پل طلایی ویتنام (پل دستان خدا) | سازه‌ای شگفت‌انگیز

2 سال پیش 0 دیدگاه

پل طلایی ویتنام میان بسیاری از پل‌هایی که شایسته جشن گرفتن و تفریح در ویتنام هستند، احتمالا برجسته‌ترین است. طراحی منحصر‌به‌فرد آن شبیه به بلند شدن پل توسط دو دست غول‌پیکر است و رنگ زرد طلایی این پل آن را به مکانی عالی برای گشت‌وگذار تبدیل کرده است. پل طلایی ویتنام یک ساختمان جدید معماری است که در مجموعه تفریحی - گردشگری بانا هیلز قرار دارد.

پل طلایی در کشور ویتنام در ارتفاع 1400 متری از سطح دریا ساخته شده و حدود 150 متر طول دارد. ریشه نام "پل طلایی" از قاب نرده طلاکاری شده آن گرفته شده است که بیش از این که یک قطعه معماری ناب باشد، از زمان افتتاح آن در ژوئن 2018 خود را به عنوان نماد جدیدی از گردشگری دا نانگ مطرح کرده است.

البته بانا هیلز فقط پل طلایی را ندارد. به‌طور معمول، اگر کسی می‌خواهد از این جاذبه بازدید کند، باید یک تور یک روزه به بانا هیلز انتخاب کند، زیرا فعالیت‌های جالب زیادی برای بازدیدکنندگان وجود دارد که در اطراف مجموعه Ba Na Hills در کنار پل طلایی دانانگ، مانند پارک فانتزی (یک پارک تفریحی)، دهکده فرانسوی تجربه می‌کنند. باغ‌های گل، بتکده Linh Ung، کافه و رستوران‌هایی با سبک‌های مختلف و غیره. حتی می‌توانید با قطار اطراف و بالای تپه گردش کنید. این مقاله به معرفی جاذبه‌های پل طلایی ویتنام می‌پردازد، بنابراین، اگر قصد سفر به ویتنام و بازدید از پل طلایی ویتنام را دارید، با ما همراه باشید.

معرفی پل طلایی ویتنام

دو دست سنگی عظیمی که از کوه‌های مرکز ویتنام بیرون می‌آیند، ممکن است خزه‌دار و ترک خورده مانند ویرانه‌های باستانی به نظر برسند، اما در واقع آن‌ها مشبک‌های سیمی کاملا جدید و تکیه‌گاه‌های فایبرگلاس برای یک پل عابر پیاده خیره‌کننده هستند که در ژوئن افتتاح شد.

کائو وانگ یا «پل طلایی» در ارتفاع 3280 فوتی از سطح دریا در تپه‌های بانا اوج می‌گیرد، جایی که ایستگاه تله‌کابین را به باغ‌های محبوب اطراف متصل می‌کند. ساختار خود پل طلایی از چوب با نرده‌های فولادی ضدزنگ ساخته شده است. شرکت مستقر در شهر هوشی مین که رهبری طراحی پل طلایی ویتنام را بر عهده داشت، آن را به «دست‌های غول‌پیکر خدایان» تشبیه کرده است که بر روی یک نخ طلایی قرار دارند.

پل طلایی دانانگ ویتنام

وسعت 500 فوتی این پل به بازدیدکنندگان فضای زیادی برای تماشای مناظر خوش‌منظره می‌دهد. همه این‌ها بخشی از تلاش برای آوردن گردشگران بیشتر به کشور است.

بیشتر بخوانید: بهترین و محبوب‌ترین سوغات ویتنام را بشناسید

مشخصات پل طلایی ویتنام  

پل طلایی که با مجموعه‌ای از مسابقات معماری در سراسر جهان پاداش داده شده است، دارای ترکیبی هماهنگ از معماری پیشگامانه و طبیعت دیدنی است. این پل طلایی با 150 متر طول و 12.8 متر عرض، از 8 طاق تشکیل شده است که منحصربه‌فردترین نقطه معماری آن، تضاد بین منحنی ظریف و دست‌های غول پیکری است که پل را در دست گرفته‌اند.

قدم زدن اطراف پل طلایی مانند قدم زدن بر روی ابرها بر روی دستان خدای کوه است. از زمان افتتاح آن، دا نانگ، میزبان بسیاری از رویدادهای بزرگ، به ویژه نمایش مد "A walk on a cloud" در سفر شده است. به لطف معماری خارج از جهان، پل طلایی از طراحان مد الهام گرفته است تا مجموعه‌های عالی بسازند. علاوه بر این، این پل مکان مورد علاقه بسیاری از زوج‌ها برای گرفتن عکس عروسی است.

محل پل طلایی ویتنام

همان‌طور که در بالا اشاره شد، پل طلایی دانانگ در موقعیتی عالی داخل تپه‌های بانا، مجتمع تفریحی و گردشگری جذاب شهر دانانگ قرار دارد. این پل در ارتفاع 1400 متری از سطح دریا، شاهکاری با قاب‌های نرده طلایی رنگ و شکل پیچ‌درپیچ (به طول 150 متر) است. پل طلایی به تازگی ساخته و از سال 2018 به نماد جدیدی از دانانگ تبدیل شده است. این پل همچنین با هزاران گردشگر بین‌المللی که برای بررسی معروف‌ترین پل ویتنام به آن‌جا هجوم می‌آورند، نام خود را در صحنه جهانی ثبت کرده است. علاوه بر این، معماری چشم‌گیر آن، الهام‌بخش بسیاری از سازه‌ها در سراسر جهان برای الگوبرداری از آن است.

بهترین زمان بازدید از پل طلایی ویتنام

پل طلایی بر روی یک رشته کوه مرتفع، حدود 1400 متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد و آب‌وهوای آن در تمام طول سال خنک و معتدل است. در فصل بارانی ممکن است هوای آن مه‌آلود باشد. از آنجایی که می‌خواهید پل طلایی ویتنام را در آسمان صاف بررسی کنید، سعی کنید بین مارس و سپتامبر از آن بازدید کنید. پل طلایی دانانگ هر روز از ساعت 8 صبح تا 6:30 بعدازظهر باز می‌شود. شلوغ‌ترین ساعات بین 9:00 صبح تا 5:00 بعدازظهر است که بسیاری از مردم برای تماشای لحظات طلوع و غروب خورشید به آن‌جا می‌روند. اگر می‌خواهید از شلوغی دوری کنید، بهتر است زودتر یا دیرتر از بقیه به آن‌جا بروید، به‌خصوص قبل از ساعت 9 صبح و بعد از ساعت 5:00 بعدازظهر تا فضای آرامی را زیر نور طلایی احساس کنید.

 

پل طلایی در ویتنام

نحوه عکاسی در پل طلایی ویتنام

پل طلایی به عنوان یکی از بهترین مکان‌ها برای عکاسی در ویتنام، فلای‌کم‌های زیادی را در آسمان آن خواهید دید. هر روز ده‌ها نفر از وبلاگ‌نویسان سفر، سلبریتی‌ها یا زوج‌هایی که عکس‌های پانوراما زیبایی را در این پل می‌گیرند، خواهید دید که بسیاری از آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی مشهور و الهام‌بخش شده‌اند.

پل طلایی قطعا از طریق لنز FlyCam زیباترین و باشکوه‌ترین خواهد بود. تنها چیزی که در‌حال‌حاضر می‌تواند کل این پل عالی را در یک قاب بگیرد. با این وجود، قانون جدیدی وجود دارد که استفاده از FlyCam را در Ba Na Hills ممنوع می‌کند. بنابراین، دوربین‌ها و تلفن‌های همراه به ابزاری مؤثر برای هر کسی که می‌خواهد به دنیا اعلام کند که از این پل معروف بازدید کرده است، تبدیل خواهد شد.

با عزیزتان عکس بگیرید

پل طلایی دانانگ به یک فضای محبوب برای ازدواج زوج‌ها تبدیل شده است تا این لحظات شیرین را در آلبوم عکس خود ذخیره کنند. گرفتن عکس‌های پانوراما در حالی که زوج ها دست در دست هم راه می‌روند، به یکدیگر نگاه می‌کنند و یک بوسه شیرین می‌دهند، بسیار عالی است. چه چیزی بهتر از عکس‌های زوج در منظره عاشقانه «راهپیمایی در ابرها» می‌تواند باشد.

پل طلایی کشور ویتنام

پس از بازدید از پل طلایی چه باید کرد؟

پس از بازدید از پل، چند کار منحصر‌به‌فرد دیگر در Ba Na Hills وجود دارد. برای اطمینان از دیدن همه آن‌ها، توصیه می‌کنیم پس از بازدید از پل طلایی به باغ‌ها بروید. سپس به سمت پل برگردید و با تله‌کابین ایستگاه بوردو به سمت دهکده فرانسوی بروید. هنگامی که آماده حرکت شدید، با ایستگاه L'Indochine از دهکده فرانسوی به ایستگاه Toc Tien بروید که شما را به ورودی اصلی بازمی‌گرداند. این خط (خط توک تین) به دلیل طولانی‌ترین تله‌کابین، رکورد جهانی گینس را از آن خود کرده است که از یک ایستگاه به ایستگاه دیگر حدود 17 دقیقه طول می‌کشد. همچنین از چند آبشار خیره‌کننده عبور خواهید کرد، پس دوربین خود را آماده کنید.

بیشتر بخوانید: جاذبه های دیدنی هوشی مین

سوار شدن بر تله‌کابین در Ba Na Hills

سفر با تله‌کابین به پل طلایی یکی از نکات برجسته کل تجربه این سفر است. وقتی در کوه‌های ترونگ سونگ سوار می‌شوید، منظره کاملا نفس‌گیر است. حدود 20 دقیقه طول می‌کشد تا از ایستگاه هوی آن تا پل بروید. خود را آماده کنید و هنگام سوار شدن در تله‌کابین حتما مراقب آبشارها باشید! آبشارهای شگفت‌انگیز زیادی برای دیدن وجود دارد، به‌خصوص آبشارهای عظیم توک تین. آن‌ها درحال‌حاضر روی ساخت ایستگاه‌های تله‌کابین کار می‌کنند تا بتوانید بیرون بروید و آبشارها را نزدیک‌تر ببینید که پس از تکمیل، بسیار چشمگیر خواهند بود.

 

چرا پل دست طلایی در ویتنام ساخته شد؟

این پل که در سال 2018 ساخته شد، بخشی از یک پارک موضوعی بزرگ به سبک دیزنی به نام Ba Na Hills است. عقربه‌ها و پل نماد، دست‌های خدا هستند که طلا را از منطقه غنی از منابع بیرون می‌کشند. این شهربازی دارای وسایل سواری، رستوران، باغ و غیره است. حتی افرادی با لباس شخصیت‌ها در همه‌جا قدم می‌زنند، درست مثل دیزنی.

پل طلایی در کشور ویتنام

دهکده فرانسوی در باتا هیلز

یکی از جاذبه‌های Ba Na Hills دهکده فرانسوی است که ادای احترام به مستعمره‌نشینان فرانسوی در اوایل دهه 1900 است. این بنا به گونه‌ای ساخته شده است که شبیه یک دهکده کوچک فرانسوی باشد. حتی بازسازی کلیسای نوتردام و کپی مولن روژ از پاریس وجود دارد.

بازدید از پل طلایی دانانگ ویتنام

این منطقه جایی است که بیشتر فرصت‌های خرید و غذاخوری در آن قرار دارد. بسیاری از رستوران‌ها غذاهای ویتنامی الهام گرفته از فرانسوی را با سطوح قیمتی متفاوت ارائه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: معرفی خلیج هالونگ‌بای | از جاذبه‌های توریستی ویتنام

حقایق جالب درباره پل طلایی در ویتنام

  • این پل تنها 150 متر است.
  • تعداد کمی از پل‌ها در ویتنام می‌توانند با منظره‌های هوایی پل طلایی به جنگل‌ها و شهر ساحلی دانانگ رقابت کنند. در ارتفاع بالا، این ساختار معماری نمادین مانند یک پیاده‌روی خیالی به نظر می‌رسد.
  • پل طلایی دانانگ به دلیل ارزش هنری شگفت‌انگیزش، علیرغم ساخت اخیر آن در سال 2018، به سرعت به یکی از برترین جاذبه‌های گردشگری ویتنام تبدیل شده است.

راهنمای بازدید از پل طلایی در ویتنام

  • پل طلایی دانانگ توجه‌ها را به‌خود جلب می‌کند و در بسیاری از روزنامه‌ها و مجلات مسافرتی شناخته شده در سراسر جهان ظاهر شده است، مانند اخبار BBC، NBC news، CNN، The Guardian و Street Art Globe.
  • مهم‌تر از آن، این پل به عنوان یکی از زیباترین سازه‌های جهان با پل‌های مشهوری مانند پل آسمان لنکاوی در مالزی و پل الکساندر III در فرانسه مقایسه می‌کنند.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات