پارک ملی هوخه ویلوه | یکی از بهترین مناطق طبیعت‌گردی در هلند

2 سال پیش 0 دیدگاه

پارک ملی هوخه ویلوه از محبوب‌ترین جاذبه‌های هلند است که در هشت کیلومتری شمال شهر آرنهم قرار دارد. این پارک عظیم با مساحت 13750 هکتار، بزرگ‌ترین ذخیره‌گاه طبیعی در کشور هلند است. این پارک به‌خاطر تنوع مناظری که شامل همه چیز از جنگل‌های انبوه گرفته تا تپه‌های شنی مرتفع می‌شود، قابل توجه است. پارک ملی هوخه ویلوه هلند، همچنین به دلیل داشتن یک پارک ملی خصوصی، یکی از پارک‌های منحصربه‌فرد هلند و تنها پارک محصور‌شده کشور است که به‌عنوان یک پارک شکار بین سال‌های 1909 تا 1923 ساخته شد. این پارک حیات‌وحش فراوانی از جمله گوزن، گراز وحشی و موفلون (نژاد کمیاب گوسفند وحشی) را در خود جای داده است. اگر قصد سفر به هلند و بازدید از پارک ملی هوخه ویلوه را دارید، خواندن این مطلب را از دست ندهید.

حیات‌وحش و گیاهان پارک ملی هوخه ویلوه

پارک ملی هوخه ویلوه در هلند، مکانی است که شما از تماشای پرندگان و دیدن حیات‌وحش در آن لذت خواهید برد. بازدیدکنندگان می‌توانند از نقاط رصدی مناسب در بخش‌های مرکزی و شمال غربی Hoge Veluwe، انواع مختلفی از حیوانات از جمله گوزن قرمز، گوزن و خوک‌های وحشی را تماشا کنند. همچنین در پارک ملی هوخه ویلوه، موفلون، گونه‌ای از گوسفند وحشی که منشا آن ساردینیا و کورس است نیز دیده می‌شود. در فصل زمستان، پرندگان مختلفی از جمله فنچ‌های گل همیشه بهار، گل ختمی، دارکوب، ژی، زاغی و برفک در پارک جمع می‌شوند.

اگر از دوستداران حیات‌وحش هستید، بهترین زمان برای انجام لکه بینی حیوانات، صبح زود و اواخر عصر است، بنابراین برای بازدید در پارک ملی هوخه ویلوه کشور هلند برنامه‌ریزی کنید. هنگام ورود حتما نقشه پارک را بردارید. این اطلاعات جزئیاتی را در مورد مکان‌های مشاهده حیات‌وحش و مناطق پناهگاه ارائه می‌دهند که برخی از آن‌ها به راحتی با ماشین قابل دسترسی هستند.

برای کسانی که به گیاهان علاقه‌مند هستند، این پارک، خانه حدود 500 گونه مختلف گیاهی است. بسیاری از این گیاهان، نادر و منحصربه‌فرد هستند از جمله قارچ‌ها، خزه‌ها و گلسنگ‌های متعدد. گیاه برجسته‌‌ای، شامل درخت عرعر معمولی در این پارک محافظت شده است. دیگر گیاهان محافظت شده شامل یک گیاه کوچک حشره‌خوار به نام آفتابه، چمن افعی کوتوله (یکی از کمیاب‌ترین گیاهان کشور) و ژانتین مردابی دوست‌داشتنی است که به‌خاطر گل‌های آبی زیبایش معروف است و در پارک ملی هوخه ویلوه هلند به چشم می‌خورد.

پارک ملی هوخه ویلوه هلند

این پارک همچنین دارای مناطق جنگلی بزرگ و متراکم متشکل از درختان مخروطی (به ویژه کاج) همراه با رودودندرون‌ها و گونه‌های متعددی از درختان برگریز است. علت این امر به دلیل فراوانی بلوط قرمز است.

بیشتر بخوانید: باغ کوکنهوف هلند | بهشتی پر از گل‌های لاله

درباره پارک ملی هوخه ویلوه در کشور هلند

پارک ملی هوخه ویلوه هلند به دلیل تنوع چشم‌انداز بسیار شهرت دارد که از ترکیبی از جنگل‌های انبوه، گرما و حتی تپه‌های شنی است. شاید بهترین مکان حفاظت شده و مطمئنا جالب‌ترین پارک ملی کشور از نظر زمین‌شناسی باشد. پارک ملی هوخه ویلوه هلند شامل یک منطقه بزرگ از خاک شنی است که در عصر یخبندان تشکیل شد. این مناظر جذاب در جنوب و شرق به وسیله مورن‌ها (مناطق وسیعی از نهشته‌های یخبندان صخره‌ای) با ارتفاع بین 80 تا 100 متر قطع می‌شود.

پارک ملی هوخه ویلوه، ظاهر امروزی خود را از قرون وسطی به خود می‌گیرد و زمانی قسمت‌‌هایی از آن برای کشت و از نواحی مستهلک و گستره‌های گرمسیری منطقه برای چرای گوسفندان استفاده می‌شد. در قرن نوزدهم، طرح‌های احیای جنگل‌ها برای جلوگیری از رانش بیشتر آغاز شد. در همین حال، برخی از فرورفتگی‌ها با آب باران پر شدند و دریاچه‌هایی را تشکیل دادند.

دوچرخه‌سواری در پارک ملی هوخه ویلوه کشور هلند

دوچرخه‌سواری در پارک ملی هوخه ویلوه

مانند بسیاری از نقاط هلند، پارک ملی هوخه ویلوه هلند، عمدتا مسطح است و تور با دوچرخه را به یکی از بهترین راه‌ها برای لذت بردن از مناظر باشکوه آن تبدیل می‌کند و از آن‌جایی‌که هلند یکی از بهترین مناطق برای دوچرخه‌سواری است، طبیعی به نظر می‌رسد که بیش از 1700 دوچرخه سفید معروف این کشور برای استفاده در سراسر پارک در دسترس باشد.

بهتر از همه، این نوع حمل‌ونقل سرگرم‌کننده با ورود به پارک رایگان است. برای کسانی که می‌خواهند در طول روز دوچرخه‌سواری کنند، تعدادی دوچرخه پشت سرهم و برقی نیز در پارک ملی هوخه ویلون وجود دارد. برای کسانی که نیازهای ویژه دارند، دوچرخه‌های ویلچر و سه‌چرخ‌ها موجود است.

پارک ملی هوخه ویلوه کشور هلند

مرکز بازدیدکنندگان و میزهای اطلاعات

مرکز بازدیدکنندگان در پارک ملی هوخه ویلوه، بهترین مکان برای شروع ماجراجویی شماست. علاوه‌بر ارائه اطلاعات مفید و کاربردی در مورد کاوش در پارک، نمایشگرهای متعدد آن شامل نگاهی اجمالی به چشم‌انداز خیره‌کننده پارک، حیات‌وحش و سایر ویژگی‌هایی است که در طول مسیر خواهید دید.

بیشتر تورهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری موضوعی پارک نیز از اینجا شروع می‌شود. حتما فیلم‌های نمایش داده شده در سالن را تماشا کنید، از جمله فیلم‌های ویژه که برای کودکان دیدنی است. فروشگاه پارک ملی هورخه ویلوه هلند همه چیز از هدایا و سوغاتی‌های منحصربه‌فرد گرفته تا مواد غذایی مانند عسل و ترافل ارائه می‌دهد. همچنین شایان ذکر است که تعدادی میز اطلاعات کوچک‌تر در سرتاسر پارک قرار دارند که به وضوح در مسیرها و نقشه‌های مفید پارک مشخص شده‌اند.

پارک ملی هوخه ویلوه در هلند

پیاده‌روی در پارک ملی هوخه ویلوه

پارک ملی هوخه ویلوه هلند، دارای مسیرهای پیاده‌روی متعددی است. این مسیرهای آسان برای دنبال کردن به وضوح مشخص شده‌اند (فقط به دنبال ستون‌های چوبی باشید) و دیدنی‌ترین نقاط پارک از جمله ایستگاه‌های تماشای حیات‌وحش را ببینید. مسیرها از سه تا هشت کیلومتر متغیر است. مسیرهای طولانی‌تر تا 20 کیلومتر نیز برای کوهنوردان حرفه‌ای‌‌تر در دسترس است. درحالی‌که کسانی که کودکان نوپا دارند، می‌توانند کالسکه‌های مخصوص پیاده‌روی ناهموار کرایه کنند. اگر سگ دارید، می‌توانید سگ‌ خود را با یک افسار به پیاده‌روی ببرید. همچنین، استراحتگاه‌های راحت با امکانات دستشویی در مکان‌های متعددی در امتداد محبوب‌ترین مسیرها قرار دارد.

پارک ملی هوخه ویلوه در کشور هلند

خانه سنت هوبرتوس

این عمارت باشکوه در پارک ملی هوخه ویلوه که توسط یکی از معماران برجسته هلندی به نام هندریک برلاژ طراحی شده است، در سال 1923 تکمیل شد. سنگ تراشی آن همچنین دارای یک صلیب است. این خانه نیز با در نظر گرفتن موازین مدرنیته و راحتی ساخته شده است. در نتیجه، شامل تعدادی از نوآوری‌های فنی لازم است که در دوره خود مدرن محسوب می‌شدند. از جمله گرمایش مرکزی، واکس مرکزی و آسانسور برقی.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین هتل‌های آمستردام، پایتخت هلند

این خانه اکنون موزه‌ای به نام موزه اقامتگاه کشور (Jachthuis Sint Hubertus) است. نکات برجسته این خانه، شامل نمایش‌های مربوط به طراحی ساختمان و همچنین فرصتی برای مشاهده اثاثیه اصلی است. پذیرش فقط از طریق تورهای راهنما (در دسترس به زبان انگلیسی) در دسترس است.

جاذبه‌های گردشگری پارک ملی هوخه ویلوه هلند

موزه زیرزمینی پارک ملی هوخه ویلوه

اولین موزه زیرزمینی اروپا، Museonder در نزدیکی موزه Kröller-Müller در سال 1993 افتتاح شد. بازدیدکنندگان در بازدیدی منحصربه‌فرد از طریق مجموعه‌ای اطلاعات مربوط به تاریخ طبیعی و زمین‌شناسی منطقه را ارائه می‌دهند، با این مکان آشنا می‌شوند. نمایشگاه‌ها، حیات‌وحش بومی که در گذشته در این منطقه زیست می‌کردند از جمله اسکلت ماموت‌ها، کرگدن‌ها و گوزن‌های غول‌پیکر را پوشش می‌دهند. برخی از نمایشگاه‌ها بر ارگانیسم‌هایی که در زیرزمین زندگی می‌کنند از جمله حیوانات و حشرات حفاری و سیستم ریشه درختان تمرکز دارند.

حیات‌وحش پارک ملی هوخه ویلوه کشور هلند

موزه کرولر و باغ مجسمه

این موزه هنر در پارک ملی هوخه ویلوه، نمونه‌های بسیار خوبی از هنر اروپای قرن 19 و 20 را در خود جای داده است. این ساختمان که در سال 1938 ساخته شد، به گونه‌ای طراحی شده که هنر و طبیعت را در کنار هم قرار دهد، مفهومی که در پسوند شیشه‌ای آن اضافه شده در سال 1977 ادامه یافت. نکات برجسته این مجموعه حدود 4000 طراحی، 275 مجسمه و چند صد نقاشی است. آثار مربوط به اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20 در این مجموعه غالب است؛ از جمله 280 نقاشی و طراحی از ونسان ون گوگ که از زمان او در لاهه و پاریس را نمایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: معرفی ۷ آسیاب بادی مشهور و قدیمی در هلند

گنجینه‌های دیگر عبارتند از آثار هنری نو توسط Odilon Redon، James Ensor، و Jan Toorop. نقاشی‌های امپرسیونیسم و ​​اکسپرسیونیسم توسط ادوارد مانه، کلود مونه، پل سزان و آگوست رنوار. و سبک کوبیسم با نمونه‌هایی از پابلو پیکاسو و فرناند لژر.

این موزه از سال 1950 مجسمه‌ها، نقش برجسته‌ها و طراحی‌هایی را به نمایش می‌گذارد. همچنین مجسمه‌های فوق‌العاده‌ای که آثاری از آگوست رودن، باربارا هپورث، و آریستید مایلول هستند را در خود جای داده است که ارزش دیدن دارد. این موزه همچنین مجموعه‌ای از برنامه‌های هنری سرگرم‌کننده برای بچه‌ها دارد و کنسرت‌های متعددی اجرا می‌کند.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات