بازدید از جاذبه‌های نرماندی فرانسه را از دست ندهید

2 سال پیش 0 دیدگاه

جاذبه‌های نرماندی فرانسه شامل مناظر زیبا، متنوع و تاریخ غنی آن، حومه شهر، خط ساحلی و جنگل‌های زیبا و همچنین قلعه‌های چشمگیر، کلیساهای باشکوه و شهرهای باستانی زیبا مانند روئن است. از مشهورترین و برترین مناظر توریستی فرانسه و جاذبه‌های نرماندی، مونت سن میشل و استراحتگاه‌های ساحلی تابستانی Honfleur و Deauville هستند. در امتداد ساحل مانش، صخره‌های آهکی چشمگیر در اقیانوس نیز به چشم می‌خورد که در سفر با تور فرانسه می‌توان از این جاذبه‌ها لذت برد.

جاذبه‌های دیدنی نرماندی

در نورماندی پایین که با دره‌های سرسبز و آرام شناخته می‌شود، منطقه‌ای عشیری به نام «Suisse Normande» (سوئیس نورمن) قرار دارد که توجه دوستداران طبیعت و علاقه‌مندان به ورزش در فضای باز را به خود جلب می‌کند. در طول جنگ جهانی دوم، نرماندی به شدت تحت تأثیر اشغال آلمان قرار گرفت و در سال 1944 محل فرود متفقین بود؛ از این رو،  بازدید از گورستان‌های نظامی نرماندی برای علاقه‌مندان به تاریخ جنگ جهانی دوم خالی از لطف نیست.

جاذبه نرماندی

استراحتگاه‌های ساحلی و دهکده‌های ماهیگیری، شهرهای قرون وسطایی و قلعه‌های گوتیک از سایر برترین جاذبه‌های نرماندی به شمار می‌روند. با این فهرست، همراه باشید:

جاذبه‌های گردشگری نرماندی

نرماندی، اغلب به عنوان یکی از جذاب‌ترین مناطق فرانسه و با وجود ویرانی‌های سنگین در جنگ جهانی دوم، پر از مراکز قدیمی تاریخی و دهکده‌های قدیمی جذاب است. در زیر برخی از بهترین این مکان‌ها مانند هانفلور، ورنون و دهکده‌هایی با خانه‌های نیمه‌چوبی معرفی شده‌اند. خوردن بهترین غذاهای کلاسیک فرانسه نظیر نان فرانسوی، کیک، غذاهای خوشمزه، کروسان و ...خود یکی از بهترین جاذبه‌های نرماندی فرانسه محسوب می‌شود.

جاذبه دیدنی نرماندی

صومعه مونت سن میشل

 از مقصدهای مهم زیارتی قرون وسطایی، مونت سن میشل، یک سایت میراث جهانی یونسکو است که هر دو صومعه آن متعلق به قرن یازدهم تا سیزدهم هستند و تحت این نامگذاری محافظت می‌شوند. مناره‌های گوتیک صومعه افسانه‌ای سن میشل که بیش از 100 متر از سطح دریا اوج می‌گیرد، الهام‌بخش بهشت هستند. در طول جزر و مد، مونت سن میشل به جزیره‌ای تبدیل می‌شود که تنها از طریق یک جاده و «گذرگاه سنتی» قابل دسترسی است.

یکی از نکات برجسته بازدید از مونت سن میشل، کلیسای آبی است که با بالا رفتن از یک مسیر عابر پیاده 200 متری و سپس 350 پله به بالاترین نقطه آن می‌رسید. کلیسای آبی که در قرن دوازدهم ساخته شده، دارای یک پناهگاه آرام رومی و یک گروه کر باشکوه گوتیک است.

بیشتر بخوانید: معرفی کاخ‌های باشکوه فرانسه

پل نرماندی و پیاده روی به سمت رود سن

 پل نرماندی که در سال 1995 افتتاح شد، یک شگفتی معماری باشکوه و یک جاده کابلی است که 2143 متر طول دارد (7032 فوت). زمانی این پل، طولانی‌ترین پل کابلی جهان بود. پل نرماندی یک بزرگراه با عرض بسیار است که به لطف یک مسیر پیاده‌‌روی می‌توانید از مناظر آن به سمت دهانه رودخانه سن نیز لذت ببرید.

 

قلعه سن ژرمن دولیوه

این  قلعه کوچک اما منحصر به فرد روی گردشگران تأثیر زیادی گذاشته است. هنوز هم قسمت نیمه‌چوبی عمارت دارای نقاشی‌های قدیمی روی دیوار است، زیرا تمام این سال‌ها توسط گچ محافظت شده بودند؛ قسمت سنگ و آجر آن عناصر سبز رنگی در دکور بیرونی خود دارد که بسیار نادر است.

شهر قدیمی روئن با معماری قرون وسطایی

با گردش در شهر قدیمی روئن، از فضای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری این شهر، در مسیرهای سنگفرش پرپیچ و خم که مملو از خانه‌های نیمه چوبی هستند، لذت خواهید برد. کلیساهای گوتیک در هر نقطه از نرماندی مانند جواهری از دستاوردهای معماری قرون وسطایی به شمار می‌روند.

بیشتر بخوانید: باغ لوکزامبورگ پاریس هدیه ناپلئون + نحوه بازدید آن

کلیسای جامع نوتردام شهر توسط کلود مونه در مجموعه‌ای از نقاشی‌ها به تصویر کشیده شده است که جزئیات پیچیده و نمای کلیسای جامع را در زمان‌های مختلف روز نشان می‌دهد. یکی دیگر از بناهای یادبود قابل توجه در روئن، برج ساعت گروس هورلوژ در مرکز شهر است. موزه هنرهای زیبا از برجسته‌ترین موزه‌های هنرهای زیبای فرانسه که شامل شاهکارهای نقاشی اروپایی، از جمله مجموعه‌ای از آثار امپرسیونیستی است، یکی از برترین جاذبه‌های نرماندی و به عنوان مکانی که ژان آرک در آنجا به دادگاه کشیده شد، شناخته می‌شود. گردشگران می‌توانند برجی را که این زن قدیس جوان و شجاع در مقابل قضاتش ایستاده و محل شهادتش را ببینند. اکنون این کلیسای معاصر به روح شکست‌ناپذیر او اختصاص یافته است.

جاذبه‌های توریستی نرماندی

شهر هانفلور، بندری تاریخی در نرماندی

هانفلور با بندر زیبای قدیمی خود در خور سن، یکی از جذاب‌ترین شهرهای اروپاست که حدود 25 کیلومتر دورتر از لو هاور و دارای خیابان‌های سنگفرش و بسیاری از خانه‌های نیمه چوبی قدیمی است. در قرن شانزدهم، مسافران از این بندر قدیمی دریانوردی به مقصد کانادا سفر می‌کردند. در ضلع شمالی آن، ساختمان ستوان قرن شانزدهمی و خانه فرماندار قدیمی بر روی بقایای دیوارهای باستانی شهر ساخته شده‌اند.

یکی از قابل‌توجه‌ترین جاذبه‌های نرماندی، Honfleur، Musée de la Marine (موزه دریایی)، در Eglise Saint-Etienne سابق قرار دارد که قدمت آن به قرن 14 باز می‌گردد. این موزه دریایی تاریخچه دریانوردی، ماهیگیری و کشتی‌سازی در هانفلور را بازگو می‌کند. موزه Eugène Boudin (در میدان Erik Satie) برای دوستداران هنر امپرسیونیستی و شامل نقاشی‌ها و طراحی‌های Boudin و قطعاتی از دیگر هنرمندان امپرسیونیست مانند گوستاو کوربه، یوژن ایزابی، و پل هوئت است که صحنه‌هایی از خط ساحلی نرماندی را نقاشی کرده‌اند. این کلیسای گوتیک پسین همچنین دارای ضمیمه‌ای از هنر مذهبی است که در ناقوس مستقل Eglise Sainte-Catherine واقع شده است.

جاذبه منطقه نرماندی

موزه یادبود کان، کانون تاریخ و صلح نرماندی

موزه یادبود کان (Mémorial de Caen ) که به ‌عنوان ادای احترام به رنج‌های کان در طول جنگ ایجاد شد، داستان جنگ جهانی دوم، فرود در روز D و نبرد نرماندی را روایت می‌کند. در زیر این موزه، محل ستاد ژنرال ریشتر قرار دارد که در زمان اشغال آلمان یک پست فرماندهی بود. هدف موزه یادبود کان که مرکز تاریخ و صلح در نرماندی نیز محسوب می‌شود، آموزش مردم و ترویج مفهوم آشتی است. این مرکز، میزبان رویدادهایی مانند نمایشگاه‌های موقت هنری و مسابقه حقوق بشر است.

                      جاذبه گردشگری نرماندی

تفرجگاه دوویل، از بهترین سواحل فرانسه

در قرن نوزدهم، دوویل یک تفرجگاه ساحلی برتر در نرماندی بود که هنوز هم یکی از بهترین مقاصد ساحلی در فرانسه محسوب می‌شود. ساحل دارای دو کیلومتر خط ساحلی شنی و یک تفرجگاه (پیاده‌رو) برای قدم زدن در کنار دریاست. ناجیان غریق هر روز در فصل شلوغی (تیر و مرداد) در حال انجام وظیفه هستند. این ساحل دارای امکانات رفاهی فراوان از جمله اجاره چتر آفتابی، صندلی‌های استراحت و کابانای راه قدیمی است.

مسافران می‌توانند از خدماتی نظیر آفتاب گرفتن در ساحل، گشت و گذار در بوتیک‌های مد روز، استفاده از درمان آبگرم، غذا خوردن در رستوران‌های متعدد لذیذ، قایقرانی، گلف و شرکت در مسابقات سوارکاری در دوویل بهره ببرند. این تفرجگاه با مجموعه‌ای از رویدادهای معتبر از جمله مسابقات قهرمانی بین‌المللی چوگان که در مجموعه مدرن سوارکاری دوویل برگزار می‌شود و جشنواره فیلم آمریکایی آن، به یک استراحتگاه‌ معروف بین‌المللی تبدیل شده است.

تفرجگاه دوویل نرماندی

باغ مونه، الهام بخش هنرمندان

خانه و باغ کلود مونه در ژیورنی که فقط با یک ساعت رانندگی از روئن به آن می‌رسید، برای دوستداران هنر امپرسیونیستی، مکانی هیجان‌انگیز برای بازدید است، زیرا گل‌های سرسبز الهام‌بخش بسیاری از نقاشی‌های این هنرمند را در آنجا خواهید یافت. جلوی خانه، باغ Le Clos Normand قرار دارد که توسط کلود مونه ایجاد شده است و از بهار تا پاییز، با انبوهی از شکوفه‌های رنگارنگ از جمله نرگس، پانسی، گل لاله، زنبق، گل صد تومانی، گل بابونه، گل رز، خشخاش، هالی هاک و گل محمدی که به روشی طبیعی کاشته شده‌اند، محصور می‌شود.

در طرف دیگر ملک Le J ardin d'Eau (باغ آبی) با پل ژاپنی و حوضچه نیلوفرهای آبی قرار دارد که با درختان بید گریان احاطه شده است. باغ آبی در مجموعه نقاشی‌های نیلوفر آبی مونه به تصویر کشیده شده است. این نقاش، سال‌های زیادی را وقف نقاشی جنبه‌های مختلف باغ خود کرد و زیبایی آن را با ضربه‌های قلم موی ظریف خود به تصویر کشید.

جاهای دیدنی نرماندی

اعترتات، ساحلی پر از ویلاهای جذاب

در پای صخره‌های آهکی سفید در خط ساحلی Côte d'Albâtre قرار دارد. ارتفاع این صخره‌ها به 90 متر می‌رسد و از بالای آن، مناظر پانورامایی شگفت‌انگیزی دیده می‌شود. مناظر Étretat برای کلود مونه جذاب بود که در سال 1868 زمستانی را در اینجا گذراند و مناظر دراماتیک و اسکله درخشان را در نقاشی‌های خود ثبت کرد. سواحل Étretat در طول تابستان، میزان آفتاب‌گیران بسیار و منبع امرار معاش ماهیگیرانی است که غذاهای دریایی تازه می‌گیرند. از جاذبه‌های نرماندی، ویلاهای جذاب Belle Epoque است که شناخته شده‌ترین آن‌ها ویلای Orphée است.

معرفی جاذبه‌های نرماندی

سوئیس نورماند، طبیعتی با جاذبه‌های شگفت انگیز

نام سوئیس نورماند (سوئیس نورمن) به بخش حومه شهر در دره اورن در نرماندی سفلی داده شده است که بین توری-هارکور (جنوب کان) در شمال و فلرز دول اورن در جنوب امتداد دارد، و دقیقا جایی در فالایس در شرق واقع شده است. سوئیس نورماند که قطعه‌ای زیبا از منظره روستایی است، با تپه‌های آرام، جنگل‌های پر درخت، فضای باز وسیع، دره‌های شیب‌دار و دریاچه‌های بکر از بهترین جاذبه‌های شهر نرماندی به شمار می‌رود. رودخانه پرپیچ ‌وخم، بلوف‌های صخره‌ای در امتداد سواحل آن و تکه‌های پیچیده پرچین‌ها به مناظر، جذابیت خاصی بخشیده است.

برجسته‌ترین ویژگی‌های آن عبارتند از Rocher d'Oëtre ، در تپه‌‌ای‌ترین قسمت منطقه و منظره فوق‌العاده از بالای دره‌های رودخانه روور. سایر مناطق دیدنی آن عبارتند از: دره‌های Vère و Noireau و امتداد دره Orne بین Thury-Harcourt و Pont-d'Ouilly. این منطقه، شامل دو پارک منطقه‌ای است: پارک طبیعی منطقه‌ای نرماندی-مین و پارک طبیعی منطقه‌ای دو پرش که هر دو دارای مسیرهای حفاظت شده‌ای برای طبیعت‌گردی و پیاده‌روی هستند. Naturel Régional Normandie-Maine همچنین فرصتی برای قایق‌سواری فراهم می‌کند.

سوئیس نرماند

موزه یادبود نبرد نرماندی

بایو یک گورستان بریتانیایی در جنگ جهانی دوم و همچنین موزه یادبود نبرد نرماندی دارد که درگیری نرماندی در طول جنگ جهانی دوم را با ارائه یک نمای کلی از وقایع زمان جنگ توضیح می‌دهد. این موزه با 2300 متر مربع فضای نمایشگاهی، اتفاق برجسته‌ای را در بازگویی کمپین نرماندی از پیشروی نیروهای متفقین تا D-Day در 6 ژوئن 1944 و آزادی پاریس در 25 اوت 1944 رقم می‌زند.

این موزه دارای سالنی است که فیلم «نرماندی 44، پیروزی قاطع در غرب» را بر اساس اسناد آرشیوی نشان می‌دهد که توسط یک مورخ جنگ جهانی دوم ساخته شده و عملیات اصلی درگیر در نبرد نرماندی را توضیح می‌دهد. این موزه همچنین تجهیزات نظامی مورد استفاده در جنگ در سواحل لندینگ مانند بولدوزر، جیپ و اسلحه را به نمایش می‌گذارد. هدف اصلی موزه به اشتراک گذاشتن تاریخ جنگ جهانی دوم با مردم و خدمت به عنوان مکانی برای یادآوری و در عین حال گرامیداشت یاد غیرنظامیان و سربازان کشته شده است.

موزه نبرد نرماندی

بندر دیپه، شیک‌ترین استراحتگاه ساحلی فرانسه

از لحاظ تاریخی، بندر دریانوردی دیپ در سال 1924 زمانی که دوشس دو بری برای لذت بردن از هوای تازه اقیانوس به اینجا آمد، به شهرت رسید و بعدها به شیک‌ترین استراحتگاه ساحلی فرانسه تبدیل شد. دوشس، شهر را متحول (با ساخت سالن رقص و تئاتر) و آن را به یک مقصد ساحلی پر زرق و برق تبدیل کرد. امروزه، بازدیدکنندگان برای لذت بردن از ساحل وسیع زیبای دیپ که شامل ساحل سنگریزه‌ای، تفرجگاه، زمین بازی کودکان، زمین گلف مینیاتوری و امکانات ماهیگیری و قایقرانی است، به این مکان می‌آیند. ساحل دریا که منحصر به Dieppe است، شامل چمن‌هایی است که به خوبی تمیز شده‌اند، جایی که جشنواره بین‌المللی بادبادک هر دو سال یک بار در ماه سپتامبر برگزار می‌شود.

بندر دیپه

قلعه دایپه، جاذبه دیگر نرماندی در بالای ساحل و در یک شهر صخره‌ای قرار دارد. این قلعه قرن چهاردهمی شامل موزه دی دیپ، یک موزه چند رشته‌ای با مجموعه‌ای عالی از نقاشی‌های اروپایی از قرن پانزدهم تا امروز است که آثار برجسته‌ای از نقاشی‌های امپرسیونیست فرانسوی، مانند آثار پیر آگوست رنوار، کامیل پیسارو، و اوژن بودن در آن قرار دارد. در شمال غربی قلعه، بلوار د لا مر، نشان‌دهنده مناظر خیره‌کننده دریاست. در مرکز شهر، میدان دلپذیر Place du Puits-Salé و در نزدیکی آن، کافه‌ها و شیرینی‌فروشی‌های زیادی وجود دارد. دیپ دو کلیسای مهم دارد: کلیسای باروک Eglise S aint-Rémy ساخته شده در قرن 16 و 17 و Eglise Saint-Jacques، یک کلیسای گوتیک خیره‌کننده با درگاه‌های تزئین شده و تزئینات داخلی بسیار زیاد.

با فضای تفریحی امروزی، تصور این که Dieppe محل یک رویداد غم‌انگیز در جنگ جهانی دوم بوده، سخت است. در 19 آگوست 1942، نیروهای متفقین (عمدتا کانادایی) به دیپ حمله کردند اما ارتش آلمان با نیروهای تقویتی غیرمنتظره‌ای مواجه شد. بیش از 900 سرباز کانادایی در این حمله کشته شدند که یادبودهایی در دیپ به احترام آنان به چشم می‌خورد.

قلعه دایپه نرماندی

شهر اوروکس و بازدید از کلیسای نوتردام

با حدود یک ساعت رانندگی در جنوب روئن، به شهر Evreux می‌رسیم که جاذبه اصلی توریستی آن، کلیسای نوتردام است که در قرن یازدهم تأسیس شد. شبستان تاریخی کلیسای جامع هنوز دارای طاق‌هایی از دوران رومی است، اگرچه در قرن سیزدهم به سبک گوتیک بازسازی شد. نورپردازی محراب، پنجره‌های رنگی باشکوهی است که بین قرن‌های 13 و 16 ساخته شده و شاهکار نرماندی محسوب می‌شود.

Evreux همچنین دارای یک کاخ اسقفی قابل‌توجه قرن پانزدهمی است که اکنون موزه هنر، تاریخ و باستان‌شناسی را در خود جای داده است و مجموعه متنوعی از آثار باستانی، اشیاء تاریخی و نقاشی‌های اروپایی مربوط به قرن های 17، 18 و 19 در آن به چشم می‌خورد. سایر مکان‌های قابل توجه در Evreux عبارتند از: Tour de l'Horloge (برج ساعت) که مربوط به سال 1490هستند.

کلیسای نوتردام شهر اوروکس

تفرجگاه تروویل نرماندی

 تروویل نسبت به تفریحگاه همسایه "ریویرا پاریس" (فقط دو کیلومتر دورتر) مجلل‌تر است اما فضای مشابهی دارد. مانند دوویل، تروویل نیز یک استراحتگاه ساحلی مجلل در قرن نوزدهم بود که زمانی به عنوان "ملکه سواحل" شناخته می‌شده و هنوز هم بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب می‌کند. استفاده از بندر قایق‌رانی برای قایقرانی تفریحی و رانندگی در امتداد مسیر خوش منظره کرنیش نورماند که مناظر وسیعی را در تمام مسیر تا Honfleur دربرمی‌گیرد، از تفریحات توصیه شده در تروویل به شمار می‌رود.

تفرجگاه تروویل نرماندی

بندر لوهاور، جاذبه‌ای با معماری قرن بیستم

لوهاور که در اطراف مصب رودخانه سن ساخته شده، بزرگ‌ترین بندر فرانسه پس از مارسی است. از سال 1840 تا 1926، کلود مونه در لوهاور، زندگی و شاهکارهای بسیاری را در اینجا نقاشی کرد. لوهاور در طول جنگ جهانی دوم، آسیب زیادی دید و تقریبا به طور کامل با بسیاری از ساختمان‌های طراحی شده توسط معمار آگوست پرت بازسازی شد. مرکز این شهر مدرن، نمونه‌های جالبی از معماری قرن بیستم دارد مانند Place de l'Hôtel-de-Ville با بلوک‌های برجی کاربردی.

بندر لوهاور نرماندی

دهکده بارفلور، بندری با غذاهای دریایی خوشمزه

بارفلور یک دهکده ماهیگیری ویژه نورمن است که خانه‌های زیبای سنگی گرانیتی دارد که در امتداد بندر ردیف شده‌اند. کیفیت تصویر عالی این شهر باعث شده است تا در میان دهکده‌های پلاس بوکس فرانسه جایگاهی را کسب کند. در زمان ویلیام فاتح، بارفلور بندر اصلی دریانوردی پادشاهی آنگلو-نورمن بود زیرا موقعیت خوبی در کانال مانش داشت.

امروزه، بارفلور یک بندر ماهیگیری شلوغ با قایق‌های کوچک است که روزانه، صیدهای تازه را در اسکله‌ها تخلیه می‌کنند. سواحل نزدیک و مسیرهای ساحلی برای پیاده‌روی در طبیعت، رستوران‌های سنتی برای امتحان غذاهای محلی وسوسه‌انگیز به ‌ویژه غذاهای دریایی از دیگر جاذبه‌های این بندر محبوب هستند.

 

جزیره تاتیهو و موزه دریایی آن

یکی دیگر از جاذبه‌های نرماندی، جزیره تاتیهو است. هنگام جزر و مد می‌توانید از روی تخت‌های صدف عبور کنید تا به آنجا برسید و وقتی دریا بالا می‌رود، می‌توانید از یک کشتی آبی-خاکی برای رسیدن به آنجا استفاده کنید. این جزیره، داستان‌های زیادی برای گفتن دارد، چرا که شاهد رویدادهایی نظیر نبرد دریایی بین ناوگان انگلیس و هلند و فرانسه در سال 1692 (12 کشتی فرانسوی غرق شدند)، و جنگ ناپلئون بوده است. جزیره تاتیهو اکنون مکانی آرام با یک موزه دریایی است که یافته‌های کشف شده از نبردهای دریایی، یک باغ گیاه‌شناسی و سنگر قلعه قدیمی را به نمایش می‌گذارد.

جزیره تاتیهو نرماندی

موزه هوابرد نرماندی

در نرماندی Sainte-Mère-Église موزه‌ای برای چتربازانی احداث شده که در 5 و 6 ژوئن 1944 در حومه شهر نرماندی و فراتر از ساحل، فرود آمدند. این مکان به این دلیل انتخاب شد که اولین روستایی بود که توسط سربازان آمریکایی آزاد شد و همچنین به خاطر جان استیل یکی از چتربازان که چتر نجاتش در ناقوس کلیسا برای دو ساعت گیر کرد.

 

بیشتر بخوانید: حیرت‌انگیزترین و برترین جاذبه‌های طبیعی فرانسه که نباید از دست داد

ساحل اوماها، موزه‌ای از جنگ جهانی دوم

این ساحل، مکان یکی از رویدادهای تعیین‌کننده جنگ جهانی دوم است که شاهد خونین‌ترین جنگ بین مناطق ساحلی روز D در 6 ژوئن 1944 بوده است. یک بنای تاریخی به عنوان موزه یادبود در کنار جاده آن وجود دارد که می‌توانید به آنجا بروید و داستان‌های دست اولی از زندگی در دوران اشغال و سپس شهادت جانبازان در حمله در سال 1944را در قالب نقاشی و نمایشگاه‌هایی از وسایل شخصی متعلق به سربازان هر دو طرف ببینید.

ساحل اوماها نرماندی

قلعه شاتو گیلارد

این قلعه ممنوعه کنار رودخانه سن قرار دارد و بر کمون Les Andelys مسلط است. این بنا توسط ریچارد شیردل در پایان قرن دوازدهم ساخته شد و در سال 1204 به دست فیلیپ دوم افتاد اما از سال 1449 به ‌طور دائم در دست فرانسوی‌ها بوده‌ است؛ سپس در قرن شانزدهم تخریب شد. اما باز هم چیزهای زیادی برای دیدن دارد، از جمله بیشتر قسمت‌های نگهدارنده و بیلی داخلی و بخش‌های بزرگی از دیوارهای بیرونی هنوز وجود دارد. چشم‌اندازهای رودخانه و حومه سرسبز اطراف Les Andelys نیز بسیار زیبا هستند.

قلعه شاتو گیلارد نرماندی

ساختمان رومانسکی

ساختمان رومانسکی یکی از بهترین جاذبه‌های نرماندی است که از سنگ آهک زرد کره‌ای ساخته شده و مقبره ویلیام فاتح را در خود جای داده است. وقتی آخرین محل اقامت او را می‌بینید، ممکن است از مقبره مدرن شگفت‌زده شوید: دلیلش این است که در هزاره گذشته، این اثر باز، جابجا و تخریب شده است. سنگ مرمر سفید این ساختمان تنها المان به کار رفته قرن نوزدهمی آن است. این صومعه آرام در اواسط قرن هجدهم به سبک توسکانی بازسازی شد که در بیرون از آن، می‌توان بقایای کوچکی از استحکام بخشیدن به جنگ صد ساله را یافت.

گیورنی در نرماندی

گیورنی، مکانی برای عاشقان نقاشی

این روستای زیبا در کرانه رود سن، که خانه کلود مونه نقاش امپرسیونیست فرانسوی از افراد مشهور فرانسه، قرار دارد. بازدیدکنندگان می‌توانند در خانه بزرگ و شاد مونه و باغ‌های سرسبز آن که الهام‌بخش مجموعه معروف نیلوفرهای آبی او بودند، گردش کنند. موزه هنر آمریکایی گیورنی به شما درکی جهانی از آثار هنرمندان آمریکایی می‌دهد که در پایان قرن نوزدهم برای مطالعه و کار روی نقاشی به فرانسه آمدند.

بایو در نرماندی

بایو، شهری با پیشینه جنگ جهانی دوم

بایو اولین شهری بود که در طول نبرد نرماندی در جنگ جهانی دوم، آزاد شد. همچنین خانه ملیله تاریخی بایو، اثری 900 ساله که فتح نورمن‌ها بر انگلستان را به تصویر می‌کشد، در موزه‌ای به نمایش گذاشته شده است. بایو همچنین محل احداث یک بنای یادبود جنگ جهانی دوم است؛ یک کلیسای جامع نورمن گوتیک که قدمت آن به قرن یازدهم بازمی‌گردد.

فالایس در نرماندی

فالایس

در آخرین لیست جاذبه‌های نرماندی فرانسه به فالایس، زادگاه ویلیام فاتح Falaise  می‌رسیم. در سال 1944 یک نبرد سرنوشت‌ساز در این منطقه در گرفت که طی آن، نیروهای ارتش آلمان توسط متفقین پیشی گرفتند و شهر آزاد شد. با این حال، خوشبختانه این واقعه، آسیب قابل توجهی به شهر وارد نکرد و پس از جنگ به طور کامل بازسازی شد.

جاذبه شهر نرماندی

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات