آشنایی با جاذبه‌های شهر بنگلور شهری سرسبز در هند

2 سال پیش 0 دیدگاه

بنگلور از  غربی‌ترین نقاط هند بوده و این شهر شاید سریع‌ترین شهر در حال رشد در هند باشد. در شگفتی انگیزترین شهرهای ساخته شده توسط انسان، شهرهایی را خواهید یافت که میراث فرهنگی غنی دوران گذشته را با تمدن پیشرفته و مدرن نشان می‌دهند. اگر مایل هستید ترکیبی از این دو را داشته باشید، می‌توانید آن را در بازدید خود از بنگلور پیدا کنید.

شرایط آب و هوایی مناسب این شهر اقامت شما را خوشایند و سفر شما را لذت‌بخش می‌کند. پس از تصمیم‌گیری در مورد بنگلور، مطمئن شوید که جاذبه‌های بنگلور که در زیر ذکر شده‌اند را از دست ندهید؛ زیرا سفر به هند بدون بازدید از آن‌ها کامل نخواهد شد.

با وجود محیط‌های سرسبز و هوای پاک، جاذبه‌های بنگلور هند با سایر نقاط این ایالت قابل مقایسه نیستند. این شهر یک مرکز حمل‌ونقل کارآمد است که با خرید، سالن‌های غذاخوری و تفریحات شبانه همراه است.  مرکز بنگالور در حدود 4 کیلومتری شرق دایره Kempe Gowda و ایستگاه‌های اتوبوس و راه آهن)، در نزدیکی جاده MG قرار دارد، جایی که اکثر اقامت‌گاه‌های میان‌رده، رستوران‌ها، فروشگاه‌ها، اطلاعات توریستی و بانک‌ها را خواهید یافت. بناهایی مانند کاخ تابستانی تیپو و معبد گاو نر تا حدودی در جنوب این شهر قرار دارند. اگرچه نمی‌توان همه را در یک تور نیم روزه دید، اما اگر پیاده به گشت‌و گذار می‌پردازید، به شما هشدار داده می شود که بنگالورو دارای برخی از بدترین پیاده‌روها در هند است.

اقامت در بنگالورو

به دلیل تعداد زیاد جاذبه‌های بنگلور، این شهر تعداد زیادی اقامت‌گاه لوکس و همچنین آپارتمان‌های زیبا دارد. محل اقامت مناسب و مقرون به صرفه نیز در دسترس است که بیشتر در اطراف ایستگاه مرکزی اتوبوس و ایستگاه راه‌آهن متمرکز شده‌اند.

اقامت در بنگلور

جاذبه‌های بنگلور

در ادامه معرفی هند و جاذبه‌های این شهر دیدنی، به بررسی زیباترین و مشهورترین جاهای دیدنی بنگلور می‌پردازیم:

قلعه تیپو سلطان

قلعه تیپو سلطان که در شلوغ‌ترین منطقه بازار واقع شده است، نشان‌دهنده استعداد هنری غالب در این منطقه بوده است. در ابتدا توسط کمپگودا در سال 1537 با استفاده از آجرهای گلی توسط حیدرعلی ساخته شد که از سنگ‌های گرانیتی در این فرآیند استفاده کرد. درواقع این تیپو سلطان بود که آن را در سال 1791 تکمیل کرد که بنای دو طبقه آن‌ها دارای ستون‌ها، طاق‌های کنده‌کاری شده و بالکن است. اگر دوست دارید عمیقا به حقایق تاریخی این مکان پی ببرید، باید از گالری هنری در قلعه دیدن کنید که نقاشی‌ها، عکس‌ها و کنده‌کاری‌های تاریخی را در خود جای داده است.

جاذبه بنگلور

باغ گیاه‌شناسی

این باغ گیاه‌شناسی یکی از زیباترین باغ‌های گیاه‌شناسی است که می‌توانید در هند پیدا کنید که توسط حیدرعلی ساخته شد و بعدا توسط تیپو سلطان تغییر یافت. خانه شیشه‌ای در باغ‌ها از کاخ کریستال لندن الهام گرفته شده است. این باغ در 240 هکتار زمین ساخته شده است و بیش از 1800 گونه گیاهی، سبزی و درختی دارد. ساعت چمنی در باغ، اولین ساعت از نوع خود در هند است.

دیدنی‌های بنگلور

کاخ بنگلور

کاخ بنگلور توسط Chamaraja Wodeyar در سال 1884 ساخته شده و در ساخت آن از قلعه ویندسور انگلستان الهام گرفته است. ساختمانی به سبک تودور که در مرکز شهر قرار دارد، دارای پنجره‌های گوتیک، منبت‌کاری‌ها و برجک‌های چوبی است که نشان از معماری خیره‌کننده در آن دوره دارد. زمینی به مساحت 430 جریب که کاخ را در خود جای داده و باغ‌های زیبایی دارد. در حال حاضر از این کاخ برای برگزاری نمایشگاه‌ها و کنسرت‌ها استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: غارهای الفنتا در شهر بمبئی | جاهای دیدنی هند را بشناسید

تپه‌های ناندی

تپه‌های ناندی، مکانی عالی برای احساس یکی شدن با طبیعت است که در 60 کیلومتری بنگلور، یکی از ایستگاه‌های تپه‌ای نزدیک بنگلور، قرار دارد که بهترین منظره را به ناظران ارائه می‌دهد. رودخانه‌های پالار و آرکاوااتی از اینجا سرچشمه می‌گیرند. نام این تپه برگرفته از معبد معروف ناندی است که در بالای تپه قرار دارد. این جاذبه‌ دیدنی بنگلور در ارتفاع 1478 متری از سطح دریا واقع شده و آب و هوای آن مطبوع است و از این رو هر زمانی، برای بازدید از این مکان مناسب است.

جاذبه‌های گردشگری بنگلور

پارک کوبون

پارک کوبون در 300 هکتار زمین واقع شده است که توسط ریچارد سانکی، مهندس ارشد میسور، ساخته شد. این پارک یک راه پیاده‌روی زیبا دارد که یک مکان عالی برای شما در طول تور تعطیلات پر هیجان‌تان به شمار می‌رود. این پارک که از دیدنی‌ترین جاذبه‌های بنگلور به‌شمار می‌رود، سزاوار این است که بهشت ​​پیاده‌روها نامیده شود. در بخشی از پارک کوبون مجسمه‌های شخصیت‌های معروف نیز در اینجا قرار دارد.

جاذبه‌های دیدنی بنگالور

موزه دولت

موزه دولت از جاذبه‌های بنگلور، در سال 1886 ساخته شد و مجموعه‌های کمیاب را در خود جای داده است که دوره‌های مختلف را نشان می‌دهد. 18 گالری موجود در موزه دارای جواهرات عتیقه، یافته‌های دوران نوسنگی تمدن‌های مختلف و غیره است. مجسمه‌های شگفت‌انگیز و نقاشی‌های قدیمی بسیاری را در اینجا خواهید دید.

گالری ملی هنر مدرن

بازدید از گالری ملی هنر مدرن در بنگالورو برای همه دوست‌داران هنر و تاریخ ضروری است. این جاذبه‌ دیدنی بنگلور مجموعه‌ای از حدود 500 نقاشی دارد. برخی از هنرمندان مشهور هند که آثارشان به نمایش درآمده، عبارتند از: رابیندرانات تاگور، راجا راوی ورما، آمریتا شرگیل، جامینی روی. برای سهولت در مشاهده، همه آثار بر اساس دوره‌های زمانی مختلف، مدارس هنری و توسط هنرمندان نمایش داده شده‌اند.

باغ گیاهشناسی بنگلور

کلیسای مریم بنگالورو

کلیسای مریم قدیمی‌ترین کلیسای بنگالورو است. اولین بنای کلیسا در قرن هفدهم قرار داده شد و در سال 1875 به ساختار باشکوه اولیه خود بازسازی شد. این کلیسا تنها ششمین کلیسای هند است که به یک کلیسای کوچک ارتقا یافته است. تاریخ طولانی با کلیسا مرتبط است. معماری گوتیک، ستون‌های زیبا و پنجره‌های رنگارنگ این کلیسا را ​​به یک مکان دیدنی تبدیل کرده است.

 

جاهای دیدنی بنگالور هند

معابد چولا

بنگالورو در گذشته توسط سلسله چولا، یک سلسله حاکم مهم در جنوب، اداره می‌شد. آن‌ها بیش از یک قرن بر بنگالورو حکومت کردند و اثر آن‌ها را در شهر می‌توان از معابد زیادی که در اطراف شهر ساخته‌اند، مشاهده کرد. این معابد بیش از 1500 سال قدمت دارند و امپراتوری  باشکوه Cholas را در بنگالورو به نمایش می‌گذارند. برخی از معابد چولا که می‌توان از آن‌ها بازدید کرد، عبارتند از: معبد قدیمی مادیوالا سامشورا، معبد هالاسورو سامشورا، معبد Domlur Chokkanathaswamy و معبد سری Ananda Lingeshwara.

کاخ بنگلور

معبد ISKCON

یکی از بزرگ‌ترین معابد ISKCON در جهان، ISKCON Bengaluru است که باید برای تجربه زیبایی‌های معماری از آن بازدید کرد. معبد فعالیت‌های زیادی را برای فداییان کریشنا سازماندهی می‌کند. این‌ها شامل برنامه‌های جوانان، برنامه‌های فرهنگی و بسیاری از جشنواره‌ها می‌شود.

پارک ملی Bannerghatta

یک مرکز تفریحی بیولوژیکی که در نزدیکی شهر پر هرج‌و‌مرج بنگالور برای دوست‌داران حیات‌وحش  و طبیعت ساخته شده، پارک ملی Bannerghatta  است. هدف این پارک، ترویج گردشگری و آموزش نسل جوان در مورد اهمیت حفاظت از حیات‌وحش است. یک باغ‌وحش در وسط دره زیبای تپه‌های Champakadhama داخل پارک ملی Bannerghatta ایجاد شد.

معابد شهر بنگلور

شهر باستانی کایوارا

شهر باستانی کایوارا در بسیاری از متون مقدس که از آن یاد شده، محل اقامت پانداواهایی بوده است که در طول تبعیدشان مدتی در این‌جا ماندند. همچنین شاعر مقدس دو زبانه سنت نارایاناپا بین اواخر قرن 18 تا اوایل قرن 19 در اینجا زندگی کرد. بسیاری از اشعار او که به لرد ویشنو تقدیم شده، به دو زبان تلوگو و کانادا در این شهر سروده شده است.

جاهای دیدنی بنگلور

دریاچه‌ها در بنگلور

دریاچه‌های زیادی در اطراف بنگلور وجود دارد که باعث تعجب هستند، زیرا رودخانه‌ای در شهر وجود ندارد. این دریاچه‌ها مکانی پررونق برای حیوانات پرندگان، ماهی‌ها و انواع مختلف گیاهان هستند. زیبایی منظره آن‌ها اخیرا به دلیل شهرنشینی روزافزون شهر مورد تهدید قرار گرفته است، اما به دلیل حضور آرام خود همچنان یک کانون توریستی و جاذبه‌های توریستی بنگلور هند باقی مانده است. برخی از دریاچه‌های معروف اطراف شهر که بازدیدکنندگان می‌توانند در آن‌ها استراحت کنند و لذت ببرند، عبارتند از: دریاچه اولسور، دریاچه هبال، دریاچه آگارا، دریاچه مادیوالا، دریاچه لالباغ، دریاچه وارتور، دریاچه حصاراغاتا، دریاچه کنگری، تانک سانکی و دریاچه کایکوندراهالی.

بیشتر بخوانید: قطب منار دهلی نو | بزرگ‌ترین منار آجری در جهان

آبشار شیواسامودرام

این مکان به دلیل داشتن اولین نیروگاه برق آبی آسیا مشهور است. اگر عاشق کوهنوردی هستید، نباید این مکان را از دست بدهید. برای رسیدن به این آبشار باید مسافت ۲ کیلومتری را طی کنید و از سفری که شما را از میان فضای سبز سرسبز می‌برد، لذت ببرید. بهترین زمان برای بازدید از آبشار، بین ژوئن و سپتامبر است زیرا می‌توانید شاهد منظره خیره‌کننده‌ای از آبشارهای باشکوه باشید.

این همه‌چیز در مورد بنگلور نیست، مکان‌های توریستی بسیار بیشتری در بنگلور وجود دارد مانند شهر کارناتاکا که ترکیبی از سنت و فرهنگ هند و شهر بنگلور است. با شناخت بیشتر این شهر در سفر خود به کشور هند، این شهر پر از شگفتی و جاذبه را از دست ندهید.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات