بهترین رستوران‌های سورنتو که نباید از دست دهیم

3 سال پیش 0 دیدگاه

علاوه بر زیبایی‌های فراوان شهر سورنتو در کشور ایتالیا رستوران‌های این شهر نیز بسیار دیدنی هستند و بهترین غذاها را با بالاترین کیفت سرو می‌کنند و همین موضوع توجه گردشگران بسیاری را به این شهر جلب کرده است. البته ناگفته نماند که اغلب رستوران‌های این شهر جزء رستوران‌های مشهور و پرآوازه هستند.

رستورانی به نام ایل بوکو در مرکز این شهر ساخته شده است که مشتریان می‌توانند در مکانی خارج از رستوران و با فاصله کمی از دریا غذای خود را میل کنند. این رستوران یکی از صومعه‌ای تاریخی ایتالیا است.

رستوران‌های سورنتو، دنیایی از طعم‌های شگفت انگیز

رستوران‌های سورنتو تحت تأثیر دریای زیبای مدیترانه و طعم غذاهای بی‌نظیرش قرار گرفته‌اند. به شما توصیه می‌شود قبل از خوردن و انتخاب غذا اول غذای مخصوص سرآشپز را امتحان کنید تا طعم بی‌نظیر آن را از دست ندهید و با مزۀ آن آشنا شوید.

رستوران‌های سورنتو ایتالیا

یکی دیگر از رستوران‌هایی که به‌شدت مورد استقبال قرار گرفته و همچنین خیلی معروف است. رستوران باینی دلفینو‌ است که بین ساحل و بندر مارینا گرانده قرار دارد و محلی برای ماهیگیران قدیمی است. یکی از علت‌های اسقبال فراوان از این رستوران نزدیکی آن به دریاست. باینی دلفینو کار خود را در ۱۹۶۸ شروع کرد و جالب است بدانید این رستوران بی‌نظیر به دلیل موقعیت و پذیرایی عالی حتی از رستوران‌های ستاره‌دار هم بیشتر مشتری جذب کرده و موفق‌تر است. این رستوران از ساختار معماری دقیق و زیبایی بهره‌مند است به‌طوری که یکی از جاذبه‌های گردشگری آن منطقه است. آلدوریا صاحب کنونی این رستوران قبلاً در سوئیس و آلمان و فرانسه کار می‌کرده تا اینکه بعد از مرگ عمویش این رستوران به او ارث می‌رسد.

معرفی رستوران‌های سورنتو ایتالیا

بیشتر بخوانید: جالب ترین جشن ها و فستیوال های ایتالیا

رستوران‌های سورنتو ایتالیا و غذاهای اصیل و محلی

 شهر ساحلی سورنتو به دلیل رفت‌وآمد گردشگران رونق فراوانی دارد و در بین گردشگران بسیار مشهور است. در ابتدا گردشگران برای تماشا به ساحل می‌آمده‌اند و محو تماشای سواحل می‌شدند و بعد رستوران‌های سورنتو هم نظر گردشگران را به خود جلب می‌کرد. امروزه رستوران‌های سورنتو فضایی برای سرو غذا و استراحت مسافران و گردشگران در نظر گرفته‌اند. رستوران‌های سورنتو بیشتر غذاهای محلی و اصیل ایتالیایی را در منوی خود دارند و اغلب آن‌ها برای گردشگران تجربه‌ای جدید را رقم می‌زنند. در رستوران‌های این شهر هر نوع غذایی یافت می‌شود از غذاهای سنتی ایتالیا گرفته تا غذاهای امروزی و مدرن و به همین دلیل پاسخگوی هر سلیقه و هر مزاجی هست.

بهترین رستوران‌های سورنتو ایتالیا

یکی دیگر از رستوران‌های سورنتو که خیلی معروف است تراستا بوسکه نام دارد. این رستوران در سال ۱۸۳۴ افتتاح شد و بیشتر از ۱۸۰ سال قدمت دارد. جالب است بدانید که نسل پنجم خانوادۀ فیورنتینو این رستوران را مدیریت می‌کنند. در حقیقت سرپا نگه داشتن رستورانی به مدت 180 سال کار هرکسی نیست و به هوش و مهارت بسیاری نیاز دارد. این رستوران دارای باغی از میوه‌های خوشمزه است که موردتوجه خیلی‌ها قرار گرفته و همین باعث جالب بودن آن شده است. غذاهایی مانند مانک فیش با سبزی‌های مدیترانه‌ای، صدف با گوجه‌فرنگی شیرین و کیک لیمو با خامه و ریحان بخشی از منوی غذایی این رستوران بی‌نظیر است. مدیران این رستوران به بازیگر مشهور ایتالیایی سوفیا لورن علاقۀ زیادی دارند و عکس او را می‌توان روی تمام دیوارهای رستوران مشاهده کرد. در این رستوران یک بالکن اختصاصی برای صرف شام وجود دارد و میهمانان می‌توانند با لذت بردن از ستارگان از شام خود نهایت لذت را ببرند. در تراستا بوسکه غذاهای کلاسیک مانند راویولی با ترافل، ماهی مرکب یا کالاماری لیموناد سرو می‌شود که طعم بی‌نظیر و خارق‌العاده‌ای دارند.

رستوران‌های شهر سورنتو

بیشتر بخوانید: معروفترین رستوران ها و کافه ها در ونیز

رستوران بعدی دونا سوفیا است که فقط پانزده دقیقه با دریای سورنتو فاصله دارد. این رستوران برای میهمانان خود از درب هتل تا رستوران ماشین اختصاصی در نظر گرفته و رفت‌وبرگشت آن‌ها بر عهدۀ خود رستوران است. تفریح برای ایتالیایی‌ها بسیار جایگاه مهم و باارزشی دارد و معتقدند اول غذا و تفریح بعد چیزهای دیگر. برای همین جشن و کیفیت غذاهایی که در جشن استفاده می‌کنند خیلی برای آن‌ها مهم است. به همین دلیل توصیه می‌شود که غذاهای ایتالیایی را امتحان کنید. این غذاها با مزاج هر فرد سازگاری دارندو برخی گردشگران سورنتو معتقدند که غذاها به‌قدری خوشمزه‌اند که نمی‌توان در برابر آن‌ها مقاومت کرد.

آشنایی با رستوران‌های سورنتو ایتالیا

البته ناگفته نماند که برای چشیدن این غذاها حتماً نباید به ایتالیا سفر کرد و در کشور خودمان ایران هم غذاهایی وجود دارد که در هیچ نقطه‌ای از جهان پیدا نمی‌شود. مثلاً در گوشه و کنار ایران رستوران‌هایی وجود دارد که از همین نوع غذاهای ایتالیایی درست می‌کنند. طبق گفتۀ رابین لیچ، نویسندۀ انگلیسی مردمی که در ایتالیا زندگی می‌کنند کار و زندگی را در غذا می‌دانند. غذاهای ایتالیایی در جهان به دلیل کیفیت و مزه‌ای که دارند زبانزد خاص و عام هستند و مزۀ غذاهای ایتالیا ناخودآگاه انسان را جذب می‌کند. این روزها رستوران‌های ایتالیایی تهران چند پله جلوتر از دیگر رستوران‌ها هستند و توجه بسیاری از مردم را به خود جلب کرده‌اند. پیتزا یکی از رایج‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای ایتالیایی است که ایرانی‌ها به‌شدت از آن استقبال می‌کنند. البته که غذاهای ایتالیایی تنوع زیادی دارند مثل سالادها، پیش‌غذاهای ایتالیایی، پاستا و استیک که خیلی محبوب و مشهورند.

معروف‌ترین رستوران‌های شهر سورنتو

بیشتر بخوانید: جاذبه های دیدنی فلورانس

سخن پایانی

به‌طور کلی باید گفت رستوران‌های شهر سورنتو بسیار دیدنی و با جذب گردشگر بالا هستند و به دلیل طعم غذاهای بی‌نظیر و سواحل سورنتو موقعیت بی نظیر و چشم‌اندازهایی عالی دارند. سورنتو به دلیل غذا طرفداران زیادی دارد و به دلیل موقعیت جغرافیایی گردشگران مشتاق سفر به ایتالیا و شهر سورنتو هستند. امیدوارم که از خواندن این مطالب لذت برده باشید.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات