عجایب جنگل گریفینو در لهستان | جنگلی با درختان کج

2 سال پیش 0 دیدگاه

در گوشه کوچکی از لهستان در نزدیکی محله گریفینو، جنگلی با بیش از 400 درخت با یک ویژگی منحصربه‌فرد وجود داشت. همه درختان این جنگل قبل از این که مانند یک درخت معمولی بزرگ شوند، در یک زاویه راست خم شده بودند. داستان‌های زیادی در مورد چگونگی شکل‌گیری این تنه‌ها نقل شده است، از بادهای شدید گرفته تا خشم خدا يا تلاش یک مرد برای انجام یک شوخی. ماجرا هر چه که باشد، در این مقاله قصد داریم شما را با جنگل گریفینو لهستان آشنا کنیم.

جنگل کج در گریفینو لهستان چگونه جنگلی است؟

جنگل گریفینو یک مقصد گردشگری محبوب در شمال لهستان است. بازدیدکنندگان از سراسر جهان برای دیدن این جنگل عجیب و غریب می‌آیند که درختانی دارد که هم به‌صورت مستقیم و هم کج روی زمین می‌رویند. جنگل خميده گریفینو، واقع در غرب لهستان، پارکی از درختان کاج است که همه در یک جهت خم شده‌اند. درختان در حدود سال 1930 کاشته شدند و به دلایل نامعلومی همه آن‌ها به شکل کج رشد کردند.

برخی بر این باورند که کل جنگل عمدا به این طریق رشد کرده است، درحالی‌که برخی دیگر فکر می‌کنند که این امر توسط نوعی پدیده طبیعی ایجاد شده است. علت هر چه که باشد، جنگل کج، مکانی منحصربه‌فرد و جذاب برای بازدید است.

جنگل گریفینو در لهستان

بیشتر بخوانید: معرفی روستای آپنزل در سنت گالن | یکی از بکرترین روستاهای سوئیس

حقیقت پشت جنگل خميده گرایفینو چیست؟

در این‌جا چند مورد از موارد جنگل خميده کرزیوی لاس، از کشش گرانشی عجیب و منحصربه‌فرد گرفته تا ویرانی‌های جنگ جهانی دوم آورده شده است. طبق سنت، گروهی از کشاورزان، درختان را در دهه 1930 کاشتند؛ زیرا می‌خواستند مبلمان بسازند. انحناهای درختان، خميده شکل است زیرا آن‌ها می‌خواستند طرح‌های منحصربه‌فردی ایجاد کنند و هدف این بود که پس از یک دهه یا بیشتر از جنگل برداشت کنند.

بااین‌حال، هنگامی‌که آن‌ها آماده بودند تا درختان را درو کنند، آلمان حمله کرد و ساخت مبلمان خمیده از بین رفت. واقعا هیچ مدرکی مبنی بر این که چه اتفاقی افتاده است، وجود ندارد. برخی معتقدند که از این کاج‌ها برای ایجاد شکل منحصربه‌فرد "J" و شکل‌های خمیده آن‌ها سوء استفاده شده است.

جنگل خمیده گریفینو

واقعیت این است که محتمل‌ترین توضیح این است که درختان به این شکل رشد می‌کنند زیرا چوب برای یک قرارداد کشتی‌سازی در نظر گرفته شده بود. همچنین تصور می‌شد که این درختان با شکل عجیب‌شان در طول جنگ جهانی دوم زمانی که تانک‌های آلمانی در منطقه حرکت می‌کردند، جابه جا می‌شدند.

این یک سوال منصفانه برای کسانی است که ممکن است نظریه کشتی‌سازی را زیر سوال ببرند. بااین‌حال، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد شیوه دستکاری رشد درختان به شکل منحنی حداقل به قرن هفدهم برمی‌گردد و ممکن است از قرن نوزدهم رایج بوده باشد. برخی معتقدند کاج برای کشتی‌سازی استفاده نمی‌شده و جنگل باید به‌طور طبیعی رشد کرده باشد، اما برخی از کشتی‌سازان مدرن با آن مخالف هستند!

جاذبه‌های دیدنی جنگل خمیده

اهمیت این درختان برای لهستان و مردم آن

وجود جنگل گریفینو در لهستان یک راز است. این منطقه برای اولین بار توسط یک جنگلبان در سال 1928 کشف شد که در طی یک سفر اکتشافی در آن اتفاق افتاد. سال‌هاست بحث می‌شود که چرا این درختان منحنی این‌گونه هستند، با نظریه‌های مختلف از علل طبیعی تا مداخله عمدی انسان. این جنگل جوان در شمال غرب لهستان قرار دارد و گمان می‌رود که سال‌ها پیش عمدا بر اثر جهش ژنتیکی تغییر یافته است. نظریه‌های زیادی در مورد علت این اتفاق وجود دارد، اما هیچ‌کس به‌طور قطع حقیقت آن را نمی‌داند.

آشنایی با جنگل کج گریفینو

درختان به نمادی از فرهنگ و هویت لهستانی تبدیل شده‌اند و مورد علاقه افراد بسیاری هستند. خمیده بودن درختان به نمادی از گریفین تبدیل شده است، درختان جوان عمدا خم شدند تا شکلی منحنی به آن‌ها بدهند. این کار با قرار دادن اجسام سنگین در بالای تنه درخت یا کندن سنگر اطراف درخت و اتصال طناب‌هایی برای کشیدن آن به سمت مورد نظر انجام می‌شد.

معرفی جنگل گریفینو

تئوری‌های متفاوتی در مورد این که چرا این‌کار انجام شد، از عملی (برای ایجاد بادشکن یا مبلمان) تا مواردی که باید عمداً توسط انسان‌ها چندین سال پیش خم شده باشد، وجود دارد. مدیران منطقه جنگلی گریفینو فاش کردند که علی‌رغم گزارش‌ها از 400 درخت کاج، تنها 80 درخت در پارک وجود دارد، به این معنی که درختان کاج مستقیم به میزان قابل توجهی بیش‌تر هستند که براساس تخمین‌های آن‌ها، به احتمال زیاد بین سال‌های 1930 و 1945 کاشته شده‌اند. خمیده بودن درختان بیش‌تر در قسمت پایه تنه خود را نشان می‌دهد، جایی‌که با زاویه 90 درجه خم شده‌اند. تصور می‌شود که درختان در سن 7 تا 10 سالگی عمدا توسط جنگلبانان محلی تغییر داده شده‌اند.

شگفتی‌های جنگل خمیده گریفینو

چگونه به جنگل گریفینو برویم؟

جنگل گریفینو در شمال غربی لهستان واقع شده است. از شهرهای گریفینو یا شچسین که هر دو نزدیک به جنگل قرار دارند، می‌توان با ماشین به آن رسید. سفر از Szczecin حدود نیم ساعت و از Gryfino حدود 15 دقیقه طول می‌کشد.

جاذبه‌های جنگل خمیده

بیشتر بخوانید: گشت‌و‌گذار در باغ معجزه دبی بزرگ‌ترین باغ گل طبیعی دنیا

آبدره‌ها در جنگل گریفینو

جنگل گریفینو خانه تعدادی فیورد است که ورودی‌های باریک دریا هستند که توسط یخچال‌های طبیعی تشکیل شده‌اند. معروف‌ترین آن‌ها Bialy Bagno Fiord است که نزدیکی شهر گریفینو قرار دارد. این فیورد حدود 2 کیلومتر طول دارد و یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری در نزدیکی کرزیوی لاس لهستان است.

بازدید از جنگل کج گریفینو

آنچه در جنگل گریفینو باید دید

علاوه‌بر درختانی که به‌صورت خمیده رشد می‌کنند، جنگل گریفینو خانه تعدادی مناظر جالب دیگر نیز هست که عبارتند از Bialy Bagnoord، قلعه گریفینو، و باغ‌وحش Szczecin.

سفر به جنگل گریفینو  لهستان

باغ‌وحش Szczecin

اگر به حیوانات علاقه‌مند هستید، باغ‌وحش Szczecin مکانی عالی برای بازدید است. این شهر، خانه تعدادی از گونه‌های مختلف جانوری از جمله شیر، ببر و خرس است. این باغ‌وحش همچنین دارای تعدادی نمایشگاه جالب از جمله باغ پروانه‌ها و خانه خزندگان است.

جنگل خمیده گریفینو

قلعه گریفینو

اگر به معماری قرون وسطایی علاقه دارید، قلعه گریفینو مکانی عالی برای بازدید است که در قرن سیزدهم ساخته شد و نمونه‌ای عالی از ظاهر قلعه‌ها در آن دوره است. این قلعه همچنین دارای تعدادی نمایشگاه جالب از جمله موزه سلاح و اتاق شکنجه است.

جنگل خمیده

زمان بازدید از جنگل گریفینو

بهترین زمان برای بازدید از جنگل گریفینو لهستان در تابستان است که هوا گرم و آفتابی است. بااین‌حال، این جنگل در تمام طول سال قابل بازدید است و تعدادی رویداد و فعالیت‌ مختلف در جنگل گریفینو وجود دارد که در ماه‌های زمستان انجام می‌شود. جنگل خمیده یک مقصد گردشگری محبوب در تمام طول سال است و دیدنی‌های جذابی برای ارائه به بازدیدکنندگان در هر سنی دارد. چه به دنبال یک سفر یک روزه در Szczecin یا Gryfino هستید، یا می‌خواهید جنگل‌های خمیده لهستان را کاوش کنید، حتما تعدادی از این مناظر و جاذبه‌های دیگر در این منطقه را به لیست مکان‌های دیدنی خود اضافه کنید.

جنگل کج گریفینو

بیشتر بخوانید: جاذبه‌های دریاچه آشی در ژاپن که نباید از دست بدهید!

سخن پایانی

بازدیدکنندگان جنگل گریفینو علاوه‌بر تماشای درختان خمیده، می‌توانند پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری یا پیک‌نیک نیز انجام دهند. همچنین تعدادی مکان تاریخی و موزه در این منطقه وجود دارد. محبوب‌ترین نظریه این است که سال‌ها پیش، انسان‌ها یا کشاورزان محلی جنگل را عمدا خم کرده‌اند. بااین‌حال، هیچ‌کس به‌طور قطع واقعیت آن را نمی‌داند و این یک راز باقی مانده است.

جنگل گریفینو  لهستان

بااین‌حال، داستان هر چه که باشد، این جنگل افسانه‌ای یک تجربه به یاد ماندنی و مکانی عالی برای عکس گرفتن است. اگر فرصتی برای بازدید از این مکان داشته باشید، شاید بتوانید این معمای 70 ساله را یک بار برای همیشه حل کنید!

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات