خوشمزه‌ترین دسرهای لبنانی که باید امتحان کنید

2 سال پیش 0 دیدگاه

دسرهای لبنانی اغلب از شربت غلیظ و خمیر سرخ‌شده تهیه شده‌اند. به‌همین‌دلیل هم می‌توان گفت که اکثر آن‌ها از شکلات استفاده نمی‌کنند، اما می‌توانید شکلات‌های زیادی را در این کشور پیدا کنید که امروزه محبوبیت پیدا کرده‌اند. دسرهای لبنانی از خوشمزه‌ترین دسرهای دنیا هستند و خیلی‌ از افراد حتی آن‌ها را به غذایی اصلی ترجیح می‌دهند. شما می توانید انواع این دسرهای خوشمزه را در بهترین رستوران های لبنان نوش‌جان کنید.

در ادامه به تعریف دسرهای معروف لبنان می‌پردازیم، به‌ویژه شیرینی‌هایی که اغلب می‌توانید در مناسبت‌ها و تعطیلات خاص پیدا کنید.

بهترین دسرهای لبنانی

  • کنافه

کنافه در نان کاک و معمولاً برای صبحانه و یا بعد از ناهار به‌عنوان دسر مصرف می‌شود. این دسر، ترکیبی از بافت پنیر خمیر سمولینا و کاک است و به‌دلیل ترکیب شربت شیرین و پنیر شور طعمی عالی دارد. کنافه را اغلب در سینی‌های بزرگی که کف آن را با پنیر اکاوی و روی آن از خمیر بلغور می‌ریزند تهیه می‌کنند، سپس روی آن را با شربت خیس می‌کنند.

معرفی دسرهای معروف لبنان

برای تهیه این شیرینی در هر کشوری از مواد مختلفی استفاده می‌شود. برای مثال در کشور لبنان، داخل این شیرینی، معمولاً خامه به کار می‌رود که طعم فوق‌العاده‌ای را نیز به آن می‌دهد. کنافه از آن دسته دسرهای لبنانی است که معمولاً در ماه رمضان سرو می‌شود. در سال‌های اخیر نیز شیرینی فروش‌ها با به‌کار بردن مواد متنوع در کنافه سعی می‌کنند تا بازار فروش بیش‌تری را در این ماه به نفع خودشان تمام کنند.

بیشتر بخوانید: آداب و رسوم در لبنان

  • ریز بی حلیب و مقلی (پودینگ برنج)

ریز بی حلیب یکی از انواع دسرهای موردعلاقه کودکان است که آن را در شیر شیرین می‌جوشانند و با گلاب و شکوفه پرتقال طعم دار می‌کنند تا عطر و طعم تازه‌ای به خود بگیرد. این دسر را می‌توان هم برای صبحانه و هم بعد از ناهار و یا شام میل کرد. معمولاً هم با انواع آجیل پوسته نارگیل و کشمش روی آن را تزیین می‌کنند.

نوع دیگر از دسرهای لبنانی تهیه‌شده از برنج، مقلی است. این دسر از برنج آسیاب‌شده، پخته و با گشنیز دارچین و شکر تهیه می‌شود.

معروف‌ترین دسرهای معروف لبنانی

دسر مقلی معمولاً با پرهای نارگیل تراشیده شده و مغزهای مختلف پسته و مغز کاج سرو می‌شود. معمولاً این دسر در لبنان برای جشن تولد کودکان مرسوم است.

  • باقلوای لبنانی 

باقلوا یک دسر محبوب در سراسر خاورمیانه است، طوری که از یونان گرفته تا ترکیه و مصر را شامل می‌شود.

باقلوای لبنانی، غذایی لذیذ و پیچیده است که طرفداران بسیاری دارد. این خمیر فیلو لا‌یه‌ای ظریف است که در یک شربت ساده با طعم گلاب خیس می‌شود. باقلوا به‌طور سنتی به شکل‌ها و اندازه‌های مختلفی برش می‌خورد و روی هر کدام نیز با آجیل تزئین می‌شود. باقلوا در مناسبت‌های بزرگی مانند فارغ‌التحصیلی، عروسی و... به‌صورت رایگان سرو می‌شود.

محبوب‌ترین دسرهای لبنان

دقت داشته باشید که این شیرینی‌ها را نباید هر روز مصرف کرد، زیرا قند و چربی بسیار بالایی دارند. درعین‌حال باقلوای لبنانی معمولاً نسبت به سایر مدل‌ها سبک‌تر هستند و می‌توان چند لقمه‌ای از آن نوش جان کرد.

  • حلاوت الجبن

قطعاً شما هم از خوردن این شیرینی که در پنیر شیرین خوابانیده می‌شود، لذت خواهید برد. این دسر معمولاً با شربت شکر تهیه می‌شود و روی آن را هم با مربای گل رز و پسته آسیاب شده تزئین می‌کنند. ترکیبات خمیر فیلو و شربت شکر کاتر موجود در حلاوت الجبن موجب شده که این شیرینی در میان دسر‌های لبنانی معروف لبنانی به خوبی خودنمایی کند.

دسرهای لبنانی معروف

  • نامورا

یکی از دسرهای لبنانی نامورا است که مرز خوشمزگی را رد کرده! این دسر با اینکه ریشه عثمانی دارد، اما در کشورهای مختلفی پیدا می‌شود و موردعلاقه بسیاری از افراد در سراسر دنیا هم هست. در کشورهای اطراف لبنان به این دسر بسبوسه و در یونان و ترکیه به آن راوانی نیز می‌گویند. مواد لازم برای تهیه این دسر سمولینای آغشته به شربت است، در کنار این نیز نامورا از آرد سمولینا که با کاتر داغ آغشته شده درست می‌شود. این کیک خوشمزه و شیرین موردعلاقه لبنانی‌هاست و به‌همین‌دلیل یکی از دسرهای معروف کشور لبنان به‌شمار می‌رود.

دسرهای معروف کشور لبنان

برای خوشمزه‌تر شدن این کیک، برخی از افراد از نارگیل نیز استفاده می‌کنند. برای درست کردن شربت این کیک از آب گل پرتقال یا آب گل رز استفاده می‌کنند.

در کشور لبنان این کیک معمولاً نازک است و در شیره شیرین غلتانده می‌شود و بعد هم روی آن با بادام خامه تازه تزئین می‌شود.

بیشتر بخوانید: جالب ترین جشن ها و فستیوال های لبنان

  • جزاریه

کلمه جزاریه به معنای هویج انگلیسی است، اما این غذا هیچ ربطی به هویج ندارد جزاریه تکه‌های کدو‌حلوایی است که در شربت قند شیرین پخته می‌شود. این تکنیک در بسیاری از دسرهای معروف لبنانی که از پوست پرتقال گلبرگ‌های گل رز و دیگر میوه‌ها استفاده می‌شود به‌کار می‌رود. هنگام سرو جزاریه در کنار آن آجیل مصرف می‌شود.

دسرهای معروف لبنان

  • دسر قطایف

دسر قطایف به‌طور سنتی در ماه رمضان سرو می‌شود. این دسر یک خمیر پنکیک است که فقط یک طرف آن پخته شده و با خامه یا یک گردو پر و مانند کوفته بسته می‌شود. این شیرینی از هر لحاظی دقیقاً شبیه شیرینی‌هایی است که ما ایرانی‌ها درست می‌کنیم. قطعاً در بین مردم کشورهای عربی و ترکیه طرفدار زیادی دارد.

خیلی از دسرها و شیرینی‌های خاورمیانه، ماهیت خاص خود را دارند. در ماه رمضان در مصر بیشترین شیرینی که استفاده می‌شود قطایف است. قطایف درواقع شبیه یک پنکیک است که از آجیل‌های مختلفی پر می‌شود و در آخر هم سرخ و در شربت شکر غلتانده می‌گردد.

دسرهای معروف لبنانی

بیشتر بخوانید: غار جعیتا لبنان | یکی از طولانی‌ترین و اسرارآمیزترین غارها

  • غیرابه

غیرابه یک کوکی خوشمزه و ترد مصری است که در کشور لبنان و فلسطین نیز طرفداران بسیاری دارد. این کلوچه کره‌ای در عرض چند ثانیه در دهان خرد و ذوب می‌شود و معمولاً با یک مغز پسته به صورت دایره‌ای شکل تزئین می‌گردد. 

دسرهای لبنان

  • آشتا

آشتا یک خامه شیرین است که به عنوان پایه بسیاری از دسرهای لبنانی استفاده می‌شود و می‌توان آن ‌را به تنهایی به‌عنوان دسر نیز میل کرد و با آجیل، کتر، میوه‌ها و حتی مربا تزیین نمود.

 

تگ ها غذا

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات