آشنایی با فرودگاه اسخیپول آمستردام هلند

3 سال پیش 0 دیدگاه

فرودگاه اسخیپول آمستردام هلند، یک فرودگاه بین‌المللی مهم است که به هلند اروپا خدمات‌رسانی می‌کند. این فرودگاه بهترین فرودگاه منطقه اروپاست. در این مقاله به تمام امکانات فرودگاه اسخیپول آمستردام هلند پرداخته شد تا در هنگام سفر به هلند و حضور در این فرودگاه نهایت استفاده را ببرید.

تاریخچه فرودگاه اسخیپول هلند

همان‌طور که در بالا اشاره شد، فرودگاه اسخیپول آمستردام یک فرودگاه بین‌المللی و مهم است که به هلند اروپا خدمات‌رسانی می‌کند. این فرودگاه به‌عنوان بهترین فرودگاه منطقه اروپا و چهارمین فرودگاه برتر جهان توسط Business Traveller Awards انتخاب شد. فرودگاه بین‌المللی اسخیپول آمستردام هلند در حدود 15 کیلومتری مرکز آمستردام واقع شده است. اولین بار در سال 1916 به‌عنوان یک پایگاه هوایی نظامی افتتاح شد. عملیات غیرنظامی فرودگاه اسخیپول در سال 1920 آغاز شد. این فرودگاه ششمین فرودگاه شلوغ از نظر تردد مسافر بین‌المللی است. در سال 2012 این فرودگاه پذیرای 1 میلیارد مسافر خود بود. این فرودگاه به 49.75 میلیون مسافر خدمات‌رسانی کرده و 420249 جابه‌جایی هواپیما را در طول سال 2011 ثبت کرده است که نشان‌دهنده افزایش 10.2 درصدی در ترافیک مسافر در مقایسه با سطوح 2010 است. در همان سال 1.5 میلیون تن بار جابه‌جا شد.

فرودگاه بین‌المللی اسخیپول آمستردام

بیشتر بخوانید: دیدنی‌های رتردام

درباره فرودگاه اسخیپول آمستردام هلند

این فرودگاه یک ترمینال بزرگ دارد که تمامی امکانات را زیر یک سقف در خود جای می‌دهد. این ساختمان ترمینال دارای سه طبقه است. امکانات فرودگاه شامل موارد زیر است:

  • سالن‌های مجتمع مملو از امکانات خلاقانه فرودگاهی، از جمله کازینو تور حمل و نقل
  • امکانات تناسب‌اندام
  • کتابخانه
  • موزه
  • مناطق خاص
  • WiFi رایگان
  • میزهای اطلاعات
  • بارها و رستوران‌ها
  • سوپرمارکت
  • انبار چمدان
  • امکانات کمد

از سطح زمین فرودگاه، برای ورود استفاده می‌شود و از طریق یک تونل به پارکینگ P1 متصل می‌شود. به‌تازگی یک سالن تحویل بار جدید در این سطح ساخته شده است. سطح اول برای خروج استفاده می‌شود. فرودگاه اسخیپول، دارای چهار سالن خروج و هشت امکانات دروازه خروج به نام‌های BC، D، E، F، GH و M است. همچنین دارای بارها و رستوران‌ها و قسمتی برای کودکان است. طبقه بالای ساختمان ترمینال دارای مراکز کمک‌های اولیه به همراه امکانات رفاهی مسافران است. ترمینال چهار میدان دارد. کد فرودگاه اسخیپول آمستردام کد یاتا: AMS است و کد ایکائو: EHAM است.

کد فرودگاه اسخیپول آمستردام

ترمینال جدید عمومی هوانوردی برای هواپیماهای کوچک و جت‌های تجاری خصوصی در سال 2012 افتتاح شد. این ترمینال دارای مساحت 6000 مترمربع شامل 1000 مترمربع ترمینال و سالن‌ها، 4000 مترمربع فضای اداری و 1000 مترمربع پارکینگ است. در جولای 2011 قراردادی را برای طراحی و ارائه یک سیستم کنترل مرزی خودکار که برای سرعت‌‌بخشیدن به روند مهاجرت در فرودگاه کمک می‌کرد، منعقد شد. سیستم جدید از آخرین فناوری بیومتریک و تشخیص چهره موجود استفاده می‌کند. در ابتدای کار 36 عدد از این سیستم‌ها تحویل داده شد.

لینک‌های حمل و نقل به فرودگاه اسخیپول آمستردام

بسیاری از گزینه‌های حمل و نقل برای مسافرانی که به فرودگاه سفر می‌کنند، در دسترس است. با قطارهای مکرر از آمستردام، یک لینک مستقیم ریلی به فرودگاه متصل می‌شود. ایستگاه راه‌آهن در زیر ترمینال مسافربری قرار دارد و دسترسی آسان و مطمئنی را برای مسافران فراهم می‌کند. قطار سریع‌السیر تالیس نیز در فرودگاه توقف می‌کند. بزرگراه‌های A4 و A9 اتصال جاده‌ای به فرودگاه را فراهم می‌کنند. در سال 2012 فرودگاه خدمات تاکسی تجاری اسپیخول را برای راحتی مسافران تجاری راه‌اندازی کرد.

سایر امکانات متمایز در فرودگاه بین‌المللی اسخیپول آمستردام هلند

هیلتون ورلد واید و گروه فرودگاه اسخیپول قراردادی را برای ساخت یک هتل جدید با 443 اتاق لوکس در سایت فرودگاه امضا کردند. ساخت و ساز در سال 2012 آغاز شد. این فرودگاه با همکاری تئاتر XD، یک ماجراجویی سواری سه‌بعدی مجازی با جلوه‌های صدا، باد و نور را برای سرگرمی مسافران خود ایجاد کرده است. این اولین تأسیسات از این دست در بین هر فرودگاهی در سراسر جهان است.

ساعت فرودگاه بین‌المللی اسخیپول آمستردام

پارک فرودگاه، یکی‌دیگر از ویژگی‌های منحصربه‌فرد و دوباره در نوع خود در سطح جهانی، در ماه می 2011 در فرودگاه افتتاح شد. این پارک ترکیبی از فضای انتظار با تم پارک برای لذت‌بردن مسافران است. این فرودگاه همچنین زیرساخت بی‌سیم هاب فرودگاه SITA را در ترمینال نصب کرده است تا خدمات Wi-Fi را برای مسافران خود ارائه دهد.

موزه فرودگاه اسخیپول آمستردام

آمستردام در جست‌وجوی اینکه سفرهای هوایی بین‌المللی کمتر احساس عجله و استرس داشته باشد، از یک نمایشگاه ویژه که شامل قطعات معروف هنری هلندی است، رونمایی کرده است. مسافران می‌توانند برای لذت‌بردن از شکوه هنری عصر طلایی هلند، اینجا توقف کنند. 10 نقاشی از مجموعه موزه ریکس با مناظر، مناظر دریایی، پرتره‌ها و طبیعت‌های بی‌جان گلی از استادان هلندی مانند یان ون گوین، ویلم ون دو ولده جوان، آبراهام میگنون و میشل ون میروولت به نمایش گذاشته خواهد شد. مسافران می‌توانند نقاشی‌ها را در هر زمان از روز یا شب به‌صورت رایگان مشاهده کنند.

موزه فرودگاه اسخیپول آمستردام

این مینی موزه بخشی از فرودگاه اسخیپول جدید بلوار هلند است. یک میدان سرپوشیده که پس از امنیت بین سالن‌های 2 و 3 واقع شده است. محل تجمع، پاسگاه موزه ریکس آمستردام است که برای اولین بار در سال 2002 در فرودگاه افتتاح شد، اما تحت یک تعمیر قرار گرفت. موزه فرودگاه اسخیپول 24 ساعت باز است.

بیشتر بخوانید: معرفی فرودگاه بارسلونا در اسپانیا

در طول شب در فرودگاه اسخیپول آمستردام چه کاری انجام دهیم؟

خوابیدن در فرودگاه کنار زمین تنها در طول شب مجاز است؛ بنابراین در طول مدت کار پرواز مجاز به استراحت روی صندلی یا نیمکت نخواهید بود. از ساعت 12:00 صبح، نگهبانان امنیتی در منطقه کنار زمین گشت‌زنی می‌کنند تا شناسنامه و کارت پرواز را بررسی کنند.

فرودگاه اسخیپول آمستردام دو نقطه دارد که می‌توانید در آنجا چرت بزنید. این مکان‌ها قبل از گمرک و بعد از گمرک قرار دارند. در بخش گمرک، فرودگاه تنها از ساعت 12 صبح تا 4 صبح اجازه استراحت می‌دهد؛ زیرا منطقه کاملاً برای بررسی و ترخیص است. از سوی‌دیگر، گذشته از بخش‌های سفارشی، تعداد بی‌شماری از صندلی‌های پددار است که نه‌تنها راحت، بلکه نرم نیز هستند. در اینجا، افراد بدون توجه به زمان مجاز به استراحت هستند.

ساعت فرودگاه اسخیپول آمستردام

 برای راحتی بیشتر خود، باید یک پتو و گوش‌گیر/ هدفون حذف نویز داشته باشید؛ حتی زمانی که منتظر پرواز تأخیری خود هستید. برعکس، اگر به‌دنبال خواب راحت هستید، می‌توانید به هتل یا کابین‌های خواب در فرودگاه بروید. از طرف دیگر می‌توانید تصمیم بگیرید خود را با فعالیت‌های مختلف در داخل فرودگاه درگیر کنید. اگر دوست ندارید در فرودگاه بخوابید، این فعالیت‌ها باید شما را بیدار نگه دارد. چنین فعالیت‌هایی شامل استخر بازی یا نوشیدن نوشیدنی در یکی از بارهای کنار فرودگاه است. درنهایت، فرودگاه دقیقاً مانند سایر فرودگاه‌های اروپا تحت نظارت و ایمن است.

سر و صدا در فرودگاه بین‌المللی اسخیپول آمستردام هلند

در طول روز، انتظار سر و صدای معمولی فرودگاه را داشته باشید، مانند تماس‌های سوارشدن به هواپیما و اطلاعیه‌های عمومی. در شب، اطلاعیه‌های کمتری وجود دارد. با این حال، گوش‌گیرها یا هدفون‌های حذف نویز به شما کمک می‌کنند تا شب راحت بخوابید.

فرودگاه بین‌المللی اسخیپول آمستردام هلند

ساعت فرودگاه بین‌المللی اسخیپول آمستردام هلند

ساعت فرودگاه اسخیپول آمستردام از تاریخ 26 ژانویه 2022، امکانات پذیرایی و مغازه‌ها قبل و بعد از نگهبانی مجدداً تا ساعت 22:00 مطابق با ساعات کاری معمول باز خواهند بود. در بارها، کافه‌ها و رستوران‌ها، باید کارت ورود به کرونا ارائه دهید، مکانی برای نشستن به شما اختصاص داده می‌شود و باید فاصله 1.5 متری را رعایت کنید.

هتل‌های فرودگاه بین‌المللی اسخیپول آمستردام هلند

هتل‌های زیادی در فرودگاه اسخیپول و اطراف آن وجود دارد، از جمله دو هتل در خود ساختمان. این هتل‌های فرودگاهی در موقعیت‌های ایده‌آلی قرار می‌گیرند.

هتل فرودگاه اسخیپول آمستردام هلند

پروازهای فرودگاه آمستردام

ترک هلند نسبتاً بدون استرس خواهد بود. زیرساخت‌های حمل و نقل عالی به این معناست که فرودگاه اسخیپول نه‌تنها به شهر آمستردام، بلکه بیشتر کل کشور نیز در دسترس است. باز هم خدمات قطار راحت‌ترین راه است، اما رانندگان تاکسی همیشه می‌پرسند با کدام یک از خطوط هوایی پرواز می‌کنید تا مطمئن شوید که شما را در مسیر خروج صحیح پیاده می‌کنند، اتوبوس‌های شاتل به‌طور مکرر حرکت می‌کنند و ایستگاه‌های کرایه خودرو نزدیک به پایانه فرودگاه. بررسی‌های امنیتی در فرودگاه اسخیپول سخت است، اما به یاد داشته باشید که برای آن‌ها نیز وقت بگذارید.

پارکینگ فرودگاه آمستردام

در فرودگاه اسخیپول امکانات پارکینگ بلندمدت و کوتاه‌مدت وجود دارد. اگر افراد در حال خروج را پیاده می‌کنید، می‌توانید از منطقه آزاد در مقابل ترمینال استفاده کنید. هنگام رفتن به تعطیلات، پارکینگ‌های ارزان‌قیمت در فضای باز و طولانی‌مدت، سرویس اتوبوس رایگان را به سالن‌های خروج می‌دهند. پارکینگ کوتاه‌مدت نزدیک به ساختمان ترمینال گران‌ترین است. هزینه پارکینگ را می‌توان به‌صورت نقدی، با کارت اعتباری یا کارت‌های پرداخت، پرداخت کرد.

پارکینگ فرودگاه بین‌المللی اسخیپول آمستردام هلند

خرید در فرودگاه بین‌المللی اسپیخول

امکانات خرید رایگان فرودگاه اسخیپول از بهترین‌های جهان است. پس از رسیدن به سالن‌های خروج، زمانی وجود دارد که در اوقات فراغت خود نه‌تنها عطر، بلکه سوغاتی، لوازم آرایشی، مد، جواهرات، کتاب‌ها و جدیدترین ابزارهای فناوری را جست‌وجو کنید. قیمت‌ها نیز بسیار مناسب است، با پیشنهاد‌های ویژه و تخفیف‌های منظم.

خرید از فرودگاه اسخیپول آمستردام هلند

بیشتر بخوانید: حمل و نقل در بوداپست

فرودگاه اسخیپول آمستردام برای بازدیدکنندگان

اسخیپول تنها یک فرودگاه بین‌المللی نیست. می‌تواند به‌تنهایی به‌عنوان یک جاذبه‌های دیدنی آمستردام طبقه‌بندی شود. این مرکز تجاری هفت روزه هفته باز است و یک تجربه خرید عالی و همچنین فروشگاه‌های غذا و نوشیدنی‌های فراوان را می‌دهد. همچنین یک سکوی دید در فضای باز بزرگ در بالای ساختمان ترمینال مسافربری با مناظر فوق‌العاده از این فرودگاه شلوغ وجود دارد. حتی می‌توانید از موزه ملی هوانوردی Aviodome که در نزدیکی فرودگاه نصب شده است، دیدن کنید. با همکاری موزه Rijksum یک گالری هنری وجود دارد که شاهکارها را در فرودگاه نمایش می‌دهد.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات