بهترین و محبوب‌ترین سوغات ویتنام را بشناسید

2 سال پیش 0 دیدگاه

اگر قصد سفر به ویتنام را دارید و به فکر خرید سوغات ویتنام هستید، در این مقاله شما را با بهترین سوغاتی‌های کشور ویتنام آشنا می‌کنیم. ویتنام یکی از جذاب‌ترین کشورهای آسیایی است که از سواحل زیبا و و شهرهای شلوغ و فرهنگ اصیل برخوردار است. مانند هر کشوری سفر به ویتنام بدون سر زدن به مراکز خرید آن اصلا کیف نمی‌دهد. از طرفی در این کشور کالاهای جالب و زیبایی برای خرید عرضه می‌شوند که می‌توانید به‌عنوان سوغاتی ویتنام و یک یادگاری از این کشور با خودتان ببرید. در این کشور کالاهای دست‌ساز و سازه‌هایی که در هیچ کجای دنیا مشابه آن پیدا نمی‌شود، برای خرید در اختیار افراد قرار می‌گیرد. در ادامه این مقاله با معرفی بهترین و محبوب‌ترین سوغات ویتنام با ما همراه باشید.

سوغاتی‌های معروف ویتنام 

  • قهوه ویتنامی، بهترین سوغاتی ویتنام

اگر بخواهیم یکی از بهترین سوغاتی‌های این کشور را به شما معرفی کنیم، قطعا قهوه است. اگرچه قهوه برای همیشه به یادگار نمی‌ماند اما طعم و عطر آن تا سال‌ها بعد در خاطرتان باقی می‌ماند. قهوه ویتنامی یکی از محصولات  ویتنام است که در تمام دنیا معروف است و طرفداران زیادی دارد.

اگر در طول سفرتان قهوه ویتنامی را امتحان کرده باشید، حتما از طعم و عطر آن خوشتان می‌آید. پس بهتر است مقداری از آن را برای دوستان و خانواده‌تان هم ببرید تا آن‌ها هم بتوانند این قهوه خوشمزه را امتحان کنند.

بهتر است قهوه را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید تا مطمئن شوید که قهوه اصل ویتنامی را خریداری کرده‌اید.

سوغاتی‌های کشور ویتنام

بیشتر بخوانید: جاذبه های دیدنی هوشی مین

  • چای با عطر نیلوفر

گل نیلوفر یکی از سنبل‌های کشور ویتنام است که برای مردمان این کشور هم ارزش زیادی دارد. محبوب‌ترین سوغاتی ویتنام عطر و رنگی از گل نیلوفر است.

این گل در عین زیبایی، عطر خوبی دارد و به واسطه همین عطر از نیلوفر برای تهیه عطر استفاده می‌کنند. جالب است بدانید که این گل عطر بسیار خوشی دارد و محبوبیت آن در دنیا به اندازه‌ای است که توانسته است کشور ویتنام را به جایگاه پنجمین کشور تولید کننده چای در دنیا تبدیل کند.

چای نیلوفر یکی از سوغاتی‌های ویتنام است که برای تهیه آن از 1500 گل نیلوفر استفاده می‌شود. با این مقدار شما 1 کیلوگرم چای گل نیلوفر خواهید داشت.

البته در ویتنام چای‌هایی دیگری با انواع گل‌ها تهیه می‌شود اما اگر به دنبال یک سوغاتی لوکس از ویتنام هستید، چای نیلوفر انتخاب بهتری است.

  • صندل‌های گووک موک

یکی‌دیگر از سوغاتی‌های کشور ویتنام گووک موک است که یک نوع دمپایی چوبی و بخشی از فرهنگ مردم ویتنام است. این صندل را مردم در گذشته به همراه لباس‌های سنتی این کشور استفاده می‌کردند.

هرچند امروزه کم‌تر کسی هست که این لباس‌ها را در روتین زندگی‌اش استفاده کند، اما هنوز هم این لباس‌ها و صندل‌ها برای گردشگران محبوب است و دوست دارند به عنوان سوغات ویتنام یا برای گرفتن عکس، این آیتم را تهیه کنند. این دمپایی‌ها در انواع فروشگاه‌های ویتنامی برای فروش عرضه می‌شوند.

  • گلدوزی های چشم نواز

یکی از مواردی که از بدو ورود به این کشور، توجه‌تان را جلب می‌کند، هنر گلدوزی است که روی انواع لباس یا پارچه یا حوله و غیره کار می‌شود. این‌ها همه هنر دست ویتنامی‌ها است که در تهیه سوغاتی‌هایی از این قبیل شهرت دارند.

در این گلدوز‌ی‌ها از تصاویر اسطوره‌ای مانند عکس اژدها استفاده می‌شود که به‌خاطر ظرافت و زیبایی این هنر، توجه توریستان و مسافران را به خودش جلب می‌کند.

اگر در طول سفرتان سری هم به هانوی زدید، حتما این گلدوزی‌ها را در لیست خرید‌تان بگنجانید و آن‌ها را تهیه کنید. شهرت هانوی در دنیا به‌خاطرهمین گلدوزی‌های زیبا است.

سوغات کشور ویتنام

  • وسایل لاکی

یکی از زیباترین سوغاتی‌های کشور ویتنام، محصولات لاکی هستند که طرح‌های زیبا و جالبی روی آن‌ها هک می‌شود. جالب است بدانید که تهیه هر کدام از این محصولات شامل 20 مرحله است که طی 100 روز انجام می‌شود.

به‌همین‌خاطر است که در شهر هانوی، محصولات لاکی، به عنوان خاص‌ترین سوغاتی ویتنام، شناخته می‌شود. هانوی مملو از سوغاتی‌های زیبا و جذاب است که همواره می‌توانید تهیه کنید. از قاب عکس‌های لاکی گرفته تا جعبه‌های جواهر که از جنس لاک هستند.

تمام این محصولات در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف تهیه شده‌اند که گاهی حتی انتخاب را کمی سخت می‌کند. اما جالب‌ترین قسمت ماجرا اینجاست که هر کدام به اندازه‌ای خاص هستند که هرگز از خریدشان پشیمان نخواهید شد.

بیشتر بخوانید: جاذبه های دیدنی هانوی

  • فانوس کاغذی

فانوس کاغذی هم گزینه خوبی به عنوان سوغات ویتنام است که به واسطه بسته بندی مسطح خود قابل حمل می‌باشد. به این ترتیب حتی می‌توانید آن را به کشور خودتان هم ببرید. این فانوس‌ها به‌عنوان یک آیتم دکوراتیو، به زیبایی اتاق شما کمک می‌کنند. همچنین در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف عرضه شده‌اند. البته اگر هزینه بیشتری پرداخت کنید، می‌توانید فانوس‌هایی از جنس پارچه سیلک بخرید که ماندگاری بیشتری دارند.

  • چاپستیک

اگر به ویتنام سفر کردید، بدون یک جفت چاپستیک آن‌جا را ترک نکنید. چرا که این سوغاتی کوچک می‌تواند در خوردن غذاهای شرقی همراه شما باشد و یا حداقل سفرتان به این کشور پر از رنگ و زیبایی را به شما یادآور شود. این چاپستیک‌ها حتی زمانی که نتوانید با آن‌ها غذا بخورید، یک سوغاتی و یادگاری به یاد ماندنی هستند.

  • کلاه مخروطی

یکی‌دیگر از سوغاتی‌های کشور ویتنام و محصولات سمبلیک و کلاسیک ویتنام، کلاه‌های مخروطی هستند که احتمالا پیش از این در تصاویری که از مردم ویتنام موجود است، دیده‌اید. این کلاه‌ها به عنوان محافظی در برابر نور آفتاب و باران استفاده می‌شده‌اند. این کلاه دست‌بافت بوده و از جنس برگ نخل، تهیه شده است. همه مردم ویتنام از مرد و زن گرفته تا کودک و بزرگسال از این کلاه استفاده می‌کنند و امروزه هم در شالی‌کاری یا در فضای باز، برای محافظت در برابر آفتاب و باران از آن کمک می‌گیرند.

  • بادبزن دستی

بادبزن دستی مهم‌ترین سوغاتی است که می‌توانید از ویتنام تهیه کنید. این بادبزن‌ها یکی از هشت هنر لوکسی هستند که اهالی ویتنام برای تزئین خانه‌هایشان از آن استفاده می‌کنند.

سوغاتی ویتنام

بیشتر بخوانید: معرفی خلیج هالونگ‌بای | از جاذبه‌های توریستی ویتنام

  • سوغاتی‌های ویتنام با چوب بامبو

یکی از متریالی که در ساخت وسایل و سوغاتی‌های ویتنامی استفاده می‌شود، چوب بامبو است. وسایل مختلفی مانند گلدان، سبد، سینی، چاپ استیک و کاسه و غیره با چوب بامبو ساخته می‌شوند که می‌توانید به‌عنوان سوغاتی کشور ویتنام یا وسایل تزئینی خانه‌تان آن‌ها را تهیه کنید. سازه‌های ساخته شده با چوب بامبو در کشور ویتنام با قیمت بسیار ارزانی در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.

سوغاتی‌های ویتنام

  • ابریشم

ابریشم از پیله کرم ابریشم تهیه شده و با استفاده از دستگاه‌های بافندگی در طرح و رنگ‌های مختلف تولید می‌شود. شما می‌توانید از مغازه‌ها و غرفه‌ها محصولات ابریشمی تهیه کنید. این وسایل نسبت به کشورهای دیگر، قیمت بسیار مقرون‌به‌صرفه‌ای دارند.

التبه بازار کالاهای فیک هم در این کشور داغ است و باید همواره دقت کنید که به جای محصولات ارجینال و دست‌ساز، محصولات تقلبی تهیه نکنید. بهترین مکانی که می‌توانید از آن‌ها محصولات ابریشمی اصل خریداری کنید، روستای Hoi An Silk Village و روستای ابریشم Van Phuc است که در 10 کیلومتری جنوب‌غربی هانوی واقع شده است.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات