غار جعیتا لبنان | یکی از طولانی‌ترین و اسرارآمیزترین غارها

3 سال پیش 0 دیدگاه

لبنان کشوری پر از کوه‌هایی است که مناظر دیدنی را به نمایش می‌گذارد و غارهای کوهستانی در مناطق مختلف گسترده شده‌اند. یکی از این مناطق در دره نهرالکلب در ۱۸ کیلومتری شمال بیروت، غار جعیتا است که یکی از شگفت‌انگیزترین شگفتی‌های طبیعی خاورمیانه به‌حساب می‌آید. جاده منتهی به غارها در میان کوه‌ها قرار گرفته و اطراف آن را درختان فراگرفته است. طبیعت همه‌جانبه کاملاً با فضای غار هماهنگ است.

غار جعیتا جواهر گردشگری در لبنان است که به بازدیدکنندگان خود خدمات مدرن و اقامتی باکیفیتی هماهنگ با طبیعتی جذاب ارائه می‌دهد. این ویژگی‌ها یک سفر جادویی ایجاد می‌کند که آن‌ها را قادر می‌سازد با دور شدن از یک دنیای ملموس به سرزمین عجایب بروند و یک روز ماجراجویی پر از شگفتی را سپری کنند، جایی که ۲ غار پر از سنگ‌های آهکی یافت می‌شود که مشخصه آن‌ها ترکیبات خارق‌العاده‌ای از استالاکتیت‌ها و استالاگمیت‌ها است که به‌طور طبیعی در اشکال و اندازه‌های مختلف ساخته شده‌اند. سفر به لبنان و بازدید از این غارها، یک سفر جذاب برای تمام خانواده‌هایی است که مایل به کشف دنیایی مرموز در قلب زمین هستند.

معرفی غار جعیتا در لبنان

«سایت توریستی جعیتا» همه عناصر طبیعت مانند سنگ، آب، درختان، گل‌ها، هوای تازه و حیوانات را در محیطی سرسبز و با لمس میراث فرهنگی لبنان جمع‌آوری می‌کند. این غار یکی از چشمگیرترین و جالب‌ترین مکان‌های طبیعی در جهان است.

غار جعیتا در بیروت

این غار در سال ۱۸۳۶ توسط یک آمریکایی کشف شد که با جسارت ۵۰ متری به داخل غار، یک گلوله از تفنگ خود شلیک کرد و این غار مهم را پیدا کرد. زیبایی آن در حدی است که غیرقابل‌تصور است که چگونه طبیعت چنین شاهکاری را ساخته است!

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین سوغات لبنان + صنایع دستی کشور لبنان

غارهای پایین و بالا جعیتا

این غار که پایین‌تر از غار اصلی است در سال ۱۹۵۸ به روی عموم باز شد و بازدیدکنندگان در آن با یک قایق پارویی در فاصله ۴۰۰ متری از مجموع ۷۸۰۰ متری غار یک گشت‌وگذار رؤیایی کوتاه انجام می‌دهند و از اشکال باشکوه ترکیبات ماورایی شگفت‌زده می‌شوند. این قایق‌سواری منعکس‌کننده سازه‌های سنگ آهکی ظریف در سکوتی عمیق است که گهگاه با صدای خوش‌آهنگ قطرات آب شکسته می‌شود.

غار جعیتا لبنان

غار بالایی جعیتا (دمای ۲۰ درجه) در سال ۱۹۶۹ افتتاح شد. بازدیدکنندگان این غار یک تور پیاده‌روی خواهند داشت و از منظره اشکال سنگی خارق‌العاده پرده‌ها، ستون‌ها، پارچه‌ها و قارچ‌ها در فاصله ۷۰۰ متری از کل غار غافلگیر می‌شوند. این غار ۲۲۰۰ متر طول دارد و یکی از بزرگ‌ترین استالاکتیت‌های جهان به وسعت ۸.۲۰ متر در آن دیده می‌شود. همچنین استالاگمیت‌های ریز شبیه شمع‌ها، ستون‌ها و ستون‌ها در اندازه‌های مختلف، لوله‌های مرجانی، اندام‌های غول‌پیکر، پارچه‌های سنگی روان و پرده‌هایی به طول ۲۸ متر، یک لاله غول‌پیکر نیز دراین غار به‌چشم می‌خورد. همۀ این ابعاد و مدل‌های شیک آهکی زیبایی خاص این غار را مشخص می‌کند و آن را در دنیای غارها منحصربه‌فرد می‌کند.

غار جعیتا بیروت

همان‌طور که گفته شد غار جعیتا دو غار دارد که غارهای بالا و پایین هستند. این غارها در طی میلیون‌ها سال به دلیل تغییرات زمین‌شناسی نیروهای زمین ساختی و انحلال سنگ آهک شکل گرفته‌اند. غار فوقانی از طریق یک پیاده‌رو برای بازدیدکنندگان قابل‌دسترسی است. همچنین می‌توانید با تله کابین به غار بالایی بروید. غار بالایی سه اتاق به نام اتاق سفید، اتاق قرمز و اتاق سوم. با قایق می‌توان به غار پایین دست یافت. غار پایینی دارای یک رودخانه و دریاچه آبی است که به آب مرواریدهای کوچک و رپیدها تقسیم شده است.

 ماجراجویی در غار جعیتا فعالیتی عالی که باید انجام دهید

شگفت‌انگیزترین بناهای تاریخی لبنان، مجسمه «نگهبان زمان» در ورودی غار پایینی قرار دارد. وزن آن حدود ۶۵ تن است و حدود ۶.۶ متر طول دارد. در این غار جاذبه‌های هیجان‌انگیزتری مانند طناب‌راه، قطار، باغ‌وحش‌های مینیاتوری و باغ‌ها در انتظار شماست.

مجسمه نگهبان زمان در غار جعیتا کشور لبنان

بیشتر بخوانید: آداب و رسوم در لبنان

مسیرهای دسترسی به غار جعیتا

غار در تمام روزهای هفته به‌جز دوشنبه از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعدازظهر باز است. شما می‌توانید این غار را در کسروان، بیروت بیابید و اگر به دنبال یکی از عجایب هفتگانه جهان به اینجا سفر می‌کنید، مکانی عالی برای بازدید است. مدت‌زمان بازدید به‌طور کلی یک تا دو ساعت طول می‌کشد. با وجود این، کارهای زیادی برای انجام دادن در غار وجود دارد، شما یک زمان فوق‌العاده پر از فعالیت‌های هیجان‌انگیز برای لذت بردن خواهید داشت.

غار جعیتای لبنان

چگونه به غار جعیتا در بیروت برویم

بسته به ترجیحات شما راه‌های مختلفی برای رسیدن به غار جعیتا بیروت وجود دارد.

به‌خاطر داشته باشید که عکاسی در غار جعیتا لبنان مجاز نیست. می‌توانید دوربین خود را در قفسه‌هایی در ورودی غارها قرار دهید. قیمت بلیت شامل سواری با قطار اسباب‌بازی و تله‌کابین، ورودی غار و یک نمایش ویدیویی ۲۰ دقیقه‌ای درباره غارها است. 90 دقیقه برای بازدید خود در نظر بگیرید.

رفتن به غار جعیتای بیروت با تله کابین

برای رسیدن به غار، یک مینی‌بوس (LL1500) یا اتوبوس LCC 6 (LL1500) از دورا سوار شوید و از راننده بخواهید که شما را در خیابان جعیتا در جاده بیروت-جونیه پیاده کند.

حدود ۱۶ دقیقه طول می‌کشد تا با تاکسی به غار جعیتای بیروت برسید، رانندگان معمولاً می‌دانند که چگونه به آنجا بروند. گزینه دیگر این است که از ایستگاه‌های اتوبوس کولا یا دورا به سمت غار جعیتا در لبنان بروید.

اگر با ماشین سفر می‌کنید، رسیدن به غار جعیتا در لبنان بسیار آسان است؛ زیرا همیشه می‌توانید از GPS استفاده کنید، در اینجا دستورالعمل‌های کلی برای رفتن به غار جعیتا کشور لبنان با ماشین درمجموع ۲۳ دقیقه و تقریباً ۲۱ کیلومتر آمده است:

مسیر ۵۱M را به سمت جاده زوق مصبه- عجلطون در استان جبل لبنان دنبال کنید و از مسیر ۵۱M خارج شوید.

جاده ذوق مصبه - عجلطون را تا مقصد ادامه دهید.

در دوربرگردان، از خروجی دوم خارج شده و در جاده ذوق مصبه - عجلطون بمانید و به سمت غار بروید.

غار جعیتا در لبنان

بیشتر بخوانید: مهیج‌ترین جاذبه‌های لبنان برای کودکان

سوالات متداول

غار جعیتا لبنان کجاست؟

در دره نهرالکلب در ۱۸ کیلومتری شمال بیروت، غار جعیتا، یکی از شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های دیدنی بیروت، در فضای سبز و وسیع یافت می‌شود. جاده منتهی به غارها در میان کوه‌ها قرار گرفته و اطراف آن را درختان فرا گرفته است. طبیعت همه جانبه کاملاً با فضای غار هماهنگ است.

غار جعیتا در کشور لبنان

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا

49990000
مشاهده

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات