معرفی ۷ آسیاب بادی مشهور و قدیمی در هلند

2 سال پیش 0 دیدگاه

آسیاب‌های بادی هلند یکی از اولین چیزهایی هستند که با شنیدن نام "هلند" به یاد آن می‌افتید. از این که بدانید این فکر شما درست است، حتما خوشحال خواهید شد. البته، هلند کشوری بیش از آسیاب‌های بادی است، اما بازدید از این آسیاب‌های بادی قدیمی، همچنان بهانه‌ای عالی برای بازدید از این کشور است، زیرا کمبودی در این ساختمان‌های نمادین وجود ندارد.

در واقع باید گفت که در برابر بسیاری از مکان‌ها، جواهر منطقه است. اگر جاذبه آسیاب‌های بادی هلند، باعث اشتیاق شما برای سفر به هلند شد، بهتر است این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

چند آسیاب بادی در هلند وجود دارد؟

هلند در اوج خود، بیش از 10000 آسیاب بادی فعال داشت. پروسه‌های صنعتی در تاریخ قبلا در قرن هفدهم و در Zaanse Schans و یکی از اولین مناطق صنعتی جهان رخ داده است. 1050 مورد از 10000 آسیاب بادی سنتی هلندی هنوز فعال هستند. این آسیاب‌های بادی دیگر برای مقاصد صنعتی مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، اما توسط داوطلبان، نگهداری و اداره می‌شوند تا نمادهای میراث ملی به خوبی حفظ شود.

آسیاب‌های بادی در هلند

بیشتر بخوانید: باغ کوکنهوف هلند | بهشتی پر از گل‌های لاله

از چه زمانی آسیاب‌های بادی هلند شروع به کار کردند؟

با توجه به تعداد زیاد آسیاب‌های بادی قدیمی و وجود حیاتی آن‌ها برای خشک کردن زمین‌های کم ارتفاع، ممکن است به نظر برسد که هلندی‌ها همیشه از آسیاب‌های بادی استفاده می‌کنند، اما این‌طور نیست. استفاده از آسیاب‌های بادی هلند از قرن دوازدهم آغاز شد. در ابتدا از این آسیاب‌ها برای آسیاب غلات استفاده می‌شد. بعدها زمانی که نیاز به زمین‌های کشاورزی با افزایش جمعیت و افزایش ثروت رو به افزایش رفت، از آسیاب‌های بادی برای بازیابی زمین از دریاچه‌ها و مرداب‌ها استفاده می‌شد.

جاذبه آسیاب‌های بادی هلند

افزایش خارق‌العاده ثروت در قرن هفدهم، موجب سرمایه‌گذاری برای احیای وسیع زمین‌های کشاورزی با دریاچه‌های شمال بزرگ آمستردام گردید. ازاین‌رو تعداد آسیاب‌های بادی برای زهکشی این دریاچه به میزان قابل‌توجهی افزایش یافت.

آسیاب بادی کیندردیک

Kinderdijk فقط یک آسیاب بادی نیست، بلکه یک پارک کامل آسیاب بادی است که در هلند جنوبی واقع شده است و اگر یک توریست هستید، تورهای زیادی وجود دارند که برای یک تور یک روزه به آن‌جا سفر  می‌کنند.

معرفی آسیاب‌های بادی در هلند

آسیاب بادی زانسه شانز

Zaanse Schans از این نظر شبیه کیندردیک است که یک پارک آسیاب بادی است، اما Zaanse Schans محبوب‌ترین آسیاب بادی. در این منطقه نیز کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد، مثلا می‌توانید داخل بسیاری از آسیاب‌های بادی هلند شوید و از برخی موزه‌ها و فروشگاه‌ها بازدید و یا در اطراف منطقه، دوچرخه‌سواری کنید، از تور پیاده‌روی لذت ببرید یا برخی فروشگاه‌های محلی را کشف کنید. دسترسی به آسیاب بادی رانیه شانز از آمستردام آسان است.

بازدید از آسیاب‌های بادی در هلند

آسیاب بادی مولن دی والک

آسیاب بادی مولن دی والک در شهر زیبای لیدن و خانه DutchReview دیده می‌شود. این مکان از ابتدای قرن هفدهم وجود داشته، بنابراین مطمئنا یکی از افتخارات و شادی‌های لیدن است. این آسیاب بادی هلند ابتدا برای غلات استفاده می‌شد که اکنون به یک موزه کوچک تبدیل شده است. بازدید از لیدن و بازدید از آسیاب بادی را فراموش نکنید.

جاذبه آسیاب‌های بادی هلند

بیشتر بخوانید: آشنایی با فرودگاه اسخیپول آمستردام هلند

آسیاب‌های بادی شیدام

اگر به دنبال آسیاب‌های بادی قدیمی چشم‌گیر هستید، شیدام بهترین مکان پیشنهادی برای شماست. شیدام، خانه برخی از مرتفع‌ترین آسیاب‌های بادی در کل جهان است. این آسیاب بادی هلند، ارتفاعی معادل یازده طبقه دارد. هدف این آسیاب‌های بادی عظیم، آسیاب کردن غلات بود زیرا از آن برای تولید Jenever استفاده می‌کردند و آن را به شهر معروفی برای این محصول تبدیل کردند.

آسیاب‌های بادی قدیمی هلند

شما می توانید همه‌چیز در مورد این مکان را داخل یکی از آسیاب‌های بادی (De Walvisch) که به موزه تبدیل شده است، مشاهده کنید و یاد بگیرید.

آسیاب بادی مولن دی آدریان

هارلم یکی‌دیگر از شهرهای زیبا با یک آسیاب بادی نمادین است. این آسیاب بادی از قرن 18 میلادی وجود داشته است اما در دهه 1930در طوفان به‌طورکامل تخریب شد. بعدا بازسازی و به موزه تبدیل شد که چیزهای زیادی در مورد هلند و آسیاب‌های بادی و چگونگی تغییر این کشور به شما می‌گوید. نه تنها بازدید از این آسیاب بادی عالی است، بلکه خود هارلم نیز زیباست و ارزش دیدن دارد. بنابراین اگر قبلا آن‌جا نرفته‌اید، از آمستردام خیلی دور نیست.

معرفی آسیاب‌های بادی در هلند

آسیاب بادی دی گویر

به دنبال آسیاب بادی در آمستردام هستید؟ در این‌جا می‌توانید De Gooyer را پیدا کنید که یکی از معروف‌ترین آسیاب‌های بادی آمستردام است و یکی از  جاذبه‌های دیدنی آمستردام محسوب می‌شود. این آسیاب در اوایل قرن شانزدهم ساخته شد، بنابراین مطمئنا بسیار قدیمی است. امروزه این آسیاب بادی هلند، جایی نیست که برای اولین بار در آن ساخته شد، زیرا اطراف آمستردام جابه‌جا شده است. می‌بینید که آسیاب بادی در اولین شنبه ماه روشن می‌شود، بنابراین زمان مناسبی برای دیدن آن هنگام پیاده‌روی صبح شنبه‌تان است.

جاذبه آسیاب‌های بادی هلند

آسیاب بادی دیکرت

De Dikkert یک کارخانه چوب‌بری قدیمی است که قبلا در Zaandam بوده است. بااین‌حال، اکنون یک آسیاب ذرت است و در Amstelveen یافت می‌شود که اکنون بازسازی شده است. بنابراین، اگر اطراف منطقه آمستردام هستید، این مکان عالی برای بازدید را فراموش نکنید. چیزی که آن را منحصربه‌فرد می‌کند، این است که یک رستوران نیز در آن هست. بنابراین اگر می‌خواهید بگویید که در یک آسیاب بادی قدیمی در هلند غذا خورده‌اید، این فرصت مخصوص شماست.

معروف‌ترین آسیاب‌های بادی قدیمی هلند

 آسیاب بادی رایگان

بهترین زمان برای بازدید از آسیاب‌های بادی، روز ملی آسیاب است که در دومین شنبه و یکشنبه ماه می هر سال برگزار می‌شود. در این روز می‌توانید به‌صورت رایگان وارد صدها آسیاب بادی مختلف هلند شوید. همچنین، روزی است که می‌توان شاهد چرخش تمام آسیاب‌های بادی بود، بنابراین یک روز منحصربه‌فرد در هلند و روزی عالی برای دیدن همه آسیاب‌های بادی برای خودتان است.

جشن آسیاب‌های بادی در هلند

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین هتل‌های آمستردام، پایتخت هلند

چرا هلند به کشور آسیاب‌های بادی معروف است؟

بیایید با واضح‌ترین سوال شروع کنیم. چرا تعداد زیادی آسیاب بادی در هلند وجود دارد؟ هلند به آسیاب‌های بادی معروف است زیرا برای گرفتن آب از زمین‌های کم‌ارتفاع خود در زیر سطح دریا به آن‌ها نیاز بود. علاوه‌براین، از آسیاب‌های بادی برای فعاليت‌های صنعتی مانند آسیاب غلات، تولید کاغذ و ساخت چوب استفاده می‌شد. آسیاب‌های بادی از انرژی باد برای حرکت درآوردن چرخ‌دنده‌ها در آسیاب استفاده می‌کنند. این چرخ‌دنده‌های چرخان به هم پیوسته برای هدایت توسط یک وسیله صنعتی بسیار سنگین یا انسان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

آسیاب‌های بادی قدیمی هلند

آسیاب‌های بادی برای هلندی‌ها بسیار مهم بودند، زیرا آن‌ها را برای شکوفایی کشور کم‌ارتفاع خود در زیر سطح دریا بسیار حیاتی می‌دانستند. در اوج زمان خود، بیش از 10000 آسیاب بادی در هلند فعال بودند که حیاتی‌ترین کار این آسیاب‌های بادی هلندی، زهکشی صددرصد آب بود؛ زیرا 26 درصد هلند زیر سطح دریا قرار دارد. بنابراین، باید سالانه حدود 5 تریلیون گالن آب پمپاژ شود تا از سیل در مناطق کم‌ارتفاع هلند جلوگیری شود.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات