گشت‌و‌گذار در باغ معجزه دبی بزرگ‌ترین باغ گل طبیعی دنیا

2 سال پیش 0 دیدگاه

باغ معجزه دبی از خاص‌ترین و معروف‌ترین مکان‌های دیدنی است که در هیچ کجای جهان همانندی ندارد و برای توصیف آن باید فراتر از کلمات رفت؛ زیرا این باغ بزرگ‌ترین باغ گل در جهان به‌شمار می‌رود. باغ معجزه دبی از جاذبه‌های گردشگری این شهر است که در میان ایرانیان نیز محبوبیت بسیاری دارد و در گینس دو رکورد در زمینه گل‌آرایی کسب کرده است. میراکل گاردن مجموعه‌ای از تندیس‌های غول‌پیکر پوشیده شده از گل را در خود جای داده که فضایی رنگارنگ و قشنگ برای بازدیدکنندگان به وجود آورده‌اند.

شهر پیشرفته کشور امارات سالانه، توریست‌های بسیاری را از سراسر جهان به سمت خود جذب می‌کند. در شهر خوش آب و رنگ دبی مردمانی از فرهنگ‌های مختلف را می‌بینید و به دیدن جاذبه‌هایی می‌روید که نمونه‌ای از آن‌ها در دنیا پیدا نمی‌شود. در ادامه به معرفی باغ معجزه دبی خواهیم پرداخت.

معرفی باغ معجزه دبی

باغ گل معجزه دبی با 45 میلیون گل ساخته شده است که در نوع خود باغی منحصر‌به‌فرد و مجلل به‌شمار می‌رود. زمانی که وارد این باغ می‌شوید، بوی فرح‌بخش گل‌ها را استشمام می‌کنید. عطر و بوی این گل‌ها بسیار نشاط‌آور است!

شما می‌توانید در این باغ شگفت‌انگیز و میان هزاران گل و گونه‌های گیاهی قدم بزنید. در کنار باغ معجزه دبی، باغ پروانه نیز وجود دارد که از برترین باغ‌های پروانه در دنیاست و در آن‌جا می‌توانید هزاران گونه مختلف پروانه را تماشا کنید.

معرفی باغ گل معجزه دبی

پارک آبی وایلد وادی نیز به دلیل رعایت کردن تمامی استانداردهای ممکن، گواهینامه ایزو را دریافت کرده و توانسته رکورد بزند. یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری شهر دبی، باغ معجزه دبی است که متفاوت‌ترین و بزرگ‌ترین باغ جهان به‌حساب می‌آید. گل‌آرایی این مکان و نحوه به‌کار بردن گل‌ها، این باغ را از دیگر باغ‌های دنیا متمایز کرده گل‌آرایی در باغ معجزه، طوری است که اشکال را به صورت سه بعدی به‌نظر می‌رساند. در این باغ شما با مناظر عادی مواجه نمی‌شوید بلکه مجسمه‌های غول‌پیکری را خواهید دید که به‌صورت کامل با گل پوشانده شده‌اند.

گشت‌وگذار در باغ معجزه دبی

اولین ایده ساخت باغ معجزه دبی توسط عبدالناصر رحال، یک بازرگان اردنی بیان شد و شرکت آکار نیز به بهره‌برداری از آن رسید که تقریبا 40 میلیون درهم هزینه کلی ساخت این منطقه بود. این باغ گل مساحتی برابر با 72 هزار مترمربع دارد که در آن از 45 میلیون گل در 60 گونه مختلف استفاده شده است.

آشنایی با باغ معجزه در دبی

این باغ بعد از از به پایان رسیدن مرحله اول ساخت در روز ولنتاین سال 2013 به‌طور رسمی افتتاح شد که میلیون‌ها گل و گیاه از جمله گل‌های اطلسی، شمعدانی، آفتابگردان و گل همیشه بهار را به زیباترین شکل ممکن برای بازدیدکنندگان به‌نمایش می‌گذارد.

باغ گل معجزه دبی از جاذبه‌های دبی

تمامی این گل‌های موجود در باغ معجزه دبی با طرح‌های معناگرایانه و نمایش‌های پیچیده، مهارت خلاقیت و سخت‌کوشی انسان را نمایش می‌دهند. اگرچه این باغ پس از اتمام مرحله اول در سال 2013 افتتاح شد، اما تکمیل آن به مرحله دوم کشیده و چهار ماه بعد در ماه ژوئن آغاز شد و در اکتبر آن سال به پایان رسید. در مرحله دوم به گسترش این باغ پرداختند و بسیاری از امکانات جدید را در آن به وجود آوردند.

آدرس باغ معجزه دبی

باغ معجزه دبی در همان سال‌های ابتدایی، برنده جایزه بهترین باغ سال شد و نامش به‌عنوان بزرگ‌ترین باغ گل جهان بر سر زبان‌ها افتاد و توانست در مراسم افتتاحیه خود که به مدت 1 ماه بود، پذیرای 2 میلیون توریست از سراسر جهان باشد و همه را شیفته خود کند.

دیدنی‌های باغ معجزه در دبی

کشور امارات متحده ریزبینانه و با دقت بالایی کار می‌کند که همیشه از این حیث، گردشگران را متعجب می‌کند. طراحان زبردست از انواع تپه‌ها و ماکت‌ها استفاده کرده‌اند تا این باغ گل به‌صورت برجسته‌تر در دید عموم مردم قرار گیرد. در نهایت برج‌ها و ماشین‌هایی ماکتی شکل در تمام قسمت‌های باغ معجزه دبی، تعبیه شده‌اند که آن‌ها را با گل پوشانده‌اند یا به عبارتی در مجسمه‌ها و ماشین‌ها و اشیای از این قبیل، گل‌کاری کرده‌اند که چشم گردشگران خسته نشود.

بازدید از باغ معجزه دبی

محوطه اصلی باغ معجزه دبی همانند یک پارک بزرگ و زیبا مملو از گل است که هرگوشه از آن با رنگ و شکل خاصی طراحی شده و جالب است بدانید که حدود 11 میلیون دلار هزینه کاشت و ساخت این بخش از میراکل گاردن شده است و مکانی فوق‌العاده دیدنی را به وجود آورده است.

نکته جالب این منطقه گردشگری این است که باغ معجزه در دبی بالاترین رای در یکی از روزنامه‌های کشور انگلیس را به‌عنوان جانشین مدرن باغ‌های عجایب باستانی یعنی باغ‌های آویزان بابیلون به‌خود اختصاص داده است و یکی از مناطق گردشگری این شهر به‌شمار می‌رود که بازدیدکنندگان بعد از ورود و دیدن از دروازه‌های باغ می‌توانند به سراغ باغ پروانه میراکل گاردن نیز بروند که یک ورودی مجزا دارد و همان زیبایی مربوط به رنگ‌های مختلف را در این محیط نیز ببینند.

میراکل گاردن

قدم‌زدن و گشت‌و‌گذار در طبیعت باغ معجزه دبی انرژی و نیروی دارد که روح و روان هر انسانی را آرام می‌کند؛ در این منطقه جاذبه‌هایی را خواهید دید که در دنیا نظیر ندارد و شاید در طول عمرتان دیگر برای انسان امکانش نباشد که مجدد آن حس‌و‌حال را تجربه کند. با سفر به دبی و تجربه دویدن در باغ گل معجزه و دیدن پروانه‌های زیبای آن و حشرات دیگر از نزدیک، شاهد منطقه‌ای هستید که همانند بهشت است.

باغ معجزه در دبی

از جمله جایزه‌هایی که باغ معجزه دبی دریافت کرده است، می‌توان به جایزه گاردن توریسم در سال 2015 به واسطه خلق یک باغ نوین و ثبت رکورد در گینس برای گل‌آرایی بلندترین مجسمه دنیا اشاره کرد.

باغ معجزه دبی، مجموعه‌ای پیشتاز در زمینه گردشگری و محیط‌زیست و جزء یکی از بهترین نمونه‌ها در تمام جهان است که طیف گسترده‌ای از گل‌ها در اشکال مختلف را به‌نمایش می‌گذارد و آمادگی پذیرایی از نزدیک به یک میلیون توریست در سال را دارد.

سفر به باغ معجزه در دبی

بیشتر بخوانید: ساحل جمیرا | یکی از زیباترین سواحل جهان در امارات متحده عربی

جاذبه‌های مختلف باغ معجزه دبی

با توجه به این که این منطقه در تابستان به دلیل شرایط هوایی تعطیل است، بهترین زمان بازدید از باغ معجزه دبی بهار و زمستان است. خوردن غذا و خوراکی در باغ، نشستن روی چمن‌ها و دوچرخه‌سواری در باغچه‌ها غیر قانونی و ممنوع است.

جاذبه‌های دیدنی باغ گل معجزه دبی

قسمت‌های گل‌آرایی شده باغ

در محوطه اصلی باغ معجزه دبی در هر گوشه و کناری گل‌ها رنگ و شکل خاصی دارند و مطمئن باشید که ارزش دیدن را حتما دارند از جمله اشکالی که در این بخش مشاهده می‌کنید، هفت ستاره و هفت قلب و پرچم امارات متحده است که در باغ گل‌آرایی شده‌اند. یک بخش از میراکل گاردن با طراحی سه بعدی برای جشن تولد آماده شده و همچنین ماشین‌هایی گل‌آرایی شده که به‌صورت عمودی جای‌گذاری شده‌اند و قایق‌های گل و اتفاق‌های اسلامی از جلوه‌های گل‌آرایی تماشایی در این باغ به‌شمار می‌روند.

باغ گل معجزه دبی

باغ پروانه

همان‌طورکه اشاره کردیم، قسمتی از باغ معجزه دبی که حدود 1800 مترمربع مساحت آن دارد، به پروانه‌های زیبا و گونه‌های مختلفی اختصاص داده شده است که گردشگران می‌توانند وارد این قسمت شوند و از وجود هزاران گونه پروانه دیدن کنند و در نهایت لذت ببرند. پروانه‌های قسمت از 26 نواحی مختلف جهان، جمع‌آوری شده است این قسمت به شکل سرپوشیده تعبیه شده تا پروانه‌ها در کل محوطه پخش نشوند.

آدرس باغ معجزه دبی

توجه داشته باشید که برای بازدید از باغ پروانه‌ها تنها 300 نفر می‌توانند وارد این باغ‌ها شوند و از زیبایی آن‌ها لذت ببرند. چرا که جمعیت زیاد باعث آزردگی و پراکندگی پروانه‌ها می‌شود.  

گذرگاه قلب

یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های باغ معجزه دبی، گذرگاه قلب است. این مسیر یکی از انتخاب‌های اصلی است که هنگام بازدید از باغ گل معجزه دبی به ذهن‌تان می‌رسد. گذرگاه قلب‌ها تصویری رویایی از قدم‌زدن درون یک تونل است. این تونل قلبی شکل را از هزاران گل بی‌شمار ساخته‌اند و با همین گل‌های رنگی روی آن، طرح‌های فوق‌العاده زیبایی را حکاکی کرده‌اند. وجود این گل‌ها و رایحه آن‌ها حسی زیبا را برای بازدید‌کنندگان باغ معجزه دبی به وجود ‌می‌آورد.

جاذبه‌های باغ معجزه دبی

برج خلیفه

این برج از دیدنی‌ترین سازه‌ها در باغ معجزه دبی است. برج خلیفه بلندترین ساختمان در دنیاست و نسخه گل آن در باغ معجزه دبی نیز میان سایر مجسمه‌های گل، بلندترین و باشکوه‌ترین است. وقتی که وارد شهر دبی می‌شوید، می‌توانید برج خلیفه را از دورترین نقاط به‌راحتی مشاهده کنید، همین‌طور به ‌محض ورود به باغ معجزه دبی نیز به‌راحتی می‌توانید نسخه گل‌کاری شده برج خلیفه را حتی از دور دست ببینید. این برج را در سال 2013 ساختند و با گل‌های اطلسی و گل همیشه‌بهار تزئین کرده‌اند. ساختار این برج برای بازدیدکنندگان بسیار مهیج و جذاب بوده و به‌همین علت هرساله تمدید می‌شود.

میراکل گاردن

بیشتر بخوانید: معرفی مرکز دلفین بی‌شهر دبی | هرآن‌چه نیاز دارید بدانید!

فروشگاه‌های سوغات

در بازدید از این مجموعه اگر به دنبال سوغاتی خریدن برای دوستان خود هستید، باغ معجزه دبی می‌تواند مکان بسیار خوبی برای عموم مردم به‌خصوص توریستان باشد. در این باغ قسمتی به فروشگاه‌های مختلف اختصاص داده شده است که در آن، انواع و اقسام سوغاتی‌ها با موضوع گل و پروانه قرار گرفته است. اغلب لوازمی که در این فروشگاه‌ها در اختیار شما قرار می‌گیرد، مارک و آرم پروانه و باغ گل دبی را دارند به‌همین سبب می توانند از بهترین انتخاب‌های شما برای سوغاتی باشند.

دیدنی‌های باغ معجزه دبی

سازه‌های گل‌دار

زمانی که در باغ معجزه دبی گشت‌و‌گذار می‌کنید، با سازه‌های مختلف روبه‌رو می‌شوید که به‌صورت کامل با گل و گیاه‌های رنگارنگی پوشیده شده‌اند.

جاذبه‌های  میراکل گاردن

بیشتر بخوانید: معرفی برج خلیفه دبی | بلندترین برج جهان در امارات

هواپیمای ایرباس A380

هواپیمای ایرباس یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های باغ معجزه دبی است. آرم هواپیمایی امارات بر روی این هواپیما دیده می‌شود، بنابراین این یک ایرباس واقعی A380 است.

باغ معجزه دبی با همکاری شرکت هواپیمایی این کشور توانسته است که مجسمه گل‌کاری شده را بسازد و حدودا با 500 هزار گل زنده تزیین کند. این هواپیما در سال 2016 در جهان عنوان بزرگ‌ترین مجسمه گل‌دار به شکل هواپیما را به‌دست آورده و در گینس ثبت شده است.

باغ معجزه دبی

Flower Watch

ساعت گلی برای اولین بار در شهر دبی طراحی شد. این ساعت با گل‌های طبیعی و گیاهان واقعی تزیین شده و حدودا 13 متر قطر دارد؛ همچنین یک لانه پرنده کوچک بالای این ساعت تعبیه شده که هر 15 دقیقه یک بار صدای آن به گوش می‌رسد. طاووس‌ها و لاکپشت‌های رنگارنگی در باغ معجزه دبی وجود دارند که طاووس‌های آن 12 قطر و 13 متر طول دارند و از گل‌های طبیعی رنگارنگ زیبایی تزیین شده و بر روی زمینی سبز قرار گرفته‌اند. لاک‌پشت‌ها نیز بر پشت لاک‌شان، گل و گیاهان مختلفی وجود دارد که یک باغچه لاکپشتی ایجاد کرده‌اند.

 

معرفی باغ معجزه دبی

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات