باغ کوکنهوف هلند | بهشتی پر از گل‌های لاله

3 سال پیش 0 دیدگاه

باغ کوکنهوف هلند، پارکی است که سالانه بیش از ۷ میلیون پیاز گل در آن کاشته می‌شود. باغ‌ها و چهار آلاچیق، مجموعه فوق‌العاده ای از: لاله‌ ها، سنبل‌ها، نرگس‌ها، ارکیده‌ها، گل رز، میخک، زنبق، زنبق و بسیاری از گل‌های دیگر را نشان می‌دهند. منظره‌ای از رنگ‌ها و عطرها شما را غرق می‌کند. لاله‌های هلندی شهرت جهانی دارند. اگر می‌خواهید گلزارهای گل لاله هلندی را ببینید، باید برای سفر به هلند در ماه‌های آوریل و می اقدام کنید. این همان دوره‌ای است که بزرگ‌ترین پارک گل جهان، کوکنهوف، درهای خود را به روی گردشگران باز می‌کند.

باغ گل کوکنهوف فقط در بهار باز است، اما کوکنهوف بخشی از یک منطقه بسیار بزرگ‌تر است. باغ‌های قلعه کوکنهوف در تمام طول سال باز هستند و ارزش دیدن دارند. محیط اطراف باغ بسیار زیباست و گل‌های تابستانی مانند گل محمدی به‌وفور دیده می‌شود. همچنین یک باغ وحش برای حیوانات خانگی و یک موزه مدرن در این مکان وجود دارد. بهترین چیز این است که بازدید از این املاک رایگان است و در تمام طول سال باز هستند. در ادامه با باغ گل کوکنهوف هلند بیشتر آشنا می‌شویم.

معرفی باغ کوکنهوف هلند

این باغ گل هلند دارای 32 هکتار وسعت و پر از گل‌های متنوع و زیبا است. همچنین نمایشی از گل‌های دیدنی، باغ‌های الهام بخش شگفت‌انگیز، آثار هنری منحصربه‌فرد و رویدادهای شگفت‌انگیز در باغ‌ گل کوکنهوف وجود دارد. بهتر است کمی با تاریخچه باغ گل کوکنهوف در هلند آشنا شوید.

باغ کوکنهوف هلند

اگرچه امروزه گل لاله به اندازه پنیر، کلوخ، استروپ وافل یا رنگ نارنجی با هلند مترادف است، اما در گذشته این‌طور نبود. چیزی که ممکن است ندانید، این است که گل لاله بومی هلند نیست. این گل در قرن شانزدهم اولین بار از ترکیه به هلند وارد و به «شیدایی لاله» معروف شد. نام کوکنهوف به‌خودی‌خود به‌معنای «باغ آشپزخانه» است و این نام از این واقعیت ناشی می‌شود که در دوران عصر طلایی هلند، این منطقه برای پرورش گیاهان دارویی ژاکلین، کنتس هاینو که در قلعه هاینو در مجاورت زندگی می‌کرد، استفاده می‌شد. قبل از این دوره در قرن پانزدهم، از این منطقه به‌عنوان شکارگاه استفاده می‌شد. درحال‌حاضر، این قلعه همچنان پابرجاست و به عنوان "قلعه Keukenhof" شناخته می‌شود. باغ کنونی در سال 1949 تأسیس شد. شهردار وقت لیس می‌خواست فضایی ایجاد کند که در آن کشاورزان هلند، اروپا و فراتر از آن بتوانند کالاهای خود (حتی کالاهایی به غیر از گل) را به‌نمایش بگذارند و حتی صادرات گل را از آن بیشتر کنند. هلند، اکنون بزرگ‌ترین صادرکننده گل در جهان است.

باغ کوکنهوف لیسه هلند

بیشتر بخوانید: پارک هیتاچی، سرزمینی پر از گل‌های رنگارنگ

چرا باید از باغ گل کوکنهوف کشور هلند بازدید کرد؟

در باغ‌ گل کوکنهوف لیسه هلند، فکر می‌کنید در دریایی از گل‌ها سرگردان هستید. لاله‌ها و گل‌های دیگر که به باغ‌ها و آلاچیق‌های مختلف تقسیم شده‌اند، فراوان هستند. Keukenhof هر سال موضوع متفاوتی دارد، به این معنی که هرگز گل‌های آن یکسان نیست. جشنواره هر ساله لاله‌های کوکنهوف متفاوت است و گل‌ها، چیدمان‌ و فعالیت‌ها به‌طور خاصی برنامه‌ریزی می‌شوند. همیشه یک مرکز در نمایش گل وجود دارد که از هزاران گل تشکیل شده و ایده خاص موردنظر را به تصویر می‌کشد. در سال 2018، "عاشقانه" موضوع نمایش گل و در سال 2019 "قدرت گل" بود. موضوع سال‌های 2020 و 2021 «دنیای رنگ‌ها» بود.

تم باغ‌ گل کوکنهوف در لیسه هلند در سال 2022 «کلاسیک‌های گل» است. تمام باغ‌های زیبا، نمایش‌های گل و رویدادهای کوکنوف به این موضوع مرتبط خواهند بود. این پارک که در جهان منحصربه‌فرد است، سالانه بیش از یک میلیون بازدید کننده را به‌خود جذب می‌کند. توجه داشته باشید که لاله‌ها فقط از اواسط مارس تا اواسط اردیبهشت شکوفا می‌شوند، به این معنی که پارک فقط در این دوره باز است.

گردش در باغ کوکنهوف کشور هلند

کتاب راهنمای باغ‌های گل کوکنهوف در هلند

اگر می‌خواهید درباره باغ کوکنهوف در هلند بیشتر بدانید، هنگام خرید بلیط  باغ گل کوکنهوف، کتاب راهنمای پارک را سفارش دهید. این کتاب با طراحی زیبا به شما نگاهی اجمالی به پشت صحنه باغ کوکنهوف می‌دهد و همچنین سوغاتی خوبی از بازدید شماست. شما می‌توانید راهنمای باغ گلکوکنهوف را در روز بازدید از ورودی با ارائه بلیط آنلاین خود دریافت کنید.

باغ کوکنهوف کشور هلند

بهترین زمان بازدید از باغ‌های گل کوکنهوف

سوالی که اغلب برای ما پیش می‌آید این است که بهترین زمان برای بازدید از باغ گل در لیسه هلند چه زمانی است؟ از آن‌جاکه پیازهای گل در لایه‌های مختلف در پارک کاشته می‌شوند، پارک گل همه روزه در تمامی طول فصل‌ها عالی است. در سال 2022، فصل بازدید از پنجشنبه 24 مارس شروع می‌شود و آخرین روز یکشنبه 15 می به پایان می‌رسد.

باغ کوکنهوف در لیسه هلند

به‌طورکلی در این باغ‌ها سه دوره گل‌دهی مختلف وجود دارد که عبارتند از:

  • دوره اول: از زمان افتتاح باغ گل کوکنهوف، تعداد زیادی گل شکوفه خواهد داشت. چند نمایش گل سرپوشیده عالی با تعداد زیادی لاله‌های شکوفه وجود دارد. در بیرون نرگس‌ها و کروکوس‌ها شکوفه می‌‌دهند.
  • دوره دوم: بعد از نرگس‌ها و کروکوس‌ها، زمان شکوفه دادن سنبل‌ها و لاله‌های اولیه در باغ‌های بیرونی فرا می‌رسد. نمایش گل‌های داخلی با رنگ‌های عالی شگفت‌انگیز است.
  • دوره سوم: در دوره آخر، لاله‌ها در باغچه‌های بیرونی شکوفا می‌شوند. درختان سبز خواهند شد و نمایش‌های گل سرپوشیده، گل‌های شگفت‌انگیزی را نشان می‌دهند.

بازدید از باغ کوکنهوف

کوکنهوف ‌مولن (آسیاب بادی)

این آسیاب بادی در انتهای بیرونی باغ گل واقع شده است، اگر قبلا هرگز داخل یک آسیاب بادی هلندی را کاوش نکرده‌اید، اکنون فرصت مناسبی برای شماست. آسیاب بادی Keukenhof مشرف به مزارع خیره کننده لاله است و می‌توان از آن بالا رفت. از پله‌های شیب‌دار آن بالا رفته، به سمت سکوی تماشای آن بروید و با تماشای مناظر پرنده‌ای از باغ‌های کوکنهوف که در مقابل شما گسترده شده‌اند، یک تجربه شیرین را برای خود رقم بزنید.

باغ‌های گل کوکنهوف هلند

رژه گل باغ گل کوکنهوف

 معمولا در ماه آوریل رژه گل برگزار می‌شود. نکات برجسته این رویداد سالانه یک روزه، شامل شناورهای ساخته شده از گل‌هایی است که از نوردویک می‌گذرند و به لیسه ختم می‌شوند. شما می‌توانید در حین لذت بردن از رژه در باغ‌های کوکنهوف، شناورها را در هر یک از دهکده‌های مسیر به‌طور رایگان تماشا کنید.

رژه گل در باغ‌های گل کوکنهوف

بیشتر بخوانید: دیدنی های رتردام

قلعه گل کوکب کوکنهوف

در تابستان، باغ قلعه کوکنهوف با 150 نوع گل محمدی پر می‌شود. در پایان ماه اوت، این قلعه با گل کوکب جشن گرفته می‌شود. جشنی که در آن می‌توان انواع فعالیت‌ها و سرگرمی‌ها را تجربه کرد. تا اواسط اکتبر، کوکب‌های باغ گل کوکنهوف، نمایشی از رنگ‌ها را در پارک ارائه می‌دهند.

قلعه کوکنهوف 380 سال قدمت دارد و فرصتی عالی برای آشنایی با تاریخ هلند است. ورود به باغ‌های اطراف قلعه رایگان است، اما فقط گروه‌های تور با راهنما اجازه ورود به آن را دارند. در این قلعه آثار باستانی چشم‌گیری از دوره طلایی تاریخ هلند به‌نمایش گذاشته شده است. پس از اتمام کار با باغ‌های کوکنهوف، پیشنهاد می‌کنیم حتما از قلعه دیدن کنید.

قلعه گل کوکب در باغ کوکنهوف

تنوع گل‌ها در باغ کوکنهوف هلند

در کوکنهوف، بازدیدکنندگان بیش از 800 گونه مختلف از لاله‌ها را می‌بینند. درحالی‌که تمرکز این جاذبه روی لاله‌ها است، آن‌ها تنها انواع گل‌های موجود در باغ‌های معروف لاله‌ هلند نیستند. باغ‌ها و چهار غرفه گل‌های متنوعی را به‌نمایش می‌گذارند از جمله رز، نرگس، کروکوس، سنبل‌ها، ژربرا دیزی، میخک، نیلوفرهای دره، زنگ آبی، قطرات برفی، زنبق، ارکیده، کالاس، آماریلیس و غیره. اگر رنگ گل‌ها نظر شما را جلب نکرد، بدون شک، عطر آن نظر شما را جلب خواهد کرد.

باغ‌های گل کوکنهوف

باغ گل کوکنهوف همیشه یک تجربه متفاوت

باغ گل کوکنهوف این یکی از معدود جاذبه‌های جهان است که هر بار که از آن بازدید می‌کنید، چیزهای متفاوتی را می‌بینید. گل‌های مختلف شکوفه می‌دهند، چیدمان گل‌ها و تم باغ تغییر می‌کند، فعالیت‌های متفاوتی برگزار می‌شود و غیره. باغبانان پیازهای گل را در چند لایه می‌کارند تا مطمئن شوند که گل‌ها در زمان‌های مختلف شکوفا می‌شوند. درنتیجه هربارکه از پارک لاله هلند بازدید می‌کنید، با تجربه‌ای بی‌نظیر و جدید مواجه می‌شوید.

باغ کوکنهوف لیسه هلند

چند نکته درباره باغ‌های گل کوکنهوف هلند

  • لاله‌ها بومی هلند نیستند. منشا اصلی لاله‌ها، اوراسیا در رشته کوه تین شان در مرز بین چین و قرقیزستان است.
  • در زمان امپراتوری عثمانی، لاله‌ها را به هلند بردند و آن‌ها را در خاک هلند با آبی که چشمه‌های خنک جاری می‌شد، شکوفا کردند.
  • هلند با تامین 44 درصد از گل و محصولات گل دنیا، بر بازار جهانی گل و گیاه تسلط دارد.
  • بیش از 4.3 میلیارد پیاز گل لاله هرساله در هلند تولید می‌شود و بیش از 50 درصد از آن‌ها به گل‌های شاخه بریده تبدیل می‌شوند.
  • هلند هر سال 1.1 میلیارد لاله بریده شده صادر می‌کند.

باغ کوکنهوف در هلند

بیشتر بخوانید: جاذبه های دیدنی آمستردام

چطور به باغ گل کوکنهوف کشور هلند برویم؟

باغ گل نزدیک به آمستردام، فرودگاه آمستردام اسخیپول و سایر شهرهای هلند مانند هارلم، لیدن، لاهه، روتردام و دلفت است. ما به شما توصیه می‌کنیم که از قبل برای سفر به کوکنهوف برنامه‌ریزی کنید. چندین گزینه برای رسیدن به باغ گل کوکنهوف در دسترس است؛ از جمله استفاده از وسایل نقلیه عمومی (کوکنهوف اتوبوس اکسپرس)، رانندگی به پارک گل با ماشین، رزرو تور با راهنما از آمستردام، لاهه یا روتردام، گرفتن تاکسی، دوچرخه‌سواری یا پیاده‌روی به باغ‌های کوکنهوف.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات