غذا در ویتنام

5 سال پیش 0 دیدگاه

|| 14 غذا و خوراکی محبوب ویتنام

 

اگر علاقه مند به سوپ و نودل هستید مکان مناسبی را برای سفر انتخاب کرده اید.تنوع غذایی در ویتنام از غذاهای سالم دریایی و گیاهی تا غذاهای پرچرب و پرکربوهیدرات خوش آب و رنگ را شامل می شود.

سوپ نودل ویتنامی (Pho)

این سوپ پایه اصلی خیلی از سوپ ها در ویتنام است مواد اصلی آن نودل برنج، سبزیجات معطر ، تکه های گوشت و برش های لیمو است و در همه جای ویتنام چه دکه های کنار خیابان ها چه رستوران های مجلل پیدا می شود.

سوپ نودل ویتنامی

ساندویچ بان می  (Baguettes (Banh Mi

اگر در ویتنام خیلی عجله داشتید و گرسنه بودید از بهترین و در دسترس ترین ساندویچ های خوشمزه ای است که می توانید با آن رفع گرسنگی کنید، ساندویچ ویژه ویتنامی –فرانسوی بان می از یک نان باگت که داخل آن را با گوشت یا مغز،کره ،سبزیجات ،سس سویا و فلفل چیلی پر می کنند تشکیل شده است.

ساندویچ بان می

دستپیچ بهاری گای کوين (Summer Rolls / Fried Spring Rolls (Goi Cuon / Nem Ran

به شما پیشنهاد می کنیم در سفر ویتنام خود امتحان این پیش غذای محبوب و خوشمزه را از دست ندهید برای تهیه دستپیچ بهاری موادی مانند نودل های نازک ، میگو ،ورمیشل ، سبزیجات و ... را داخل ورقه های نازک برنجی می پیچند و روی آن را با بادام زمینی خرد شده تزیین می کنند و با سس چیلی سرو می کنند.

دستپیچ بهاری گای کوين

پن کیک بان سئو(Crepe Wrap (Banh Xeo 

 پن کیک کریسپی بان سيو غذای دیگری است که ریشه فرانسوی دارد خمیری که با آرد برنج ، شیر نارگیل ، زردچوبه درست می شود. درون آن را با نودل ورمیشلی، مرغ، گوشت گوساله، میگو، پیاز ورقه شده، جوانه‌ی گندم و قارچ پر می کنند در نهایت با برگه ی کاهو ،برگه ریحان یا نعناع ورقه های برنج سرو می شود و سس بادام زمینی طعم آن را تکمیل می کند.رستورانی که به بهترین نوع طبخ این غذا معروف است Banh Xeo 46A است که نظرات در رابطه با آن بسیار متفاوت است، اما ازدحام همیشگی جمعیت در این رستوران گواه این نکته است که مسئولین این رستوران کار خود را به درستی انجام می دهند. آدرس این رستوران را هم در اینجا  برای شما آورده ایم تا برای یافتن آن به دردسر نیوفتید.

پن کیک بان سئو

نودل می قوانگ (Mi Quang (Vietnamese Turmeric Noodles 

نودل زرد رنگ زردچوبه ای می قوانگ در اصل برای شهر دانانگ است اما در همه جای ویتنام می توانید آن را امتحان کنید ، می قوانگ ترکیبی دلچسب از آب گوشت و استخوان طعم‌دار شده با سس ماهی، فلفل سیاه، موسیر، سیر به علاوه‌ی میگو، تخم بلدرچین پخته و گوشت کبابی است که با سبزیجات تازه مانند ریحان، گشنیز، کاهو، بادام زمینی، گل موز ورقه شده و کراکر برنج کنجددار سرو می‌شود.

نودل می قوانگ

گوشت خوک طعم دار شده (Grilled Pork (Thit Nuong 

گوشت خوک طعم دار شده کبابی که در بین مردم ویتنام از محبوبیت خاصی برخوردار است در گوشه و کنار شهرهای ویتنام، در دکه های غذا و رستوران ها یافت می شود و به شکل های مختلف با نودل یا بصورت ساندویج و ...سرو می شود.

گوشت خوک طعم دار شده

بیف (Bò kho)

یکی از غذاهای مورد علاقه ویتنامی ها بوخو می باشد مه در وعده صبحانه یا ناهار سرو می شود.این غذا با گوشت گاو تهیه می شود اما با توفو و یا گوشت خوک هم می توان درست کرد.گوشت با حرارت کم در سس ماهی ، شکر ، آب یا آب نارگیل، هویج، پیاز و جعفری جوشیده می شود. محبوب ترین روش خوردن این غذا ، فرو کردن نان فرانسوی در این غذا و غوطه ور شدن به خورش می باشد.

Bò kho

بون مام (Bún mắm)

 این صبحانه ای است که هر روز در بازارهای محلی سرو می شود .اما مواد تشکیل دهنده آن در همه جا ثابت است که شامل : برنج ورمیشل ، خمیر ماهی، گوشت خوک و ترکیبی از سیزی ها و جوانه می باشد.این غذا از pho هم برای ویتنامی ها محبوب تر است.

Bún mắm

 مرغ کبابی با لیمو (Gà nướng sả)

 این یک غذای ساده اما لذیذ ویتنامی است .مرغ های کبابی با لیمو و سس ماهی پخته می شوند . این غذا معمولا همراه با نودل ور میشل سرو می شود.

 Gà nướng sả

 Cơm tấm

به معنی "برنج شکسته" می باشد.شما می توانید این غذا را حتی در غذاهای خیابانی ویتنام تهیه کنید.این یکی از محبوبترین غذاهای ویتنامی هاست که از برنج، سبزیجات و گوشت های مختلف تهیه می شود که البته گوشت خوک شایع تر است.

 Cơm tấm

سالاد (Gỏi (South) / Nộm (North

این یک سالاد ویتنامی است که البته به شیوه غربی درست می شود .به روشهای مختلفی این سالاد تهیه می شود اما معمولا با کلم رنده شده ،ریشه پاپایا ، گوشت و سبزیجات خرد شده می باشد.بعد کل مواد را با سرکه ، سیر ، نمک و چیلی مخلوط می کنند.

سالاد ویتنامی

سالاد اسفناج (Rau muống xào tỏi)

اگر اسفناج دوست ندارید و یا از سبزیجات تنفر دارید ، با این روش حتما از خوردن این غذا لذت خواهید برد.اگر سبزیجات را در روغن و سیر بپزید حتی کسانیکه که سالاد سفارش نمی دهند ، می توانند از آن لذت ببرند.

سالاد اسفناج

 خوراک حلزون (Ốc)

یکی از غذاهای محبوب ویتنامی ها خوراک حلزون است .به دلیل تنوع حلزون در این خوراک و همچنین خوردن آن با دست مورد توجه ویتنامی ها قرار دارد.

خوراک حلزون

آرد سرخ شده (Bột chiên)

غذای مورد علاقه ویتنامی ها که از مکعب های ترد تهیه شده از آرد برنج سرخ شده با تخم مرغ و پیازچه است .اکثر مردم ویتنام این غذا را در وعده صبحانه میل می کنند. 

آرد سرخ شده

چاکا (Cha Ca)

این غذا تا اندازه ای بین اهالی هانوی محبوب است که یک خیابان در پایتخت را به این تکه های ماهی سرخ شده اختصاص داده اند. این خیابان هم نام با این غذاست و Cha Ca La Vong خوانده می شود که رستوران های واقع در آن نوع خاصی از ماهی را سرو می کنند که با سیر، سرکه، زردچوبه و شوید مزه دار می شود و در یک تابه که در حال جلز و ولز کردن است، روی میز مقابل شما گذاشته می شود. Cha Ca La Vong معروف ترین و شلوغ ترین مکانی است که این غذا را سرو می کند، ولی شاید سرویس دهی خیلی خوبی نداشته باشد و قیمت رستوران های آن نیز بالاست. پیشنهاد می کنیم به جای این خیابان به Duong Than در منطقه ی Hoan Kiem در هانوی بروید و این غذا را با همان کیفیت ولی با قیمت ارزان تر نوش جان کنید. 

چاکا

گوی کُن (Goi Cuon)

این لقمه پیچ های تازه، سبک و سالم پیشنهادی مناسب هستند برای وقتی که از غذاهای سرخ شده ی ویتنامی سیر شده اید. این ورقه های برنجی نازک و شفاف قبل از اینکه با سلیقه پیچیده و گرد شوند، ابتدا با برگه های سبزیجات، یک ورقه ی گوشت یا غذای دریایی و یک لایه گشنیز پر می شوند. مرحله ی بعد غلتاندن آنها در ادویه ی محبوب ویتنامی، سس ماهی است. برای خوردن این خوشمزه ها به این آدرس بروید: Quan An Ngon, 18 Phan Boi Chau, Hoan Kiem district, Hanoi

گوی کُن

بان کوت (Banh Khot)

این غذا نوع لذیذی از پنکیک ویتنامی است که تمام محتویات خوشمزه ی پنکیک اصلی را دارد ولی در اندازه ی کوچکتر طبخ می شود. هر تکه از این غذا یک لقمه ی رضایت بخش است که دقیقاً به اندازه ی دهان شماست و از بلعیدن آن لذت می برید. بخش بیرونی پنکیک ترد است و با شیر نارگیل درست می شود. محتویات داخل این پنکیک ها از میگو، دانه های لوبیا و پیاز تشکیل می شود و به پودر سیر هم به عنوان ادویه ، روی همه ی آنها پاشیده می شود. خوشمزه ترین نوع بان کوت را اینجا پیدا کنید: Co Ba Vung Tau, 59B Cao Thang, District 3, HCMC

بان کوت

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات