است. غار ژیجین که در ابتدا غار داجی نام داشت، در سال 1980 کشف شد. این غار در روستای مینژای در استان گوئیژو واقع شده و امروزه جاذبه گردشگری مهمی در این منطقه است.

غار ژیجین چین

  1. غار اژدهای زرد و افسانه‌ کهن چینی

غار اژدهای زرد یا Huanglong غاری شگفت‌انگیز و زیباترین غار چین است. در این غار چراغ‌های رنگارنگی وجود دارد که استالاکتیت‌های زیبا، استالاگمیت‌ها، ستون‌های سنگی، گل‌های سنگی و دیگر صخره‌ها را روشن می‌کند. غار اژدهای زرد نام خود را از افسانه‌ای گرفته است که می‌گوید زمانی یک اژدها و ارواح در آنجا زندگی می‌کردند. چهار لایه، شامل دو غار آبی و دو غار خشک، تقریباً 1.1 میلیون فوت مربع از منطقه اکتشاف‌شده را تشکیل می‌دهند.

غار اژدهای زرد با اتاق‌های سنگی، حیات‌وحش زیبا، دریاچه‌ها، استخرها و آبشارها، به‌طور طبیعی زیباست و دیدنی‌های متعددی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. کاخ اژدها، بزرگ‌ترین سالن غار اژدهای زرد است و نمایشی زیبا و متنوع از 2000 استالاگمیت را ارائه می‌دهد. رودخانه زیرزمینی آن نیز تقریباً 9200 فوت طول دارد و سمندرهای غول‌پیکر چینی در آن زندگی می‌کنند.

غار اژدهای زرد چین

 

  1. غار فورونگ؛ ثبت‌شده در میراث جهانی یونسکو

غار فورونگ با ترکیبی از علم و هنر، زیباترین مکان زیرزمینی در چین به شمار می‌آید. این غار یکی از بزرگ‌ترین غارهای آهکی جهان است که در شهرستان چونگ کینگ وولنگ واقع شده است. غار فورونگ حدود 70 نوع رسوب مختلف و دو نوع سنگ دارد: سنگ کربناته و نمک سولفات، انواع استالاکتیت‌ها، استالاگمیت‌ها، ستون‌های سنگی و گل‌های کریستال مرجانی، زیبایی بی‌نظیری به غار بخشیده‌اند. غار فورونگ تنها غاری در چین است که در فهرست میراث جهانی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد یونسکو قرار گرفته است.

 

  1. غار تیانمن؛ دروازه‌ای به بهشت

غار تیانمن یا دروازه بهشت چین با غارهای دیگر چین که پیش از این ذکر کردیم متفاوت است. این غار نقطه عطف جذاب و خاصی دارد که آن را در فهرست بهترین غارهای چین قرار داده است. بازدیدکنندگان باید از 999 پله بالا بروند (می‌توانند از پله‌برقی، تله‌کابین یا اتوبوس استفاده کنند) تا بتوانند مناظر خیره‌کننده‌ای را تماشا کنند. به نظر می‌رسد این مکان دری اسرارآمیز به بهشت است و به همین دلیل لقب «دروازه بهشت» را گرفته است.

غار تیانمن چین

سخن پایانی

در این مطلب متوجه شدید غارهای چین از شگفت‌انگیزترین مکان‌های دیدنی در چین هستند، اما باید بدانید جاذبه‌های گردشگری چین فراتر از این چند مورد غار هستند. در سفر با تور رز آبی می‌توانید با جاذبه‌های ناشناخته چین آشنا شوید و به این باور برسید که هنوز هم چین سرزمینی پر از شگفتی‌های تاریخی و طبیعی است. شما می‌توانید تور چین را رزرو کنید و از زیبایی‌های بکر و فوق‌العاده این کشور شگفت‌زده شوید.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا

49990000
مشاهده

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات